
Kent öljypumppu tehokkaampaan?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Kent öljypumppu tehokkaampaan?
Missä vaiheessa viritystä kannattaisi ajatella öljypohjaan loiskelevyä / öljy suurtehopumppua? Auto on tarkoitus pitää kesäisin normaalissa katukäytössä, mitä nyt välistä tulisi radalla käytyä. Moottoriksi tulee +1500 Kent pre/xflow ja tehoa pitäisi olla vähintään saman verran kuin Lotus Cortinassa. 

S a a b & F o r d
-
- Ylläpitäjä
Jollei alakerrassa ole hyvä olla roiskevoitelua, niin loiskelevy kannattaa tehdä aina. Tehohyöty lienee joitakin prosentteja riippuen, jotkut väittävät jopa viittä prossaa. Loiskelevy on kait lähinnä niitä ilmaisia hevosvoimia.
EDIT: Niin tai siis tarkoitin sitä kampiakselin öljynkaapia enkä öljypohjan loiskelevyjä, näin se on kun näpit toimii nopeammin aivot ymmärtää luettua.
Sen sijaan tiukemman öljypumpun tarvetta en ole ymmärtänyt kuin kilpureissa, joissa laakerivälykset tehdään löysemmiksi, jotta kitkahäviö olisi pienempi kuin vakiossa ja toinen juttu on hydrauliset venttiilinostimet kovilla venajousipaineilla.
Muuten tiukemmasta öljypumpusta ei ole muuta kuin haittaa minun mielestä. Mutta hauska kuulla muiden mielipiteitä, jos vaikka oppisi taas jotain uutta.
EDIT: Niin tai siis tarkoitin sitä kampiakselin öljynkaapia enkä öljypohjan loiskelevyjä, näin se on kun näpit toimii nopeammin aivot ymmärtää luettua.
Sen sijaan tiukemman öljypumpun tarvetta en ole ymmärtänyt kuin kilpureissa, joissa laakerivälykset tehdään löysemmiksi, jotta kitkahäviö olisi pienempi kuin vakiossa ja toinen juttu on hydrauliset venttiilinostimet kovilla venajousipaineilla.
Muuten tiukemmasta öljypumpusta ei ole muuta kuin haittaa minun mielestä. Mutta hauska kuulla muiden mielipiteitä, jos vaikka oppisi taas jotain uutta.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Minä olen laittanut aina (2kpl muka tehokkaita kenttejä tehnytTähtisilmä kirjoitti:tais olla perkuleen tyhmä kysymys, kun on niin hilijasta!![]()


Jäsen 488
-
- Ylläpitäjä
Ei ollut. Erittäin hyvä kysymys.Tähtisilmä kirjoitti:tais olla perkuleen tyhmä kysymys, kun on niin hilijasta!![]()
Tuosta öljyskrapasta vielä, sellaisen ajattelin laittaa, kun kone on seuraavan kerran pukissa. Itse kun jostain alumiiniplätkästä kun leikkaa ja tekee sopivaan kohtaan kiinnitykset, niin pitäisi olla ns. ilmaisia heposia.
http://www.crank-scrapers.com/index2.html
http://www.westechperformance.com/pages ... pvstq.html
kohta Mechanical efficiency, jossa sekä kaapijasta, laakerivälyksistä ja öljypumpun teho/volyymista kommentit.
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Pelkkään katukättöön ei kyllä tartte loiskelevyjä! Radalla on taas juttu toinen. Pitkissä kaarteissa rupee kyllä keskipakoisvoimat vaikuttamaan jo pohjassa olevaan öljyyn ja rupeaa hörppimään ilmaa! Siinä ei auta vaika ois mikä suurteho/korkeapaine öljypumppu. Kyllä jos yhtään meinaa radalla ajaa, on loiskelevyt ehdottomasti oltava! Mitä tulee suurteho/korkeapaine pumppuun, kyllä me ajettiin kenttiläisellä kilpaa vakiopumpulla jota oli rikattu. Hyvin kesti motti monta vuotta ja ajotuntia! Mutta jos siltä tuntuu, niin saahan sen hankkia. Ei siitä haittaakaan ole! Mitä tulee tuohon kampiakselin öljykaapiaan, en ehkä itse katuautoon sitä jaksais/viittis tehdä, mutta viimosilleen viritettyyn kisakoneeseen voisin harkita? Eli asia lyhyesti; Tee loiskelevyt! 

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Kiitti vinkeistä. Kaarrenopeudet ovat tunnetusti tähtiperässä huimia!
Mallailin jo loiskelevyjä ja sellaiset siihen pitää rakentaa.
Keskelle öljypohjan syvennystä lohkon suuntaisesti alareunasta pokattu sopiva pellin pala ja jonkinsortin hattu päälle. Kuka se sanoikaan täällä, että helppo homma valkoiselle miehelle!

Keskelle öljypohjan syvennystä lohkon suuntaisesti alareunasta pokattu sopiva pellin pala ja jonkinsortin hattu päälle. Kuka se sanoikaan täällä, että helppo homma valkoiselle miehelle!

S a a b & F o r d