RS 2000 Mk1

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

RS 2000 Mk1

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 18. 15:59:58 2004

Classic tietäjille ehkä päivänselvää mutta mitkä kaikki aluosat on vakiona/luokiteltu RS mk1? aluöljypohja, koneenkorvat, vaihteistoalukopalla?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 19. 18:08:18 2004

Ainakin kaikki nuo.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Helmikuu 22. 21:46:22 2004

Mk1 on tehty vain raudasta valetuilla moottorin ja laturin korvilla.

Asia helppo todeta, kun alu-osien osanumero alkaa jotain H75---
ja rautasten H73--

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Helmikuu 22. 22:48:42 2004

aluvanteet :D

onkohan mk1:ssä vaihteiston pudotuspalat alumiinia?

luokiteltuna 2.ryhmään Holbay 16V alukansi.
ralliin luokiteltuna myös magnesium pohjapanssari, sellainen muodokas valuosa....

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Helmikuu 23. 9:32:30 2004

Onko tietoa koska alettiin käyttää alunapaa ja jäähd.etulevyä? taitaa mennä mk2 puolelle......
Elikkäs ajan takaa mitä osia on luokiteltu/käytetty -75 loppuun mennessä.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Helmikuu 23. 19:44:11 2004

SHR kirjoitti:Onko tietoa koska alettiin käyttää alunapaa ja jäähd.etulevyä? taitaa mennä mk2 puolelle......
Elikkäs ajan takaa mitä osia on luokiteltu/käytetty -75 loppuun mennessä.
nykyäänkin myynnissä oleva Gp1 jäähdytetty etulevy luokiteltiin vasta mk2:een.
kuitenkin 2-ryhmän mk1 RS2000:een on luokiteltu 266/20mm etulevy ja isompi napa (toden näköisesti se oli alumiinia). kyseinen luokitus astui voimaan 1.9.1974

nämä kaikkihan löytyy luokitustodistuksesta, eikö sinulla ole sellaista?
ja mihin tarvitset tietoa, onko joku historic-projekti? Pitääkö olla 1- vai 2-ryhmän mukainen, vai mitenkä :?:

imaise tästä rs2000 luokitustodistus.
Tallenna tämä linkki hiiren oikealla
ja tallennettua todistusta voit lukea vaikkapa Microsoft Office Document Imagin-sovelluksella.
tiedoston koko on noin 4,5megaa

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Helmikuu 23. 23:17:28 2004

Kaikki luokkarit RS2000 mk1 , RS1600, Escort RS (R4) löytyy, kaikki osat ei vaan aivan yksiselitteisesti selviä, sitten on olemassa kaikenmaailman liitteitä jotka vapauttaa sitä ja tätä. Pääsääntöisesti tiedän mitä voisi laittaa. Historic Escorttia classic-luokkaan suunnitellaan kun se luokka sitten oikeesti toteutui, onneksi. Kyllähän kilpailuhistorian omaava runkonumero tuo lisäarvoa mutta itse en kovin arvosta jos ei ole maailmanmestarin tai Henkan aikanaan ajama. Escortillahan pitäisi päästä taas pitkästä aikaa ajamaan koska kyllähän se on kun kotiin astuisi :)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Helmikuu 23. 23:29:28 2004

öö? niin, siinä vissiin siis saa käyttää kaikkia 2-ryhmän palikoita ? kuten esim. Holbay 16V kansi ja zf-laatikko?
Holbay kansien uustuotantohan on juuri alkanut, mutta hinta saa varmaan miettimään parikin kertaa :?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Helmikuu 24. 15:33:23 2004

Joo, on ne pudotuspalatkin rautaa, tietysti......

Tosta holbay/Warrior-kannesta, mitenkähän siitä olis tehoissa hyötyä,
ei liene kehitelty läheskään yhtälailla kuin kotomaisia F-ryhmän juttuja ?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 24. 18:33:27 2004

Brenda kirjoitti:öö? niin, siinä vissiin siis saa käyttää kaikkia 2-ryhmän palikoita ? kuten esim. Holbay 16V kansi ja zf-laatikko?
Holbay kansien uustuotantohan on juuri alkanut, mutta hinta saa varmaan miettimään parikin kertaa :?
Miten mahtaa olla Holbayn kansi ja luokittelu ryhmään 2. Muistaakseni ne kiellettiin jo n.76-77 vaihteessa jolloin mm. Escort RS1800 oli lähellä muuttua melko kesyksi; esim. ZF, 4-linkki jne olivat poistolistalla. Ford ratkaisi luokittelemalla "uuden" auton nelosryhmään, Escort RS:n jossa nuo olivat "vakiona".
Holbayn kansi on erilainen kuin Warrior; kumpikohan se on valultaan?
Capri RS2600:n oli muuten luokiteltu tuohon em. 2.ryhmään esim. muoviovet, luukut ja ikkunat, Weslaken kannet jnejne. Täytyyköhän kaivaa vanha suunnitelma -RS2600 ryhmäF- ja muuttaa se muotoon -RS2600 ryhmä Historic C-....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Helmikuu 24. 18:44:06 2004

holbaylta tulleen sähköpostin perusteella, näyttäs olevan warrior :(

Dear Mr xxxxxxx
Yes a head is available altough it differs to the original., This head is
based on the warrior conversion that Holbay produced after original
production for Ford ceased.

Price for kit is about £4600.00 (exc VAT if applicable). I have used this
with very good results.

Please mail me at www.richard@holbay.co.uk if I can be of further
assistance.

Regards

Richard

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Helmikuu 27. 22:49:20 2004

Se olis sitte huomena historicit viivalla Hyrylässä, pakko mennä kyyläämään autoja, lähinnä H10 laitteita, vanhoja kunnon ryhmäläisiä. Nyt ei kiinnosta "kaalimestat" vaan meen turistina kyttäämään lähtöjä ja huoltoja, näkemään ja kuulemaan mihin vireeseen nää vehkeet on saatu. Saattaa olla että on pyörtyminen lähellä kun fredi höristelee peetulla viereen :shock:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Helmikuu 27. 23:37:52 2004

SHR kirjoitti:Saattaa olla että on pyörtyminen lähellä kun fredi höristelee peetulla viereen :shock:
No, onneksi se on tervattu punaiseksi :roll: niin vähän rauhoittaa... Eikös ralliritsassa sallitut värit olleet mk1:n tapauksessa valkoinen, valko/vaal.sin (Esso blue), ruskea (Colibri, RAC 74) ja valko/pun (Colt, Artic 74).... Ja vain Twinkissä mattamusta konepelti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Helmikuu 29. 10:10:20 2004

Kyllä oli hienoksi autot hierottu, peetut ja pari rs2000 oli kyllä oikeesti siistejä, ihan huippuherkässä vireessä ei koneet olleet tai sitten ajoivat pitkällä perävälityksellä. Antsa Laine laski lainapeetulla sillain kun kuvittelin mutta käyntihäiriö keskeytti, selvät pohjat siihen mennessä, aika hyvin äijältä joka tulee ihan yöstä eikä ole ajanut moneen vuoteen. 1-2 ryhmän autot muutenkin hyväntuntuisia muutama eteni hienosti. Hauska reissu vaikkei ulosajoja nähnytkään :)

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Helmikuu 29. 22:38:09 2004

>>ihan huippuherkässä vireessä ei koneet olleet tai sitten ajoivat pitkällä perävälityksellä. <<

Juu, kakkospätkän lähdössä oltiin, ja joku röpötti jo siinä lähdössä
kuin olis ollu toinen kaasari pimeenä.

Aika syvät spoorit, kun oli lähtönumerot 100:n yli noilla kaikilla,
ei oo mitään herkkua ajella.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Maaliskuu 1. 0:42:14 2004


Vastaa Viestiin