MK1 tolppaongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
MK1 tolppaongelma
Eli auto on Escort 1.3 sport 73, ja tarkoitus olisi laittaa 2.0 ohc kone joka toimisi lyijyttömällä (89 jälkeen valmistettu) mutta autossa on sököt pikkutolpat. Mistään ei löydy isoja tolppia tai jos löytyy niin hinnat on sen mukaiset, löytynyt on vain bilstein-tolppia. Onko kukaan soveltanut esim Sierran tolppia escortiin. Samoilla prosenteilla menisi.
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
sierran tolpalla mitä todennäköisimmin tarttee säädettävän alatukivarren tolppaan sopivalla nivelellä (ei ole kartiolla) ja säädettävän yläpään, jotta camber kulman saa säädettyä. todennäköisesti vaatii myös eri offsetin vanteeseen. ja renkaat ei käänny enään yhtä paljon/yhtä nopeasti, koska sierran kääntövarsi on hieman pidempi.
millainen tolppa gt-cortinassa on? eikös cortinan tolpassa ole erillainen tukivarren kiinnitys?
millainen tolppa gt-cortinassa on? eikös cortinan tolpassa ole erillainen tukivarren kiinnitys?
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Cortinan tolpissa on kääntövarret taaksepäin ja jos tolpat vaihdetaan puolelta toiselle, niin ulompi pyörä kääntyy enemmän kuin sisempi..
Cortinan tolpat on kaksi-osaiset: alempi osa, joka siis pultataan alapalloon kiinni sisältää kääntövarren. Tämä osa pultataan kolmella pultilla kiinni varsinaiseen tolppaan. Escorttiin ei ilman aika rankkaa muokkausta sovi.
Tupi: Onko noissa sun tolpissa jarrusatula tolpan etu vai takapuolella? Jos on etupuolella, niin kerros hinta vaikka privana.
- Ville
Cortinan tolpat on kaksi-osaiset: alempi osa, joka siis pultataan alapalloon kiinni sisältää kääntövarren. Tämä osa pultataan kolmella pultilla kiinni varsinaiseen tolppaan. Escorttiin ei ilman aika rankkaa muokkausta sovi.
Tupi: Onko noissa sun tolpissa jarrusatula tolpan etu vai takapuolella? Jos on etupuolella, niin kerros hinta vaikka privana.
- Ville
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Re: MK1 tolppaongelma
laita välikopan tolpat ! niissä on jarrut vastaavan kokoiset kuin esim. 2.0 taunuksessa . ainut minkä ehkä joutuu vaihtaa on jousi , jollei langan paksuus ole sama kun rs 2000 :ssaPappacosworth kirjoitti:Eli auto on Escort 1.3 sport 73, ja tarkoitus olisi laittaa 2.0 ohc kone joka toimisi lyijyttömällä (89 jälkeen valmistettu) mutta autossa on sököt pikkutolpat. Mistään ei löydy isoja tolppia tai jos löytyy niin hinnat on sen mukaiset, löytynyt on vain bilstein-tolppia. Onko kukaan soveltanut esim Sierran tolppia escortiin. Samoilla prosenteilla menisi.
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re: MK1 tolppaongelma
jousen paksuus ja halkaisija ei ole sama, eikä myöskään iskariputken halkaisija. jarrut kyllä samat.koiste7 kirjoitti:laita välikopan tolpat ! niissä on jarrut vastaavan kokoiset kuin esim. 2.0 taunuksessa . ainut minkä ehkä joutuu vaihtaa on jousi , jollei langan paksuus ole sama kun rs 2000 :ssaPappacosworth kirjoitti:Eli auto on Escort 1.3 sport 73, ja tarkoitus olisi laittaa 2.0 ohc kone joka toimisi lyijyttömällä (89 jälkeen valmistettu) mutta autossa on sököt pikkutolpat. Mistään ei löydy isoja tolppia tai jos löytyy niin hinnat on sen mukaiset, löytynyt on vain bilstein-tolppia. Onko kukaan soveltanut esim Sierran tolppia escortiin. Samoilla prosenteilla menisi.
yritä saada joltain tolpat lainaksi muutoskatsastukseen, ja leiman jälkeen xxxxxx vanhat xxxxxxxx. ei ne seuraavassa xxxxxxxxxxxxxx välttämättä xxxxxx mitään...

-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
tuskin jousen/tolpan halkaisijaa mitataan . aikoinaan sai fordilta paperin jossa oli tärkeimmät rakenteelliset erot ja sen mukaan tehtiin muutoskatsastus. siinä paperissa ei jousien osalta puhuttu muusta kuin langan paksuudesta ! tuskin tolla jousen/tolpan halk. on merkitystä mihinkään kunhan jouset on vastaavan jäykät .
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
no juu, siinä fordin paperissa ei vaan puhuta 2tonnisesta mitään ja en ole vieläkään tehnyt mk1 escosta uutta rakenne-ero lappua. välikopasta se on jo tehty ja löytyy täältä...
http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=16489
http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=16489
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
vitut siellä alunperiin mitään vahvistuksia ole.Pappacosworth kirjoitti:Tänään juttelin konttorilla, ja inssi sanoi että mk1 rs2000 vaaditaan vahvistukset tulipellin ja runkopalkin väliin ym. koska rs2000 on vahvistettu tehtaalla (AVO) ja joku oli juuri katsastanut mk1 2 litraiseksi kun oli saanut uusittua ake:n myöntämän luvan.
vaihda konttoria.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Noi konttorien aivoitukset on kyllä välillä mielenkiintoisia. Täälläpäin ei saa nykyään enää katsastettua kakstonnista Ekkeriin, jollei ole orkkis kakstonnisen koppa. Syynä se, että konttorilla väittävät että originaali-kakstonnisessa on mukamas paksummat koripellit kuin muissa malleissa joten -> RS2000 ei kelpaa vertailumalliksi...
Tosin joku tuossa väitti hiljakkoin, että niillekin insseille olisi joku saanut taottua järkeä päähän ja homma toimisi taas.

Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jos vetoavat siihen
niin mitä sitten; 1601cm3 (1600gt mexico) + 25% tekee yhteensä yli 2000cm3 joka riittää (ja tehot 86hv +20%-> riittää). Ja (1100-) 1600GT löytyy mallisarjalapusta joka pitäisi löytyä jokaiselta konttorilta.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa