2" vai 2,5"

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

2" vai 2,5"

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Huhtikuu 22. 19:20:49 2004

Aaaapuva! apuva! En osaa päättää!

Cortinan pakosarja tulee päättymään 2 1/4-tuumasena josta jatkuu ekalle vaimentimelle samankokoisena. Laitanko 2" vai 2 1/2" vaimentimet ja takasillan ylityksen?

Moottori siis 1.8 zetec 40 webereillä ~ 140hp (toivottavasti) Tarkotus olis vielä jatkojalostaa..

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Huhtikuu 22. 20:07:41 2004

laita 2' on ainaki miellyttävämmän kuulonen
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » To Huhtikuu 22. 20:17:51 2004

2"
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Huhtikuu 22. 20:46:48 2004

Noille tehoille ja vaparille 2" riittävä. Loppuun voit laittaa isomman putkenpään, jotta ohikulkijat näkevät että nyt on tehoa. :D
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Huhtikuu 22. 20:56:05 2004

2" siis riittää, hyvä niin, tulee halvemmaksi.

Tuleekohan putkesta kyllin hiljainen tollasella kahdella marteliuksen pöntöllä, soikea pituus 420 ja pyöreä pituus noin 400? Vai pitäisikö toiseksi pöntöksi laittaa sellainen yleismallin turbo-vaimennin?

Ja p.s. autoon ei todellakin tule mitään ammattikoulumallin 9" putkenpäätä, ulospäin peli on täysin orkkis lotus-vanteita lukuunottamatta.

EDIT: oliskohan vaan järkevintä tehdä koko putki 2-tuumasesta? Enklannin ukot tehneet tosin kaikki zeteccien perään 2 1/4" putket?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 22. 21:18:19 2004

Tekisin joko 60mm (n.2,25") tai 2,5". Olisi ainakin "viritysvaraa", eihän sitä tiedä minkä hallusinaation viririntamalla saa kun homma etenee :) . Eikä haittaa vaikka on aavistuksen iso. Äänestäkin tulee matalampi ja pehmeämpi ja hintaero on melko mitätön.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Huhtikuu 22. 21:18:48 2004

putken olisi hyvä kasvaa loppua kohti.
itse laittasin 2,5" perän ylityksen, jos on tarkoitus ottaa lisää tehoa tulevaisuudessa.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Huhtikuu 22. 21:30:27 2004

Oma valinta olisi alkuun 2":sta taka-akselin eteen ja siitä 2.5" perään.Väittävät jotkut että vetoalue olisi alempana tuon tyylisella kompinaatiolla,liitoskohdassa putket sisäkkäin n.5senttiä jolloin muodostuu "takaiskuportti".Omassa (CVH/150hv/170nm/1600cc/40mm weber)ainakaan ei se ole ahdistava tekijä ollut,kaasarit tarttis olla tod.näköisesti 45mm tai ruisku(ehkä joskus :roll: )
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » To Huhtikuu 22. 22:17:22 2004

Onkos tollasen päällekkäisen putkihässäkän mitoitukseen jotain periaatetta? Serkun vanhassa F:läisessä RS2000:ssa tuli pakosarjalta 2-tuumainen putki jonka päällä oli melkeen puolen metrin matkan 2,5 tuumainen putki. Loppuputki oli tota 2,5-tuumasta..

Mikäs muuten on ideana noissa rallipelien takavaimentimissa kun ulostulo on tollanen "nyrkillä pantava"? On järjettömän kokosia tuutteja, kai niissä on joku muukin kuin thuuning takana?

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Huhtikuu 22. 22:27:19 2004

Vehje kirjoitti:
Tuleekohan putkesta kyllin hiljainen tollasella kahdella marteliuksen pöntöllä, soikea pituus 420 ja pyöreä pituus noin 400? Vai pitäisikö toiseksi pöntöksi laittaa sellainen yleismallin turbo-vaimennin?
Vähän riippuu korvasta. Ainakin itsellä 2 x 2" Marteliuksen vaimentimet / putkisto tanarissa matka-ajossa pitää aikamoista, jopa häiritsevää mekkalaa. Toisaalta räppäilyssä pärähtää kivasti, kun polkasee pedaalin pohjaan! :twisted:
S a a b & F o r d

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Pe Huhtikuu 23. 7:31:26 2004

Tähtisilmä kirjoitti:Vähän riippuu korvasta. Ainakin itsellä 2 x 2" Marteliuksen vaimentimet / putkisto tanarissa matka-ajossa pitää aikamoista, jopa häiritsevää mekkalaa. Toisaalta räppäilyssä pärähtää kivasti, kun polkasee pedaalin pohjaan! :twisted:
Yhdyn edelliseen! :D Kaupungilla ajellessa asiallisen kuulonen jyminä... Mulla vaimentimet Simmonsia, ulostulo 2,5".

edit: ...mielipiteeseen! :oops:
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Vastaa Viestiin