Kardaani ?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Kardaani ?

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ti Toukokuu 25. 23:14:26 2004

mites saikaan helpoiten soviteltua mk II escorttiin kardaanin.koneena 2.0 ohc,sierran 4 lovinen ja peränä pikku atlas.muistelisin et sierran kardaanista etu pätkä ja escortin takaosa ja tukilaakeri. :?:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Toukokuu 25. 23:52:26 2004

minä siitä kerran luennoin, mutta unohda koko juttu.
rättinivel etuosalla joutuis koneen kulmaa muuttamaan pirusti, ettei rätti taipuis kulmaan. cossun kardaanin etuosalla kyllä onnistui kun se on rehellinen nivel. en tiedä onko muissa sierroissa ristinivelellä.
cossun kardaanista joutuu kuitenkin maksaan saman mitä rs econ putkestakin, joten osta rs putki.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ke Toukokuu 26. 8:31:00 2004

Kyllä se escortin ja sierran kardaanista yhdistelemällä pystyy tekemään, kaveri just teki välikoppaseen. En vaan tiedä miten... Itsekin pitäisi tänä kesänä ruveta tekemään

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Toukokuu 26. 12:10:03 2004

Helpoimmalla pääsee kun ostaa RS escon kardaanin. Ite laitoin joku aika sitte omaani 1-osaisen rs kardaanin eikä se hintakaan nyt mikään paha ollut, ja varmasti ainakin kestää. :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ke Toukokuu 26. 13:26:24 2004

Näinhän se on! Rakennetut on aina vähä mitä sattuu... :? :D
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

E.H
Viestit: 26
Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003

Viesti Kirjoittaja E.H » Ke Toukokuu 26. 19:05:37 2004

Brenda kirjoitti:minä siitä kerran luennoin, mutta unohda koko juttu.
rättinivel etuosalla joutuis koneen kulmaa muuttamaan pirusti, ettei rätti taipuis kulmaan.
On mulla ainaki jo kauan kestäny. Eikä se minun mielestä väännätä yhtään. Liekkö sitten eroa etupalkeissa, että mille korkeudelle kone asettuu. Mulla on alkuperänen tonnikolmesatasen etupalkki.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Toukokuu 27. 0:00:05 2004

E.H kirjoitti:
Brenda kirjoitti:minä siitä kerran luennoin, mutta unohda koko juttu.
rättinivel etuosalla joutuis koneen kulmaa muuttamaan pirusti, ettei rätti taipuis kulmaan.
On mulla ainaki jo kauan kestäny. Eikä se minun mielestä väännätä yhtään. Liekkö sitten eroa etupalkeissa, että mille korkeudelle kone asettuu. Mulla on alkuperänen tonnikolmesatasen etupalkki.
palkeissa ei kiinnitys eroja. itse mallasin ohc+type9 perään orkkis alukorvakoilla, ja muistelen että kannatinlaakerin kiinnitystä olis joutunut laskemaan n.4-5cm, jotta rätti olis pysynyt suorassa...

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » To Toukokuu 27. 0:15:26 2004

ohc kirjoitti:Helpoimmalla pääsee kun ostaa RS escon kardaanin. Ite laitoin joku aika sitte omaani 1-osaisen rs kardaanin eikä se hintakaan nyt mikään paha ollut, ja varmasti ainakin kestää. :)
juu kyl ton rs:n kardaanin tiesinkii.ittellä kans yks osanen.mut kaverille tarttis saada kardaani.on kumminki vakio moottorilla vielä.taas tuli pelastettua yks classikko 2.0 papereilla,ja ajoon tottakai vielä täks kesäks,tai ainaki yritys kova.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Toukokuu 27. 13:14:53 2004

Laita vaan se rs-kartsu...tehot pääsee paremmin taka-akselille suoralla kartaanilla :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Toukokuu 27. 15:05:00 2004

Kaikki turha kikkailu järjetöntä, varsinkin kun on kyseessä laite johon saa osia uutena sekä käytettynä. RS kardaani maksaa uutena n.250e ja käytettynä 100-150 joten hirveesti ei kannata nähdä vaivaa hitsauksiin, mittauksiin, tasapainotuksiin. Silloin ne tehdään kun on pakko.

Vastaa Viestiin