mk1 Escorttiin syyläri ja välijäähdytin

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

FordEscort
Ylläpitäjä

mk1 Escorttiin syyläri ja välijäähdytin

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Su Kesäkuu 27. 13:02:16 2004

Eli miten olette sovitelleet ne sinne? iS sierran syyläri on tossa ja 2WD cosan cooleri, iS:n syyläri menee justjust keulille mutta minnekkäs sitten cooleri? Ajattelin että jos syylärin laittais takakonttiin ja vetäis putket eteen.. ja coolerin laittais siihen keulalle, keulaa on jo leikelty auki että siellä on tilaa jo isommallekkin välijäähdyttimelle sitten kun se aikanaan sinne menee... oisko mitään järkeä tai muita ideoita? Cooleri menis syylärin eteen mutta sitten ei mahdu mistään ahtoputket :cry: Miten muut on toteuttanu tän? Vastaavia rakennelmia, vaikka välikoppasessa tai jossain muissa vastaavissa? :?

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Kesäkuu 27. 13:30:27 2004

Mulla on syylari ja välijäähdytin peräkkäin, keulaa leikelty "hieman" ja hyvin mahtuu.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Su Kesäkuu 27. 13:41:32 2004

samanlaiset? mistä sulla menee ahtoputket sitten? oisko kuvaa? Taitaa muuten välikoppasessa olla pikkasen enempi tilaa siellä :? Mulla justjust mahtuu kone sinne syylärinkin kanssa :cry: jos viskon ottas pois ni saattas ehkä mahtuakkin kaikki sinne... pitää katella vielä kun mökiltä tuun

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Su Kesäkuu 27. 18:12:20 2004

Itse laitoin mk1:seen niin, että leikkelin vanhan syylärin kiinnikkeet kokonaan pois ja sen väliseinän samalla ja mitsu evo3:sen cooleri niin eteen kuin vaan ikinä mahtuu. Sen jälkeen väliin flekti ja sitten volvo 240:sen syyläri. Ahtoputkia on hieman muokattu coolerista, mahtuu juuri ja juuri leveyssuunnassa. Myös syyläri mahtuu olemaan sen takana ja putket tulee nätisti molemmista sivuista. Vesipumpun ja syylärin väliin jää tilaakin vielä pari senttiä :)

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ma Kesäkuu 28. 12:20:18 2004

Mulla on kans mk2:ssa keulaa leikelty sen verran että cooleri ja syyläri mahtuu peräkkäin. Syyläri on ilmeisesti taunuksesta ja ei oo kovin leveä, joten coolerin putket mahtuu nätisti syylärin vierestä molemmin puolin. Syylärin takana on n.30 cm flekti ja ei oo ollu lämpöongelmia kesähelteilläkään.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Maaliskuu 1. 23:19:44 2005

dudek kirjoitti:Itse laitoin mk1:seen niin, että leikkelin vanhan syylärin kiinnikkeet kokonaan pois ja sen väliseinän samalla ja mitsu evo3:sen cooleri niin eteen kuin vaan ikinä mahtuu. Sen jälkeen väliin flekti ja sitten volvo 240:sen syyläri. Ahtoputkia on hieman muokattu coolerista, mahtuu juuri ja juuri leveyssuunnassa. Myös syyläri mahtuu olemaan sen takana ja putket tulee nätisti molemmista sivuista. Vesipumpun ja syylärin väliin jää tilaakin vielä pari senttiä :)
minkäkokoinen mahtaa olla evo3 cooleri? olisko sulla laittaa autosi keulasta kuvaa vaikka sähköpostiin?
ford escort´79 tic

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Maaliskuu 2. 9:02:36 2005

Tossa on kuva kuulerista:

http://www.kalamikot.fi/esa/photos/moottori/19.jpg

Mittoja tosta ei nyt ole, mutta saa ainakin jotain kuvaa mistä on kysymys
Keulasta on jossain kuvia, kunhan kaivelen arkistoja niin laitan näkyville.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Vastaa Viestiin