Tuleva jäsenauto?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Tuleva jäsenauto?

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Su Lokakuu 31. 22:00:40 2004

hop

Ei mätä, maalauksen tarpeessa. Seissyt parikytä vuotta ladossa.

Mistä tunnistaa aidon Mexicon, tai jos toi on GT niin mitä tunnusmerkkejä sillä on? Molempia ulkopuolisia tunnusmerkkejä siis löytyy: Mexico teippaukset ja GT merkit lokareissa.

Sitten noista lokarin kaarista, eihän noi alkuperäset ole?

Mitä tommosesta vois missäkin tapauksessa tarjota?
(mexico, 1600gt, taikka pappamallista rakennettu)

Koneessa on kiinni tuplat ja pellisatsi. kone on porattu 1.7 litraseks.


Toistaseks ei o ylhäällä runkonumeroo eikä mitään muitakaan numeroita.
Viimeksi muokannut mk4zetec, Ma Joulukuu 13. 21:51:34 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Su Lokakuu 31. 22:51:33 2004

Helmi (päälle päin), epäilyttävästi aidon näköinen. Lokarin kaaret just niin kuin pitää, ja GT 1600 merkki lokarissa. Kone kairattu, no ei paha "rikos" suinkaan. Olisit nyt raottanut kantta pikkusen enemmän, olis saattanut valaista asiaa himpun verran lisää.

Missä päin majailee ? voisko tulla katsomaan ja todentamaan onko aito vai kopio. Jos aito hinta jossain 4-5000 haarukassa, edellyttäen että lattia on tallessa ja muutenkin säästynyt ruosteen raiskaukselta.

Todella hieno homma että näitä vielä löytyy.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Su Lokakuu 31. 23:08:25 2004

Niin pari pikku tuntomerkkijuttua vielä. Musta kattoverhoiku on yks aika pätevä merkki aitoudesta näin alkuun. Toinen vois olla akun tarjotin, jos akkua ei ole siirretty takakonttiin, niin kuin monesti on tehty. Se tarjotin on aivan eri näköinen kun sakemanni escortissa. Sisälokari ei tee mitään mutkaa siinä akun kohdalla, runkoaisaan ja sisälokariin hitsattu kolmiomallinen tuki, jonka päällä tarjotin lepää. Keulan päässä on pienehkö kolo johon tarjottimen toinen pään hitsattu. Yks pikku detalji on kanssa toi nestetoiminen kytkin. Siellä pitäis olla nestekuppi, semmonen vaalea pari desiä oleva kannellinen kuppi joka sijaitsee kuskin puolella sisälokarin päällä. Jos vielä taka-akselissa on pitkittäistuet, niin alkaa olla melko saletti tapaus.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » Su Lokakuu 31. 23:08:28 2004

hep,

>... ja GT 1600 merkki lokarissa.

joo, oikea merkki ja teippauksetkin näyttää kuvan perusteella oikeilta. molemmat oli silloin joskus aitoina osina aika hyvin "suojahinnoiteltuja" .

>Todella hieno homma että näitä vielä löytyy.

jos on aito, niin ehdottomasti talteen. voisin tehdä tarjouksen :)

-timppa

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Lokakuu 31. 23:24:58 2004

Takalokarin kaaret ei aidot.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Lokakuu 31. 23:32:54 2004

takalokarin kaaret pistää heti silmään, turhan pullukat.
etusuojat ovat aidot Mexico/Sport/RS-suojat.
Korikin on Englantilainen, kaikissa sakuissa on akku syvennys (näkee pellin raosta ettei syvennystä ole....)
Hienot Cibietkin ois keulalla :)
Hieno peli

kipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kipe » Ma Marraskuu 1. 0:08:45 2004

Mistä löytyi ? Ei kai vaan Punkaharjulta ?

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Ma Marraskuu 1. 0:12:58 2004

milläs väreillä noita mehikoja on aikoinaan rullannut tehtaalta?
Escort XR3i cabriolet

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 1. 0:23:24 2004

4rd kirjoitti:milläs väreillä noita mehikoja on aikoinaan rullannut tehtaalta?
tuossa hieman värikarttaa.
kuva
ei tuossa kaikki vaihtoehdot ole, mutta hieno kuva :D

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Marraskuu 1. 0:26:24 2004

Brenda kirjoitti:kuva
ei tuossa kaikki vaihtoehdot ole, mutta hieno kuva :D
Sun takapihalta? :wink:

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 1. 0:29:25 2004

unikuvia....

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Ma Marraskuu 1. 0:50:25 2004

Brenda kirjoitti:
4rd kirjoitti:milläs väreillä noita mehikoja on aikoinaan rullannut tehtaalta?
tuossa hieman värikarttaa.
kuva
ei tuossa kaikki vaihtoehdot ole, mutta hieno kuva :D
oho...onpa hieno kuva!
Escort XR3i cabriolet

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ma Marraskuu 1. 8:32:47 2004

Perhana kun on nätti, kyllä minäkin tekisin mielelläni tuommoisia löytöjä...
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Marraskuu 1. 11:47:34 2004

minkälainen mittaristo tossa on??

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Ma Marraskuu 1. 15:50:46 2004

mittaristossa oli paljon pieniä mittareita vasemmalla (varmaan neljä)ja jenkakello oikeessa reunassa. siis onko 1600gt ja meksiko sama asia? vaikuttaa siltä että että aito peli on jos asia on näin. Taitaa omistaja ymmärtää autonsa arvon kun ei suostu mitään suuntaa antavaa hintaakaan kertoon pitäs vaan jättää sille joku tarjous...noi takaloksun kaaret hieman harmittaa menis varmaan vaihtoon.mitäs tarjoisitte tommosesta "raadosta" jos oletetaan että ei oo aito?niin ja näytti tuolla nestekytkin olevan ja sisälokari suora akkutelineen kohalla ja akku takaluukussa...

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Marraskuu 1. 16:19:29 2004

Mexico = 1600GT,
kaikissa Mexico-lätkä takana,
jos on noi raidat, niin 1600GT lokasuojissa,
jos pinstripet, niin Mexico-latkät myös lokareissa

onko nopeusmittari 200 kmh saakka ?

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Ma Marraskuu 1. 17:17:14 2004

Takakaaret näyttää pikkusen avarretuilta. omaani tehty sama homma. Pääasiahan on, että ne on asiallisesti toteutettu.

Jos se on aito ja kaikin puolin kunnossa, tekniikkaa toimii, sisusta siisti jne. niin tarjoo sille 3500e. Tiedän pari tapausta, jossa kyseessä on projekti ja hinta on 3000e, eikä alle sen edes neuvottella.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Marraskuu 1. 17:57:25 2004

Kai siihen nyt jotku paperit löytyy, hinnottelee sen sitte kun tietää mikä se on otteessa........kannattaahan ekaks lypsää omistajan näkemys hinnasta ennenkun mitään täysiä classic hintoja tarjoilee.

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » Ma Marraskuu 1. 18:24:36 2004

tajuaa pian auton oikean arvon :twisted:

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Marraskuu 2. 13:55:22 2004

siinähän on kilvet kiinni, kysy sen valmistenumero AKE:lta jos muistat rekkarin.

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Ti Marraskuu 2. 15:55:47 2004

kyllähän se aito mexico oli ja hinnastakin päästiin sopuun :D

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Marraskuu 2. 16:13:17 2004

Oikein, tee siitä alkuperäistä vastaava. Kaikki korjaukset niin virallisesti kuin voi, eli esim mahdolliset lattiakorjaukset uusilla korjauspaloilla kun niitä vielä saa. EI mitään tilkkutäkki korjauksia, kädet poikki jos joku sellaista classikkoon tekee.

OPM
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja OPM » Ke Marraskuu 3. 8:42:17 2004

Korjauspeltejä teettävät myös merkkikerhot Englannissa. Tilasin omaan Ankkaani 105E Owners Clubista uudet pohjapellit molemmille puolille autoa. Korjauspelti oli mitoiltaan tuliseinästä takapenkin etureunaan ja kardaanitunnelista kynnyskoteloon, hinta oli £125/puoli eli yhteensä 250 puntaa + lähetyskulut £50. Euroissa kokonaishinnaksi muodostui jotain 420-430. Ulkonäöltään pellit vastaavat alkuperäistä pohjaa. Tilaaminen edellyttää jäsenyyttä kerhossa.

EDIT: Unohtui onnitella upeasta hankinnasta. Todella hieno klassikko lisää kerhoon.

OPM
Viimeksi muokannut OPM, Ke Marraskuu 3. 20:51:39 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 3. 16:45:06 2004

mk4zetec kirjoitti:kyllähän se aito mexico oli ja hinnastakin päästiin sopuun :D
Onnittelut!
Melko harvinaisen värinen; onko alkuperäinen sävy? (siis ko. auton alkup. sävy) Suomessa noi on yleensä ollut sinisiä, vaal.sin. tai keltaisia. Ei liene montaa tuon väristä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Marraskuu 3. 17:19:23 2004

Wov mikä löytö!! Onnittelut. :D

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Marraskuu 3. 23:18:30 2004

Kateeksi käy... vaikka itsellä olis varmaan menny perheauto myyntiin että olis pystynyt tuon ostamaan (ja varmaan vaimokin häipännyt samalla :-)
Katoinpa vaan että onko siinä Rallye Packin lisävalosarjakin kiinni, no rauta ei näytä samalta. Itse teetin aidonnäköiset raudat rosterista.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Marraskuu 4. 8:57:00 2004

no kyllä se muija olis joutanu mäkeen jos tollasen ois saanu omaan talliin...

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Marraskuu 4. 22:38:34 2004

No hyvä näin ettei joutunut valitsemaan... Olis varmaan tullut vaimoa ikävä... :lol:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 4. 23:16:21 2004

hilteri kirjoitti:no kyllä se muija olis joutanu mäkeen jos tollasen ois saanu omaan talliin...
joo kyllä olis ämmä saanu lahteä, jos tollanen helmi eteen olis tullu, ja se olis siitä ruvennu kiukutteleen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Marraskuu 5. 10:20:43 2004

hieno on 8)
sierra xr4x4
escort mk1

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Marraskuu 7. 16:10:40 2004

Hmm.Löytyikö tämä auto pohjoisesta oulun lähettyviltä?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Su Marraskuu 7. 16:55:00 2004

ei oo kyllä sieltä päinkään

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Marraskuu 7. 20:44:00 2004

mänstälästä tai mänty harjulta??

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Su Marraskuu 7. 20:53:51 2004

humppila-huittinen väliltä . saa nähä tuleeko kauppoja lainkaan.hinta oli sovittu valmiiks ja kun soitin myyjälle uudestaan pyysikin hän aikaa miettiä viikonlopun yli. menee hermo eikä puhelin soi :(

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Marraskuu 7. 20:55:09 2004

mk4zetec kirjoitti:humppila-huittinen väliltä . saa nähä tuleeko kauppoja lainkaan.hinta oli sovittu valmiiks ja kun soitin myyjälle uudestaan pyysikin hän aikaa miettiä viikonlopun yli. menee hermo eikä puhelin soi :(
jospa hän on lukenut tätä topicia, ja tajunnut auton arvon :D

kipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kipe » Su Marraskuu 7. 23:52:18 2004

Ompahan niin komee auto että meni harjut ja laitumet sekaisin... Nimittäin jokunen vuosi sitte oli myynnissä Punkalaitumella samanlainen auto ja samassa perheessä oli kuulemma aito Mexico. Tämä oli täydellinen kopio aidosta Mexicosta ja alkuperiltään 1300 sport, kertoi auton omistaja.
Kyllä nyt vähän v....taa kun ei silloin saanu järkättyä kuletusta, auto ois ollu halpa.
:(

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Marraskuu 7. 23:54:51 2004

mk4zetec kirjoitti:humppila-huittinen väliltä . saa nähä tuleeko kauppoja lainkaan.hinta oli sovittu valmiiks ja kun soitin myyjälle uudestaan pyysikin hän aikaa miettiä viikonlopun yli. menee hermo eikä puhelin soi :(
Tuota... et sitten maksanut samointein pois?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 8. 10:43:58 2004

Graham Robsonin kirjoittama kirja "Ford RS Escorts - The Complete Story" (sivu 46) tietää kertoa mk1 Mexicoista mm. seuraavaa:

"as on the twin-cam engined cars - 8 valve or 16 valve - the engine was mounted at a slight plan-view angle in the bay itself, and the battery was originally placed in the boot, tucked in on the left, near what had been the spare wheel well."

Eli siis se akku on alunperin ollut siellä takakontissa myös Mexicoissa tuon mukaan?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 8. 10:45:48 2004

edelleen sama opus kertoo että "never say never" kun puhutaan minkä tahansa Escortin varusteista.. lisävarustelista on ollut aikalaisekseen aika suuri ja varusteita on sekoiteltu mallista toiseen malko lailla asiakkaan toiveen mukaiseksi.

Jos tuota kirjaa ei vielä ole hyllyssä ja oikeasti harrastaa vanhoja (ja miksei uudempiakin) escortteja tosissaan kannattaa se tilata vaikka www.alfamer.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Marraskuu 8. 19:25:32 2004

samiharju kirjoitti:Graham Robsonin kirjoittama kirja "Ford RS Escorts - The Complete Story" (sivu 46) tietää kertoa mk1 Mexicoista mm. seuraavaa:

"as on the twin-cam engined cars - 8 valve or 16 valve - the engine was mounted at a slight plan-view angle in the bay itself, and the battery was originally placed in the boot, tucked in on the left, near what had been the spare wheel well."

Eli siis se akku on alunperin ollut siellä takakontissa myös Mexicoissa tuon mukaan?
Ensimmäisissä Mexicoissa oli takakontissa ja vararengas makasi luukun pohjalla.
Myöhemmin 71/2 vaihtui akku konehuoneeseen ja varapyörä poteroonsa, tosin vinoon jätettynä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Marraskuu 8. 20:04:06 2004

Miten tollasia voi vielä löytyä :shock: :shock: :shock:
hittokun löytäis aidon Cooper S' Minin 20v seisseen sellaisen.... 8)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 8. 23:44:25 2004

jjs kirjoitti: Ensimmäisissä Mexicoissa oli takakontissa ja vararengas makasi luukun pohjalla.
Myöhemmin 71/2 vaihtui akku konehuoneeseen ja varapyörä poteroonsa, tosin vinoon jätettynä.
ja tuota kontinpohjan vararenkaankiinnitysvalmiutta löytyy myös Escort Sportista. Omassa -73 sakuvalmisteisessakin on kontinpohjan alla poikittain ylimääräinen vahvikepelti ja pohjan läpi kierteytetty reikä.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Pe Marraskuu 12. 22:13:08 2004

uh! hieno 8)
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Pe Marraskuu 12. 23:12:45 2004

Brenda kirjoitti:
jjs kirjoitti: Ensimmäisissä Mexicoissa oli takakontissa ja vararengas makasi luukun pohjalla.
Myöhemmin 71/2 vaihtui akku konehuoneeseen ja varapyörä poteroonsa, tosin vinoon jätettynä.
ja tuota kontinpohjan vararenkaankiinnitysvalmiutta löytyy myös Escort Sportista. Omassa -73 sakuvalmisteisessakin on kontinpohjan alla poikittain ylimääräinen vahvikepelti ja pohjan läpi kierteytetty reikä.
niin tarttee nyt tyhmänä kysyä,että mikä tämä pelti on?

KUVA

se kuuluu olla suora varmaankin, :wink:
Escort XR3i cabriolet

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Marraskuu 13. 0:04:34 2004

sen pitäis estää että kivet ei hakkaa takahelmaa?!

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 13. 0:30:37 2004

Ja kuuluis olla suora. :wink:

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Marraskuu 13. 4:05:15 2004

ei turhaa jauhamista vaan auto talliin ja tekemään mieleiseksi!! jos tollasen helmen sais pohjosenpoika talliin ni loppuelämä menis jotain tehdessä...
ja nainen vaihtoon jos ei kaara mielytä... naisia saa helpommin ku tollasia ekkereitä!!!!

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Marraskuu 13. 8:32:28 2004

4rd kirjoitti: niin tarttee nyt tyhmänä kysyä,että mikä tämä pelti on?

KUVA

se kuuluu olla suora varmaankin, :wink:
Eipä ole mulla yhdessäkään ekkerissä tollasta peltiä ollut. (2 vanhakoppaa, 2 välikoppaa)..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Marraskuu 13. 15:22:09 2004

Omassa vanhankoppaisessa (-74 1300) oli myös tuo pelti,lienee jonkinnäköinen ohjainpelti ilmanvirtaukselle/kivieniskulle takahelmapellin sisäpuoleen.Takakontin pohjassa oli kiinteät ruuvit joilla oli kiinni.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 13. 16:12:30 2004

Taitaa olla kaikissa suomeen tuoduissa koreissa tuo takalippa. :wink:

Vastaa Viestiin