No Escon jarrut
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
No Escon jarrut
Onoo kellään hyviä vinkkejä Escon jarrulevyjen eristämisen suhteen,
mulla palaa laakerit lähes jokaisella ratapäivällä.
Levy ei ole jäähdytetty vaan tavallinen, ja se ilmeisesti lämpenee
kohtuu paljon, joka sinansä ei ole ongelma.
Mutta lämmön johtuminen napaan on, sisempi laakerihan on
just levyn kohdalla, joten rasvat palaa, tai stefa sulaa.
Rasvana olen käyttäny 400 F kestävää litium-complex-pohjasta,
onko paremmista tietoa ?
Ongelma oireili jo DS2000 paloilla ja
nyt DS2500:lla vaan paheni.
Onko rallimiehilä ollu vastaavaa ?
Jäähdytettyihin levyihin vaihto on liian vaikeata, sitäpaitsi tämähän on museoauto...
mulla palaa laakerit lähes jokaisella ratapäivällä.
Levy ei ole jäähdytetty vaan tavallinen, ja se ilmeisesti lämpenee
kohtuu paljon, joka sinansä ei ole ongelma.
Mutta lämmön johtuminen napaan on, sisempi laakerihan on
just levyn kohdalla, joten rasvat palaa, tai stefa sulaa.
Rasvana olen käyttäny 400 F kestävää litium-complex-pohjasta,
onko paremmista tietoa ?
Ongelma oireili jo DS2000 paloilla ja
nyt DS2500:lla vaan paheni.
Onko rallimiehilä ollu vastaavaa ?
Jäähdytettyihin levyihin vaihto on liian vaikeata, sitäpaitsi tämähän on museoauto...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Mitä olen katsellut niin TAp ei makaa jarrun päällä.... Taitaisi sujua Affenisto ilman jarrujakin; on noita treenivuosiakin jo sen verran takana
En ole myöskään kuullut että rallissa olisi esiintynyt moista kuumenemistasoa. Jos ei halua vaihdella jarrukokoja, mitä tässä tapauksessa epäilen, ainoita tapoja lienee nuo jäähdytysletkut. Autossa on 8" orkkisrummut takana (?) joka ei ainakaan helpota tilannetta.
Mitenkä TAp sulla oli aikoinaan kilpurissa; oliko samoja ongelmia?

En ole myöskään kuullut että rallissa olisi esiintynyt moista kuumenemistasoa. Jos ei halua vaihdella jarrukokoja, mitä tässä tapauksessa epäilen, ainoita tapoja lienee nuo jäähdytysletkut. Autossa on 8" orkkisrummut takana (?) joka ei ainakaan helpota tilannetta.
Mitenkä TAp sulla oli aikoinaan kilpurissa; oliko samoja ongelmia?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
"Mitenkä sulla oli aikoinaan kilpurissa; oliko samoja ongelmia? "
RS:llä ei ollut ongelmia
Aikanaan DS11 paloilla ei päästy lähellekään samoja hidastuvuuksia, eli siis kitkakerroin oli alhaisempi, ja lämmönkehitys pienempi.
DS 11 oli aikanaan kuitenkin ylivoimainen lämmönkeston suhteen.
hain vähän Dataa:
DS 11 kerroin on 0.31
DS2000 kerroin on 0.46
DS2500 kerroin on 0.50
Caprimiehillä oli kyllä ongelmia, niillä ei ollu luokiteltu aluvanteita.
1300 GT:llä sensijaan oli, '73 Keimola 500:ssa ei päästy kuin joku 30 kierrosta, kun laakeri suli totaalisesti, ja ajo loppu siihen. Saatoi johtua myös tavallisesta rasvasta, jatkossa käytin parempaa, mutta kestävyskisoja ei sitten enää ollut tarjolla.
RS:llä ei ollut ongelmia
Aikanaan DS11 paloilla ei päästy lähellekään samoja hidastuvuuksia, eli siis kitkakerroin oli alhaisempi, ja lämmönkehitys pienempi.
DS 11 oli aikanaan kuitenkin ylivoimainen lämmönkeston suhteen.
hain vähän Dataa:
DS 11 kerroin on 0.31
DS2000 kerroin on 0.46
DS2500 kerroin on 0.50
Caprimiehillä oli kyllä ongelmia, niillä ei ollu luokiteltu aluvanteita.
1300 GT:llä sensijaan oli, '73 Keimola 500:ssa ei päästy kuin joku 30 kierrosta, kun laakeri suli totaalisesti, ja ajo loppu siihen. Saatoi johtua myös tavallisesta rasvasta, jatkossa käytin parempaa, mutta kestävyskisoja ei sitten enää ollut tarjolla.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vaseliini?
Onko laakerien vaseliineissa eroa? Olen juuri kasaamassa noita mun tolppiani ja tarkoitus olisi pistää hyvät rasvat. Mitä ehdotuksia? Onko noilla suuria eroja?
Siittiöiden ei tarvitse pysyä hengissä...
Siittiöiden ei tarvitse pysyä hengissä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Onhan niissä, normaali vaseliini on tehty 95 asteen käyttölämpötilaan,
Hi-temp eli kuumien olosuhteuden yleisrasva 120 astetta, joskus 150.
Extreme high temp tarjoaa käyttölämpätiloja 180- 215.
Jenkkituubeissa 350 F on 176 C, 400 on 204 C ja 420 F on 215 C.
Esim. GM-spec. rasvat on yleensä ainakin uo 350 F.
Hi-temp eli kuumien olosuhteuden yleisrasva 120 astetta, joskus 150.
Extreme high temp tarjoaa käyttölämpätiloja 180- 215.
Jenkkituubeissa 350 F on 176 C, 400 on 204 C ja 420 F on 215 C.
Esim. GM-spec. rasvat on yleensä ainakin uo 350 F.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mistäs noita saisi?TAp kirjoitti:Onhan niissä, normaali vaseliini on tehty 95 asteen käyttölämpötilaan,
Hi-temp eli kuumien olosuhteuden yleisrasva 120 astetta, joskus 150.
Extreme high temp tarjoaa käyttölämpätiloja 180- 215.
Jenkkituubeissa 350 F on 176 C, 400 on 204 C ja 420 F on 215 C.
Esim. GM-spec. rasvat on yleensä ainakin uo 350 F.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Kun en ole syvemmin perehtynyt noihin arvoihin, niin ainoa huomio on, että kaikilla valmistajilla on hiukka omat testit, tai testauksessa käytetyt arvot.
Turvallisinta lienee seurata vain
Operating temp range
ja
Short time operating temp.
valitse tosta kieli ja lubricants ja selaa
http://mapro.skf.com/
Turvallisinta lienee seurata vain
Operating temp range
ja
Short time operating temp.
valitse tosta kieli ja lubricants ja selaa
http://mapro.skf.com/