Tuleva jäsenauto?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
- Paikkakunta: Urjala
Tuleva jäsenauto?
hop
Ei mätä, maalauksen tarpeessa. Seissyt parikytä vuotta ladossa.
Mistä tunnistaa aidon Mexicon, tai jos toi on GT niin mitä tunnusmerkkejä sillä on? Molempia ulkopuolisia tunnusmerkkejä siis löytyy: Mexico teippaukset ja GT merkit lokareissa.
Sitten noista lokarin kaarista, eihän noi alkuperäset ole?
Mitä tommosesta vois missäkin tapauksessa tarjota?
(mexico, 1600gt, taikka pappamallista rakennettu)
Koneessa on kiinni tuplat ja pellisatsi. kone on porattu 1.7 litraseks.
Toistaseks ei o ylhäällä runkonumeroo eikä mitään muitakaan numeroita.
Ei mätä, maalauksen tarpeessa. Seissyt parikytä vuotta ladossa.
Mistä tunnistaa aidon Mexicon, tai jos toi on GT niin mitä tunnusmerkkejä sillä on? Molempia ulkopuolisia tunnusmerkkejä siis löytyy: Mexico teippaukset ja GT merkit lokareissa.
Sitten noista lokarin kaarista, eihän noi alkuperäset ole?
Mitä tommosesta vois missäkin tapauksessa tarjota?
(mexico, 1600gt, taikka pappamallista rakennettu)
Koneessa on kiinni tuplat ja pellisatsi. kone on porattu 1.7 litraseks.
Toistaseks ei o ylhäällä runkonumeroo eikä mitään muitakaan numeroita.
Viimeksi muokannut mk4zetec, Ma Joulukuu 13. 21:51:34 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Helmi (päälle päin), epäilyttävästi aidon näköinen. Lokarin kaaret just niin kuin pitää, ja GT 1600 merkki lokarissa. Kone kairattu, no ei paha "rikos" suinkaan. Olisit nyt raottanut kantta pikkusen enemmän, olis saattanut valaista asiaa himpun verran lisää.
Missä päin majailee ? voisko tulla katsomaan ja todentamaan onko aito vai kopio. Jos aito hinta jossain 4-5000 haarukassa, edellyttäen että lattia on tallessa ja muutenkin säästynyt ruosteen raiskaukselta.
Todella hieno homma että näitä vielä löytyy.
Missä päin majailee ? voisko tulla katsomaan ja todentamaan onko aito vai kopio. Jos aito hinta jossain 4-5000 haarukassa, edellyttäen että lattia on tallessa ja muutenkin säästynyt ruosteen raiskaukselta.
Todella hieno homma että näitä vielä löytyy.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Niin pari pikku tuntomerkkijuttua vielä. Musta kattoverhoiku on yks aika pätevä merkki aitoudesta näin alkuun. Toinen vois olla akun tarjotin, jos akkua ei ole siirretty takakonttiin, niin kuin monesti on tehty. Se tarjotin on aivan eri näköinen kun sakemanni escortissa. Sisälokari ei tee mitään mutkaa siinä akun kohdalla, runkoaisaan ja sisälokariin hitsattu kolmiomallinen tuki, jonka päällä tarjotin lepää. Keulan päässä on pienehkö kolo johon tarjottimen toinen pään hitsattu. Yks pikku detalji on kanssa toi nestetoiminen kytkin. Siellä pitäis olla nestekuppi, semmonen vaalea pari desiä oleva kannellinen kuppi joka sijaitsee kuskin puolella sisälokarin päällä. Jos vielä taka-akselissa on pitkittäistuet, niin alkaa olla melko saletti tapaus.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002
hep,
>... ja GT 1600 merkki lokarissa.
joo, oikea merkki ja teippauksetkin näyttää kuvan perusteella oikeilta. molemmat oli silloin joskus aitoina osina aika hyvin "suojahinnoiteltuja" .
>Todella hieno homma että näitä vielä löytyy.
jos on aito, niin ehdottomasti talteen. voisin tehdä tarjouksen
-timppa
>... ja GT 1600 merkki lokarissa.
joo, oikea merkki ja teippauksetkin näyttää kuvan perusteella oikeilta. molemmat oli silloin joskus aitoina osina aika hyvin "suojahinnoiteltuja" .
>Todella hieno homma että näitä vielä löytyy.
jos on aito, niin ehdottomasti talteen. voisin tehdä tarjouksen

-timppa
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
oho...onpa hieno kuva!Brenda kirjoitti:tuossa hieman värikarttaa.4rd kirjoitti:milläs väreillä noita mehikoja on aikoinaan rullannut tehtaalta?
kuva
ei tuossa kaikki vaihtoehdot ole, mutta hieno kuva
Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Perhana kun on nätti, kyllä minäkin tekisin mielelläni tuommoisia löytöjä...
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
- Paikkakunta: Urjala
mittaristossa oli paljon pieniä mittareita vasemmalla (varmaan neljä)ja jenkakello oikeessa reunassa. siis onko 1600gt ja meksiko sama asia? vaikuttaa siltä että että aito peli on jos asia on näin. Taitaa omistaja ymmärtää autonsa arvon kun ei suostu mitään suuntaa antavaa hintaakaan kertoon pitäs vaan jättää sille joku tarjous...noi takaloksun kaaret hieman harmittaa menis varmaan vaihtoon.mitäs tarjoisitte tommosesta "raadosta" jos oletetaan että ei oo aito?niin ja näytti tuolla nestekytkin olevan ja sisälokari suora akkutelineen kohalla ja akku takaluukussa...
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Takakaaret näyttää pikkusen avarretuilta. omaani tehty sama homma. Pääasiahan on, että ne on asiallisesti toteutettu.
Jos se on aito ja kaikin puolin kunnossa, tekniikkaa toimii, sisusta siisti jne. niin tarjoo sille 3500e. Tiedän pari tapausta, jossa kyseessä on projekti ja hinta on 3000e, eikä alle sen edes neuvottella.
Jos se on aito ja kaikin puolin kunnossa, tekniikkaa toimii, sisusta siisti jne. niin tarjoo sille 3500e. Tiedän pari tapausta, jossa kyseessä on projekti ja hinta on 3000e, eikä alle sen edes neuvottella.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
- Paikkakunta: Sipoo
Korjauspeltejä teettävät myös merkkikerhot Englannissa. Tilasin omaan Ankkaani 105E Owners Clubista uudet pohjapellit molemmille puolille autoa. Korjauspelti oli mitoiltaan tuliseinästä takapenkin etureunaan ja kardaanitunnelista kynnyskoteloon, hinta oli £125/puoli eli yhteensä 250 puntaa + lähetyskulut £50. Euroissa kokonaishinnaksi muodostui jotain 420-430. Ulkonäöltään pellit vastaavat alkuperäistä pohjaa. Tilaaminen edellyttää jäsenyyttä kerhossa.
EDIT: Unohtui onnitella upeasta hankinnasta. Todella hieno klassikko lisää kerhoon.
OPM
EDIT: Unohtui onnitella upeasta hankinnasta. Todella hieno klassikko lisää kerhoon.
OPM
Viimeksi muokannut OPM, Ke Marraskuu 3. 20:51:39 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Onnittelut!mk4zetec kirjoitti:kyllähän se aito mexico oli ja hinnastakin päästiin sopuun
Melko harvinaisen värinen; onko alkuperäinen sävy? (siis ko. auton alkup. sävy) Suomessa noi on yleensä ollut sinisiä, vaal.sin. tai keltaisia. Ei liene montaa tuon väristä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Hmm.Löytyikö tämä auto pohjoisesta oulun lähettyviltä?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Ompahan niin komee auto että meni harjut ja laitumet sekaisin... Nimittäin jokunen vuosi sitte oli myynnissä Punkalaitumella samanlainen auto ja samassa perheessä oli kuulemma aito Mexico. Tämä oli täydellinen kopio aidosta Mexicosta ja alkuperiltään 1300 sport, kertoi auton omistaja.
Kyllä nyt vähän v....taa kun ei silloin saanu järkättyä kuletusta, auto ois ollu halpa.

Kyllä nyt vähän v....taa kun ei silloin saanu järkättyä kuletusta, auto ois ollu halpa.

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuota... et sitten maksanut samointein pois?mk4zetec kirjoitti:humppila-huittinen väliltä . saa nähä tuleeko kauppoja lainkaan.hinta oli sovittu valmiiks ja kun soitin myyjälle uudestaan pyysikin hän aikaa miettiä viikonlopun yli. menee hermo eikä puhelin soi
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Graham Robsonin kirjoittama kirja "Ford RS Escorts - The Complete Story" (sivu 46) tietää kertoa mk1 Mexicoista mm. seuraavaa:
"as on the twin-cam engined cars - 8 valve or 16 valve - the engine was mounted at a slight plan-view angle in the bay itself, and the battery was originally placed in the boot, tucked in on the left, near what had been the spare wheel well."
Eli siis se akku on alunperin ollut siellä takakontissa myös Mexicoissa tuon mukaan?
"as on the twin-cam engined cars - 8 valve or 16 valve - the engine was mounted at a slight plan-view angle in the bay itself, and the battery was originally placed in the boot, tucked in on the left, near what had been the spare wheel well."
Eli siis se akku on alunperin ollut siellä takakontissa myös Mexicoissa tuon mukaan?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
edelleen sama opus kertoo että "never say never" kun puhutaan minkä tahansa Escortin varusteista.. lisävarustelista on ollut aikalaisekseen aika suuri ja varusteita on sekoiteltu mallista toiseen malko lailla asiakkaan toiveen mukaiseksi.
Jos tuota kirjaa ei vielä ole hyllyssä ja oikeasti harrastaa vanhoja (ja miksei uudempiakin) escortteja tosissaan kannattaa se tilata vaikka www.alfamer.fi
Jos tuota kirjaa ei vielä ole hyllyssä ja oikeasti harrastaa vanhoja (ja miksei uudempiakin) escortteja tosissaan kannattaa se tilata vaikka www.alfamer.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ensimmäisissä Mexicoissa oli takakontissa ja vararengas makasi luukun pohjalla.samiharju kirjoitti:Graham Robsonin kirjoittama kirja "Ford RS Escorts - The Complete Story" (sivu 46) tietää kertoa mk1 Mexicoista mm. seuraavaa:
"as on the twin-cam engined cars - 8 valve or 16 valve - the engine was mounted at a slight plan-view angle in the bay itself, and the battery was originally placed in the boot, tucked in on the left, near what had been the spare wheel well."
Eli siis se akku on alunperin ollut siellä takakontissa myös Mexicoissa tuon mukaan?
Myöhemmin 71/2 vaihtui akku konehuoneeseen ja varapyörä poteroonsa, tosin vinoon jätettynä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
ja tuota kontinpohjan vararenkaankiinnitysvalmiutta löytyy myös Escort Sportista. Omassa -73 sakuvalmisteisessakin on kontinpohjan alla poikittain ylimääräinen vahvikepelti ja pohjan läpi kierteytetty reikä.jjs kirjoitti: Ensimmäisissä Mexicoissa oli takakontissa ja vararengas makasi luukun pohjalla.
Myöhemmin 71/2 vaihtui akku konehuoneeseen ja varapyörä poteroonsa, tosin vinoon jätettynä.
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
niin tarttee nyt tyhmänä kysyä,että mikä tämä pelti on?Brenda kirjoitti:ja tuota kontinpohjan vararenkaankiinnitysvalmiutta löytyy myös Escort Sportista. Omassa -73 sakuvalmisteisessakin on kontinpohjan alla poikittain ylimääräinen vahvikepelti ja pohjan läpi kierteytetty reikä.jjs kirjoitti: Ensimmäisissä Mexicoissa oli takakontissa ja vararengas makasi luukun pohjalla.
Myöhemmin 71/2 vaihtui akku konehuoneeseen ja varapyörä poteroonsa, tosin vinoon jätettynä.
KUVA
se kuuluu olla suora varmaankin,

Escort XR3i cabriolet
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Eipä ole mulla yhdessäkään ekkerissä tollasta peltiä ollut. (2 vanhakoppaa, 2 välikoppaa)..4rd kirjoitti: niin tarttee nyt tyhmänä kysyä,että mikä tämä pelti on?
KUVA
se kuuluu olla suora varmaankin,
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Omassa vanhankoppaisessa (-74 1300) oli myös tuo pelti,lienee jonkinnäköinen ohjainpelti ilmanvirtaukselle/kivieniskulle takahelmapellin sisäpuoleen.Takakontin pohjassa oli kiinteät ruuvit joilla oli kiinni.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.