Escortin etupään laskeminen

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Escortin etupään laskeminen

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Maaliskuu 2. 8:24:22 2004

Miten olette toteuttaneet tuon takavetoisen escortin etupään laskemisen? Olen joskus tehnyt sen niin, että rälläköinyt suoraan vanhat jouset poikki, mutta tässä on ollut sellainen ongelma, että etupään ylös nostaessa jouset heiluu siellä tolpassa ja tästä ei varsinkaan katsastusinsenjööri ole tykännyt. Vaihtoehtoja pähkäillessäni tuli mieleen, että vaihtaisi lyhyemmät iskarit samalla. No tässä on se ongelma, että ne on kalliita ja toisekseen mistähän niitä löytäis? Toinen vaihtoehto oli, että joko klemmareilla tai hitsaamalla kiinnittäis jouset suoraan lautasiin, jolloin pysyvät kiinni, vaikka iskari olisikin hieman pidempi. Muita vaihtoehtoja?

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ti Maaliskuu 2. 8:40:46 2004

ite joskus laskettiin jousilautasta tolpassa noin 75mm ja hitsattiin jousilautasiin semmoset "kynnet" joka pitää jousen paikallaan...
sierra xr4x4
escort mk1

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ti Maaliskuu 2. 9:24:54 2004

Kyllä niitä saa ei se ole ongelma, Autoracing, pro street, lautamäki motorsports muuunmuassa, bilsteinit oli noin 100€ kpl iskareilta

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Maaliskuu 2. 11:32:09 2004

Vanhasta katu Escortista otettiin rälläkällä jousesta pois n. vartin verran ja se laski etupäätä parisenttiä! Jos haluaa n.50mm madalluksen, niin ei siitä jousesta tartte hirveitä poistaa. Ei mulla ainakaan jouset "hölskynyt" autoa ylös nostettaessa, jää sinne vielä jonkun verran pänninkiä! Eikun jousesta maltilla pätkä pois ja takas kasaan! Ei kannata liikaa ottaa kerralla voi pudota liikaa. Lopussa kiitos seisoo! :)
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Ti Maaliskuu 2. 18:23:50 2004

jos kyseessä on isotolppa kannattaa rakennella suosiolla kynätolpat. ainaki lautamäeltä saas suht edullisen paketin. siin on pelivaraa. muistaakseni kun vaihtaa tavallisen isontolpan pikkutolpan paikalle. etupää madaltuu jonkinverran.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re: Escortin etupään laskeminen

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Maaliskuu 2. 18:27:01 2004

dudek kirjoitti: Toinen vaihtoehto oli, että joko klemmareilla tai hitsaamalla kiinnittäis jouset suoraan lautasiin, jolloin pysyvät kiinni, vaikka iskari olisikin hieman pidempi. Muita vaihtoehtoja?
siis älä missään nimessä hitsaa suoraan jousia lautasiin kiinni.ei tule kestämään. tollaset kynnet mistä Sierra xr4x4 puhui, voisi toimiakin hyvin.

hieman klemmareiden kestävyyttä epäilen, mutta kai sitä on joku kokeillut.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

jouset

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Maaliskuu 3. 20:31:11 2004

Vaikka auto eri, mutta ongelma sama.Katsatuksessa tuli hylky liikkuvista jousista kun auto ylhäällä.Tein umpiraudasta koukun ja porasin siihen reiän,kierteet reikään ja vesireikä oli lautasessa sopivalla kohdalla(ei tarvinnut porata)kuusiokoloruuvilla kiinni ja maalasin ruuvin kannan vielä konin keltaiseksi.

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Re: Escortin etupään laskeminen

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Maaliskuu 3. 20:33:45 2004

Hectori kirjoitti:
dudek kirjoitti: Toinen vaihtoehto oli, että joko klemmareilla tai hitsaamalla kiinnittäis jouset suoraan lautasiin, jolloin pysyvät kiinni, vaikka iskari olisikin hieman pidempi. Muita vaihtoehtoja?
siis älä missään nimessä hitsaa suoraan jousia lautasiin kiinni.ei tule kestämään. tollaset kynnet mistä Sierra xr4x4 puhui, voisi toimiakin hyvin.

hieman klemmareiden kestävyyttä epäilen, mutta kai sitä on joku kokeillut.
ainakin vielä on pysynyt nipussa... ja välillä saanut vähän enemmänkin jalkaa :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 24. 14:26:58 2004

toteutin tonkin itse apuna käytin kierrepakkaa, mittaa ja rälläkkää.

tuli hälvetin hyvä eikä jousi liiku ja madallus 60mm :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Huhtikuu 29. 17:11:47 2005

paljonko kannattaa suurinpiirtein etupäätä madaltaa? pitäisi valita etuiskarit vakio pituus vai -50mm.. eli varmaan ton 2" kestää ainakin madaltaa mexicon loksun kaarilla kivuttomasti,mutta paljonko vielä lisää? ja kun vanteitakaan ei ole vielä hommattu.. ja tosiian auto vielä pyörityspenkissä kiinni,niin ei pääse mittailemaan. kertokaapa kokeneemmat..
ford escort´79 tic

OSKU
Viestit: 32
Liittynyt: La Joulukuu 22. 13:48:43 2001
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja OSKU » Pe Huhtikuu 29. 20:42:40 2005

Toi on hyvä konsti minkä Rahtinalle on tehny. Tein itse saman ja ei heilu jouset. Se on köyhän miehen säädettävä ja on todella helppo ja nopea tehdä. 8)
2.0 Mk2 hakusessa....

Vastaa Viestiin