Escortin öljypohja

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Samil
Ylläpitäjä

Escortin öljypohja

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Tammikuu 16. 12:19:20 2004

Viimeksi noin 8 vuotta sitten Escortin koneenvaihdossa pienensin muistaakseni Sierrasta peräisin oleva öljypohjan välikoppaan sopivaksi. Mitat on unohtunut täysin... Muistaakseni lyhensin öljypohjassa olevaa "ammetta" jonkin verran, mutta kuinka paljon ? Tilavuushan siinä pienenee, onko tarvetta laajentaa öljypohjaa johonkin suuntaan tilavuuden säilyttämiseksi ennallaan ?
Jos jollakin vaan löytyy kuvia Sierran öljypohjan modaamisesta välikoppaan, niin esille vaan.
Öljypohjahan on sama Sierra / Scorpio / Taunus ?

Ps. Jos jollakin on myynnissä välikoppaan sopiva öljypohja sopuhintaan, niin vaikkapa privaviestiä...

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Escortin öljypohja

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Tammikuu 16. 15:09:15 2004

Samil kirjoitti:Viimeksi noin 8 vuotta sitten Escortin koneenvaihdossa pienensin muistaakseni Sierrasta peräisin oleva öljypohjan välikoppaan sopivaksi. Mitat on unohtunut täysin... Muistaakseni lyhensin öljypohjassa olevaa "ammetta" jonkin verran, mutta kuinka paljon ? Tilavuushan siinä pienenee, onko tarvetta laajentaa öljypohjaa johonkin suuntaan tilavuuden säilyttämiseksi ennallaan ?
Jos jollakin vaan löytyy kuvia Sierran öljypohjan modaamisesta välikoppaan, niin esille vaan.
Öljypohjahan on sama Sierra / Scorpio / Taunus ?

Ps. Jos jollakin on myynnissä välikoppaan sopiva öljypohja sopuhintaan, niin vaikkapa privaviestiä...
Mulla on lyhennetty sitä etuosaa siitä "ammeesta" ja sitten levitetty sivulle niin ei muutu tilavuus...kuvia saattaa tulla
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Pe Tammikuu 16. 15:53:08 2004

mulla on 1.6 ohc:ssa pelkästään lyhennetty öljypohja, ja hyvin toimii. ei oo ollu ongelmia. toki kyseessä on matala viritteinen kone.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Tammikuu 16. 16:21:55 2004

Etuosaa lyhennetty ? Eli siis toki sieltä päästä mistä öljypohja jatkuu matalampana ? Liekkö sitten etu vai takaosa ;)

****************************
****************************
***************
*************
***********
*********

l- lyhyemmäksi -l

Tuo "kuva" siis on öljypohja sivustakatsottuna.

Eli siis tuosta "kuvasta" katsottuna ammeen oikeasta päästä ammetta lyhyemmäksi, mutta kuinka paljon ? 3-4cm ?

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Pe Tammikuu 16. 16:34:29 2004

no siis juuri noin. mittoja en muista mutta sen verran että mahtuu etupalkin taakse.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Tammikuu 16. 16:49:35 2004

Joo, mitat vaan kiinnostaisi kun en pysty tähän hätään mallaamaan, Escossa vielä kentti paikoillaan :(
Vahva muistikuva on noin kolmesta-neljästä sentistä, mutta v-käyrä nousee jos jää 0,5cm pitkäksi...

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Pe Tammikuu 16. 17:27:44 2004

jos kukaan ei anna tarkkaa mittaa huomiseen mennessä, ni käyn ryömii auton alla. rupes ärsytys tasolla itseäkin kiinnostamaan. :D

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Tammikuu 16. 22:04:21 2004

Joo, ei haittais. Tarkotus ois huomenna tehdä öljypohja, jos vaan luotettavat mitat löytyy.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Tammikuu 16. 23:29:07 2004

Taunuksen pohja on erilainen kuin Sierra-Granada-Scorpio.
Eli lyhyempi, ja sopii mk1/2 escoon paljon helpommin, jopa hitsaamatta.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''
''''''''''''''''
''''''''''''' <------ Anna mailaa tähän

Alakulmaan kun naputtelee maltilla "uran" johon etupalkin taka-alareuna muuten osuu, homma onnistuu. Koneen voi joutua jättämään vähän ylemmäs kuin optimi on (ei haittaa; ero pieni), esim iso korilaatta kumityynyn ja palkin väliin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » La Tammikuu 17. 0:31:22 2004

Siis Tanessa lyhyempi ? Näin ymmärsin, ja nyt pitäisi modata Scorpion pohja escoon... Sorry jos tuli epäselvästi, niinkuin varmaan tulikin ;)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 17. 14:30:33 2004

Joo, Taunuksen pohjassa on lyhyempi syvennys ja pidempi imuputki.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Tammikuu 17. 16:46:22 2004

6 vuotta sitten tuli viimeksi pelattua mk2+ohc yhdistelmän kanssa ja ei ainakaan laatikko paikallaan mahtunut taunuksen öljypohjan kanssa ohc paikalleen menemään. Joku 1-2 cm sitä piti kaventaa syvennyksen etuosasta, ikävä kyllä tarkkaa mittaa en muista.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 17. 20:35:13 2004

razorass kirjoitti:6 vuotta sitten tuli viimeksi pelattua mk2+ohc yhdistelmän kanssa ja ei ainakaan laatikko paikallaan mahtunut taunuksen öljypohjan kanssa ohc paikalleen menemään. Joku 1-2 cm sitä piti kaventaa syvennyksen etuosasta, ikävä kyllä tarkkaa mittaa en muista.
Ei varmasti mahdukaan laatikko paikallaan; orkkis RS:kin tarvitsee etupalkki tiputtaa jos haluaa myllyn ylös/alas. Laatikko+kone -paketti menee kyllä nipin napin paikoilleen kuvaamallani muutoksella. On kyllä tarkkuutta vaativa operaatio; alkoi sujumaan kun oli harjoitellut ekaan 20 autoon :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » La Tammikuu 17. 21:56:36 2004

Ei oo mittoja ei... Noo onhan tuossa näprättävää vielä tuon alakerran kanssa. Jos ei mittoja löydy keltään, niin kokeillaan pikku riskillä...
Miten lie tuon tilavuuden kanssa, levennänkö sivuille, vai liekkö vaikuttaa noin pieni muutos ? Tilavuushan pienenisi ehkä karkeasti arvioiden alle litran, ehkä vähän reilu puoli litraa.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Tammikuu 17. 22:00:18 2004

Samil kirjoitti:Ei oo mittoja ei... Noo onhan tuossa näprättävää vielä tuon alakerran kanssa. Jos ei mittoja löydy keltään, niin kokeillaan pikku riskillä...
Miten lie tuon tilavuuden kanssa, levennänkö sivuille, vai liekkö vaikuttaa noin pieni muutos ? Tilavuushan pienenisi ehkä karkeasti arvioiden alle litran, ehkä vähän reilu puoli litraa.
Tuskinpa tuo haittaa,ajellaanhan sitä vaki ö.pohjallakin vaikkei öljyä ole ku pari litraa...tai ei ollenkaan :D
Pitää vaan sitten öljynvaihdon yhteydessä muistaa että on vähän pienempi...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Su Tammikuu 18. 0:16:19 2004

**ttu joo, ovat sitten viime muistikuvan jälkeen lisänneet Sierran pohjaan yhden ylimääräisen kyhmyn ;)
Katsokaapa kuva www.samicro.fi/escort ja kertokaa ottaneeko tuo kyhmy kiinni escortissa, veikkaisin että ei, mutta varma tietokaan ei haittaa... Ei pienene tilavuus juuri mitään, jos tuo kyhmy ei ota kiinni.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Tammikuu 18. 23:57:57 2004

tuolla näkyy RS-pohja
http://www.dominicbolton.freeuk.com/injection.html
tosin RHD-autosta, joten sivulevitys on väärällä puolen.
ja sun projektiin sieltä saattaa löytyä muutakin tietoa.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 21. 2:04:39 2004

rustailetko projektias siinä Kissankulmalla? Olen muistakseni nähnyt sen mk2 farkun siinä joskus.....

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Tammikuu 21. 10:58:52 2004

Kotosalla tallissa värkkäilen, Kissankulmalla pyörittelen firmaa.... Olihan se Escortti syksyllä täälläkin parkissa oottamassa inspiraation iskemistä ;)

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » Ti Tammikuu 27. 20:45:03 2004

Oletteko laittaneet öljynlauhdutinta kun olette pienentänyt tota öljypohjan tilavuutta ja muutenkin onko tarpeellista laittaa tuollaista pientä lauhdutinta?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 27. 20:50:19 2004

Mika Metsänen kirjoitti:Oletteko laittaneet öljynlauhdutinta kun olette pienentänyt tota öljypohjan tilavuutta ja muutenkin onko tarpeellista laittaa tuollaista pientä lauhdutinta?
Omassa on taunuksen pienennetty öljypohja ja hyvin on toiminut jo vuoden päivät. vakio koneeseen tuskin kannattaa mitään lauhdutinta alkaa asentelemaan mutta viritettyihin voi olla hyvinkin paikallaan.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Tammikuu 28. 10:40:14 2004

Ajattelin et tämä kyssäri sopis hyvin tämän topicin alle... Kysyisin et sopiiko 4wd cossun öljypohja norm. 2wd sierraan. Jos ne tumpit leikkaa siitä kyljestä irti? Kyselin jo joiltain tutuilt, mut toinen sano toista ja toinen taas päinvastaisesti... :roll:

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Tammikuu 28. 19:18:04 2004

Taunuksen pohjasta aikanaa oikaisin sen välikyhmyn ja levitin vain tilavuuden suurentamiseksi. Sopii hienosti paikalleen kun ottaa alapalkkia vähän irti toiselta puolelta. Korvat on toki 1600 cortina mk2 ja kumit taunuksen korvista.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Marraskuu 4. 23:24:07 2004

tänään tallilla notkuessani muistui mieleen, että joku joskus kyseli RS-alupohjan mittoja.
tässä teille rullamitalla nortinkäryssä suoritettuja "noin mittoja"
mitta-kuva
kuvasta tuli vähän epäselvä, mutta en jaksa tehdä uudestaan.

kuvassa näkyvä reikä öljypohjan kyljessä ei ole alkuperäinen, älkää tehkö sitä omaanne :D

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Marraskuu 11. 12:07:24 2004

Mika Metsänen kirjoitti:Oletteko laittaneet öljynlauhdutinta kun olette pienentänyt tota öljypohjan tilavuutta ja muutenkin onko tarpeellista laittaa tuollaista pientä lauhdutinta?
Mä en ainakaan ole käyttänyt oljynlauhdutinta vaikka kone ei vakio olekkaan. Mutta korkeapaine öljypumppua suosittelen. Toki jos lämmöt on turhan korkeat niin oljynlauhdutinta väliin vaan, ja kyllähän sekin lisää öljynmäärää varmaan litran (riippuen coolerista).
#6
Escort -75

Vastaa Viestiin