pre/xflow kansi 711M lohkoon

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

pre/xflow kansi 711M lohkoon

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ma Syyskuu 27. 21:58:50 2004

eikö pre/xflow kannen pitäisi käydä suoraan viimeisimpään 711 Kentin lohkoon vesikanaviensa yms. puolesta vai pitääkö soveltaa jotain?
S a a b & F o r d

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Syyskuu 28. 20:57:29 2004

olisiko kellään kuvia / mittoja 711 lohkon tasopinnasta?
S a a b & F o r d

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Syyskuu 30. 14:03:20 2004

Mulla on lohko tyhjänä, voin nappailla siitä kuvia tänä iltana, jollet nopeammin saa jostain muualta. Ainoa mitta, mikä tuli mieleen on sylinteriväli, 3.78" = 96,012cm.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Syyskuu 30. 20:08:42 2004

jos kehtaat niin laita kuvia kun ehdit, hommalla ei kiire. Pitää yrittää kuitenkin löytää tästä seutuvilta lohko mitä voisi käpistellä. Jos vihdoinkin alkaisi tuo kansi valmistua ja saisi polkastua talvella projektia kunnolla eteenpäin. Nyt katsotaan mitä prexflowista saadaan irti...niin päivitetään tuo alakertakin sellaiseksi, että kestää kierrättää sen 9000rpm ilman, että kanget tulee morjestaa kuskia! :twisted:
S a a b & F o r d

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » To Syyskuu 30. 23:15:14 2004

Voiskos sitä kenttiläisen kanspahvilla tiirailla :shock:
RapajuoppoPutkiMies*469*

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Pe Lokakuu 1. 13:45:47 2004

BDG kirjoitti:Voiskos sitä kenttiläisen kanspahvilla tiirailla :shock:
jep, tilaustavaraa
S a a b & F o r d

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Pe Lokakuu 1. 13:52:53 2004

Kyllä pitää käydä, koska Lotuksen konehan on tehty pre-crossflown lohkon päälle, ja enkut tekee noita Lotuksia 711M lohkon päälle.

Tossa kuva crossflown lohkosta.

http://my.voyager.net/~quadrant19/Xflow-block-top.JPG

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » La Lokakuu 2. 19:34:38 2004

thanks, pitää ruveta tsuumailee tarkemmin
S a a b & F o r d

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 11. 3:19:15 2004

Pre ja 1.6 lohkot sopii yhteen ja ainakin 85mm asti porattuna.
Työntötankojen kanssa pitää varmaan vähän kikkailla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Pre'stä X-Flowksi

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Ti Lokakuu 12. 8:41:06 2004

Kyllä X-flow kansi kohtuudella saadaan sopimaan pre-X lohkoon. Näitä tehtiin muinoin kun jokkiksessa lohkon piti olla alkuperäinen, mutta kannen sai vaihtaa.

Tangot pitää huomioida ja etsiä keinot oikeisiin puristussuhteisiin. Alkuperäisllä kiertokangilla mataliksi koneistetut männät ja pikkupalotilalliset kannet. Tarkkaa tietoa ei ole "keskusyksikössä" säilynyt, mutta kyllä onnistuu. Samalla voi harkita pidempi-iskuisen kampiakselinkin vaihtamista, mikäli muuten käy liian helpoksi. Kentin osien yhteensopivuus suo mahdollisuuksia,

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Lokakuu 12. 13:10:37 2004

Tässä pistetään pre-kantta 1.6 lohkoon. Iskua pystyy pidentämään tässä tapauksessa tarvittaessa sangen paljon, kun pre kannen kanssa tietenkin tulee tasalatvaset männät ja kuppimännät on niin korkeat, että tilaa lohkossa on.
Burtonilta 90mm porauksen alulohko ja sisään 84mm iskun kampiakseli niin alkaa Tähtiperä lentämään :wink:
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Niinpä

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Ti Lokakuu 12. 14:42:40 2004

Lukutaito helpottaisi tietysti ymmärtämistä. Kysymyshän on ihan selvä. Sopivuus pelaa näinkin päin, vaikka omassa kommenttissani lohkon/kannen vaihdoinkin.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Lokakuu 12. 15:23:14 2004

Mulla on joku termistö sekaisin, mistä helvetistä te puhutte? :oops: en tiedä kent maailmasta kun en juuri niistä ole ollut kiinnostunut, kent maailmasta ymmärrän vahvemman 711 lohkon, palotilallisen ja tasaisenkannen, lotus 8v sekä bda 16v kannet, eli mitä nää teidän termit tarkoittaa :? minkä voi porata 85mm? std lohkot on luokkaa 81mm...mikä ero bda 711 vs normi 1.6 711 ja mikä lohko on lotarissa....uskoisin että joku pystyy kertoo nää selvästi ja lyhyesti.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Lokakuu 12. 15:29:31 2004


Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Lokakuu 12. 16:41:22 2004

tuossa kans tietoa vanhoista cortina lohkoista
http://www.lotus-cortina.com/library/block/blocks.htm

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Lokakuu 12. 16:55:12 2004

Escort lohko numeroita
mk1 mexico 711M6010BA
mk1 RS1600 H711F6K006AA (valurauta)
mk1 RS1600 H721F6010AA (alumiini)

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Lokakuu 12. 20:42:57 2004

Hähää tää ei ole lyhyt versio, mutta kerronpa samaan syssyyn tuosta omasta museoautoprojektista....jos vaikka jotain kiinnostaa.
prekannessa ( pre/xflow ) on imu- ja pakosarja samalla puolella ja palotila kannessa. Myöhempi kenttiläinen ( xflow ) on ns. läpivirtaava kansi ja taisivat olla kaikki lankkukansia??
Mulla on lähtökohtana ihan mielenkiinnosta nimenomaan tuo originelli pre/xflow palotilallinen kansi. SLEIN kanssa sitä joskus jo viriteltiinkin, kiitos vaan vinkeistä.

Syy miksi olen miettimässä vahvempaa lohkoa on juuri tuo, että vanhemmissa lohkoissa kanget ja laakeripukit antautuu kierrosten myötä. Kansi on mulla vieläkin teetätettävänä. Valurautakantta portataan radikaalisti. On työläs työstää. Venttiileiksi hommasin Lautamäeltä Kentin teräsvenat, jotka itse raakatyöstin pienemmäksi. Kansiseppä tekee hienosäädöt. Imuvena Ø41mm ( vakio GT 35.7mm ) ja pako 33mm ( 31.50 )mm. Pikkasen isommatkin venat olisi vielä mahtuneet, mutta sitten välikannas jää todella pieneksi. Nokaksi tulee Kent Camsin 254 ja jouset VS39. Keinut vahvistetaan myös. Aika näyttää tuleeko siitä mitään.
Käytettävästä lohkosta / porauksesta ja sisuskaluista otetaan tipsejä vastaan.
S a a b & F o r d

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Lokakuu 13. 11:08:07 2004

Edelleen on epäselvää onko bda:ssa käytetty rauta 711 sama kuin tää kentin 711 lohko, mitä eroa niissä on, paljonko niitä voi porata? mun käsityksen mukaan 83mm on aika tapissa....onko jotain porattu enemmän ja kestääkö ja millä kierroksilla ja teholla? Noista Brendan numeroista sen verran että kun lukee toi H721F6010AA ja sitten yläpuolelle stanssattu H721F6010CA....tarkoittaneeko RS1800 tai ilmeisesti kun sellainen on :? mutta jos haluaa tehdä rautalohkosta voiko käyttää suoraan kentin 711 lohkoa?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 13. 12:56:13 2004

711M lohko ei tosiaan kestä kovin suurta porausta. Brendan mainitsema H711F6KOO6AA lienee niin sanottu Ashcroftin -lohko; kesti porauksen n.1800cc saakka kilpailukäytössäkin, en ulkoa muista max.männänhalk. Eli rautabeedeeaassa käytettiin eri lohkoa kuin kentissä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Lokakuu 13. 14:21:20 2004

Mulla oli aikanaan kentti 711 lohkoinen ja hyvin kesti (ajoin pari vuotta) vaikka oli porattu 85,5mm asti.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Lokakuu 13. 14:33:54 2004

tuo beedun rauta lohko lienee ollut "siiamilainen" kuten alulohkotkin.
eli ei vesitiloja sylinterien välissä, kuten ei myöskään zetec moottoreissa

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

Viesti Kirjoittaja Geronimo » To Lokakuu 14. 20:26:40 2004

Onko kukaan putkittanut noita Kentin lohkoja, että saisi vieläkin isommat männät, 2 litraseksi tms. Älkää sanoko että putkittaminen on kallista, vaan onko se mahdollista vai tarviiko siinäkin olla toi siiamilainen lohko?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Lokakuu 15. 12:04:05 2004

Ketä on nähnyt BDG alakerran varsinkin useasti putkitetun, ymmärtää että mahdoton tehdä ilman siiamilaisuutta. Sylinteriputket on yli 90mm männällä toisissaan kiinni. Vakio valurautalohkoa en tiedä lähipiirissä että olis putkitettu. Luotettavasti toimineet on ollu ainakin 83+mm poratut. Yhden "överiporauksen" tiedän, tuloksena lyhyen käytön jälkeen lohkon vetely ( kuumana kampi osittain jumiin). Vakioiskulla rautalohkolla käsittääkseni vaikea tehdä isoa kenttiä (1800 ja yli).

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » To Marraskuu 11. 21:26:47 2004

Classic Ford june 2004

Osu silmään mielenkiintonen tarina noista lohkoista. Sen mukaan kaks ekaa numeroa on vuosiluku. kaksi seuraavaa part number. 6015 on Fordin osanumero.

Kaksi viimestä kirjainta tilavuus, AA = 1100/1300,
BA = 1600, niin kuin Brenda jo kertoikin.

681F 6015 AA
691M 6015 BA
701M 6015 BA
711M 6015 BA

Yleisesti on puhuttu, että oikea mexicon loko 711M. Se ei tämän jutun mukaa pidä paikkaansa. Ekoissa mexicoissa kuulemma oli 691M lohkoja.

T-luvuista sama tarina kertoo, että ne luvut on mystiikkaa. Niillä ei ole sitä merkitystä mitä yleisesti luullaan (mitä suurempi T-luku sen tuhdimpi lohko) Tää uskomus siis ei lehden mukaan pidä paikkaansa.

Maximi turvallinen porauskoko + 0.060 in.

Mikä sitten on totuus ? mutta näin classic ford.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Marraskuu 11. 21:37:49 2004

Juuri kuin Esko sanoo.

681F lohko esim. Cortina MK2 1968. Heikot runkolaakeripukit ja pienet nostajat.

691M Esim. Cortina MK2 69-70. Vahvat runkolaakeripukit ja pienet nostajat.

711M Esim. Cortina MK3, Escortit 71->. Vahvat pukit ja isot nostajat.

Classic Ford-lehden juttuihin kannattaa suhtautua nykyään yhtä suurella vakavuudella kuin Max Poweriin :? Esim. Kuvassa Mondeon diesel-kone, kuvatekstissä jotain juttua Zetecistä. Viime numerossa juttu pyöränsuuntauksesta ja lopussa kuvat Group A Escortin alustasta. Kuvissa näkyy mm. alumiininen etupalkki, etuvetoisen auton tolpat, ymym. Todennäköisesti takavedoksi muutettu MK3 Escort..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Marraskuu 11. 22:56:57 2004

13mm. mostajilla olevia kenttiläisiä oon purannut 85mm. Datsunin männille. Kestää aikansa (on sylintereitä haljennut). 8)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Marraskuu 11. 23:07:52 2004

mulla halkesi aikanaan 84mm datsunin männällä, kun venttiililautanen tipahti männän päälle.
kierroksia onnettomuushetkellä (autotallin oviaukossa) 1000-1500 rpm.
suunnaton vitutus nojata etulokasuojaan ja kuunnella kun jäähdytysnesteet transferoituvat öljypohjaan :evil: 40km aiemmin porautetussa koneessa.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Marraskuu 11. 23:14:02 2004

Mulla taas pienen revittelyn jälkeen, lenteli koneen kyljestä vesi proput iloisesti kilisten pitkin tietä ja vedet perässä. :lol: Sylinterissä pikkurillin mentävä reikä. :roll:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Marraskuu 12. 15:27:08 2004

Mulla on 85.5mm kupla männille porattu 711, paja joka sen kauan sitten kairasi kertoi niitä useita tehneensä. 86mm putkituksista valurautalohkoon olen kuullut ja kirjallisuudesta olen lukenut, että neljä viidestä pitäisi kestää 85mm poraus.
Oman kestosta en osaa sanoa, kun se on seisonut n. 15-v käyttämättömänä. Kansitasosta on lisäksi höylätty matskua pois niin paljon, että männät tulee kansitasoon ja pitää käyttää palotilallista kantta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Pe Marraskuu 12. 20:24:17 2004

ei niitä lohkoja tartte reikäjuustoksi porailla tehon toivossa. ;)
Meinaan tiedustelin kansisepältä oman kannen kohtaloa ( on muuten päässyt pahasti kone keittämään...nyt vasta huomasivat pari säröä muutamassa pakoseetissä...saa nähdä tuleeko kalua! :x ). Niin olivat juuri käyneet jarruttamassa xflow kentin vakioiskulla ja Ø83mm porauksella. Pyöräteho 186hp...siinä pitää jo kannen virrata!! :roll:
S a a b & F o r d

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Pe Marraskuu 12. 21:14:35 2004

Johan on padassa ruttua, sehän tekee konetehoa päälle kolmattasataa! Jos saat Tähtisilmä lisätietoja tosta mosasta, niin pistä jakeluun. Kuka tämä seppä lienee, voisin lähettää oman kannen työstettäväksi. <haaveilua> Siihen vielä solmu pakopuolelle, ja... </haaveilua>

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Su Marraskuu 14. 21:12:34 2004

Kansityö Makkonen Pieksämäellä. Koneen spekseistä ei ihmeemmin tietoa, yleensä niillä tehot 150 - 160hp. Tuossa 2x48 kaasarit, 254 nokka, omavalmisteinen pakosarja.
PS. Porttaa myös menestyksellä cossun kansia mm. Strandenin Peten ex vaparicossu. Virtauksista cossun kansi 247hp, is-kansi 245hp :roll:
S a a b & F o r d

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Marraskuu 15. 10:58:17 2004

Joka kylässä on oma "jumala,velho,mikä lie" se tekee sitä ja tätä ja saa niin ja niin paljon. Näiden jumalien isojako tehdään VIRALLISISSA tehojarruissa ja useiden koneiden keskiarvoina. Meilläpäin (tuntuu pätevän muuallakin) virallisia jarruja on mm harinen, st-motors, tuning-world, teknisetkorkeakoulut jossa muuten penkit kalibroidaan ihan huvikseen, on muitakin mutta mikä ihme siinä on että ed.mainituissa tuppaa tulemaan pettymyksiä monille "kyläjarruissa" ajaneille. Otetaan yksi käytännön esimerkki, eräs pohjanmaalainen (muuten rallin junnujen SM) oli kerran aikoinaan mun kyydissä (ohc 2.0) ja kysyi paljon tässä on tehoa? Vastasin että ei kyllä kovin paljoa, 188hv ST-motorin jarrussa. Tyyppi katseli ihmeissään että miten tää menee näin hyvin koska meilläpäin on yli 200 eikä ne mee näin :shock: tässä siis omakäsitys asioista ja käytännön esimerkki. Parhaat kentit mitä olen kuullut on ollu konetehoa n.170hv ja se on paljon.

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Ma Marraskuu 15. 11:44:47 2004

Joo, aivan totta että näiden velhojen taidot ja koneiden tehot nousee ylitehokkaissa jarruissa ja essonbaareissa. Tän vuoksi kiinnostaisikin tietää olisko tuo Tähtisilmän mainitsema kentti käyny jossain näistä virallisessa jarrussa vai kylä-mallisessa.

Olen itsekin ymmärtänyt, että kentin maksimit on yleensä juurikin luokkaa 150-160, joten siinä valossa se päälle parisataa on _paljon_. Tarkemmin kun en tiedä mitä em. kone on syönyt, niin en voi kuin arvailla.

Essonbaarista tulikin mieleen eräs juttu kaverin kupee corollasta. Siinä oli kesällä 2t-kone ja to3, penkissä (am-works) saivat irti ~190 hp, en muista oliko kone- vai pyörtehoa.. No pettymyshän se oli, mutta paikallisella ala-nesteellä "ammattilaiset"(=korttelia kiertävä nuoriso) arvelivat tai olivat kuulleet tehoa olevan 380.. Hassua, eikö totta?

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ma Marraskuu 15. 12:06:18 2004

Juu, näin on!
Laitoinkin viestini perään :roll: miettivän pallopään...mitään lappua en ole nähnyt.
Edit: Sittenhän tuon näkee mitä sieltä tulee, kun saan omani nippuun!
Jarrutetaan se sitten siellä "virallisessa" penkissä! ;)
S a a b & F o r d

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Marraskuu 15. 13:02:51 2004

Noista tehoista kertoo myös aika hyvin varttimailin loppunopeus. Laskuriin loppunopeus ja kuskillisen auton paino ja essonbaarin ja oikeat koneet löytävät omat askelmansa hevosvoimatikkailla.

http://www.speedworldmotorplex.com/calc.htm

Paino ja vauhti tietty amerikan yksiköillä lbs= kg/0.454 ja mph = km/h*1.609 ja desimaalipisteen sijasta desimaalipilkku.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Marraskuu 15. 13:39:23 2004

Omistin aikoinani hetkisen "pre" kannen ja pari muuta osaa joilla oli lapun mukaan otettu 180hv/8000rpm 1.6 koneesta A8 nokalla.( Saattoi olla jopa 185hv, mutta dementia rupee jo vaivaamaan) Kansi oli valettu kuten pre/c kansi, mutta palotilat oli paremmat ja imukanavat oli n. 45 asteen kulmassa ja tuplakaasareiden imusarjat kiinnittyi "lankun" ylätasoon. Tekijä oli MBR, BMR tai noi kirjaimet jossain muussa järjestyksessä, oiskos tehty 60-luvulla johonkin vakava henkiseen kilvanajoon?
Kannessa oli halkeema seetien välissä ja valuraudan hitsaus kuulosti eksoottiselta hommalta ja vein setin takaisin. Myöhemmin palauttaminen on tietenkin kaduttanut useasti, oishan maaginen 200hv saattanut olla mahdollista 1.8L koneesta rykäistä.
Voihan noi kanavat tohon asentoon kairata tavalliseenkin pre kanteen ja olen muutaman kannen varastoinutkin tulevia projekteja varten, jos vaikka eläkkeellä sitten kerkiäis, tiedä sitten saako silloin vielä bensaa jostain?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Marraskuu 15. 15:31:53 2004

Jos rakennetaan ns."penkki/koemoottori" tyyliin hajotkoon jos ei kestä, en pidä esim 180hv konetehoa mahdottomana mutta mitä sillä tekee jos ei pysty kunnolla ajamaan ja ei kestä luotettavasti. Rallissa kentillä ei juurikaan ole käyttöä nykyisillä luokkarajoilla, jossain kyläkisassa saattaa b-junnuissa joku hurjapää tutulla tiellä pärjätä mutta kovissa kisoissa tulee Corollalta ja hyvältä Starletilta pannuun niin että tietää.


Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Marraskuu 17. 22:19:41 2004

:shock: Mikä hyöty tuosta on?? :shock:
Tehty ilmeisesti johonkin kisa luokitukseen, missä pitää olla alkuperäinen lohko ja kansi.
Vai olisko vaan erikoisuuden tavoittelu ja liikaa vapaa-aikaa. :wink:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Marraskuu 17. 22:24:08 2004

todennäköisesti haluttu rakentaa joku +10000rpm kone

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Marraskuu 17. 22:36:54 2004

681F 6015 AA
691M 6015 BA
701M 6015 BA
711M 6015 BA

Yleisesti on puhuttu, että oikea mexicon loko 711M. Se ei tämän jutun mukaa pidä paikkaansa. Ekoissa mexicoissa kuulemma oli 691M lohkoja.
Hiukka taas tarkentaen, vuosiluku on ko. osan esittelyvuosi, vaikka huteja tuli noillakin joskus.
Siis Mk2 Sportissa oli myös 711M lohko.
vakiomoottorin (ei siis varaosakoneen ?) valmistusajan voi tarkistaa
lohkoon leimatusta sarjanumeron kirjaimista, ne on samalla tavalla kuin korissakin, esim TMxxxxx on maailskuu 77.

Ja Mexicossahan on oikea lohko tietysti se ainut jossa on sama numero kuin korissakin, "matching numbers"

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Joulukuu 7. 17:08:12 2004

Tossa v ielä jatkoa, AVO clubin public-osastolta kopsattuna

The first two numbers are usually model year rather than calender year which for Ford starts around September/October I think. Take the 711M block in the Mexico for instance, first two numbers indicate 71 model year but first appeared in cars from around September/October 1970

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Joulukuu 7. 19:53:19 2004

SLEI kirjoitti:Omistin aikoinani hetkisen "pre" kannen ja pari muuta osaa joilla oli lapun mukaan otettu 180hv/8000rpm 1.6 koneesta A8 nokalla.( Saattoi olla jopa 185hv, mutta dementia rupee jo vaivaamaan) Kansi oli valettu kuten pre/c kansi, mutta palotilat oli paremmat ja imukanavat oli n. 45 asteen kulmassa ja tuplakaasareiden imusarjat kiinnittyi "lankun" ylätasoon. Tekijä oli MBR, BMR tai noi kirjaimet jossain muussa järjestyksessä, oiskos tehty 60-luvulla johonkin vakava henkiseen kilvanajoon?
Kannessa oli halkeema seetien välissä ja valuraudan hitsaus kuulosti eksoottiselta hommalta ja vein setin takaisin. Myöhemmin palauttaminen on tietenkin kaduttanut useasti, oishan maaginen 200hv saattanut olla mahdollista 1.8L koneesta rykäistä.
Voihan noi kanavat tohon asentoon kairata tavalliseenkin pre kanteen ja olen muutaman kannen varastoinutkin tulevia projekteja varten, jos vaikka eläkkeellä sitten kerkiäis, tiedä sitten saako silloin vielä bensaa jostain?
Muutama vuosi sitten ollessani kaverilla huollossa (olikohan Urjala-ralli) ihmettelin yhden vanhankoppaisen käyntiä huoltopaikalla,kuullosti jotenkin erilaiselta...-kun kurkkasin konehuoneeseen niin siellä oli juuri tuollainen kansi jossa imusarjat lähti erittäin yläviistoon.Ko. auton kuski kertoi sen olevan joku englannista aikoinaan tuotu formula-auton kansi :shock:
Olisko toi tyyppi BRM :?:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Joulukuu 7. 20:14:46 2004

myös Broadspeed käytti 1300GT rata escortissa noita pre-crosflow modattuja kansia ja polttoaineen suihkutusta.
kuva

jossain vanhassa david wizard kirjassa muistaakseni juttua noiden kanavien pystyyn nostamisesta. pirrattiin alkup. rööri yläreunasta puhki ja hitsattiin putkenpätkät 45 asteen kulmaan/täytehitsiä...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 7. 20:18:24 2004

Tuommoinen kansi oli mm. Kemiläisen Heikin euroopanennätys 1300GT:n koneessa. Aihio on kent, mutta imukanavat on jyrsitty yläviistoon pakopuolelle; erittäin eksoottinen viritys. Jollain oli Riihimäen/Hämeenlinnan välimaastossa tuommoinen (sama heppu jolla oli myös BDA katukisa -Angliassa?).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 7. 20:19:38 2004

Jaha, Brenda juuri pistikin kuvaa aiheesta...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Joulukuu 7. 23:14:17 2004

northwest kirjoitti:
Muutama vuosi sitten ollessani kaverilla huollossa (olikohan Urjala-ralli) ihmettelin yhden vanhankoppaisen käyntiä huoltopaikalla,kuullosti jotenkin erilaiselta...-kun kurkkasin konehuoneeseen niin siellä oli juuri tuollainen kansi jossa imusarjat lähti erittäin yläviistoon.Ko. auton kuski kertoi sen olevan joku englannista aikoinaan tuotu formula-auton kansi :shock:
Olisko toi tyyppi BRM :?:
Varmaan sama kansi tai samanlainen kuin minulla joskus.

David Wizardin Tuning Ford Escorts & Capris kirjassa 70-luvun alkupuolelta oli pitkät stoorit miten tollainen kansi kairaillaan Cortinan kannesta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ke Joulukuu 8. 8:13:25 2004

SLEI:
Laitoit minulle aikoinaan leikkauskuvan kannesta jossa kanavat käännetty ylös...oliko se juuri tuosta Davidin kirjasta? Aika radikaali ratkaisu tosiaan!
Eikös sulla ole vielä vakio gt:n kansia jäljellä...eikun kokeilemaan! ;)
S a a b & F o r d

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Joulukuu 8. 9:31:37 2004

jjs kirjoitti:Jollain oli Riihimäen/Hämeenlinnan välimaastossa tuommoinen (sama heppu jolla oli myös BDA katukisa -Angliassa?).
Riksulainen se oli ja on (tuskin kovin monella tällä seudulla ollut BDA ankassa). Angliassa oli/on kent ahdettuna sekä yhteenväliin BDH, ja hyllystä löytyy myös BDA JA BDT-E kansi. Niistäkin on kuvat esitetty näillä sivuilla.

Vastaa Viestiin