Käynnistysongelmia - akun koko?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Käynnistysongelmia - akun koko?
Potilas Mk2 Esco, 2 litraa ja pysty-Weberit. Puristuksista en tiedä.
Vieläkään ei ole innokas tuo Mk2 käynnistymään kylmänä, mutta kun saa käyntiin, niin lämpimänä lähtee käyntiin. Startti pyörittää hitaasti. Virran puutetta vai startti väsynyt?
Akku on takakontissa, koneesta lähtee maakaapeli koriin. Ajattelin vielä kokeeksi vetää johdon suoraan akun maakaapelista koneeseen, jotta maakysymys saadaan eliminoitua. Akku on uudehkon näköinen Bosch 63Ah, eikös tuon pitäisi riittää, vai pitääkö hankkia isompi akku? Auto on saatu nimittäin kylmänäkin käyntiin, kun on ollut toinen auto antamassa apuvirtaa.
Vieläkään ei ole innokas tuo Mk2 käynnistymään kylmänä, mutta kun saa käyntiin, niin lämpimänä lähtee käyntiin. Startti pyörittää hitaasti. Virran puutetta vai startti väsynyt?
Akku on takakontissa, koneesta lähtee maakaapeli koriin. Ajattelin vielä kokeeksi vetää johdon suoraan akun maakaapelista koneeseen, jotta maakysymys saadaan eliminoitua. Akku on uudehkon näköinen Bosch 63Ah, eikös tuon pitäisi riittää, vai pitääkö hankkia isompi akku? Auto on saatu nimittäin kylmänäkin käyntiin, kun on ollut toinen auto antamassa apuvirtaa.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ainakin hifipuolella on joskus ongelmaa noitten maajohtojen kanssa... epäilisin ite sitä ensin. Sitten tietty että virtakaapeli on tarpeeks paksua ja liittimet on hyvässä kunnossa (päältäpäin täysin toimivalta näyttävät voi sisältä olla aika rupuset, kaverin nissanissa liittimet näytti uusilta ja kun ruvettiin vaihtaa akkua niin sisäpuolelta olivat ihan hapettuneet -> auto heräs putsauksella ja toimi ok vanhalla akulla).
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Painin joskus vastaavan ongelman kanssa OHC/BDA -koneilla; siis samassa hylsyssä. Kaapeli oli järeätä, liittimet ok, startti ok jne. BDA:n kanssa rakensin 24v startinkin, silti oli välillä ongelmia, meni joskus polvilleen. Syy selvisi vasta 3,5v "etsiskelyn" jälkeen; päävirtakytkin ei kestänyt startatessa syntyviä virtoja. No, parempi myöhään...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kumpi starttimoottori sulla on 0,7kwh vai 1,2 kwh.
Mulla oli vähän samaa ongelmaa kun yritin 2L scorppiota käynttin 0,7:lla ja liian paksuilla öljyillä, eipä jaksanut pyöriä riittävän rivakasti.
Nykyiset virta- ja maakaapelit on aika ohuita. Olisko 16mm2
Sais kyllä olla 25mm2
Mulla oli vähän samaa ongelmaa kun yritin 2L scorppiota käynttin 0,7:lla ja liian paksuilla öljyillä, eipä jaksanut pyöriä riittävän rivakasti.
Nykyiset virta- ja maakaapelit on aika ohuita. Olisko 16mm2
Sais kyllä olla 25mm2
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
mulla oli 2tonnisessa sierran välitetty startti (onko se nyt sitten tuo 1,2kW?) akkuperäkontissa, 35mm² virtakaapeli (kaapelikengät prässätty+ juotettu), ei päävirtakatkaisijaa.
yksi maakaapeli startin pultin alta runkopalkkiin, yksi kuskinpuolelta lohkonkyljestä runkopalkkiin ja yksi vaihdelaatikosta vaihteiston kiinnityspalkin koripulttiin.
akku oli joku hankook 60-65 Ah.
öljynä mobil 1 rf.
en kyllä koskaan talvella kokenut käynnistysongelmia.
yksi maakaapeli startin pultin alta runkopalkkiin, yksi kuskinpuolelta lohkonkyljestä runkopalkkiin ja yksi vaihdelaatikosta vaihteiston kiinnityspalkin koripulttiin.
akku oli joku hankook 60-65 Ah.
öljynä mobil 1 rf.
en kyllä koskaan talvella kokenut käynnistysongelmia.
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Plussakaapeli näyttää paksulta, mutta enpä mitannut vielä.
Mitäs muuten sanotte, riittääkö maadoituksen kokeiluun kolmelankainen sähköjohto? Kolme johtoa isoon abikoon ja kiinni kenkään ja koneen maajohtoon.
Päävirtakatkaisija on kabiinissa, sellainen rimpulan näköinen punainen "avain".
Startin mallista ei vielä tietoa, lumihanki ei ole innoittanut auton alle.
Öljyt on vaihdettu 5W-40 Teboiliin.
Mitäs muuten sanotte, riittääkö maadoituksen kokeiluun kolmelankainen sähköjohto? Kolme johtoa isoon abikoon ja kiinni kenkään ja koneen maajohtoon.
Päävirtakatkaisija on kabiinissa, sellainen rimpulan näköinen punainen "avain".
Startin mallista ei vielä tietoa, lumihanki ei ole innoittanut auton alle.
Öljyt on vaihdettu 5W-40 Teboiliin.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Mullakin juuri sama vika,johtunee paskasta biltema-päävirtakytkimestä ja hapettuneista liittimistä.Johot on kyllä suht. järeää.
Kaiken kukkuraksi takapaksissa on joku ikivanha varta akku joka ollut parissakin autossa ennen escoa...
Mutta mistä johtuu se että kun starttaa ja vapauttaa startti napin niin startti jauhaa vielä vähän aikaan ja lopettaa viiveellä?varsinkin pakkasella viive kasvaa
Kaiken kukkuraksi takapaksissa on joku ikivanha varta akku joka ollut parissakin autossa ennen escoa...
Mutta mistä johtuu se että kun starttaa ja vapauttaa startti napin niin startti jauhaa vielä vähän aikaan ja lopettaa viiveellä?varsinkin pakkasella viive kasvaa
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Dodii, startti vaihdettu tehomalliin ja akun maajohdon kiinnitys avattu ja putsattu. Nyt lähtee. Tiedä sitten kumpi vaikutti, maakaapelin kiinnityspultti oli sellaisessa keltaisessa jauhossa ja startista ainakin yksi korva lohjennut.
Sitten pitää yrittää säätää Weberit vähän laihemmalle, jos pystyy. Tuolta löysin muuten säätöohjeet IDF:lle:
http://www.redlineweber.com/html/Tech/i ... ntrols.htm
Sitten pitää yrittää säätää Weberit vähän laihemmalle, jos pystyy. Tuolta löysin muuten säätöohjeet IDF:lle:
http://www.redlineweber.com/html/Tech/i ... ntrols.htm