%prosenteista%

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

%prosenteista%

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Syyskuu 6. 16:29:48 2004

eli etuakselisto 10% moottori 12% vaihteisto+kytkin 9% etuistuimet 2,4%
mites takajarrut,paljos niistä tulee %%? noista muistahan tuleeki jo 33,4%..taitaa joutua laittaa pikkulaatikon..

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: %prosenteista%

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Syyskuu 6. 16:41:07 2004

m_pajula kirjoitti:eli etuakselisto 10% moottori 12% vaihteisto+kytkin 9% etuistuimet 2,4%
mites takajarrut,paljos niistä tulee %%? noista muistahan tuleeki jo 33,4%..taitaa joutua laittaa pikkulaatikon..
mulle tuli pelkistä takajarruista 2%.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Syyskuu 6. 16:54:47 2004

täytynee hommata escon ehjät vakiopenkit jos jarruista ei tule kuin 2%..ois paljo mukavempi toi type9 kuin toi pikkuloota..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Syyskuu 6. 18:02:53 2004

http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... lista.html

tuolta löytyy jotaan..oletan että kaikki on tietoisia asiasta mutta laitan kuitenki ton..
mun silmään ei osunut pelkkiä jarruja vaan ainoastaan täydellisiä akselistoja..
Viimeksi muokannut Hesus, Ma Syyskuu 6. 18:22:40 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Syyskuu 6. 18:04:21 2004

onko missään tarkempaa erittelyä 10%:n etuakselisto-kokonaisuudesta?

esim. tukivarsi x%, vakaaja x% etupalkki x% joustintuki x% :?:
ajattelin vain että turhaan menettää prosentteja, kun ei minunkaan zetec-projektissa vaihdu muuta kuin etutolpat jarruineen.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Syyskuu 6. 18:23:28 2004

Tuntuu olevan hiukan konttorikohtainen. Muutin 1.6->2.0 27%, Saman muutoksen sai kuulemma tehtyä 18%:lla. :twisted:

Vaihdettuja osia minulla moottori+vaihdelaatikko, etujouset, etulevyt.
Voikohan muuten noihin prosentteihin hakea jälkikäteen tarkennusta/muutosta?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Syyskuu 6. 18:40:25 2004

ei taida oikee mistää saada tollasta erittelyä noille prosenteille,ainakaan konttorilta..on varmaa vähä inssistä kiinni paljon pistää prosentteja.kiva ku esim vaihat 9"jarrut taakseni tulee % koko akselistosta..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Syyskuu 6. 18:42:42 2004

m_pajula kirjoitti:ei taida oikee mistää saada tollasta erittelyä noille prosenteille,ainakaan konttorilta..on varmaa vähä inssistä kiinni paljon pistää prosentteja.kiva ku esim vaihat 9"jarrut taakseni tulee % koko akselistosta..
hmm..en kyllä usko että ne voi laittaa koko akselistosta jos vaihdat vaan jarrut taakse..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Syyskuu 6. 18:45:07 2004

yhessän escon raadossa mitä kyselin oli kuulemma näin tehty..mut tiiä sitten pitikö paikkaansa..

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ma Syyskuu 6. 18:50:52 2004

Juu toi että kuinka paljon jarruista prosentteja laitetaan taitaa hyvin pitkälti riippua ukosta, (tai akasta) joka ne laskee.

Mulla ei nyt näköjään ookkaan missään lapulla niitä prosentteja mitkä itse sain etu + takajarruista. Ei niistä kuitenkaan kokoakselin prossia laiteta.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Syyskuu 6. 18:55:23 2004

tuleeko tosta nyt sitten koko 10% kun vaihtaa rumpujarrullisten tolppien tilalle levyjarrulliset?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Syyskuu 6. 19:11:21 2004

m_pajula kirjoitti:ei taida oikee mistää saada tollasta erittelyä noille prosenteille,ainakaan konttorilta..on varmaa vähä inssistä kiinni paljon pistää prosentteja.kiva ku esim vaihat 9"jarrut taakseni tulee % koko akselistosta..
Pelkistä takajarruista ei tule täyttä 10%..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Syyskuu 6. 19:13:39 2004

m_pajula kirjoitti:tuleeko tosta nyt sitten koko 10% kun vaihtaa rumpujarrullisten tolppien tilalle levyjarrulliset?
etutolpista tuli prosentteja mulla 6%. Nää on kyllä aina vähän konttori kohtaisia miten ne tulkitsee noi

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Syyskuu 6. 19:35:35 2004

mä taidan huomenna käydä pyytämässä tuolta konttorilta jonku näkösen selvityksen näistä prosenttimääristä..laittelen sit tänne.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 6. 19:55:04 2004

Prosenttien jyvitys on kats.miehestä kiinni. Jarrut per akseli olen yleensä ehdottanut 2%; yleensä inssi on hyväksynytkin. Enempään en kyllä suostuisikaan...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 6. 20:45:47 2004

ohjeissa sanotaan että katsastaja omalla harkinnalla jakaa Aken ohjeeksi antamat prosentit jos niitä tarvitaan jakaa.
kuitenkin niin että Aken antamia prosentteja kokonaisuudessa ei tule ylittää.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Syyskuu 7. 17:30:49 2004

tosiaan...kuulemma toi prosenttimäärä ihan katsastus miehen päätettävissä.sano et jarruista pari%/akseli. ja ainaki mk1 escossa sit melkein se täydet 10% etuakselistosta kun pitää vaihtaa kallistuksenvakaaja, alapalkki jne..
mites ku kävin kahdella asemalla toisella ei tarttis vaihtaa alapalkkia ku katto vaihettavat osat mk1 ero lapuista ja toisella katto mk2 lapusta joho oli merkattu eri osa numerot eri malleille. eikä kelpaa ite vahvistettu..

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Syyskuu 7. 18:04:38 2004

m_pajula, mitä tekniikkaa olet laittamassa?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Syyskuu 7. 18:12:01 2004

2.0 ohc tohon mun käyttö peliks tulevaan escoon..(toi keltanen noissa mun kuvissa)
projectiin zetec ja tolle zetecille ei tarvii alapalkkia kuulemma vaihtaa kun se on kevyt,kysyin jo aikasemmin sen..

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ti Syyskuu 7. 18:18:05 2004

Mistä ne sen siellä leimalla ees tietää onko autossa rs palkki vai ei.. Meinaa jossei ite vahvistettu käy, eikai niissä mitään varaosanumeroita näy? (en yllytä kusettamaan, sehän olisi laitonta :twisted: )
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Syyskuu 7. 18:22:46 2004

[PeXi] kirjoitti:Mistä ne sen siellä leimalla ees tietää onko autossa rs palkki vai ei.. Meinaa jossei ite vahvistettu käy, eikai niissä mitään varaosanumeroita näy? (en yllytä kusettamaan, sehän olisi laitonta :twisted: )
toi katsastus mies ainaki tuntu erot tietävän.. täytyy vaihtaa konttoria,
toisella konttorilla tuntu kelpaavan pikku tolpat vahvemmilla jousilla eikä ollu mitää puhetta palkista tai vakaajasta..

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Syyskuu 7. 18:39:40 2004

varaosanumero on kaikissa mk1 palkeissa sama, tilausnumero eri.
ne rs2000 vahvistukset on tehtaalla hitsattu käsityönä vakiopalkkiin ja ovat varsin karskin näköistä jälkeä.
etuvakaajalla on eri varaosanumero.

ja saahan runkopalkkiinkin hitsata paikkaa yms. niin mikä etupalkista niin pyhän tekisi ettei sitä hyväksyttäisi.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Syyskuu 7. 19:22:42 2004

:oops: alkaa itseänikin jo vaivaamaan tämä saamattomuuteni.
olen vitkutellut mk1 rakenne-ero lapun tekoa kuukausi kaupalla.
se on tässä maahantuojalle lähettämistä vailla.
mutta ensin arvioidaan porukalla tarviiko muutoksia (motivaatio ongelmani estää kirjojen pläräämisen)
eli onko mielestänne näin hyvä, jätetäänkö jotain pois/lisätään?
nuo jarrupinta-alat on vähän tietolähteestä riippuen mitä sattuu, enkä jaksa alkaa paloja mittomaan/laskemaan. eipä noilla nyt niin merkitystä ole...
sitten kun on leima paperissa niin skannaan originaalista hyvän kuvan ja laitan tänne.
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/mk1_koe_vedos.pdf

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Syyskuu 7. 20:46:27 2004

mites ton mexicon jarrulevyn paksuus??tossa toisessa lapussa ja siinäkin mitä näytti konttorilla oli 9.6mm tos vaa näytti olevan 12.7mm :?:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Syyskuu 7. 23:26:14 2004

12.7mm on kaikissa mexico/rs-malleissa
oliko se konttorin lappu sama kuin mikä löytyy tuon mun www napin takaa, siinäkin on virheellisesti 9,6mm

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Syyskuu 8. 10:06:03 2004

Brenda kirjoitti:12.7mm on kaikissa mexico/rs-malleissa
oliko se konttorin lappu sama kuin mikä löytyy tuon mun www napin takaa, siinäkin on virheellisesti 9,6mm
samanlainen lappuhan se oli..

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Syyskuu 8. 13:01:00 2004

voisko ton jousen läpimitan jättää pois ja laittaa samalla tavalla ku tossa välikopan lapussa et on vaa vapaa pituus???

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Syyskuu 8. 22:59:20 2004

viittisittekö ilmotella mitä ootte saanu prosentteja ni vois vähä vertailla ja kiistellä katsastus sedän kanssa :P ja pystys vähä kattoo mitä voi escoon laittaa/vaihtaa...

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » To Syyskuu 9. 6:01:25 2004

Escort Mk1 (1,3 --> 2.0)

Ajoneuvoon vaihdettu:
2.0 L:n moottori apulaitteineen, vaihteisto, kytkin, etutolpat jarruineen, takajarrut ja jarrutehostin.
Vaihdettujen osien määrä 9.11.2001 yhteensä 31,5%.

Penkit oli välikopasta, niistä ei tullu prosentteja.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 9. 9:53:57 2004

Brenda! Onko sulla jotain hyviä suhteita maahantuojaan, vaiko miten oot saanunna noita hyväksyttyä? Ite olen saanut sellasen ymmärryksen ettei oikeen maahantuojaa kiinnosta. Mitenkähän onnistuis Turbo Caprin siunaus sun avullas?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Syyskuu 9. 10:30:01 2004

ei oo suhteita. asiallinen lähestyminen ja selkeä faktoihin perustuva esitys asiasta riittää.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 9. 12:11:34 2004

Onko sulla Brenda kiinnostusta hoitaa asiaa etiäppäin jos teen laput?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Syyskuu 9. 12:22:43 2004

voishan asiaan tutustua, laita privaa/mailia todisteaineistosta

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Syyskuu 13. 23:47:41 2004

m_pajula kirjoitti:voisko ton jousen läpimitan jättää pois ja laittaa samalla tavalla ku tossa välikopan lapussa et on vaa vapaa pituus???
mulla ei ole listaa mk1 vapaa pituuksista...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Syyskuu 17. 17:08:35 2004

[quote="razorass"]Tuntuu olevan hiukan konttorikohtainen. Muutin 1.6->2.0 27%, Saman muutoksen sai kuulemma tehtyä 18%:lla. :twisted:

Vaihdettuja osia minulla moottori+vaihdelaatikko, etujouset, etulevyt.
Voikohan muuten noihin prosentteihin hakea jälkikäteen tarkennusta/muutosta?[/quote]

Eikös 1.6 Escortissa (Mexico) ole samat ISOt tolpat kuin 2.0 Eccereissä??

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Syyskuu 17. 17:27:43 2004

bootsi kirjoitti: Eikös 1.6 Escortissa (Mexico) ole samat ISOt tolpat kuin 2.0 Eccereissä??
mikä ekkeri missä ekkeri? :wink:
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Syyskuu 17. 18:37:13 2004

bootsi kirjoitti:
Eikös 1.6 Escortissa (Mexico) ole samat ISOt tolpat kuin 2.0 Eccereissä??
mk1 mexico, twincam, rs1600 ja rs2000 ovat isoilla tolpilla.
jousijäykkyyksissä tietenkin eroja edellämainittujen mallien kesken

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Syyskuu 17. 20:15:36 2004

[quote="razorass"][quote="bootsi"]
Eikös 1.6 Escortissa (Mexico) ole samat ISOt tolpat kuin 2.0 Eccereissä??[/quote]

mikä ekkeri missä ekkeri? :wink:[/quote]

Ahaa.. Caprit on siis pikkutolpilla vaikka kone olis 1.6. :roll:
En vaan heti hoksannut allekirjoitusta.
Toisin sanoen olis hullua muutoskatsastaa 1.3 Ecceriä 1.6 koneelle, kun samoilla muutoksilla saa 2.0 koneenkin?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Syyskuu 23. 19:58:18 2004

joopasejoo, nyt loppu vatvominen. lähetin mk1 lapun maahantuojalle aiemmin esittämässäni muodossa. en tehnyt enään muutoksia.
odottelen heidän vastausta :?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Syyskuu 23. 20:51:09 2004

Brenda kirjoitti:joopasejoo, nyt loppu vatvominen. lähetin mk1 lapun maahantuojalle aiemmin esittämässäni muodossa. en tehnyt enään muutoksia.
odottelen heidän vastausta :?
HIENOA! :D nyt sit ootellaan..

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Syyskuu 28. 21:13:30 2004

Herätetään vaikka tälläinen mietinnän aihe, halutaan tehdä klassikko uudella tekniikalla, mutta jos tehdäänkin se toisin päin. Esim kanta-autoksi sierra tai scorpio, dohc tai cossu. Ja vaihdetaankin siihen klassikon kori. Prosentteja riittäisi paremmin. Ajattele: Escort MK1 nelikko ja turbo , ilmastointi ja abs jarrut ym. Mihin tökkää?

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » Ti Syyskuu 28. 21:29:50 2004

Siihen että korinvaihto on nykyään itsekantavissa kielletty.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 28. 21:39:36 2004

Pappacosworth kirjoitti:Herätetään vaikka tälläinen mietinnän aihe, halutaan tehdä klassikko uudella tekniikalla, mutta jos tehdäänkin se toisin päin. Esim kanta-autoksi sierra tai scorpio, dohc tai cossu. Ja vaihdetaankin siihen klassikon kori. Prosentteja riittäisi paremmin. Ajattele: Escort MK1 nelikko ja turbo , ilmastointi ja abs jarrut ym. Mihin tökkää?
korin pitää olla mallisarjaan kuuluva, erään tulkinnan mukaan. mä tosin en varsinaisesti sellaista pykälää löytänyt, joten asia voisi olla tutkinnan arvoinen. hieman kyllä epäilen että ei tule onnistumaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 29. 0:48:26 2004

Pappacosworth kirjoitti:Herätetään vaikka tälläinen mietinnän aihe, halutaan tehdä klassikko uudella tekniikalla, mutta jos tehdäänkin se toisin päin. Esim kanta-autoksi sierra tai scorpio, dohc tai cossu. Ja vaihdetaankin siihen klassikon kori. Prosentteja riittäisi paremmin. Ajattele: Escort MK1 nelikko ja turbo , ilmastointi ja abs jarrut ym. Mihin tökkää?
Korinvaihto on nykyään yksiselitteisesti, valitettavasti, kielletty :cry:

EDIT: Yamppa olikin jo laittanut
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 29. 0:49:38 2004

jjs kirjoitti: Korinvaihto on nykyään yksiselitteisesti, valitettavasti, kielletty :cry:
enään ei saa vai samaan mallisarjaankaan kuuluvaa koria vaihtaa?

edit. siis ihan teoriapohjalla ei saa vaihtaa edes saman mallisarjan koria?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 4. 0:08:31 2004

Ei kai itsekantavan korin vaihto kiellettyä ole vaan siitä saa maksaa veron uudestaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Lokakuu 18. 21:49:08 2004

rupeaako katsastusmies laskeskelemaan prosentteja escortistani, kun se on 1997 muutoskatsastettu kakslitraiselle ilman prosentteja ja osalistaa ei ole aken tiedossa? miten on muille käyny?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Lokakuu 18. 22:19:45 2004

adh kirjoitti:rupeaako katsastusmies laskeskelemaan prosentteja escortistani, kun se on 1997 muutoskatsastettu kakslitraiselle ilman prosentteja ja osalistaa ei ole aken tiedossa? miten on muille käyny?
Tuskinpa. Aikoinaan halusivat muutoskatsastaa puoliväkisin edellisestä Capristani madalluspalat ja koko auto on tehty joskus keppi ja kivi 1600:sta 2.8i:si. Ei kiinnostanut sen enempää, samat merkinnät otteeseen + merkintä palikoista.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Ke Lokakuu 20. 16:17:05 2004

oliko se niin että 2.0 zeteckiin riittää toi orkkis 1300 palkki? eli meneekö moottorin painon mukaan tuo palkinvaihto? niin kyse on mk1 escotterosta. Nää on kieltämättä aika kimurantteja juttuja kun toisaalla vaaditaa sitä ja toisaalla taas ei..
LISÄTTY:
Ääh.. laitan tähän kaikki omat epäselvyydet samaan niin ei tartte vatvoa niitä sitten enempää..
eli eka kyssäri olikin jo tuolla ylhäällä,mutta laitetaan siihen vaihtoehdoksi nuhapumppu 1.8 zetec myös.
2. käykö sekä että moottoreille normaali pikkutolpat jäykemmillä jousilla sekä levyjarruilla xx mm?
3. etuvakaajat luonnollisesti vastaamaan esim rs2000 vahvuuksia?
4. taka-akseliin riittänee 9" rummut,mutta minä laitan levyt :D
taka-akselin lehtijouset riittääkö vakiot tai pitääkö olla tuhdimpaa valmistetta? onko muuta taka-akseliin liittyvää mitä pitäisi huomioida
kaikki tamä pitäisi siis onnistua alle 35% ja reilusti eikö! ,eli kun lasketaan moottori+kytkin+vaihteisto + muut hilppeet

Jospa joku osais antaa tyhjentävän niin muokkaan viestiä ja täydennän listan vaihdettavista osista... Suuri Kiitos jo etukäteen.
Escort XR3i cabriolet

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Lokakuu 20. 17:37:46 2004

1. mielestäni vakio palkki käy koska se on sama kuin RS1600 ja moottorin paino lienee aikalailla sama kuin rautalohkoisessa RS1600 BDA moottorissa.
2. lain mukaan ei, kun alustan ja voimansiirron pitää vastata mallisarjan tehokkainta
3. 22mm vakaaja käy (löytyy vaikka välikopasta)
4. 9" rummut vähimmäisvaatimus. älä ota jousista stressiä. rs-malleissa taka-akselilla tukitangot (erilaiset kuin vakio mk1 tangot, mutta ketä kiinnostaa) taka-akselista ei kannata menettää kuin jarrumuutosprosentit.

keulassa prosentit mk1:ssä menee----täydelliset mcpherson joustintuet, vakaaja, jarrut.

Vastaa Viestiin