jousista..

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

jousista..

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Lokakuu 5. 14:42:20 2004

160lbs minkälaiset ajaa 2.0 katu escossa?liian jäykät/löysät??
suositelkaa jotain ku ei o mitn kokemusta :(

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Lokakuu 5. 14:47:57 2004

mulla oli -2" 190lbs:t ohc:n kanssa ja tuntu ihan ok.. jäykkähän se on sen jälkeen, riippuu vähä minkälaisen haluaa ei toi 190lbs:kään ihan kivireki vielä ole.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Lokakuu 5. 15:08:48 2004

mikähän noiden escon vakio jousien jäykkyys on?kattelin tota autoracingin luetteloa ja niillä ois pikkutolppaan 145,160,175ja 190lbs jousia..pitäs päättää mitä tilaan..

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ti Lokakuu 5. 15:13:22 2004

Mulla on MK2 ja kentillä, jouset 180lb -2" + spax säädettävät tolpat, renkaina edessä 185/70R13

Aika paljon jäykempi kuin esim tuo farkku escort mikä on sport alustalla
Radalla kyllä menee ihan ok mutta kadulla on aika jämäkkä
tosta jos vielä laittaa matalampi profiilisemmat renkaat ni kyllä menee jäykäks
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ti Lokakuu 5. 15:16:04 2004

Niin joo ihan vielä tiedoks että autoracingista et noita pikkutolpan jousia ole, itse odottelin niitä vuoden mutta ei kuulunu, joten hain suoraan rallyracen hyllystä

Suositus, soita rallyraceen ja kerro mikä auto mikä kone paljonko haluat matalemmaks jne, siellä osataan neuvoa todella hyvin että mimmoset sä sinne todennäköseti tarviit, niillä on kuitenkin hyvä kokemus hommasta.

Itse tein näin ja olen todella tyytyväinen
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Lokakuu 5. 16:05:36 2004

Tyypillisesti MK1 jouset on 1300cc noin 120 lbs ja RS2000 135 lbs.
enkkulassa ollu käytössä myös 100 lbs, jopa Mexicoissa

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ti Lokakuu 5. 18:31:37 2004

Mulla on juuri kyseiset jouset -1", polyuretaani puslat ja 205/50 R15 renkaat ja autohan on kakslitranen välikoppa.
Mun mielestä on kaupunki käyttöön vähä kovahko paketti, kun hypii ja vetelee joka railossa ja urassa, suojatietkin erottaa :D.
Mut sitten kun lähetään tonne taajaman ulkopuolelle kanttailemaan "isoo kovaa", niin ei yhtään liian kovat, mukavan jämäkkä ja pitää auton tiessä.

Otappa siitä nyt sitten selvää ku toiset sanoo 190:siä sopiviks/pehmeiks ja toinen 160 koviks...
Se on melkeempä sillee et miten on meininki ajella ja millasesta alustasta ite tykkää. 8)
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Lokakuu 5. 18:38:51 2004

Caprissa on 200 lbs kynäjouset, 300/70 patruunalla. Aivan liian jäykkä paketti kadulle, mutta radalla todella hyvä. Taidan vaihtaa nuo tulevaisuudessa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Lokakuu 5. 19:46:10 2004

Mk2 Esco ohc:llä, 170lbs jouset, "normaaliajoon" ehkä jäykähköt mutta menettelee.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Lokakuu 5. 20:47:05 2004

Ettei valinta menisi liian helpoksi niin sanompahan nyt vielä:
Mulla oli välikopassa 190lbs jouset jotka oli aika mukavat. Tosin radalla aivan notkot joten oon siirynyt vähän tiukempaan pakettiin, tosin vieläkin pitäis vähän jäykistellä lisää.

ps. jos ei hampaista lähe paikat niin silloinhan on vielä varaa tiukentaa.
#6
Escort -75

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Lokakuu 5. 23:49:59 2004

Mulla on välikopassa 190lbs jouset. Onhan se etupää tietysti jäykän oloinen, mutta kovemmissakin nopeuksissa jämäkän oloinen ajella..

Se on vähän että kuka mistäkin tykkää :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

rustang
Viestit: 75
Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
Paikkakunta: Tallinna #888
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rustang » Ke Lokakuu 6. 10:59:31 2004

Köyhän miehen viritysvinnki (ei tietoa Suomen katsastuskevollisuudesta):
Pikkutolppaan menee takavetoisen Ladan etujouset. Ne on kadulle jäykähköt, mutta radalla ihan OK - ei kallistele niin kuin viimeisistä Ahveniston kuvista näkyy (punainen Mk1). Mulla on leikattu niistä jousista pari kierrettä pois ja laitetuu lautaseen kiinni putkiklemmareilla, on ne ainakin vuoden pysynyt :)

Keskustan munakiviteillä proteesit lähtee irti ;)

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » To Lokakuu 7. 8:26:39 2004

Ilkka_H kirjoitti:Ettei valinta menisi liian helpoksi niin sanompahan nyt vielä:
Mulla oli välikopassa 190lbs jouset jotka oli aika mukavat. Tosin radalla aivan notkot joten oon siirynyt vähän tiukempaan pakettiin, tosin vieläkin pitäis vähän jäykistellä lisää.

ps. jos ei hampaista lähe paikat niin silloinhan on vielä varaa tiukentaa.
Noh sulla on tossa muutenkin aika kilpa-auton ajo-ominaisuudet :lol:
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Lokakuu 11. 13:29:28 2004

uskaltaako noiden esim. 180 lbs jousien kanssa käyttää normaali kaasuiskareita?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Lokakuu 14. 14:56:43 2004

tämmöset sinne nyt sit varmaa tulee laitettua eli 160lbs -2" ja tollaset vakio kaasut,ja taakse vakio jouset+pudotus palat ja bilsteinit.. saa nähä minkälainen tulee..

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Lokakuu 18. 11:20:39 2004

Tarkasta vielä että iskarin jousto riittää ettei pohjaa, toi 2" alkaa olee siinä ja siinä
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Lokakuu 28. 11:20:24 2004

Mistä/Mitkä iskarit mk2 escoon?
Eli isosta tolpasta on kyse, ja jouset tulee olemaan melko varmasti 170lbs -1"
Noi tolpat on otettu Caprista, niin eikös silloin kokonais madallus ole n. 2" luokkaa?!?
Nyt ei heti olisi varaa ostaa mitään 150€/kpl iskareita, joten mistä saisi halvalla jonkinlaiset tuubit, ja mitä maksaa?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Lokakuu 28. 18:32:04 2004

lalli69 kirjoitti:Mistä/Mitkä iskarit mk2 escoon?
Eli isosta tolpasta on kyse, ja jouset tulee olemaan melko varmasti 170lbs -1"
Noi tolpat on otettu Caprista, niin eikös silloin kokonais madallus ole n. 2" luokkaa?!?
Nyt ei heti olisi varaa ostaa mitään 150€/kpl iskareita, joten mistä saisi halvalla jonkinlaiset tuubit, ja mitä maksaa?
On kylläkin paaljon enempi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Lokakuu 28. 19:41:08 2004

MouTine kirjoitti:
lalli69 kirjoitti:Mistä/Mitkä iskarit mk2 escoon?
Eli isosta tolpasta on kyse, ja jouset tulee olemaan melko varmasti 170lbs -1"
Noi tolpat on otettu Caprista, niin eikös silloin kokonais madallus ole n. 2" luokkaa?!?
Nyt ei heti olisi varaa ostaa mitään 150€/kpl iskareita, joten mistä saisi halvalla jonkinlaiset tuubit, ja mitä maksaa?
On kylläkin paaljon enempi.
eli ?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Pe Lokakuu 29. 8:36:27 2004

Mulla on Mk1:ssä välikopan kaasuiskarit, joita Motonet myy hintaan 49,90(?). Ihan käypäset Caprin tolpissa jousina 170 lbs/-2" ja renkailla 185/60x13.
Tuo jäykkyys on ainakin mulle ihan nappi. Pelkäsin kovaksi, mutta en muuta. Jos jotain muuttaisin se olisi tuuman vähemmän madallusta; varsinkin jos rengas on korkeampi. 185/60 on aika vaikea löytää?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Lokakuu 31. 22:35:59 2004

lalli69 kirjoitti:
eli ?
Eli joudut ihan käyttämään toista patruunaa ja jousta taikka rälläköimään lautasen pois ja liittää uuteen kohtaan. Keinoja on, mutta mikä helpoin?

Esimerkkinä sanottakoon nuo minun Caprissani alla olevat kynäjousitolpat. Niitä soviteltiin viimetalvena Mk-I Escorttiin ja vaikka lautanen oli säädetty ihan yläasentoon, niin ei toivoakaan että autoa olisi voitu laskea pyörille.

Mitään absoluuttisia mittoja en voi sanoa. Ainoa mitä voin, on se että suoraan Caprista kiskaistu paketti tiputtaa Escorttia aivan liikaa. Tolpan mittojahan voi vertailla sieltä meikäläisen kuvasta joka pyöri joskus jossakin... Kyllä joku tietää. Joku näkee aina...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Su Lokakuu 31. 22:42:59 2004

MouTine kirjoitti:
lalli69 kirjoitti:
eli ?
Eli joudut ihan käyttämään toista patruunaa ja jousta taikka rälläköimään lautasen pois ja liittää uuteen kohtaan. Keinoja on, mutta mikä helpoin?

Esimerkkinä sanottakoon nuo minun Caprissani alla olevat kynäjousitolpat. Niitä soviteltiin viimetalvena Mk-I Escorttiin ja vaikka lautanen oli säädetty ihan yläasentoon, niin ei toivoakaan että autoa olisi voitu laskea pyörille.

Mitään absoluuttisia mittoja en voi sanoa. Ainoa mitä voin, on se että suoraan Caprista kiskaistu paketti tiputtaa Escorttia aivan liikaa. Tolpan mittojahan voi vertailla sieltä meikäläisen kuvasta joka pyöri joskus jossakin... Kyllä joku tietää. Joku näkee aina...
No milläs toi Tiina Wälicoppa on saanut omansa sovitettua?

Pitää käydä räpsäisemäs kuva tolpista, ja pistää tänne näytille...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Su Lokakuu 31. 23:10:38 2004

Tuossa pari kuvaa:

Kuva 1

Kuva 2

Putken kokonais syvyys ~37cm
Lautasen pinnasta putken päähän ~5,5 - 6cm.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Lokakuu 31. 23:25:40 2004

Tuossa linkki jonkinlaisilla mitoilla...
http://kotisivu.dnainternet.fi/mikkoou/kamaa/tolppa.jpg
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Ma Marraskuu 1. 8:17:31 2004

No milläs toi Tiina Wälicoppa on saanut omansa sovitettua?
Pitää käydä räpsäisemäs kuva tolpista, ja pistää tänne näytille...[/quote]


Mun tolpat ovat ykköskorisesta Capri 1600 GT:stä ja jouset ovat Escortin ison tolpan 170 lbs pudotettuina -2". En valitettavasti ottanut tarkkoja mittoja tolpista, mutta enemmän niillä putoo kuin Escortin tolpilla eli -2" + "jotain". Mielestäni korkeus on ainakinnäöltään minua miellyttävä. Ajettavana asfaltilla tosi kiva, soralle tuota ei vapaaehtoisesti viedä. Mökkitielle maavara on riittämätön.

Ulosjoustoa täytyy rajoittaa joko toisella iskarilla tai iskarin vartta lyhentämällä. Normaalimittainen (= Esco Mk2:n iskari) päästää jousen ulosjoustossa irtoamaan lautasilta.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Marraskuu 1. 11:10:34 2004

Jos jollain olis escortin omat isot tolpat hyvin hollilla, niin olisin kiitollinen jos jaksaisi ottaa niistä vähän mittoja, ja laittaa niitä vaikka tähän threadin jatkoksi...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Marraskuu 1. 11:11:40 2004

MouTine kirjoitti:Tuossa linkki jonkinlaisilla mitoilla...
http://kotisivu.dnainternet.fi/mikkoou/kamaa/tolppa.jpg
Noi omat tolpat on kokolailla saman mittaiset...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Marraskuu 1. 13:17:44 2004

Mulla on ilmeisesti joka kokoa, katso toi topikki tolpan halkaisijasta, johon jatkoin.

Kun mittaatte, niin antakaa se korkeusmitta
jousilautasen alimmasta pullistuksesta
pallonivelen korvan alapintaan,
Mk1: escossa on noita ollu kahta mittaa,
vakio 375 ja madallettu 355 mm.

Ja putken sisäpituus tarkasti, kiitos

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Marraskuu 1. 15:05:54 2004

Jalka + muutama mitta

Kuva
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Marraskuu 1. 16:16:52 2004

hyvällä tahdolla tosta saa sen 375 tohon korvan alle, eli vakiomitta.

Oletko huomioinu, että niitä yläpään lautasiakin on kahta korkeutta?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 1. 19:03:56 2004


lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Marraskuu 1. 19:21:58 2004

Brenda kirjoitti:otin kans muutaman mitan
Vähä repes :lol: :lol:

Muuten taitaa olla samaa kaliperia, paitsi toi alempi jousilautanen on jonninverran alempana.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 1. 19:25:47 2004

Brenda kirjoitti:otin kans muutaman mitan
jumalauta, sun kissaski tietää enemmän noista tolpista kun mä. nyt hävettää. :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Marraskuu 1. 19:27:42 2004

Brenda kirjoitti:otin kans muutaman mitan
:lol: :D kahvit viittavaille sylissä

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Marraskuu 1. 19:45:25 2004

Brenda kirjoitti:otin kans muutaman mitan
Aivan loistavaa! Kissaihmisenä repesin totaalisesti....
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Marraskuu 1. 19:48:52 2004

Brenda kirjoitti:otin kans muutaman mitan
:lol: :lol:

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Marraskuu 1. 21:22:13 2004

lalli69 kirjoitti:Jalka + muutama mitta

Kuva

Lisäsin mittoja...


Jos toi Brendan kissa puhuu totta, niin eihän noi mun tolpat madalla muutakuin ~30mm

Vai mitä MouTine meinaa asiasta?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Marraskuu 1. 22:04:21 2004

lalli69 kirjoitti: Vai mitä MouTine meinaa asiasta?
En enää uskalla meinata mitään, ennen kuin olen Pussihousun kanssa mitannut noin mun Caprin RS / "Bilstein" tolpat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Marraskuu 2. 13:51:06 2004

Otas ny Brenda se mitta siitä korvan alapinnasta siihen lautasen alimpaan jousen päälle tehtyyn montuun, lienee muuta kun 375,
eli nähtäis onko puhe siitä että Mk2 RS on tuumaa ylempänä
alunperin totta vai ei.
Ainakaan putki ei näytä tulevan jousilautasen yli kuten noissa muissa kuvissa olevissa keltasissa tolpissa, putken on pituus kuitenkin samaa kokoluokkaa

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Marraskuu 2. 17:48:43 2004

TAp kirjoitti:Otas ny Brenda se mitta siitä korvan alapinnasta siihen lautasen alimpaan jousen päälle tehtyyn montuun, lienee muuta kun 375,
meniköhän mulla jakeluun :o

kuva

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ti Marraskuu 2. 18:31:24 2004

Brenda kirjoitti:
TAp kirjoitti:Otas ny Brenda se mitta siitä korvan alapinnasta siihen lautasen alimpaan jousen päälle tehtyyn montuun, lienee muuta kun 375,
meniköhän mulla jakeluun :o

kuva
Mun tolpissa toi mitta = 380, eli 30mm madaltaa...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ti Marraskuu 2. 18:53:24 2004

Näistä tolppa jutuista kun tulee jatkuvasti kysymyksiä, niin eikö joku viitseliäs voisi näistä koota sellaisen FAQ:in kuvilla ja mitoilla varustettuna? Sitä voisi porukka pitää kotisivuillaan ja linkitellä kun seuraava kymysys koskien escortin/caprin etutolppia tulee...? Paska idea? :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ti Marraskuu 2. 19:23:22 2004

[PeXi] kirjoitti:Näistä tolppa jutuista kun tulee jatkuvasti kysymyksiä, niin eikö joku viitseliäs voisi näistä koota sellaisen FAQ:in kuvilla ja mitoilla varustettuna? Sitä voisi porukka pitää kotisivuillaan ja linkitellä kun seuraava kymysys koskien escortin/caprin etutolppia tulee...? Paska idea? :wink:
Idea on hyvä, mutta tuntuu ettei kellään ole varmuutta asiasta... :? :)
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Ke Marraskuu 3. 0:09:42 2004

Brenda kirjoitti:otin kans muutaman mitan
aivan helmi juttu... :lol:
Escort XR3i cabriolet

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Marraskuu 3. 14:05:05 2004

"meniköhän mulla jakeluun"
Joo,
nyt on vertailu helppoa, elikkä tuo tolppa asettaa jousen alapään pyörään nähden 35 mm ylemmäs.
Jos yläpäässä on sama rakenne, auton asento muuttuu vastaavasti.

Et kuitenkaan löydä tosta tolpasta mitään numeroita ?

Tuli seuraavaksi mieleen, että onko Mk1 ja Mk2 sisälokarien korkeus
runkoaisan alapinnasta sinne yläkiinnikkeen reikään suunnilleen sama ?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Marraskuu 25. 11:40:55 2004

kukaan pistäny mk1 lenkkipäisten takaiskarien tilalle välikopan iskareita?toimiikohan jos ottaa sen kikottimen missä ne on yläpäästään kiinni pois ja pistää sen kiinnitys reijistä ne mk2 iskarit? ja tietty vähä muokkaa niitä "tukivarsia"..

Vastaa Viestiin