Missä Weberit säätöön pk-seudulla?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arto65FB
Ylläpitäjä

Missä Weberit säätöön pk-seudulla?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Kesäkuu 15. 10:31:08 2004

Olin eilen dynossa ja vähän on rikkaalla eikä kyseisessä paikassa ollut edes balanssointi vehkeitä.

Tuossa vähän faktaa ja luuloa:
Kakslitrainen, 2*Weber IDF 44, järjetön sytkä, peltisarja.

Tyhjäkäynnillä HC jää minimissään jonnekin 1600ppm. Toisiovaihe näyttäisi menevän suht' hyvin, käyrä nousee, mutta kun kolmas vaihe tulee mukaan niin vääntö lähtee putoamaan 4000 rpm kohdalla liian nopeasti, jonka seurauksena tehokäyrä ei juurikaan nouse. Koneteho 85kW :( piikissä. Vääntö 178nm 3920rpm. Eli sekalaiset arviot oli, että tyhjäkäyntisuuttimet liian suuret ja kolmas vaihe (mikä lieneekään) myös liian rikkaalla. Palotapahtumat olivat tasaisia sylintereissä.

Perusennakoksi laitettiin n. 14 ja täydet oli n. 34 astetta ennen dynoamista. Muita ei kokeiltu, koska oli ryhmäsessio ja oli vain yksi veto aikaa.

Sodfor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sodfor » Ti Kesäkuu 15. 10:49:34 2004

Täältä vois löytyy säätö apua....
Kaasutin Expertti 09-271 0229

En nyt kuolemaksenikaan muista missä toi lafka on... mut kehä-III sisäpuolella kumminkin... :wink:

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ti Kesäkuu 15. 12:11:50 2004

Kun mun autoa säädettiin, ajettiin käyrät eri nokan ajoituksilla. Kun nokka oli liikaa aikaisella, tippui väännöt radikaalisti 4000-5000 rpm välillä. Sopivasti myöhäistettiin niin vääntökäyräkin tasoittui

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Kesäkuu 16. 10:11:51 2004

Elikäs tuossa kolmannessa vaiheessa on kaksikin vaihdettavaa osaa, air corrector jet ja emulsion tube. Ensimmäistä vaihdetaan ensin ja jos se ei auta, niin sitten seuraavaa.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Kesäkuu 16. 10:15:41 2004

1.vaihe = tyhjäkäyntisuutin+ilmasuutin+tyhjäkäynnin säätöruuvit

2.vaihe = kiihdytyspumpun suutin+pumpun iskunpituus+kiihdytyspumpun pohjaventtiili

3.vaihe = pääsuutin+ilmasuutin+seosputki

Näinkö????

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » La Heinäkuu 3. 23:27:57 2004

Hätälä 0400406768, sijaitsee Olarissa
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Vastaa Viestiin