pre/xflow kansi 711M lohkoon
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
pre/xflow kansi 711M lohkoon
eikö pre/xflow kannen pitäisi käydä suoraan viimeisimpään 711 Kentin lohkoon vesikanaviensa yms. puolesta vai pitääkö soveltaa jotain?
S a a b & F o r d
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
jos kehtaat niin laita kuvia kun ehdit, hommalla ei kiire. Pitää yrittää kuitenkin löytää tästä seutuvilta lohko mitä voisi käpistellä. Jos vihdoinkin alkaisi tuo kansi valmistua ja saisi polkastua talvella projektia kunnolla eteenpäin. Nyt katsotaan mitä prexflowista saadaan irti...niin päivitetään tuo alakertakin sellaiseksi, että kestää kierrättää sen 9000rpm ilman, että kanget tulee morjestaa kuskia! 

S a a b & F o r d
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Kyllä pitää käydä, koska Lotuksen konehan on tehty pre-crossflown lohkon päälle, ja enkut tekee noita Lotuksia 711M lohkon päälle.
Tossa kuva crossflown lohkosta.
http://my.voyager.net/~quadrant19/Xflow-block-top.JPG
Tossa kuva crossflown lohkosta.
http://my.voyager.net/~quadrant19/Xflow-block-top.JPG
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Pre'stä X-Flowksi
Kyllä X-flow kansi kohtuudella saadaan sopimaan pre-X lohkoon. Näitä tehtiin muinoin kun jokkiksessa lohkon piti olla alkuperäinen, mutta kannen sai vaihtaa.
Tangot pitää huomioida ja etsiä keinot oikeisiin puristussuhteisiin. Alkuperäisllä kiertokangilla mataliksi koneistetut männät ja pikkupalotilalliset kannet. Tarkkaa tietoa ei ole "keskusyksikössä" säilynyt, mutta kyllä onnistuu. Samalla voi harkita pidempi-iskuisen kampiakselinkin vaihtamista, mikäli muuten käy liian helpoksi. Kentin osien yhteensopivuus suo mahdollisuuksia,
Tangot pitää huomioida ja etsiä keinot oikeisiin puristussuhteisiin. Alkuperäisllä kiertokangilla mataliksi koneistetut männät ja pikkupalotilalliset kannet. Tarkkaa tietoa ei ole "keskusyksikössä" säilynyt, mutta kyllä onnistuu. Samalla voi harkita pidempi-iskuisen kampiakselinkin vaihtamista, mikäli muuten käy liian helpoksi. Kentin osien yhteensopivuus suo mahdollisuuksia,
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tässä pistetään pre-kantta 1.6 lohkoon. Iskua pystyy pidentämään tässä tapauksessa tarvittaessa sangen paljon, kun pre kannen kanssa tietenkin tulee tasalatvaset männät ja kuppimännät on niin korkeat, että tilaa lohkossa on.
Burtonilta 90mm porauksen alulohko ja sisään 84mm iskun kampiakseli niin alkaa Tähtiperä lentämään
Burtonilta 90mm porauksen alulohko ja sisään 84mm iskun kampiakseli niin alkaa Tähtiperä lentämään

4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niinpä
Lukutaito helpottaisi tietysti ymmärtämistä. Kysymyshän on ihan selvä. Sopivuus pelaa näinkin päin, vaikka omassa kommenttissani lohkon/kannen vaihdoinkin.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mulla on joku termistö sekaisin, mistä helvetistä te puhutte?
en tiedä kent maailmasta kun en juuri niistä ole ollut kiinnostunut, kent maailmasta ymmärrän vahvemman 711 lohkon, palotilallisen ja tasaisenkannen, lotus 8v sekä bda 16v kannet, eli mitä nää teidän termit tarkoittaa
minkä voi porata 85mm? std lohkot on luokkaa 81mm...mikä ero bda 711 vs normi 1.6 711 ja mikä lohko on lotarissa....uskoisin että joku pystyy kertoo nää selvästi ja lyhyesti.


-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tuossa kans tietoa vanhoista cortina lohkoista
http://www.lotus-cortina.com/library/block/blocks.htm
http://www.lotus-cortina.com/library/block/blocks.htm
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Hähää tää ei ole lyhyt versio, mutta kerronpa samaan syssyyn tuosta omasta museoautoprojektista....jos vaikka jotain kiinnostaa.
prekannessa ( pre/xflow ) on imu- ja pakosarja samalla puolella ja palotila kannessa. Myöhempi kenttiläinen ( xflow ) on ns. läpivirtaava kansi ja taisivat olla kaikki lankkukansia??
Mulla on lähtökohtana ihan mielenkiinnosta nimenomaan tuo originelli pre/xflow palotilallinen kansi. SLEIN kanssa sitä joskus jo viriteltiinkin, kiitos vaan vinkeistä.
Syy miksi olen miettimässä vahvempaa lohkoa on juuri tuo, että vanhemmissa lohkoissa kanget ja laakeripukit antautuu kierrosten myötä. Kansi on mulla vieläkin teetätettävänä. Valurautakantta portataan radikaalisti. On työläs työstää. Venttiileiksi hommasin Lautamäeltä Kentin teräsvenat, jotka itse raakatyöstin pienemmäksi. Kansiseppä tekee hienosäädöt. Imuvena Ø41mm ( vakio GT 35.7mm ) ja pako 33mm ( 31.50 )mm. Pikkasen isommatkin venat olisi vielä mahtuneet, mutta sitten välikannas jää todella pieneksi. Nokaksi tulee Kent Camsin 254 ja jouset VS39. Keinut vahvistetaan myös. Aika näyttää tuleeko siitä mitään.
Käytettävästä lohkosta / porauksesta ja sisuskaluista otetaan tipsejä vastaan.
prekannessa ( pre/xflow ) on imu- ja pakosarja samalla puolella ja palotila kannessa. Myöhempi kenttiläinen ( xflow ) on ns. läpivirtaava kansi ja taisivat olla kaikki lankkukansia??
Mulla on lähtökohtana ihan mielenkiinnosta nimenomaan tuo originelli pre/xflow palotilallinen kansi. SLEIN kanssa sitä joskus jo viriteltiinkin, kiitos vaan vinkeistä.
Syy miksi olen miettimässä vahvempaa lohkoa on juuri tuo, että vanhemmissa lohkoissa kanget ja laakeripukit antautuu kierrosten myötä. Kansi on mulla vieläkin teetätettävänä. Valurautakantta portataan radikaalisti. On työläs työstää. Venttiileiksi hommasin Lautamäeltä Kentin teräsvenat, jotka itse raakatyöstin pienemmäksi. Kansiseppä tekee hienosäädöt. Imuvena Ø41mm ( vakio GT 35.7mm ) ja pako 33mm ( 31.50 )mm. Pikkasen isommatkin venat olisi vielä mahtuneet, mutta sitten välikannas jää todella pieneksi. Nokaksi tulee Kent Camsin 254 ja jouset VS39. Keinut vahvistetaan myös. Aika näyttää tuleeko siitä mitään.
Käytettävästä lohkosta / porauksesta ja sisuskaluista otetaan tipsejä vastaan.
S a a b & F o r d
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Edelleen on epäselvää onko bda:ssa käytetty rauta 711 sama kuin tää kentin 711 lohko, mitä eroa niissä on, paljonko niitä voi porata? mun käsityksen mukaan 83mm on aika tapissa....onko jotain porattu enemmän ja kestääkö ja millä kierroksilla ja teholla? Noista Brendan numeroista sen verran että kun lukee toi H721F6010AA ja sitten yläpuolelle stanssattu H721F6010CA....tarkoittaneeko RS1800 tai ilmeisesti kun sellainen on
mutta jos haluaa tehdä rautalohkosta voiko käyttää suoraan kentin 711 lohkoa?

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
711M lohko ei tosiaan kestä kovin suurta porausta. Brendan mainitsema H711F6KOO6AA lienee niin sanottu Ashcroftin -lohko; kesti porauksen n.1800cc saakka kilpailukäytössäkin, en ulkoa muista max.männänhalk. Eli rautabeedeeaassa käytettiin eri lohkoa kuin kentissä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Ketä on nähnyt BDG alakerran varsinkin useasti putkitetun, ymmärtää että mahdoton tehdä ilman siiamilaisuutta. Sylinteriputket on yli 90mm männällä toisissaan kiinni. Vakio valurautalohkoa en tiedä lähipiirissä että olis putkitettu. Luotettavasti toimineet on ollu ainakin 83+mm poratut. Yhden "överiporauksen" tiedän, tuloksena lyhyen käytön jälkeen lohkon vetely ( kuumana kampi osittain jumiin). Vakioiskulla rautalohkolla käsittääkseni vaikea tehdä isoa kenttiä (1800 ja yli).
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Classic Ford june 2004
Osu silmään mielenkiintonen tarina noista lohkoista. Sen mukaan kaks ekaa numeroa on vuosiluku. kaksi seuraavaa part number. 6015 on Fordin osanumero.
Kaksi viimestä kirjainta tilavuus, AA = 1100/1300,
BA = 1600, niin kuin Brenda jo kertoikin.
681F 6015 AA
691M 6015 BA
701M 6015 BA
711M 6015 BA
Yleisesti on puhuttu, että oikea mexicon loko 711M. Se ei tämän jutun mukaa pidä paikkaansa. Ekoissa mexicoissa kuulemma oli 691M lohkoja.
T-luvuista sama tarina kertoo, että ne luvut on mystiikkaa. Niillä ei ole sitä merkitystä mitä yleisesti luullaan (mitä suurempi T-luku sen tuhdimpi lohko) Tää uskomus siis ei lehden mukaan pidä paikkaansa.
Maximi turvallinen porauskoko + 0.060 in.
Mikä sitten on totuus ? mutta näin classic ford.
Osu silmään mielenkiintonen tarina noista lohkoista. Sen mukaan kaks ekaa numeroa on vuosiluku. kaksi seuraavaa part number. 6015 on Fordin osanumero.
Kaksi viimestä kirjainta tilavuus, AA = 1100/1300,
BA = 1600, niin kuin Brenda jo kertoikin.
681F 6015 AA
691M 6015 BA
701M 6015 BA
711M 6015 BA
Yleisesti on puhuttu, että oikea mexicon loko 711M. Se ei tämän jutun mukaa pidä paikkaansa. Ekoissa mexicoissa kuulemma oli 691M lohkoja.
T-luvuista sama tarina kertoo, että ne luvut on mystiikkaa. Niillä ei ole sitä merkitystä mitä yleisesti luullaan (mitä suurempi T-luku sen tuhdimpi lohko) Tää uskomus siis ei lehden mukaan pidä paikkaansa.
Maximi turvallinen porauskoko + 0.060 in.
Mikä sitten on totuus ? mutta näin classic ford.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Juuri kuin Esko sanoo.
681F lohko esim. Cortina MK2 1968. Heikot runkolaakeripukit ja pienet nostajat.
691M Esim. Cortina MK2 69-70. Vahvat runkolaakeripukit ja pienet nostajat.
711M Esim. Cortina MK3, Escortit 71->. Vahvat pukit ja isot nostajat.
Classic Ford-lehden juttuihin kannattaa suhtautua nykyään yhtä suurella vakavuudella kuin Max Poweriin
Esim. Kuvassa Mondeon diesel-kone, kuvatekstissä jotain juttua Zetecistä. Viime numerossa juttu pyöränsuuntauksesta ja lopussa kuvat Group A Escortin alustasta. Kuvissa näkyy mm. alumiininen etupalkki, etuvetoisen auton tolpat, ymym. Todennäköisesti takavedoksi muutettu MK3 Escort..
681F lohko esim. Cortina MK2 1968. Heikot runkolaakeripukit ja pienet nostajat.
691M Esim. Cortina MK2 69-70. Vahvat runkolaakeripukit ja pienet nostajat.
711M Esim. Cortina MK3, Escortit 71->. Vahvat pukit ja isot nostajat.
Classic Ford-lehden juttuihin kannattaa suhtautua nykyään yhtä suurella vakavuudella kuin Max Poweriin

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Mulla on 85.5mm kupla männille porattu 711, paja joka sen kauan sitten kairasi kertoi niitä useita tehneensä. 86mm putkituksista valurautalohkoon olen kuullut ja kirjallisuudesta olen lukenut, että neljä viidestä pitäisi kestää 85mm poraus.
Oman kestosta en osaa sanoa, kun se on seisonut n. 15-v käyttämättömänä. Kansitasosta on lisäksi höylätty matskua pois niin paljon, että männät tulee kansitasoon ja pitää käyttää palotilallista kantta.
Oman kestosta en osaa sanoa, kun se on seisonut n. 15-v käyttämättömänä. Kansitasosta on lisäksi höylätty matskua pois niin paljon, että männät tulee kansitasoon ja pitää käyttää palotilallista kantta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
ei niitä lohkoja tartte reikäjuustoksi porailla tehon toivossa. 
Meinaan tiedustelin kansisepältä oman kannen kohtaloa ( on muuten päässyt pahasti kone keittämään...nyt vasta huomasivat pari säröä muutamassa pakoseetissä...saa nähdä tuleeko kalua!
). Niin olivat juuri käyneet jarruttamassa xflow kentin vakioiskulla ja Ø83mm porauksella. Pyöräteho 186hp...siinä pitää jo kannen virrata!! 

Meinaan tiedustelin kansisepältä oman kannen kohtaloa ( on muuten päässyt pahasti kone keittämään...nyt vasta huomasivat pari säröä muutamassa pakoseetissä...saa nähdä tuleeko kalua!


S a a b & F o r d
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Kansityö Makkonen Pieksämäellä. Koneen spekseistä ei ihmeemmin tietoa, yleensä niillä tehot 150 - 160hp. Tuossa 2x48 kaasarit, 254 nokka, omavalmisteinen pakosarja.
PS. Porttaa myös menestyksellä cossun kansia mm. Strandenin Peten ex vaparicossu. Virtauksista cossun kansi 247hp, is-kansi 245hp
PS. Porttaa myös menestyksellä cossun kansia mm. Strandenin Peten ex vaparicossu. Virtauksista cossun kansi 247hp, is-kansi 245hp

S a a b & F o r d
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Joka kylässä on oma "jumala,velho,mikä lie" se tekee sitä ja tätä ja saa niin ja niin paljon. Näiden jumalien isojako tehdään VIRALLISISSA tehojarruissa ja useiden koneiden keskiarvoina. Meilläpäin (tuntuu pätevän muuallakin) virallisia jarruja on mm harinen, st-motors, tuning-world, teknisetkorkeakoulut jossa muuten penkit kalibroidaan ihan huvikseen, on muitakin mutta mikä ihme siinä on että ed.mainituissa tuppaa tulemaan pettymyksiä monille "kyläjarruissa" ajaneille. Otetaan yksi käytännön esimerkki, eräs pohjanmaalainen (muuten rallin junnujen SM) oli kerran aikoinaan mun kyydissä (ohc 2.0) ja kysyi paljon tässä on tehoa? Vastasin että ei kyllä kovin paljoa, 188hv ST-motorin jarrussa. Tyyppi katseli ihmeissään että miten tää menee näin hyvin koska meilläpäin on yli 200 eikä ne mee näin
tässä siis omakäsitys asioista ja käytännön esimerkki. Parhaat kentit mitä olen kuullut on ollu konetehoa n.170hv ja se on paljon.

-
- Ylläpitäjä
Joo, aivan totta että näiden velhojen taidot ja koneiden tehot nousee ylitehokkaissa jarruissa ja essonbaareissa. Tän vuoksi kiinnostaisikin tietää olisko tuo Tähtisilmän mainitsema kentti käyny jossain näistä virallisessa jarrussa vai kylä-mallisessa.
Olen itsekin ymmärtänyt, että kentin maksimit on yleensä juurikin luokkaa 150-160, joten siinä valossa se päälle parisataa on _paljon_. Tarkemmin kun en tiedä mitä em. kone on syönyt, niin en voi kuin arvailla.
Essonbaarista tulikin mieleen eräs juttu kaverin kupee corollasta. Siinä oli kesällä 2t-kone ja to3, penkissä (am-works) saivat irti ~190 hp, en muista oliko kone- vai pyörtehoa.. No pettymyshän se oli, mutta paikallisella ala-nesteellä "ammattilaiset"(=korttelia kiertävä nuoriso) arvelivat tai olivat kuulleet tehoa olevan 380.. Hassua, eikö totta?
Olen itsekin ymmärtänyt, että kentin maksimit on yleensä juurikin luokkaa 150-160, joten siinä valossa se päälle parisataa on _paljon_. Tarkemmin kun en tiedä mitä em. kone on syönyt, niin en voi kuin arvailla.
Essonbaarista tulikin mieleen eräs juttu kaverin kupee corollasta. Siinä oli kesällä 2t-kone ja to3, penkissä (am-works) saivat irti ~190 hp, en muista oliko kone- vai pyörtehoa.. No pettymyshän se oli, mutta paikallisella ala-nesteellä "ammattilaiset"(=korttelia kiertävä nuoriso) arvelivat tai olivat kuulleet tehoa olevan 380.. Hassua, eikö totta?
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Ylläpitäjä
Noista tehoista kertoo myös aika hyvin varttimailin loppunopeus. Laskuriin loppunopeus ja kuskillisen auton paino ja essonbaarin ja oikeat koneet löytävät omat askelmansa hevosvoimatikkailla.
http://www.speedworldmotorplex.com/calc.htm
Paino ja vauhti tietty amerikan yksiköillä lbs= kg/0.454 ja mph = km/h*1.609 ja desimaalipisteen sijasta desimaalipilkku.
http://www.speedworldmotorplex.com/calc.htm
Paino ja vauhti tietty amerikan yksiköillä lbs= kg/0.454 ja mph = km/h*1.609 ja desimaalipisteen sijasta desimaalipilkku.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Omistin aikoinani hetkisen "pre" kannen ja pari muuta osaa joilla oli lapun mukaan otettu 180hv/8000rpm 1.6 koneesta A8 nokalla.( Saattoi olla jopa 185hv, mutta dementia rupee jo vaivaamaan) Kansi oli valettu kuten pre/c kansi, mutta palotilat oli paremmat ja imukanavat oli n. 45 asteen kulmassa ja tuplakaasareiden imusarjat kiinnittyi "lankun" ylätasoon. Tekijä oli MBR, BMR tai noi kirjaimet jossain muussa järjestyksessä, oiskos tehty 60-luvulla johonkin vakava henkiseen kilvanajoon?
Kannessa oli halkeema seetien välissä ja valuraudan hitsaus kuulosti eksoottiselta hommalta ja vein setin takaisin. Myöhemmin palauttaminen on tietenkin kaduttanut useasti, oishan maaginen 200hv saattanut olla mahdollista 1.8L koneesta rykäistä.
Voihan noi kanavat tohon asentoon kairata tavalliseenkin pre kanteen ja olen muutaman kannen varastoinutkin tulevia projekteja varten, jos vaikka eläkkeellä sitten kerkiäis, tiedä sitten saako silloin vielä bensaa jostain?
Kannessa oli halkeema seetien välissä ja valuraudan hitsaus kuulosti eksoottiselta hommalta ja vein setin takaisin. Myöhemmin palauttaminen on tietenkin kaduttanut useasti, oishan maaginen 200hv saattanut olla mahdollista 1.8L koneesta rykäistä.
Voihan noi kanavat tohon asentoon kairata tavalliseenkin pre kanteen ja olen muutaman kannen varastoinutkin tulevia projekteja varten, jos vaikka eläkkeellä sitten kerkiäis, tiedä sitten saako silloin vielä bensaa jostain?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Jos rakennetaan ns."penkki/koemoottori" tyyliin hajotkoon jos ei kestä, en pidä esim 180hv konetehoa mahdottomana mutta mitä sillä tekee jos ei pysty kunnolla ajamaan ja ei kestä luotettavasti. Rallissa kentillä ei juurikaan ole käyttöä nykyisillä luokkarajoilla, jossain kyläkisassa saattaa b-junnuissa joku hurjapää tutulla tiellä pärjätä mutta kovissa kisoissa tulee Corollalta ja hyvältä Starletilta pannuun niin että tietää.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
hieman offtopic, mutta joku on jyrsinyt pre-crosflow kannen päälle OHC-virityksen.
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-01.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-02.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-03.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-04.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-05.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-06.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-07.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-08.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-09.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-10.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-11.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-12.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-13.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-14.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-15.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-16.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-17.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-18.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-01.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-02.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-03.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-04.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-05.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-06.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-07.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-08.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-09.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-10.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-11.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-12.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-13.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-14.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-15.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-16.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-17.jpg
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... OHC-18.jpg
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Hiukka taas tarkentaen, vuosiluku on ko. osan esittelyvuosi, vaikka huteja tuli noillakin joskus.681F 6015 AA
691M 6015 BA
701M 6015 BA
711M 6015 BA
Yleisesti on puhuttu, että oikea mexicon loko 711M. Se ei tämän jutun mukaa pidä paikkaansa. Ekoissa mexicoissa kuulemma oli 691M lohkoja.
Siis Mk2 Sportissa oli myös 711M lohko.
vakiomoottorin (ei siis varaosakoneen ?) valmistusajan voi tarkistaa
lohkoon leimatusta sarjanumeron kirjaimista, ne on samalla tavalla kuin korissakin, esim TMxxxxx on maailskuu 77.
Ja Mexicossahan on oikea lohko tietysti se ainut jossa on sama numero kuin korissakin, "matching numbers"
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Tossa v ielä jatkoa, AVO clubin public-osastolta kopsattuna
The first two numbers are usually model year rather than calender year which for Ford starts around September/October I think. Take the 711M block in the Mexico for instance, first two numbers indicate 71 model year but first appeared in cars from around September/October 1970
The first two numbers are usually model year rather than calender year which for Ford starts around September/October I think. Take the 711M block in the Mexico for instance, first two numbers indicate 71 model year but first appeared in cars from around September/October 1970
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Muutama vuosi sitten ollessani kaverilla huollossa (olikohan Urjala-ralli) ihmettelin yhden vanhankoppaisen käyntiä huoltopaikalla,kuullosti jotenkin erilaiselta...-kun kurkkasin konehuoneeseen niin siellä oli juuri tuollainen kansi jossa imusarjat lähti erittäin yläviistoon.Ko. auton kuski kertoi sen olevan joku englannista aikoinaan tuotu formula-auton kansiSLEI kirjoitti:Omistin aikoinani hetkisen "pre" kannen ja pari muuta osaa joilla oli lapun mukaan otettu 180hv/8000rpm 1.6 koneesta A8 nokalla.( Saattoi olla jopa 185hv, mutta dementia rupee jo vaivaamaan) Kansi oli valettu kuten pre/c kansi, mutta palotilat oli paremmat ja imukanavat oli n. 45 asteen kulmassa ja tuplakaasareiden imusarjat kiinnittyi "lankun" ylätasoon. Tekijä oli MBR, BMR tai noi kirjaimet jossain muussa järjestyksessä, oiskos tehty 60-luvulla johonkin vakava henkiseen kilvanajoon?
Kannessa oli halkeema seetien välissä ja valuraudan hitsaus kuulosti eksoottiselta hommalta ja vein setin takaisin. Myöhemmin palauttaminen on tietenkin kaduttanut useasti, oishan maaginen 200hv saattanut olla mahdollista 1.8L koneesta rykäistä.
Voihan noi kanavat tohon asentoon kairata tavalliseenkin pre kanteen ja olen muutaman kannen varastoinutkin tulevia projekteja varten, jos vaikka eläkkeellä sitten kerkiäis, tiedä sitten saako silloin vielä bensaa jostain?

Olisko toi tyyppi BRM

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
myös Broadspeed käytti 1300GT rata escortissa noita pre-crosflow modattuja kansia ja polttoaineen suihkutusta.
kuva
jossain vanhassa david wizard kirjassa muistaakseni juttua noiden kanavien pystyyn nostamisesta. pirrattiin alkup. rööri yläreunasta puhki ja hitsattiin putkenpätkät 45 asteen kulmaan/täytehitsiä...
kuva
jossain vanhassa david wizard kirjassa muistaakseni juttua noiden kanavien pystyyn nostamisesta. pirrattiin alkup. rööri yläreunasta puhki ja hitsattiin putkenpätkät 45 asteen kulmaan/täytehitsiä...
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tuommoinen kansi oli mm. Kemiläisen Heikin euroopanennätys 1300GT:n koneessa. Aihio on kent, mutta imukanavat on jyrsitty yläviistoon pakopuolelle; erittäin eksoottinen viritys. Jollain oli Riihimäen/Hämeenlinnan välimaastossa tuommoinen (sama heppu jolla oli myös BDA katukisa -Angliassa?).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Varmaan sama kansi tai samanlainen kuin minulla joskus.northwest kirjoitti:
Muutama vuosi sitten ollessani kaverilla huollossa (olikohan Urjala-ralli) ihmettelin yhden vanhankoppaisen käyntiä huoltopaikalla,kuullosti jotenkin erilaiselta...-kun kurkkasin konehuoneeseen niin siellä oli juuri tuollainen kansi jossa imusarjat lähti erittäin yläviistoon.Ko. auton kuski kertoi sen olevan joku englannista aikoinaan tuotu formula-auton kansi
Olisko toi tyyppi BRM
David Wizardin Tuning Ford Escorts & Capris kirjassa 70-luvun alkupuolelta oli pitkät stoorit miten tollainen kansi kairaillaan Cortinan kannesta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Riksulainen se oli ja on (tuskin kovin monella tällä seudulla ollut BDA ankassa). Angliassa oli/on kent ahdettuna sekä yhteenväliin BDH, ja hyllystä löytyy myös BDA JA BDT-E kansi. Niistäkin on kuvat esitetty näillä sivuilla.jjs kirjoitti:Jollain oli Riihimäen/Hämeenlinnan välimaastossa tuommoinen (sama heppu jolla oli myös BDA katukisa -Angliassa?).