RS2000 mk2 tyyppikilven merkinnät

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

RS2000 mk2 tyyppikilven merkinnät

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Tammikuu 11. 17:26:15 2004

Mitä numero/kirjainyhdistelmiä on aidossa RS2000:n tyyppikilvessä moottorin, vaihteiston ja akseliston kohdalla? Onko valmistenumerossa joku kirjain/ numero joka paljastaa aidon kopiosta? Kiitokset jo etukäteen....

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Tammikuu 11. 17:58:10 2004

mulla tyyppikilvessä:
Type: GATR
Version: A
Vehicle No: GCATSL*****
Drive: 1
Engine: NE
Trans: B
Axle: A
Colour: R
Trim: A8

Version ruudussa oleva A-kirjain on RS2000

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Tammikuu 11. 21:21:45 2004

elikka tosta tulkiten, valm.numeroste ei suoraan nää.

olikos niin, ettei RS2000:a tehty lainkaan -75?
jos oli , niin silloin 5.s merkki ei voi olla R

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 11. 22:12:41 2004

Tuossa Brendan tapauksessa auto on valmistettu 76 vuoden aikana koska runkonro (vehicle nro) alkaa GCATS.... Tyyppinro (type) on taas korityypin ensimmäinen mallivuosi; GCATR eli R= 75 jolloin tuli mk2 hihnalle.
Tutulla muuten on ollut runkonumerolla GCATR.. orkkis viistokeula (omin silmin tark.). Kuukausi oli marraskuu. -> Eli ainakin korikehikoita niihin on tehty jo 75 puolella; tästä TAp tämä taannoinen höpöhöpö -juttu :)

Cosesc: Kaikki muut kirjaimet pitää olla samat kuin Brendan tapauksessa paitsi tietysti väri ja sisustan väri. Konekoodi on aina sama NE= RS 2,0 OHC, vaihteisto manuaali medium duty 4v= B ja akseli Timken ("britti") 3,54:1=A. Drive eli ohjaus: 1 tai A on vasemmalta ohj. ja B/2 on oik. ohj.

Ja "sitä koodia Atlasakselille" (mistä aina välillä kinataan...) ei voi antaa koska RS:ssä on aina tehtaan jäljiltä brittiperä 3,54:1 välityksellä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Ma Helmikuu 9. 21:36:18 2004

Nostetaanpa vanhaa aihetta hieman esiin.

Tietääkö kukaan kertoa suoraan mistä löytyisi lisää noita tyyppikilpien selvityksiä, niin moottori-,vaihteisto-,väri- kuin sisustuskoodienkin osalta? Nettisivu, kirjallisuus jne, kaikki vinkit huomioidaan. Ensihätään MkI&MkII Escorteihin, mutta myös muiden mallien kuten Capri, Taunus jne. kelpaa.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Helmikuu 9. 22:12:39 2004


RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Ma Helmikuu 9. 22:47:06 2004

Kiitos!

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 10. 10:52:23 2005

Hain ja hain ja hain, mutta en löytänyt. Nimittäin sitä linkkiä, minkä takaa löytyy "suomentaja" noille tyyppikilven merkinnöille. Liekö jollakulla tallessa?

Kyseessä -73 taunus ja syynä moiseen ainoastaan mielenkiinto.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Tammikuu 11. 21:50:49 2005

en muista/löytänyt topicia missä oli juttua Mk2 Mexicon olemassa olosta suomen kamaralla.
no jokatapauksessa, se auto minkä siinä jutussa mainitsin mahdolliseksi ei ole mk2 mexico.
käry kävi kun omistaja antoi runkonumeron.
jossain vaiheessa elämänkaartaan tämä mk2 oli adoptoinut mk1 mexicon runkonumeron :?

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Tammikuu 11. 22:03:06 2005

Onko välikoppaista Mexicoa koskaan tuotu maahan virallisesti,ei ole koskaan tullut vastaan?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Tammikuu 11. 22:07:46 2005

ei minun tietääkseni ole tuotu.
tämäkin yksilö oli saksan muuttoauto, mutta väärennös sekin.
autolla on kuulemma joskus ajettu kilpaa. liekö ollut sitten aikoinaan joku "re-shelled" kori päivitys.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 11. 22:26:02 2005

Tyyppikilpi

Lähinnä vaihdelaatikko kiinnostaa. Onhan orkkiksena iso 4v, onhan?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Tammikuu 11. 22:38:22 2005

Jallu kirjoitti:[
Lähinnä vaihdelaatikko kiinnostaa. Onhan orkkiksena iso 4v, onhan?
B = Manual-remote floor change-4 speed
Tietolähteenä käytin: Ford Transmission Parts Catalogue 1973 Edition

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 11. 23:30:45 2005

No on se sitten ;) juuri päätin niin...

Ja on se luokitustodistuksessakin isoloota kaikissa versioissa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Tammikuu 12. 19:15:50 2005

Brenda kirjoitti:en muista/löytänyt topicia missä oli juttua Mk2 Mexicon olemassa olosta suomen kamaralla.
no jokatapauksessa, se auto minkä siinä jutussa mainitsin mahdolliseksi ei ole mk2 mexico.
käry kävi kun omistaja antoi runkonumeron.
jossain vaiheessa elämänkaartaan tämä mk2 oli adoptoinut mk1 mexicon runkonumeron :?
Muistan ko. jutun. Vai oli BF -alkuinen runkonro mk2:ssa... Aito AVO -tuote vuodelta -75->80. Heh.
Tuo re-shelled oikeinkin hyvä vaihtoehto. Ja muualla maailmassa hyvin yleinen tapa kun Suomen verottaja ei kyttää. Taitaa Suomi olla maailman ainoita maita missä korinvaihto on käytännössä kriminalisoitu :?
Kyssäri suoraan aiheeseen liittyen: Engl.rek. OOO 98M, mk2 RS1800 ryhmä2 suomessa 70-luvun lopulla? Mikä pielessä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 12. 21:34:18 2005

jjs kirjoitti: Kyssäri suoraan aiheeseen liittyen: Engl.rek. OOO 98M, mk2 RS1800 ryhmä2 suomessa 70-luvun lopulla? Mikä pielessä?
tiedetään, mutta jatko kysymys edelliseen, harrastiko J.K. Re-shellingiä, vai kuka sen teki :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Tammikuu 12. 22:16:26 2005

Kys. auto oli siis alunperin tehdas -RS1600 mk1 jonka Juhani Kynsilehto osti Suomeen (Huom! Tämä yleistä kirjoista saatavilla olevaa tietoa, siksi nimi).
Auto hypättiin tuhannen tohjoksi muistaakseni nuottivirheen takia jyväskylässä (-75?), ehkäpä siksi päivitys.
Auto on Alin mukaan uudelleen pellitetty takaisin mk1:ksi. Re-Re-shelled :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 12. 22:28:52 2005


northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Tammikuu 12. 22:48:08 2005

Tuosta oli tarina VM:n elämäni kilpailu-osiossa,oli aika huima loikka :shock:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ke Tammikuu 12. 23:54:46 2005

Jumalation, ton lennon aikana sitä on kerinny miettimään syntyjä syviä. Ihmettele yhtää jos on koppa kärsiny alastulossa.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Tammikuu 13. 0:08:43 2005

tuossa mennään eikä meinata 8)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » To Tammikuu 13. 11:34:57 2005

dexta kirjoitti: Jumalation, ton lennon aikana sitä on kerinny miettimään syntyjä syviä. Ihmettele yhtää jos on koppa kärsiny alastulossa.
Jos yhtään oikein muistan VM:n juttua niin kuski tiesi heti lennon alkaessa että pihalle mennään ja käänsi jo lennon aikana sähköt pois jne. Nuottivirhettä myös muistelen kuten jjs mainitsikin.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Tammikuu 13. 15:45:53 2005

ei kellään oo tota vm:n juttua koneellaan?

Vastaa Viestiin