Kentistä voima kateissa

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Kentistä voima kateissa

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Syyskuu 15. 10:37:02 2004

kone 1.6 kent, bcf3 nokka, avarrettu kansi, gt pakovenat, 2 kurkkunen weber, ja gt peltisarja 2' putkella.

kävin koittaan kiihytystä 0-60-80-100km/h
7s 10s 21s :( ei toi noin hidas voi olla :?


mistä tommonen voi johtua :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Syyskuu 15. 10:46:26 2004

Aika todennäköistä että kaikki ei ole kunnossa, siis mekaaninen kunto/säädöt. Onhan hengettömyys aika yleistä katukentissä ja muissakin vanhoissa 1.6. Lähes vakio 2.0 ohc mk2 korissa pystyy alle 9s 0-100kmh :wink:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Syyskuu 15. 12:11:27 2004

Onko se kone ollut kokoajan hengetön vai onko vika ilmennyt viimeaikoina? Jos kerran alakerta kunnossa niin vähä vaikuttas olevan säädöt viturallaan (sytytys ja nokan ajotus nyt ekana tulis mieleen..)

Kyllä tollanen kent pitäs noilla palikoilla paremmin liikahtaa. Omassa kentissä oli aikanaan lähes samanlainen viritys paitsi nokka oli bfc2 ja sellaset 9-10s 0-100km/h

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Syyskuu 15. 12:25:48 2004

olis hyvä tietää onko se aina ollut hengetön?

onko jakaja kunnolla kiinni, saattaa kääntyä itsekseen...
paljonko puristus-suhde.
kansihan voi olla pirrattu virtauksiltaan piloille.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Syyskuu 15. 14:00:09 2004

jaa eipä kai se uutena mikään laiska oo ollu :) ite laitoin ton kiinni n.1kk sitte ja eipä se mikään raketti oo ollu :(

alakerta pitäis olla ihan kunnossa.aikoinaan 12v. ja n. 2000km sitte porattu ja vaihettu ylikoon männät.

jakaja ei pyöri enää ittekseen tuli säädettyy sitä rautaa joka pitää paikallaan.

montakos astetta tossa pitäis olla toi sytyn ajotus :?:

nokassa on ne asennus merkit kohdakkain.

toi kansi on ollu alunperin matala puriste kansi mutta ny se on höylätty lähes tasaseks. puristuksista ei tietoo. en sitte tiiä virtauksista ko sen on vinguttanu yks "pelle peloton"

tänään säädän ton jakajan ja vaihdan sinne uudet kärjet.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Syyskuu 15. 16:52:42 2004

vaihdoin kärjet ja sinne oli palanu reikä :lol: ny kiihtyy vähän paremmin 100km/h mutta ei vieläkään nopeeta n.15s

tuli yks mieleen ko toi on vähän puhditon yläkierroksilla niin oiskohan venttiilijouyset liian löysät (vakiot :oops: ) :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Syyskuu 15. 19:33:04 2004

timppaanen kirjoitti:vaihdoin kärjet ja sinne oli palanu reikä :lol: ny kiihtyy vähän paremmin 100km/h mutta ei vieläkään nopeeta n.15s

tuli yks mieleen ko toi on vähän puhditon yläkierroksilla niin oiskohan venttiilijouyset liian löysät (vakiot :oops: ) :?:
En jaksa uskoa että venajouset tohon vaikuttas...

Onko sulla siinä koneessa säädettävä jakopyörä, toisinsanoen pystytkö muuttamaan nokan ajotusta? jos nokka on nyt vakio ajotuksella niin se on muutaman asteen pielessä.. en nyt just muista miten toi bcf3 piti laittaa, löytyy tiedot varmaan kent cams:in sivuilta.

Sytytysennakko säädetty? (vois kokeilla kääntää aikasemmalle).. Paljonko puristuksia? ..bensan saanti (seokset ym...)

Jotain tollasta minä tosta alkasin tutkimaan. toi 15s 0-100km/h on kyllä aika kehno. vakio kunnossa oleva 1.6 välikoppa menee heittämällä edelle :wink:

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Syyskuu 15. 20:07:04 2004

ohc kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:vaihdoin kärjet ja sinne oli palanu reikä :lol: ny kiihtyy vähän paremmin 100km/h mutta ei vieläkään nopeeta n.15s

tuli yks mieleen ko toi on vähän puhditon yläkierroksilla niin oiskohan venttiilijouyset liian löysät (vakiot :oops: ) :?:
En jaksa uskoa että venajouset tohon vaikuttas...

Onko sulla siinä koneessa säädettävä jakopyörä, toisinsanoen pystytkö muuttamaan nokan ajotusta? jos nokka on nyt vakio ajotuksella niin se on muutaman asteen pielessä.. en nyt just muista miten toi bcf3 piti laittaa, löytyy tiedot varmaan kent cams:in sivuilta.

Sytytysennakko säädetty? (vois kokeilla kääntää aikasemmalle).. Paljonko puristuksia? ..bensan saanti (seokset ym...)

Jotain tollasta minä tosta alkasin tutkimaan. toi 15s 0-100km/h on kyllä aika kehno. vakio kunnossa oleva 1.6 välikoppa menee heittämällä edelle :wink:
aikasemmin oli semmonen jossa oli ajotusta muutettu (n.puoli hammasta) mutta sillon kulki vielä huonommin :?

nii joo puristuspaineet mittasin niin oli 8-10. taitaa imuvenat vuotaa koska broidi sorvas ne vähän vituilleen :evil:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Syyskuu 20. 14:53:12 2004

tänään testattiin jonku laisella ohi vuoto mittarlla 1 ja 2 piti sallituissa rajoissa mutta 3 ja 4 vuotiko seula nyt ei muutaku tilailemaan uusia venttiilejä.

ps.ne männät on 1600gt onko niissä sama puristuskorkeus mitä vakioissa :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ti Syyskuu 21. 15:45:15 2004

Juu tuli tossa itekkin ihmeteltyö ku 1.6 kentis oli tehot ( ne vähäset pollet ) jotakuinkin kateissa mutta selvis kun vahingossa mittasin puristuspaineet ni paineet oli 11.7 - 5 välillä :D kannen vaihto autto nyt on 13.5 per muki
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Syyskuu 21. 19:15:05 2004

kiikutin tänään kannen koneistamolle ei ollu äijä nähny koskaan niin löysiä venajousia ku mikkä siinä oli :lol: venttiili ois auennu jos siihen päähän ois tipauttanu superpallon. mutta asiaan huomenna selviää mitä tulee ainaki vahvat venttiilijouset ja ehkä gt imuvenat :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Syyskuu 22. 10:54:25 2004

Kyllä vaikuttaa löysät jouset. Valve floatissa venttiili ei enää pysy nokan liikkeiden perässä ja pomppiessaan seetiä vasten laskee puristuksia harakoilla. Mitä enemmän pomppii, sitä vähemmän tehoa.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Syyskuu 22. 11:51:38 2004

Arto65FB kirjoitti:Kyllä vaikuttaa löysät jouset. Valve floatissa venttiili ei enää pysy nokan liikkeiden perässä ja pomppiessaan seetiä vasten laskee puristuksia harakoilla. Mitä enemmän pomppii, sitä vähemmän tehoa.
Vaikuttaahan ne, jos ne jouset on ihan paskana..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Syyskuu 22. 19:53:25 2004

huomenna pitäis olla kansi valmis tulee gt imuvenat ja tupla jouset.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Syyskuu 22. 23:07:46 2004

timppaanen kirjoitti:huomenna pitäis olla kansi valmis tulee gt imuvenat ja tupla jouset.
no niin... eiköhän taas rupea escorttiin potkua löytyvän :)


offtopic: kumpa olis aikaa laittaa ton omankin ekkerin kansi kuntoon. Nokka on ihan finaalissa (taas kerran)... Samalla pitäs vaihtaa isommat venat kanteen ja kanavat pitäs muotoilla sekä nokka vaihtaa rajumpaan :? vaikeeta tää harrastaminen kun auto on samalla käyttöauto... nokaksi ole hieman suunnitellut cat cam 272/282. Eiköhän toi nokka toimi tosssa 1.6 ohc:ssakin :?: :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Syyskuu 23. 19:35:17 2004

noniin nytte on hyvin kallis kansi paikoillaan ei se vieläkään oo mikään raketti mutta voi vittu ko se vääntää :shock:

vielä löytyy pari kysymystä paljonko pitää olla jakajan kärkien välys entä tulppien kärkiväli ja syttyajotus :?:


kiitoksia tähän astisista vastauksista :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Syyskuu 23. 20:10:23 2004

katkojan kärkiväli motorcraft jakajassa 0,64mm ja bosch jakajassa 0,45mm.
järkevin on tarkistaa kosketuskulmamittarilla 48º - 52º

tulppien kärkiväliin ja sytytysennakoihin en sinun tapauksessa kommentoi.
riippuu niin monesta asiasta, koneesi ei ole vakio.
tarkista kuitenkin ensimmäisenä maksimiennakot strobo valolla.
jotkut kentin jakajat tuppaavat antamaan reilusti yli 40 asteen max.ennakot
jos puristus-suhdetta kovasti nostettu, niin kannattaa muokata jakajaa.
yleensä virikoneissa maksimi ennakot pyörivät siellä 34-38 välillä jossain 3500-4000 kierroksen paikkeilla jonka jälkeen ennakko ei enään kasva kierrosten mukaan.

ja perus ennakot olleet noin 15-20 1000 kierroksella

nämä kaikki ovat kuitenkin yksilöllisiä konekohtaisia juttuja, joten en ota mitään vastuuta edellä mainituista.

järkevintä olisi jos käyttäisit autosi osaavalla dyno-säätäjällä.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Syyskuu 26. 10:56:04 2004

koitettiin tota escoo ny vähän säädellä niin ottaa 0-100km/h märällä asvaltilla sutien 10.8s kyllä mä oon tohon ihan tyytyväinen :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Syyskuu 27. 15:13:22 2004

voi perkeleen perkele ei tartte lähtee escortilla ajamaan ahvenistolle :evil: toi romu otti ja hyyty tänään :( seki tuli selville että toi kone toimii valkosella savulla laski savun pihalle ja nytte alakerrasta kuuluu helvetinmoinen kitinä, vinkuna, rohina, kalkatus jne elikkä todella ikävän kuulonen ääni :cry: pitää vaan toivoo ettei kannelle käyny mitään ko siihen on menny vasta 400€ :?

josko ton aavaamisen piisais jo ens viikolla inspiraatiota mä en ymmärrä mitenvoi olla näin huonomäihä näitten vehkeitten kanss. eka kesällä 1000km ajettu turbo laukee sierrasta ja ny sitte tämmöstä :cry:

pistän pian voortit paaliin ja siirryn ajamaan ooppeleilla :oops:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ti Syyskuu 28. 8:31:15 2004

timppaanen kirjoitti: pistän pian voortit paaliin ja siirryn ajamaan ooppeleilla :oops:
Minä tein juuri toisinpäin.:)
Jäsen 488

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ke Syyskuu 29. 13:54:05 2004

10 pisteen vihje
Kärjet kuuluu keihäisiin ja rummut soittimiin
Joten niihin ei kannata sotkeentua näissä autohommissa.
Itse hankin aikanaan lumenitionin optisen järjettömän niin ei ole noitten kärkien kanssa tarvinu rimpuilla sitten mopoiän
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Syyskuu 29. 14:04:53 2004

Mopoiässä oli muuten vähän helvetin ihme juttu kun kärjet kuluu ei me mihkään ja kun vaihtaa uusiin tai säätää välin kohdalleen menee niin että ei meina kyydissä pysyä, oli 11v pojan haavi taas kerran auki monta kertaa :lol: unohtumattoman hienoa aikaa :cry:

Vastaa Viestiin