Zetec-Cortina

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Zetec-Cortina

Viesti Kirjoittaja Vehje » Pe Syyskuu 24. 20:48:01 2004

Tollanen siitä nyt sitten tuli..

Cortina!!!

Vielä on konehuoneen johdot sekaisin ja muuta pikku säätöä, mutta ensi viikon keskiviikkona pitäisi yrittää leimaa..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Syyskuu 24. 20:57:50 2004

Hitto ku on hieno "vehje" :D
Kuin lotus, mutta vielä parempi.
Koskas kilvet?

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Syyskuu 24. 21:12:31 2004

kool
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Syyskuu 24. 21:38:45 2004

wow, sain just hetki sitten p*llua, ja nyt päälle näkee vielä tollasia kuvia :shock:
täytyy lähtä extra-sessiolle Kuva

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » Pe Syyskuu 24. 21:42:14 2004

tosiaan komia peli vaikka on muutaman oluen nauttinu :lol:
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Syyskuu 24. 21:54:50 2004

kuul 8) wata sleeper
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Pe Syyskuu 24. 23:17:30 2004

No on kyllä upeen näköinen laite! Onnea! :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Syyskuu 24. 23:28:30 2004

Brenda kirjoitti:wow, sain just hetki sitten p*llua,
...ja sitten heräsin ja päästin kissan ulos :P :lol: :P :lol:

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Syyskuu 24. 23:29:27 2004

Ja tuo oli sitten vitsiä... Ettei tuu väärinkäsityksiä.

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Pe Syyskuu 24. 23:33:35 2004

hieno 8) se on hyvä että porukka jaksaa pakerrella noihin classicoihin päivitettyjä tekniikoita :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Syyskuu 25. 0:08:47 2004

no jo on hieno, onnittelut. :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Syyskuu 25. 10:23:44 2004

Hieno peli! Jostain englannista muuten sai noihin zeteceihin BDA-kopio venttiilinkoppia.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Syyskuu 25. 10:30:18 2004

jouni kirjoitti:Hieno peli! Jostain englannista muuten sai noihin zeteceihin BDA-kopio venttiilinkoppia.
joo niin saa hintaa vaivaset 150 puntaa :wink:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » La Syyskuu 25. 10:37:41 2004

Hieno peli! 8)
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Syyskuu 25. 14:53:14 2004

Hieno on todella. Onneksi olkoon, olit se ensimmäinen!

Miltäs ajo maistuu? Löytyykö potkua riittävästi?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » La Syyskuu 25. 19:23:52 2004

Asiallisen näkönen sliipperi!
Onko tietoo paljo irtoo tehoo noilla säädöillä, suunnilleen?
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » La Syyskuu 25. 20:16:14 2004

Näyttää todella hyvältä!
Tosta tulee väkisinkin lotus-cortina mieleen.

siis konehuoneesta

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » La Syyskuu 25. 21:00:36 2004

RS2600 kirjoitti:Näyttää todella hyvältä!
Tosta tulee väkisinkin lotus-cortina mieleen.

siis konehuoneesta
....ja vanteista! :D
S a a b & F o r d

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » La Syyskuu 25. 21:23:10 2004

Tähtisilmä kirjoitti:
RS2600 kirjoitti:Näyttää todella hyvältä!
Tosta tulee väkisinkin lotus-cortina mieleen.

siis konehuoneesta
....ja vanteista! :D
Jäi muuten humalapäissäni koko vanteet huomaamatta.. :oops:
Onneks joku muu on aina tarkempana.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 25. 22:25:17 2004

Nätti peli.
Sulla menee tollaisilla putsareilla kökköä kohokammioon.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Syyskuu 25. 22:29:00 2004

[quote="SLEI"]Nätti peli.
Sulla menee tollaisilla putsareilla kökköä kohokammioon.[/quote]


Mistä se kökkö sinne kohokammioon menee?? :roll:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Syyskuu 26. 8:31:23 2004

bootsi kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Nätti peli.
Sulla menee tollaisilla putsareilla kökköä kohokammioon.



Mistä se kökkö sinne kohokammioon menee?? :roll:
Siinä ne reiät on vasemman puoleisen kurkun vieressä n. kello kahdessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Viesti Kirjoittaja Tupe » Su Syyskuu 26. 17:03:54 2004

Upea. :shock:
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Su Syyskuu 26. 21:17:34 2004

Kyllä se aika hyvin tuntuu kulkevan, itse asiassa vähän liiankin hyvin väljälle simpukka-ohjaukselle ja orkkis pyöränkulmille :?

SLEI, möhnääntyykö kohokammiot kuinka nopeasti? Tarkoitus autolla on kuitenkin ajaa lähinnä asvaltilla?

Keskiviikkona tosiaan leimalle kokeilemaan, vähän on vielä pikkunäkläystä. Jarrut on ilmattu sata kertaa, mutta silti poljin on vähän pehmeän oloinen. Olisikohan pääsylinteri vähän liian pieni noille jarruille :? Kardaani tai perä täristää, kun nostaa kaasua vauhdista ihan vaan vähän niin alkaa täristys ja metakka, täytyy nyt vielä katsoa, että on varmasti kaikki pultit kiinni.

Jos leimamies on suotuisa, niin enköhän ensi lauantaina (ja myös sitä seuraavana) kokeile kulkua Affenistolla.

Ostoilmo! Jos jollain on epäkesko- tai liukumallin säädettäviä yläpäitä ison tolpan iskarille, niin ilmoita heti! Cortinassa on sitten yläpään kiinnitysreikä pienempi kuin 110mm joka Escorteissa taitaa olla.. Perhana kun olisi ollut tuo isompi niin olisi jo pyöränkulmat kohdallaan.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Syyskuu 26. 23:24:50 2004

Tähän kaaraan myös ilmansuodatin vinkki, itg pestävä per kaasutin. Sarjaan tulee taustapelti (tukkii ne reiät kammioon) ja filsu elementti. Ainakin kilpureissa hyviksi todettu (tehokkaat eikä vie tehoa oleellisesti niinkuin noi sukat imutorven päällä) :wink:

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Syyskuu 27. 0:27:00 2004

:shock: toodella hiano!! oikeen hävettää ku ite ei o saanu oikeen mitn aikaseks.. :oops:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 27. 3:34:56 2004

SHR kirjoitti:Tähän kaaraan myös ilmansuodatin vinkki, itg pestävä per kaasutin. Sarjaan tulee taustapelti (tukkii ne reiät kammioon) ja filsu elementti. Ainakin kilpureissa hyviksi todettu (tehokkaat eikä vie tehoa oleellisesti niinkuin noi sukat imutorven päällä) :wink:
Siitä on aikaa, kun mulla on ollut tupla Weberit koneessa ja niitä olen aukonut, mutta jos rakenne on sama kuin Dell DHLA:ssa niin ei niitä reikiä musta tukkia voi. Eikös se ilma juuri tulee siitä reiästä sisään ja sitten mene ilmavenasta ja seosputkessa sotkeudu bensaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ma Syyskuu 27. 8:00:17 2004

Ei se siis tuki sitä reikää, vaan se reikä jää ilmansuodattimen sisään eikä kakka mene kaasariin. Täytyy ens kesänä katsoa jos alkavat kaasarit paskaantumaan. Tämä syksy mennään noilla.

Eikö kellään olis noita säädettäviä yläpäitä ylimääräisenä? Nyt laitoin ohjauksen auraukselle 8mm ja vähän kiristin simpukkaa. Auttoi selvästi, mutta on vielä paljon parannettavaa.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Syyskuu 27. 11:25:17 2004

SLEI kirjoitti:
SHR kirjoitti:Tähän kaaraan myös ilmansuodatin vinkki, itg pestävä per kaasutin. Sarjaan tulee taustapelti (tukkii ne reiät kammioon) ja filsu elementti. Ainakin kilpureissa hyviksi todettu (tehokkaat eikä vie tehoa oleellisesti niinkuin noi sukat imutorven päällä) :wink:
Siitä on aikaa, kun mulla on ollut tupla Weberit koneessa ja niitä olen aukonut, mutta jos rakenne on sama kuin Dell DHLA:ssa niin ei niitä reikiä musta tukkia voi. Eikös se ilma juuri tulee siitä reiästä sisään ja sitten mene ilmavenasta ja seosputkessa sotkeudu bensaan?
Oikeessa olet, joo siis tarkennetaan, niitä ei tukita vaan taustapellissä on sille reikä, reikä jää suodattimen sisään.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ma Syyskuu 27. 22:38:22 2004

Nyt taas koettelee :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Tänään kävin töissä kortsulla, vettä sataa ihan vitusti ja yhtäkkiä tuulilasinpyyhkijät jysähtää paikoilleen. Ajan 30km himaan kuolemaa halveksuen ja jätän auton parkkiin. Käyn vaihtamassa paskaset vaatteet päälle ja istun autoon tallille lähteäkseni, ei saatana lähde käymään vaikka mitä tekee. No hirveässä vesisateessa ja pimeässä runkkaan johtoja tunnin verran ja löytyy lopulta se katkennut johto. Sytkän maajohto irronnut abikosta.. No, pelit käyntiin ja tallille, pimeässä, vitunmoisessa vesisateessa jälleen kuolemaa halveksuen edelleen ilman niitä saatanan tuulilasinpyyhkijöitä.

No kojelaudan alle ronklaamaan, ja pian löytyykin syy; moottorissa kiinni oleva epäkesko on irti niistä pyyhkijän vipusista. Eikä ole kun ihan vaan vittumaisen hankalassa paikassa, tunnin päästä on mutteri viimein paikallaan ja saa lyödä kojelaudan aluspahvit kiinni. No, koneet käymään ja hirveässä vitutuksessa himaan ja eikös vaan 20 metriä ennen parkkista tule kojelaudasta toimintasauhu :( Teki mieli sytyttää koko vitun laite palamaan, mutta tyydyin ottamaan akunkengän irti ja jätin siihen.

- Kyllä taas rakentelu palkitsee voi perkele

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Syyskuu 27. 22:57:47 2004

Ja noita liitoksiahan ei jätetä pelkän puristetun abikon varaan. Tosimies juottaa ja sitten suojaa liittimen kutistemuovilla :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ma Syyskuu 27. 23:05:44 2004

ukormi kirjoitti:Ja noita liitoksiahan ei jätetä pelkän puristetun abikon varaan. Tosimies juottaa ja sitten suojaa liittimen kutistemuovilla :D
näinhän se menee. :wink:
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Syyskuu 27. 23:16:44 2004

Vehje kirjoitti: - Kyllä taas rakentelu palkitsee voi perkele
voimia toveri, et ole yksin. :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Syyskuu 29. 19:26:07 2004

Nyt on taas sähköt kasassa ja leimaakin yritettiin. Meni heti luu kurkkuun kun näin että autoa katsomaan tulee yksi pahamaineisimmista katsastajista. :? No, kaikki meni oikeastaan ihan OK, mutta hylsyhän siitä tuli, syynä väärin kytketyt valot (etuvalot meni päälle ennen parkkeja, oma moka kun niitä ryskäsin eilen kiukkupäissäni), kallistuksenvakaajan mutterista puuttui sokka, raidetangon päästä puuttui sokka ja öljypohja oli liian lähellä palkkia :cry: Heikompihermoinen sanois että voi mitä vittuilua, mutta mulle jäi kuitenkin ihan OK fiilis kun katsuri lupasi, että tule perjantaina näyttämään niin tehdään loput paperit kuntoon, ei tarvinnut edes aikaa varata tai maksaa.

Nyt on valot kunnossa, sokat paikallaan, vielä pitää moottoria vähän nostaa ja vaihdan ihan oman turvallisuuden vuoksi säädettävät yläpäät että saa pyöränkulmat vähän ihmisystävällisemmiksi.

Näillä näkymin lauantaina Affenistolle.. Täytyy jo hakea kypärät lainaks :D

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Syyskuu 29. 19:54:06 2004

millä tehoilla katsastit, vaatiko ne dynolapun?

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Syyskuu 29. 19:59:33 2004

115 heppaa, ei taida tämä katsastusäijä olla ikinä kuullutkaan mistään dynamometreistä, paitsi sellaisista millä mitataan jarruja..

Paperien teko jäi vielä vähän kesken, katsuri totesi että tee kaikki paperit valmiiksi niin tehdään sitten sille rekisteriote.

Toivotaan nyt ettei ole perjantai-aamuna huonolla tuulella..

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Syyskuu 29. 21:47:27 2004

Olikos tuo kone 2.0? Eikös siinä ole 136hp? Täällä muuten konttorilla muistaakseni kertoivat viimeksi että dynolappu pienemmistä tehoista mallisarjan ulkopuolisen moottorin ollessa kyseessä ei kelpaa :shock:
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Syyskuu 30. 8:13:31 2004

Kone on 1.8 115hv vm 1997, otettu Ford Escort GT:stä.

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » To Syyskuu 30. 8:18:34 2004

Ei kukaan ole yrittänyt Savage Cortinaa tehdä? Käykö se sitten vertailubilikaksi vai ei?

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Syyskuu 30. 8:29:45 2004

Edit: On se tietotekniikka ihmeellistä..
Viimeksi muokannut Vehje, To Syyskuu 30. 8:31:11 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Syyskuu 30. 8:30:17 2004

On kyllä käynyt mielessä, mutta aika taistelun saa käydä ennenkuin sellaisen saa hyväksytettyä. Autohan ei ole mikään Ford enää, vaan Jeff Urenin pajalla väkästetty konversio, kuten Superspeed-Escortit tai Comanche-Caprit..

Historiankirjat kertovat muunmuassa, että nähin Savage-Cortinoihin hitsattiin vahvikkeita konehuoneeseen. Voi olla vaikeaa dokumentoida katsastusmiehelle, että miten tämäkin on tehty.

Ei kuitenkaan ihan tuhoontuomittu idea, yhdellä tutulla on Cortinaan 2.3 V6 paperit, olisikohan noista hyvä lähteä seuraavaan projektiin :wink:

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Pe Lokakuu 1. 10:16:51 2004

JIIIIIHAAAA!!!

Leima tuli!

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » Pe Lokakuu 1. 11:15:10 2004

onneksi olkoon!!! :D
jäsen #323

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Pe Lokakuu 1. 17:21:31 2004

Onneksi olkoon !

Ahvenistolla nähdään :D

GT-1 clubiauto mukana kuvioissa !
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Lokakuu 1. 19:19:49 2004

[quote="Vehje"]JIIIIIHAAAA!!!

Leima tuli![/quote]

Hatun nosto & onnittelut!! :D

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Lokakuu 2. 22:12:25 2004

razorass kirjoitti:Olikos tuo kone 2.0? Eikös siinä ole 136hp? Täällä muuten konttorilla muistaakseni kertoivat viimeksi että dynolappu pienemmistä tehoista mallisarjan ulkopuolisen moottorin ollessa kyseessä ei kelpaa :shock:
Samalla suunnalla kuin säkin asut,on puheiden mukaan leimattu mk1 koppa escortti cossun padalla,holsetti kyljessä, reilu 100hp dynamolapulla :shock:
Kyllähän tyhmiä katsatusmiehiä pystyy höynäyttämään,mutta miten käy katsatuksen toisella konttorilla?


Ja Vehkeelle hatun-nostot,ei niin yleisestä projektista !
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Lokakuu 2. 22:39:40 2004

Walderama kirjoitti: Samalla suunnalla kuin säkin asut,on puheiden mukaan leimattu mk1 koppa escortti cossun padalla,holsetti kyljessä, reilu 100hp dynamolapulla :shock:
Kyllähän tyhmiä katsatusmiehiä pystyy höynäyttämään,mutta miten käy katsatuksen toisella konttorilla?
Tuosta mk1 coswortista olen kuullut juttua myös joskus. Livenä en ole tosin ikinä nähnyt. .. ja mulle vittuiltiin 4hp takia.. argh
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 22. 21:12:48 2005

Jokos on zetecortina ajossa tälle suvelle?

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Kesäkuu 1. 9:30:47 2005

samiharju kirjoitti:Jokos on zetecortina ajossa tälle suvelle?
Jep, on ollut ajossa keväästä lähtien, joka päivä töihin 30km suuntaansa. Kaikki on toiminut hienosti, mitä nyt toinen takajarrusylinteri korkkas ja kaasarit vähän temppuilee = menee välillä tolkuttoman rikkaalle :(

Tässä taas opettavainen tarina alustan säädöstä: Jos joku näki Cortinan menoa Ahvenistolla viime syssynä, niin muistaa kuinka ulompi eturengas kaatui alle aivan raivona ja koko laite puski oikein huolella. Tällöin edessä oli 185/60 renkaat, helvetin jäykät jouset ja pyöränkulmat aivan päin persettä = tolpat ihan pystyssä, aivan hilkku positiivista Camberia ja negatiivista Casteria :( Takana Escortin 1-lehtiset + muutama lisälehti ja noin 5 senttiä liian korkea.

No, talvella tein vähän muutoksia: Eteen 145 lbs -2" jouset, 205/60 renkaat, uretaanipuslat ohjaustankoihin, auraus nollaan. Taakse -2" madalluspalat, lisälehdet pois. Tulos oli seuraava: Takana ei mahdu renkaat pyörimään ja takapää on aivan liian alhaalla ja iskarit pamahtaa pohjaan. No, taakse laitoin lisälehdet takaisin ja takavanteita levitettiin sisäänpäin 4 senttiä -> jo pyörii ja auto on vaaterissa eikä iskaritkaan jysähdä pohjaan. Ei muuta kuin koeajolle: Auto on aivan hirveä ajaa: meinaa karata ojaan joka urasta, auto hyppii urista aivan ihmeellisesti. No, ainakin puskeminen hävisi, perä hyppää rinnalle aivan liian herkästi ja auto yliohjaa todella raskaasti. Tuntuu, että perä "lumpsahtaa" jotenkin kummallisesti alle heti kun vähän kanttaa.

No, nyt on taas oltu taloa rakentamassa joka ilta eikä hopalle ole ehtinyt tehdä juuri mitään. Täytyy laittaa taakse levittämättömät vanteet = raideväli kasvaa ja säätää takaiskareita roimasti löysemmälle.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Kesäkuu 1. 17:39:26 2005

Voi perkele kun ei meinaa jarruja saada millään kunnollisiksi vaikka kaikki paikat on rempattu, vetelee jarrutuksessa ihan perkeleesti ja välillä tuntuu että polkusin menee liian syvälle.

Kertokaapas nyt millaiset jarrut Hoppaan laitetaan että kestää Ahvenistollakin enemmän kuin 2 kierrosta. Tällä hetkellä edessä levitetyt M16 satulat + Escort rallimallin jäähdytetyt levyt, takana vakio 9-tuumaiset. Pääsylkky on jostain Fiatista, halkaisija 19.05.

Onko fiksumpaa vaihtoehtoa kuin noi Volvon 4-mäntäiset eteen ja Scorpion levyjarrut taakse? Löytyykö valmiita ratkaisuja? Sekä etu- että takajarrujen pitää mahtua Lotus-vanteiden sisään, eli max levyn halkaisija noin 260-270mm.

- Ville

Vastaa Viestiin