Escort mk1 etupalkista

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

FordEscort
Ylläpitäjä

Escort mk1 etupalkista

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Maaliskuu 1. 16:28:54 2004

Mulla on tommonen tonnisatanen escort johon on tulossa 2.0 OHC-tekniikka ni ajattelin että mitä eroa tossa etupalkissa on verrattuna 2000:sen palkkiin, voiko sen tehdä itse samanveroseksi kuin 2000:sen vai pitääkö vaan ostaa WC-palkki, on vaan hieman tyyris, yli 200€. Ja kun niitäkin on alennetulla hammastangon kiinnityksellä ni mitä hyötyä siinä on käytännössä? Ja mistä huomais kenttikoneesta ulospäin että onko 1300 vai 1100?

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ma Maaliskuu 1. 16:32:58 2004

Brendallahan oli hyvät kuvat palkista, kuka muistaa osoitteen ? Kotikoneella kyllä tallessa, mutta ei työkoneella...

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Maaliskuu 1. 16:34:05 2004

Mullakin on orkkispalkista kuvia isän koneella mutta 60km/h päässä :(

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Maaliskuu 1. 16:57:39 2004

FordEscort kirjoitti:Mullakin on orkkispalkista kuvia isän koneella mutta 60km/h päässä :(
Onko pientä tietä, kun noin hiljaa tarvii ajaa? :lol:
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Maaliskuu 1. 16:58:43 2004

täällä on kuvia etupalkista. nämä tais olla juuri Brendan sivut kyseessä?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Maaliskuu 1. 19:11:13 2004

juu, kuvat on minun etupalkista.
laitoin myös linkin tuohon mun WWW-nappiin, lisäilen siihen aina jotain escortin rakentajia hyödyttävää tietoa. :)

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Maaliskuu 1. 19:15:49 2004

[quote="jallu
Onko pientä tietä, kun noin hiljaa tarvii ajaa? :lol:[/quote]

Oho :oops: Taidan olla ihan sekaisin viikon tallilla oloajan jäljiltä 8)

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Maaliskuu 1. 19:27:30 2004

Joo eipä se mun palkki tolta näytä mikä auton mukana tuli mutta pitää kattoa tallilla ensi kerralla. Eli tota ei pysty itse muokkaamaan, vai? Autoracing taikka ke-pö kutsuu?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Maaliskuu 1. 19:40:05 2004

pystyyhän... hitsailet vain kuvien mukaiset vahvikkeet, reikiä siirrät jos on tarvetta.

FordEscort
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Ma Maaliskuu 1. 21:56:39 2004

ok... ei muutakuin tinaamaan. Kiitoksia avusta

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re: Escort mk1 etupalkista

Viesti Kirjoittaja potsi » Ti Maaliskuu 2. 9:09:29 2004

FordEscort kirjoitti:Ja kun niitäkin on alennetulla hammastangon kiinnityksellä ni mitä hyötyä siinä on käytännössä?
Moottorin saa alemmas. Ja päähyöty taitaa olla etupään alusta geometrian parantuminen. Joka kyllä tulee enemmän esille kilpureissa. Joissa joustomatkat on suurempia. Kaikissa kilpa-autoissa tätä ei ole, joten siinäkin taitaa olla eri koulukuntia.

Mitäs se vaikutti, toi hammastangon laskeminen? Vakiossa, sisään joustossa vie pyörät pirusti haritukselle? Haittas hyppyjen alastuloissa ja tietenkin röykyissä missä jousitus ottaa paljon sisään. Ja luja vauhtisissa mutkissa? Hmm vai auraukselle... :) Hmm vai oliko mitään väliä... :D :D
Jäsen 488

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Escort mk1 etupalkista

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 2. 12:49:42 2004

potsi kirjoitti:
FordEscort kirjoitti:Ja kun niitäkin on alennetulla hammastangon kiinnityksellä ni mitä hyötyä siinä on käytännössä?
Moottorin saa alemmas. Ja päähyöty taitaa olla etupään alusta geometrian parantuminen. Joka kyllä tulee enemmän esille kilpureissa. Joissa joustomatkat on suurempia. Kaikissa kilpa-autoissa tätä ei ole, joten siinäkin taitaa olla eri koulukuntia.

Mitäs se vaikutti, toi hammastangon laskeminen? Vakiossa, sisään joustossa vie pyörät pirusti haritukselle? Haittas hyppyjen alastuloissa ja tietenkin röykyissä missä jousitus ottaa paljon sisään. Ja luja vauhtisissa mutkissa? Hmm vai auraukselle... :) Hmm vai oliko mitään väliä... :D :D
Alennettua kiinnitystä käytetään enemmän asvaltilla,soralla käyttäytyy huonommin kuin vakio kiinnitys..
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Su Joulukuu 5. 13:25:31 2004

Laitetaan nyt tää kyssäri tähän jatkoksi vaikkakin kyse on mk2 palkista....

Kuinka nätisti(=lue helpoiten) toi normaali palkki lähtee irti?
Pitäis se käydä irroittamassa että vois sen vahvistaa/puhaltaa/maalata, mutta kaverin talli on muuttunut väliaikaisesti maalaamoksi, ja auto on pihalla, joten työskentely olosuhteet ei ole parhaat mahdolliset.

Tallikin on 20km päässä, joten ei jaksais lähteä katsomaan, ja toteamaan että: prkl antaa olla
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Joulukuu 5. 15:50:30 2004

lalli69 kirjoitti:Laitetaan nyt tää kyssäri tähän jatkoksi vaikkakin kyse on mk2 palkista....

Kuinka nätisti(=lue helpoiten) toi normaali palkki lähtee irti?
Pitäis se käydä irroittamassa että vois sen vahvistaa/puhaltaa/maalata, mutta kaverin talli on muuttunut väliaikaisesti maalaamoksi, ja auto on pihalla, joten työskentely olosuhteet ei ole parhaat mahdolliset.

Tallikin on 20km päässä, joten ei jaksais lähteä katsomaan, ja toteamaan että: prkl antaa olla
helppo homma jos autosta on kone irti. (muuten hankala irrottaa hammastankoa palkista)..

eli se palkki on neljällä pultilla kiinni rungossa. Alatukivarren sisäpäät irti palkista, hammastako irti palkista ja lopuksi ne neljä pulttia auki millä palkki on rungossa kiinni ja siinä se..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Su Joulukuu 5. 17:25:06 2004

Kiitos tiedosta.
Tämä taitaa kuitenkin kuitenkin odotella muutamanpäivän että pääsee sisätiloihin ruuvaamaan.
Piti hakia vähän olutta, eikä sitä enää oo ajokunnossa....
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Vastaa Viestiin