Mk2 Escoon uudet jarrut...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Mk2 Escoon uudet jarrut...
Olis tarkoitus sovitella uusia jarruja mk2:seen. Taakse tulis 9" rummut ja etupäähän rs2000:n levyt. Kysymys kuuluukin et mitkä satulat olis hyvät? Jotku voortin omat vai korvaavat muusta autosta? kyse olis nyt kohtuu budjetin jarruista eikä AP:n kisaosista...
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mk2 Escoon uudet jarrut...
Osta autoracingilta uudet satulat,olikohan ne 4-vai 2mäntäset...Cleveland kirjoitti:Olis tarkoitus sovitella uusia jarruja mk2:seen. Taakse tulis 9" rummut ja etupäähän rs2000:n levyt. Kysymys kuuluukin et mitkä satulat olis hyvät? Jotku voortin omat vai korvaavat muusta autosta? kyse olis nyt kohtuu budjetin jarruista eikä AP:n kisaosista...
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
volvon 4-mäntä satulat on ainakin halvat ja niitä löytyy helposti.
satulan kiinnitysreikiä joutuu hieman viilaamaan.
haittapuolena paino.
oliko sulla gp1 jäähdytetyt levyt vaiko tavalliset.
myös Leyland Princessin satulat sopivat suoraan, ovat AP:n valmistamat 4-mäntä valurautasatulat, mutta vaikeampia löytää.
ja pienellä soveltamisella ja mielikuvitusta hyväksi käyttäen sinne saa sovitettua vaikka ja mitä
satulan kiinnitysreikiä joutuu hieman viilaamaan.
haittapuolena paino.
oliko sulla gp1 jäähdytetyt levyt vaiko tavalliset.
myös Leyland Princessin satulat sopivat suoraan, ovat AP:n valmistamat 4-mäntä valurautasatulat, mutta vaikeampia löytää.
ja pienellä soveltamisella ja mielikuvitusta hyväksi käyttäen sinne saa sovitettua vaikka ja mitä

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Rally Designilta Englannista saa suht järkevään hintaan Wilwoodin 4-mäntäisiä satuloita: www.raldes.co.uk
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Ylläpitäjä
ok Kiitos, pitäis vissiin tilata kesällä, mitenköhän kun 4 kpl vanteita pitäis tilata ni niissä on varmaa aikamoinen rahti, ja paljon muutakinjouni kirjoitti:Rally Designillä noin 60-80e riippuen painosta. Eli kannattaa tilata kerralla enemmän ja tietty kimppatilauksella saa noita rahteja jaettua paremmin.
Kannattaa myös huomioida sisältääkö hinnat VAT:n (eli ALV:n). Enlannissa 17,5%.

-
- Ylläpitäjä
Tuo volvo vaihtoehto vaikuttaa mielenkiintoselta ja meikäläiselle sopivalta vaihtoehdolta. Levyjä mulla ei ole vielä hankittuna ja paikallaan on rummut! mk1:stä, mutta autoracingin kuvastosta olen katsellut sellasia jäähdytettyjä rs2000 levyjä. Miten on sopiiko tollanen satula 13" vanteen kanssa?Brenda kirjoitti:volvon 4-mäntä satulat on ainakin halvat ja niitä löytyy helposti.
satulan kiinnitysreikiä joutuu hieman viilaamaan.
haittapuolena paino.
oliko sulla gp1 jäähdytetyt levyt vaiko tavalliset.
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
voi olla aika tiukkaa on sen verta iso satula
broidi sovittelee taunukseen tällähetkellä volvon 287 levyjä + tommosia 4-mäntä satuloita
broidi sovittelee taunukseen tällähetkellä volvon 287 levyjä + tommosia 4-mäntä satuloita
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Volvon satuloista löytyy aten (36mm mäntä) ja girlingin (38mm mäntä)mallit nelimäntäisinä. Noi aten satulat on huomattavasti kevytrakenteisemmat kuin girlingit, mutta niitä on vaikeampi löytää ja korjausosat on kalliimpia.
Muutaman ylimääräsen jutun joutuu vielä noitten asennuksessa tekemään eli jos haluu satulan keskelle levyä niin kiinnityspintojen väliin pitää tehdä noin 3mm paksut välipalat ja jarruputket pitää haarottaa, koska noissa on kaksi sisäänmenoa nesteelle.
Muutaman ylimääräsen jutun joutuu vielä noitten asennuksessa tekemään eli jos haluu satulan keskelle levyä niin kiinnityspintojen väliin pitää tehdä noin 3mm paksut välipalat ja jarruputket pitää haarottaa, koska noissa on kaksi sisäänmenoa nesteelle.
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Missäs volvon malleissa on noita nelimäntäsiä satuloita?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
ainaki 142, 242
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Ajaa varmasti asiansa kadulla ja myös kilpakäytössäkin, mutta ovat kyllä aika massiiviset kooltaan.Sammy kirjoitti:itse laitoin volvolandian foorumiin ostoilmotuksen, heti naksahti ja satulat tulossa. pitäisi aika hyvin olla saatavilla noita girlingin satuloita. ajaa hyvin asiansa katuescortissa. vaikka hieman painaakin.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Kun tekee välipalat, joilla satulaa siirtää ulommas navasta niin voi laittaa niin ison levyn kuin haluaa, mutta sitten joudutaan luonnollisesti suurentamaan myös vannekokoa.
Autoracingin kuvastossa oli jotkut noin 280mm etulevyt, jotka sopi suoraan escon napaan. Tutulla on suunnilleen tollanen yhdistelmä F-ryhmän escortissa.
Autoracingin kuvastossa oli jotkut noin 280mm etulevyt, jotka sopi suoraan escon napaan. Tutulla on suunnilleen tollanen yhdistelmä F-ryhmän escortissa.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ei pysähdy
Jatkan tätä topikkia kun itelläkään ei meinaa auto pysähtyä.
Elikä siis volvon satulat, big disc sarja esim autoracesta.
vaatii satulan kiinnitysreikien "laajetamista".
jarruputkien haaroituksen, välipalojen tekemisen satulalle
ja isot 285mm "big disc" levyt ja ei muutakuin pulttaa kiinni ?
Mikä oli sokean ja normaali levyn ero ?
Korjatkaa jos jotain on vielä pielessä.
ps. pistäkääs vastaavaa ns. valmista reseptiä jos jollain on.
Elikä järkirahaan hyvät etujarrut.
Elikä siis volvon satulat, big disc sarja esim autoracesta.
vaatii satulan kiinnitysreikien "laajetamista".
jarruputkien haaroituksen, välipalojen tekemisen satulalle
ja isot 285mm "big disc" levyt ja ei muutakuin pulttaa kiinni ?
Mikä oli sokean ja normaali levyn ero ?
Korjatkaa jos jotain on vielä pielessä.
ps. pistäkääs vastaavaa ns. valmista reseptiä jos jollain on.
Elikä järkirahaan hyvät etujarrut.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Ei pysähdy
Ensteks tyhmä kysymys, mutta mitä toi lainattu tarkottaa? Eli sokea levy.Ilkka_H kirjoitti: Mikä oli sokean ja normaali levyn ero
Ja sitten asiaan eli tossa on noi ohjeet aika hyvin. Noi haarotuspalat oli aika tyyriitä, mutta ne voi ehtiä esim. jostain taunuksen tai sierran jarruputkien takapäästä, jolloin päät niihin käy suoraan varaosaliikkeen hyllystä.
Sitten lyhyt n. 10cm putki tolppaan letkusta haarottimeen ja haarottimesta putket satulan molempiin puoliin.
Broidille tehtiin toi setti GP1 vakiokokoisilla jarrulevyillä ja aten satuloilla mk2:seen. Välipalan tarkkaa paksuutta en muista, mutta kysäsen josko broidi muistas. Kiinnitysreikiä piti levittää ylös ja alas muistaakseni noin 1,5mm/reikä.
Jos laittaa isommat levyt niin satulaa ulospäin navasta siirrettäessä noi kiinnitysreijäthän kannattaa tehdä suoraan käypäseks kumpaankin paikkaan (napaan ja satulalle).
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Itse olen noita GP1:siä myös miettinyt. Millaisia eroja on eri levyjen välillä? Siis autovaraosaliike vs. Auroracins/Lautamäki?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Itellä Maxtorq RS200 jäähdytetyt Levyt ja satulan levityssarja + maxtorq kevlarseos jarrupalat ja teräspunos letkut
Kadulla ok radalla ei vielä kokemusta
Jarrulevy
Kadulla ok radalla ei vielä kokemusta
Jarrulevy
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter