40mm dellorto tuplien säätö?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

jimirs
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Lokakuu 14. 11:18:22 2014

40mm dellorto tuplien säätö?

Viesti Kirjoittaja jimirs » To Maaliskuu 24. 16:58:44 2016

Onko kenelläkään mitään yleis säätö ohjetta dellorton 40mm tuplille 2l ohc koneelle, missä saab 92 mahle männät, burtonin virinokka ja IS hoonattu kansi. Pitäs saada se käymään sen verran, että sais ajettua sen säätöpenkkiin.
Kiitos jo etukäteen!

//uploads.tapatalk-cdn.com/2016032 ... f16c9d.jpg

j_komu
Viestit: 21
Liittynyt: La Joulukuu 2. 14:25:57 2006
Paikkakunta: Pyhäsalmi

Re: 40mm dellorto tuplien säätö?

Viesti Kirjoittaja j_komu » To Maaliskuu 31. 9:38:12 2016

Saisikohan noista vähän suuntia ainakin suuttimille ja muille, synkro mittari olis hyvä olla.

• Jetting for standard 1600/1800/
2000 engines (40mm Dellorto
DHLAs)
34mm chokes.
140 main jets.
7772.10 emulsion tubes.
180 air correctors.
7850.1 idle jet holder.
40 idle jets.
7848.1 auxiliary Venturis.
40 pump jets.
Float level shut off height - 15mm.
Float height at full droop - 25mm.
Example engine had 12 degrees
of advance at an idle speed of 600rpm
and 38 degrees of total mechanical
advance. The distributor was a Bosch
points type (part designation J FU 4)
with vacuum advance.


Jetting for a modified 2000 engine
(45mm Dellorto DHLAs)
38mm choke size.
150 main jets.
7772.6 emulsion tubes.
190 air correctors
40 or 45 accelerator pump jets.
60 idle jets.
7850.9 idle jet holder.
8011.1 auxiliary Venturis.
Float level shut off - 15mm.
Droop setting - 25mm.
Example engine had 18 degrees
of advance at an idle speed of
1200rpm and a total mechanical
advance of 38 degrees. There was no
vacuum advance fitted to the engine
and fuel economy was down because
of this.

Vastaa Viestiin