Escortin kardaanitunneli
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Escortin kardaanitunneli
Tiedossa on että pitää suurentaa isoa laatikkoa varten, mutta...
Kuinka paljon ? Ylös ? Sivuille ? Katselin vaan kaasupolkimen sijaintia, ja näytti ettei ainakaan sivulle kovinkaan paljon ?
Jos jollakulla projektin tehneistä olisi kuvia, niin helpottaisi valtavasti. Ei tarvitsisi sen kummemmin mallailla tai oppia kantapään kautta...
Samoin pyöräkotelot askarruttaa, minkäkokoiset renkaat mahtuu isontamatta (taka)pyöräkoteloita ? 195/**/15" ? vai jopa 205/**/16" ?
Kuinka paljon ? Ylös ? Sivuille ? Katselin vaan kaasupolkimen sijaintia, ja näytti ettei ainakaan sivulle kovinkaan paljon ?
Jos jollakulla projektin tehneistä olisi kuvia, niin helpottaisi valtavasti. Ei tarvitsisi sen kummemmin mallailla tai oppia kantapään kautta...
Samoin pyöräkotelot askarruttaa, minkäkokoiset renkaat mahtuu isontamatta (taka)pyöräkoteloita ? 195/**/15" ? vai jopa 205/**/16" ?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
isoa laatikkoa varten (varsinkin jos käytetään RS-alukoppaa) ei kardaanitunnelia tarvitse suurentaa. kepinreikää pitää siirtää ja kardaanitunnelin alla olevaa "vahvikepalkkia" leikata.
5-vaihteisessa joutuu alkup. vaihteiston kiinnityspellit siirtämään taaemmas tai poistamaan kokonaan.
kokonaan poistettaessa käytetään sierran leveämpää vaihteiston kiinnityspalkkia ja pultataan se suoraan lattiaan.
valurautakytkinkopalla joutuu antaan muutaman vasaran lyönnin vaihteistotunneliin.
itsellä on juuri 5-vaihteisen sovitus käynnissä. kuviakin on tullut räpsittyä...
cossun laatikko vaatii jo kerralla suuremman tilan, ja omassa jouduin tekemään polkimetkin uusiksi. kaasupoljin ei olis mahtunut tunnelin ja jarrupolkimen väliin
5-vaihteisessa joutuu alkup. vaihteiston kiinnityspellit siirtämään taaemmas tai poistamaan kokonaan.
kokonaan poistettaessa käytetään sierran leveämpää vaihteiston kiinnityspalkkia ja pultataan se suoraan lattiaan.
valurautakytkinkopalla joutuu antaan muutaman vasaran lyönnin vaihteistotunneliin.
itsellä on juuri 5-vaihteisen sovitus käynnissä. kuviakin on tullut räpsittyä...
cossun laatikko vaatii jo kerralla suuremman tilan, ja omassa jouduin tekemään polkimetkin uusiksi. kaasupoljin ei olis mahtunut tunnelin ja jarrupolkimen väliin
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Escortin kardaanitunneli
Riippuu vähän vanteesta mutta kyllä sinne varmasti 205 mahtuu kun löytää oikeanlaisen vanteen.Itsellä oli 195 ja tilaa oli vielä vaikka muille jakaa...Samil kirjoitti: Samoin pyöräkotelot askarruttaa, minkäkokoiset renkaat mahtuu isontamatta (taka)pyöräkoteloita ? 195/**/15" ? vai jopa 205/**/16" ?
-
- Ylläpitäjä
Tarkennetaan kysymystä senverran, että juurikin 5-vaihteista olen laittamassa. Kuvat olisivat erittäin tervetulleita. Jos vaan saat johonkin näkyviin, tai viitsit laittaa mailiin sami.lehtola@mail.suomi.netBrenda kirjoitti:isoa laatikkoa varten (varsinkin jos käytetään RS-alukoppaa) ei kardaanitunnelia tarvitse suurentaa. kepinreikää pitää siirtää ja kardaanitunnelin alla olevaa "vahvikepalkkia" leikata.
5-vaihteisessa joutuu alkup. vaihteiston kiinnityspellit siirtämään taaemmas tai poistamaan kokonaan.
kokonaan poistettaessa käytetään sierran leveämpää vaihteiston kiinnityspalkkia ja pultataan se suoraan lattiaan.
valurautakytkinkopalla joutuu antaan muutaman vasaran lyönnin vaihteistotunneliin.
itsellä on juuri 5-vaihteisen sovitus käynnissä. kuviakin on tullut räpsittyä...
cossun laatikko vaatii jo kerralla suuremman tilan, ja omassa jouduin tekemään polkimetkin uusiksi. kaasupoljin ei olis mahtunut tunnelin ja jarrupolkimen väliin
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Sekä käyttämään vaihdevälin lyhentäjää koska keppi ottaa muuten käsijarruvipuun kakkoselle vaihdettaessa (ainakin mulla otti), siihen ainoa oikea lääke on kunnon teräskeppi. Liian moni hakkaa päätään seinään kaiken maailman keppivirityksillä kisassa ja kadulla.jjs kirjoitti:vaihdekepin reiän joutuu siirtämään 3" taaksepäin.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Mulla toimii hyvin kun siirretty kässäriäkin taaksepäin.SHR kirjoitti:Sekä käyttämään vaihdevälin lyhentäjää koska keppi ottaa muuten käsijarruvipuun kakkoselle vaihdettaessa (ainakin mulla otti), siihen ainoa oikea lääke on kunnon teräskeppi. Liian moni hakkaa päätään seinään kaiken maailman keppivirityksillä kisassa ja kadulla.jjs kirjoitti:vaihdekepin reiän joutuu siirtämään 3" taaksepäin.
-
- Ylläpitäjä
Itse leikkasin palat pois kokonaan kytkinkopan tyköä (kyseessä siis valukoppa) Sitten vaihteisto paikoilleen ja pellitin siinä kardaanitunnelin uudestaan. Kaasupolkimelle tuli kyllä ahdasta, täytyy varmaan muuttaa kaasuttajan sitä vipusuhdetta, että liikkuu enemmän. Tai sitten taittaaa vähän kaasupoljinta. Täytyy katsoa kun sinne asti pääsee. Itse siirsin vaihdelaatikon kannatinkorvia taaksepäin ja pellitin alaosat kun oli liian isot hitsausraot.
Saas nähdä mitä sanovat leimalla kun muutoksia tehty koriin.
Saas nähdä mitä sanovat leimalla kun muutoksia tehty koriin.
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Isolle neloslaatikolle, riittää muutama vasaran napautus, mut tosta Sierran vitosesta mullakaan ei oo tietoa(ja semmoisen asennus olisi tossa joskus edessä), joten jos jollain ois kuvia, niin minäkin niitä mieluusti kattelisin?!
Ja vielä niistä kumeista, mulla on välikoppasessa 205/50 R15 ja hyvin mahtuuvat pyörimään, takana sopisivat tolla et:llä jopa muutaman sentin uloskin päin eikä kaariin kiinni ottais... Sisäpuolella on renkaan ja lehtijousen välissä parinsentin rako. Mut edessä mulla on 20mm levityspalat, muuten ottaavat tolppaan kiinni... Sen kummemmin on niiden vanteiden et:tä tiedä...
Eipä taida tää mun jaarittelu hirveesti auttaa....


Ja vielä niistä kumeista, mulla on välikoppasessa 205/50 R15 ja hyvin mahtuuvat pyörimään, takana sopisivat tolla et:llä jopa muutaman sentin uloskin päin eikä kaariin kiinni ottais... Sisäpuolella on renkaan ja lehtijousen välissä parinsentin rako. Mut edessä mulla on 20mm levityspalat, muuten ottaavat tolppaan kiinni... Sen kummemmin on niiden vanteiden et:tä tiedä...

Eipä taida tää mun jaarittelu hirveesti auttaa....


..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mulla pyöri 215/40 R17 ongelmitta
Takana ET 20
Takana ET 20
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
3 kuvaa. photojippii tökkii niin pahasti ettei jaksa enempää yrittää...
tässä kuvassa ohc lohko alukorvilla, jolloin kone sijoittuu enemmän vänkärin puolelle.
mistä johtuen sierran valukopalla kontakti syntyy kuminpalasen osoittamaan kohtaan.
alukopalla ei ota kiinni.
jos kone olis keskilinjassa niin tuskin valukoppakaan ottais mihinkään kiinni.
Tämän korin tapauksessa kepin reiän siirto on 74mm
tässä kuvassa ohc lohko alukorvilla, jolloin kone sijoittuu enemmän vänkärin puolelle.
mistä johtuen sierran valukopalla kontakti syntyy kuminpalasen osoittamaan kohtaan.
alukopalla ei ota kiinni.
jos kone olis keskilinjassa niin tuskin valukoppakaan ottais mihinkään kiinni.
Tämän korin tapauksessa kepin reiän siirto on 74mm
Viimeksi muokannut Brenda, La Tammikuu 3. 15:20:23 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Hei,nyt kun nostit kissan pöydälle niin kerroppa tästä Junnikkalasta...onko hänellä oma myynti "koju" jossakin?Brenda kirjoitti:alkuperäiset ehjät hieman kattelussa, mutta uustuotantona löytyy.[PeXi] kirjoitti:taitaa olla suomesta aika vaikee löytää tuollaista rs alukoppaa... ?
omani (mikä näkyy kuvassa) ostin Oulusta Juha Junnikkalalta. 250€
Eihän ole APE-import?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
ei ole APE. APE-Import on Toppilassa.
Junnikkala myy iltaisin kotonaan. Päätyönä hän hoitaa Järvi-Kioskiaan.
Tmi: Autotuonti Juha Junnikkala. Onkohan se nyt Puolivälinkangasta vai Pyykösjärveä. Löytyy varmaan luettelosta...
Oon aina funtsinu, miksei hän laita nettiin mitään cataloogia...
Käytäntö on: puhelinsoitto, ja sovitaan milloin tavara noudetaan. eli sinne ei mennä notkumaan ikkunaostoksille/haaveilemaan....
aika hyvin löytyy hyllystä tavaraa ralli-escorttiin
Junnikkala myy iltaisin kotonaan. Päätyönä hän hoitaa Järvi-Kioskiaan.
Tmi: Autotuonti Juha Junnikkala. Onkohan se nyt Puolivälinkangasta vai Pyykösjärveä. Löytyy varmaan luettelosta...
Oon aina funtsinu, miksei hän laita nettiin mitään cataloogia...
Käytäntö on: puhelinsoitto, ja sovitaan milloin tavara noudetaan. eli sinne ei mennä notkumaan ikkunaostoksille/haaveilemaan....
aika hyvin löytyy hyllystä tavaraa ralli-escorttiin
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Joo,niin kuulin tossa kun kyselin kärjettömästä sytkästä escoon niin paikallisen varaosa-liikkeen myyjä väläytti että Junnikkala tekee niitä...Brenda kirjoitti:ei ole APE. APE-Import on Toppilassa.
Junnikkala myy iltaisin kotonaan. Päätyönä hän hoitaa Järvi-Kioskiaan.
Tmi: Autotuonti Juha Junnikkala. Onkohan se nyt Puolivälinkangasta vai Pyykösjärveä. Löytyy varmaan luettelosta...
Oon aina funtsinu, miksei hän laita nettiin mitään cataloogia...
Käytäntö on: puhelinsoitto, ja sovitaan milloin tavara noudetaan. eli sinne ei mennä notkumaan ikkunaostoksille/haaveilemaan....
aika hyvin löytyy hyllystä tavaraa ralli-escorttiin