OHC:n nokka taas kerran....

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

OHC:n nokka taas kerran....

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Heinäkuu 9. 21:02:10 2004

No niin, taas meni ohc:n nokka paskaksi :evil: Edellinen nokka (hiottu) meni rikki viime kesänä (painauma nokassa kolmosen imuventtiilin kohdalla). No ei siinä mitään vaihdoin syksyllä uuden nokan, seuraajat ja laakerit. Toimi talven ihan ok ja nyt meni sitten toikin nokka samasta kohtaa rikki (nokkassa painauma +seuraaja paskana).
Ei oikein keksi syytä miks se hajoo aina just samasta kohtaa vaikka vaihtaa uutta osaa koneeseen. Ainut mitä en kanteen ole vaihtanut on venttiilinjouset, joten olisko mahdollista että venajousessa on jotain häikkää? :?: en oikein muuta syytä enää tolle keksinyt..

Alkaa tulla jo ikävä 1.6 kenttiä ja huolettomia kilometrejä :?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Heinäkuu 10. 9:05:07 2004

Oletko tarkastanut ko. nokan liukupinnan sijainnin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Heinäkuu 10. 9:28:22 2004

voi olla että venttiiliä joutuu lyhentämään tai pidentämään pistämällä väliin lashcaps(sellanen kova metalllinpala) siis sitä mikä kuluu, jos se venttiili on vaihdettu jälkeenpäin toiseen eikä ole saman mittanen kuin muut.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Heinäkuu 10. 11:57:41 2004

Tähän päivään mennessä on ollut kaksi vaihtoehtoa miksi menee paskaksi. Pysyykö seuraaja liukupinnalla ja pelaako voitelu varmasti. Voitelu ei pelaa jos venttiili uppoaa ja välys häviää. Yleensä katukäytössä ei tarvita rajuja kilpanokkia ja jousia, koska muutenkin päästään 180-190hv joten normiosat toimii JOS ne on oikein asennettu ja voitelu toimii.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Heinäkuu 10. 13:30:23 2004

Tuo öljyputki systeemi on heikko kohta ohc:n kannessa.
Mullakin meni pari nokkaa pilalle escortissa aikanaan kun ei pelannut kuin piti
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Heinäkuu 10. 13:45:09 2004

Porakoneella kun pyörittää ö-pumppua niin voi tarkistaa että suihku tulee oikeaan paikkaan nokalle eikä ohi.Ei olisi ensimmäinen kerta kun ö-putki on porattu"vinoon".
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Heinäkuu 10. 18:00:06 2004

Pitää tutkia tuleeko nokalle öljyä kun alan taas kerran tota kantta purkamaan.. Tuon nokan öljyputken vaihdoin viime kesänä nokanvaihdon yhteydessä, mutta voihan olla että se on tukossa tai muuten öljy menee ohi nokan. Öljynpaineet on kokoajan ollut ihan ok, että luulis että ainakin pumppu toimii.

Mitä noihin venttiilien pituuksiin tulee niin kaikki venat on alkuperäisiä eikä niitä tietääkseni ole koskaan vaihdettu.

Pitää nyt kokeilla tälläkertaa vaihtaa kaikki mahdollinen kanteen ja tarvittaessa myös se kolmosen imuvena +ohjuri.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Heinäkuu 10. 18:35:55 2004

Yhdessä tapauksessa meni kisakäytössä jatkuvasti nokkia ja seuraajia, syyksi paljastui lopuksi öljypumppu joka höri ilmaa, kun pyöritti hetken poralla pumppua tuli öljy moitteetta mutta kun jatkoi alkoi nousta ilmaa mukana jolloin homma oli selvä. Uudella pumpulla kaikki toimi, tässä jälleen yksi käytännön esimerkki. Aina on löytyny selitys miksi jokin hajoo toistuvasti, on toki törmätty materiaalivikoihinkin mutta harvemmin ja tulee esille kovilla nokilla ja jousipaineilla.

Vastaa Viestiin