Escortin kardaanitunneli

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Samil
Ylläpitäjä

Escortin kardaanitunneli

Viesti Kirjoittaja Samil » Pe Joulukuu 26. 21:04:24 2003

Tiedossa on että pitää suurentaa isoa laatikkoa varten, mutta...
Kuinka paljon ? Ylös ? Sivuille ? Katselin vaan kaasupolkimen sijaintia, ja näytti ettei ainakaan sivulle kovinkaan paljon ?
Jos jollakulla projektin tehneistä olisi kuvia, niin helpottaisi valtavasti. Ei tarvitsisi sen kummemmin mallailla tai oppia kantapään kautta...

Samoin pyöräkotelot askarruttaa, minkäkokoiset renkaat mahtuu isontamatta (taka)pyöräkoteloita ? 195/**/15" ? vai jopa 205/**/16" ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Joulukuu 26. 23:05:50 2003

isoa laatikkoa varten (varsinkin jos käytetään RS-alukoppaa) ei kardaanitunnelia tarvitse suurentaa. kepinreikää pitää siirtää ja kardaanitunnelin alla olevaa "vahvikepalkkia" leikata.
5-vaihteisessa joutuu alkup. vaihteiston kiinnityspellit siirtämään taaemmas tai poistamaan kokonaan.
kokonaan poistettaessa käytetään sierran leveämpää vaihteiston kiinnityspalkkia ja pultataan se suoraan lattiaan.

valurautakytkinkopalla joutuu antaan muutaman vasaran lyönnin vaihteistotunneliin.

itsellä on juuri 5-vaihteisen sovitus käynnissä. kuviakin on tullut räpsittyä...

cossun laatikko vaatii jo kerralla suuremman tilan, ja omassa jouduin tekemään polkimetkin uusiksi. kaasupoljin ei olis mahtunut tunnelin ja jarrupolkimen väliin

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 26. 23:48:32 2003

vaihdekepin reiän joutuu siirtämään 3" taaksepäin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Escortin kardaanitunneli

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Joulukuu 27. 11:00:01 2003

Samil kirjoitti: Samoin pyöräkotelot askarruttaa, minkäkokoiset renkaat mahtuu isontamatta (taka)pyöräkoteloita ? 195/**/15" ? vai jopa 205/**/16" ?
Riippuu vähän vanteesta mutta kyllä sinne varmasti 205 mahtuu kun löytää oikeanlaisen vanteen.Itsellä oli 195 ja tilaa oli vielä vaikka muille jakaa...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » La Joulukuu 27. 11:19:16 2003

Brenda kirjoitti:isoa laatikkoa varten (varsinkin jos käytetään RS-alukoppaa) ei kardaanitunnelia tarvitse suurentaa. kepinreikää pitää siirtää ja kardaanitunnelin alla olevaa "vahvikepalkkia" leikata.
5-vaihteisessa joutuu alkup. vaihteiston kiinnityspellit siirtämään taaemmas tai poistamaan kokonaan.
kokonaan poistettaessa käytetään sierran leveämpää vaihteiston kiinnityspalkkia ja pultataan se suoraan lattiaan.

valurautakytkinkopalla joutuu antaan muutaman vasaran lyönnin vaihteistotunneliin.

itsellä on juuri 5-vaihteisen sovitus käynnissä. kuviakin on tullut räpsittyä...

cossun laatikko vaatii jo kerralla suuremman tilan, ja omassa jouduin tekemään polkimetkin uusiksi. kaasupoljin ei olis mahtunut tunnelin ja jarrupolkimen väliin
Tarkennetaan kysymystä senverran, että juurikin 5-vaihteista olen laittamassa. Kuvat olisivat erittäin tervetulleita. Jos vaan saat johonkin näkyviin, tai viitsit laittaa mailiin sami.lehtola@mail.suomi.net

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Joulukuu 27. 13:16:00 2003

jjs kirjoitti:vaihdekepin reiän joutuu siirtämään 3" taaksepäin.
Sekä käyttämään vaihdevälin lyhentäjää koska keppi ottaa muuten käsijarruvipuun kakkoselle vaihdettaessa (ainakin mulla otti), siihen ainoa oikea lääke on kunnon teräskeppi. Liian moni hakkaa päätään seinään kaiken maailman keppivirityksillä kisassa ja kadulla.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Joulukuu 27. 18:09:56 2003

SHR kirjoitti:
jjs kirjoitti:vaihdekepin reiän joutuu siirtämään 3" taaksepäin.
Sekä käyttämään vaihdevälin lyhentäjää koska keppi ottaa muuten käsijarruvipuun kakkoselle vaihdettaessa (ainakin mulla otti), siihen ainoa oikea lääke on kunnon teräskeppi. Liian moni hakkaa päätään seinään kaiken maailman keppivirityksillä kisassa ja kadulla.
Mulla toimii hyvin kun siirretty kässäriäkin taaksepäin.
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » Su Joulukuu 28. 20:18:37 2003

Itse leikkasin palat pois kokonaan kytkinkopan tyköä (kyseessä siis valukoppa) Sitten vaihteisto paikoilleen ja pellitin siinä kardaanitunnelin uudestaan. Kaasupolkimelle tuli kyllä ahdasta, täytyy varmaan muuttaa kaasuttajan sitä vipusuhdetta, että liikkuu enemmän. Tai sitten taittaaa vähän kaasupoljinta. Täytyy katsoa kun sinne asti pääsee. Itse siirsin vaihdelaatikon kannatinkorvia taaksepäin ja pellitin alaosat kun oli liian isot hitsausraot.
Saas nähdä mitä sanovat leimalla kun muutoksia tehty koriin.

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ma Joulukuu 29. 19:01:33 2003

Isolle neloslaatikolle, riittää muutama vasaran napautus, mut tosta Sierran vitosesta mullakaan ei oo tietoa(ja semmoisen asennus olisi tossa joskus edessä), joten jos jollain ois kuvia, niin minäkin niitä mieluusti kattelisin?! :)

Ja vielä niistä kumeista, mulla on välikoppasessa 205/50 R15 ja hyvin mahtuuvat pyörimään, takana sopisivat tolla et:llä jopa muutaman sentin uloskin päin eikä kaariin kiinni ottais... Sisäpuolella on renkaan ja lehtijousen välissä parinsentin rako. Mut edessä mulla on 20mm levityspalat, muuten ottaavat tolppaan kiinni... Sen kummemmin on niiden vanteiden et:tä tiedä... :?

Eipä taida tää mun jaarittelu hirveesti auttaa.... :oops: :D
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ti Joulukuu 30. 9:17:51 2003

mulla pyöri 215/40 R17 ongelmitta
Takana ET 20
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Tammikuu 3. 0:03:19 2004

Viimeksi muokannut Brenda, La Tammikuu 3. 15:20:23 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Tammikuu 3. 0:08:28 2004

Mitkä nuo tuollaiset alu-korvakkeet on?
Mallia RS, vai?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Tammikuu 3. 0:09:19 2004

L@RE kirjoitti:Mitkä nuo tuollaiset alu-korvakkeet on?
Mallia RS, vai?
RS Mk2, kuten alukoppakin

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ke Tammikuu 7. 16:16:18 2004

Mielestäni ihan hyvät ohjeet, löytyivät täältä. Vieläkun ymmärtäisi kaikki noi hianot sanat :)
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Tammikuu 8. 15:15:22 2004

taitaa olla suomesta aika vaikee löytää tuollaista rs alukoppaa... ? :roll:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Tammikuu 8. 19:10:40 2004

[PeXi] kirjoitti:taitaa olla suomesta aika vaikee löytää tuollaista rs alukoppaa... ? :roll:
alkuperäiset ehjät hieman kattelussa, mutta uustuotantona löytyy.
omani (mikä näkyy kuvassa) ostin Oulusta Juha Junnikkalalta. 250€

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Tammikuu 8. 20:22:20 2004

Brenda kirjoitti:
[PeXi] kirjoitti:taitaa olla suomesta aika vaikee löytää tuollaista rs alukoppaa... ? :roll:
alkuperäiset ehjät hieman kattelussa, mutta uustuotantona löytyy.
omani (mikä näkyy kuvassa) ostin Oulusta Juha Junnikkalalta. 250€
Hei,nyt kun nostit kissan pöydälle niin kerroppa tästä Junnikkalasta...onko hänellä oma myynti "koju" jossakin?

Eihän ole APE-import?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Tammikuu 8. 20:46:02 2004

ei ole APE. APE-Import on Toppilassa.

Junnikkala myy iltaisin kotonaan. Päätyönä hän hoitaa Järvi-Kioskiaan.
Tmi: Autotuonti Juha Junnikkala. Onkohan se nyt Puolivälinkangasta vai Pyykösjärveä. Löytyy varmaan luettelosta...
Oon aina funtsinu, miksei hän laita nettiin mitään cataloogia...
Käytäntö on: puhelinsoitto, ja sovitaan milloin tavara noudetaan. eli sinne ei mennä notkumaan ikkunaostoksille/haaveilemaan....
aika hyvin löytyy hyllystä tavaraa ralli-escorttiin

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Tammikuu 9. 16:50:19 2004

Brenda kirjoitti:ei ole APE. APE-Import on Toppilassa.

Junnikkala myy iltaisin kotonaan. Päätyönä hän hoitaa Järvi-Kioskiaan.
Tmi: Autotuonti Juha Junnikkala. Onkohan se nyt Puolivälinkangasta vai Pyykösjärveä. Löytyy varmaan luettelosta...
Oon aina funtsinu, miksei hän laita nettiin mitään cataloogia...
Käytäntö on: puhelinsoitto, ja sovitaan milloin tavara noudetaan. eli sinne ei mennä notkumaan ikkunaostoksille/haaveilemaan....
aika hyvin löytyy hyllystä tavaraa ralli-escorttiin
Joo,niin kuulin tossa kun kyselin kärjettömästä sytkästä escoon niin paikallisen varaosa-liikkeen myyjä väläytti että Junnikkala tekee niitä...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vastaa Viestiin