Kentin lohkojen T-luku
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Kentin lohkojen T-luku
Jostain olen lukenut noista Kentin lohkon T-numeroinnista. Ja jos oikein muistan niin siitä voi päätellä kuinka isoksi voi porata Fordin mukaan. Tarkoittaako siis esim. T9, että voi porata .090" ylikokoon?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Kentin lohkojen T-luku
ei tarkoita. en muista mikä oli homman nimi, mutta isompi luku oli muka parempi, joku t20 tai jotain...
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re:Kentin lohkojen T-luku
Tosin just luin jostain, että alunperin ko. homma oli päinvastoin, eli T1 olis paras........<br><br>0.90 eli + 2.25 mm nyt kai onnistuu lohkoon kun lohkoon, vai onko kellään menny puhki,<br>eihän toi oo kun 1.13 mm puolelleen<br>
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Re:Kentin lohkojen T-luku
Suurin lohkovalunumero muistaakseni T30 vai oliko T20 kuitenkin jompikumpi. Mitä suurempi luku sitä paksummat seinämät ( muotti kuluu ). yli +0.090 ylikokoon ei kannattane alle T10 merkattuja lohkoja porata.
Edit: muistaakseni jossain classic fordissa oli tuosta poraushommasta juttu mihin asti kannattaa mennä
Edit: muistaakseni jossain classic fordissa oli tuosta poraushommasta juttu mihin asti kannattaa mennä
S a a b & F o r d
-
- Ylläpitäjä
Re:Kentin lohkojen T-luku
[quote author=TAp link=board=8;threadid=16400;start=0#123245 date=1068122668]<br>Tosin just luin jostain, että alunperin ko. homma oli päinvastoin, eli T1 olis paras........<br><br>[/quote]<br><br>Tuollaista voisi päätellä LotusCortina sivulta napatusta <br><br>(4) 681F 6015 <br><br>The ‘L’ version of this block was the original fitment in MKII L/Cs and obviously takes the 3020E type b6 bolt L/C crank. Round main caps. Most will bore to 85mm if they have a low ‘T’ number. <br><br>
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Re:Kentin lohkojen T-luku
[quote author=Cleveland link=board=8;threadid=16400;start=0#123279 date=1068128743]<br>Minne toi "T-luku" on stanssattu?<br>[/quote]<br><br>Siinä se on lohkon kupeessa parin sentin kohokirjaimin muistaakseni kuskin puolella. Kannessa on muuten samat T-merkinnät.<br>Siinä tämän vuoden Classic fordissa on myös ilmoitettu mitä eri poraukset vaikuttaa tehoon....yllättävän vähän muuten!
S a a b & F o r d
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Re:Kentin lohkojen T-luku
Classic fordin juttu T-luvuista on kyllä pelkkää potaskaa. <br><br>Lohkon vahvuushan on suoraan riippuvainen vesitilojen koosta ja paikasta. Vesitilat tehdään lohkoon keernoilla jotka ovat hartsihiekkaa ja ne siis rikotaan jotta ne saadaan lohkosta ulos. Lohkon ulkokuoren muodot tulee hartsihiekkamuotista joka on myös rikottava.<br><br>Veikkaan, että T-numerot tarkoittavat alkuperäisen muotin numeroa, josta hartsihiekkainen ulkomuotti on tehty. Näitä on valimolla ollut parikymmentä kappaletta (T1-T20). Tätä teoriaa tukee se, että lohkoissa T-numero on ulopäin kohoavassa kyltissä, jonka reunoissa näkyy ruuvit joilla se on ollut alkuperäismuotissa kiinni.<br><br>Laittakaapas googleen hakusanaksi valimotekniikan perusteet ja lukekaa löytyvää opusta läpi.<br><br>- Ville
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:Kentin lohkojen T-luku
Mun kentti on T-23..
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re:Kentin lohkojen T-luku
Joskus aikanaan porasin 1.6 kentin 85,5mm männille, hyvin kesti. T- numerosta ei kyllä ole muistikuvia..
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re:Kentin lohkojen T-luku
Uudempi lohko oliskos se 711 pitäisi kestää paremmin 85-85.5mm porauksia, tosin vanhemmista taitaa olla erikoismalleja joissa ei ole vesitilaa "putkien" välissä.<br>Kuten Vehje totesi niin ne hiekkamuotit on aina uusia ei ne kulu, ainoastaan valettu putki voi olla sivussa kampiakselilinjasta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke Syyskuu 28. 9:17:37 2005
- Paikkakunta: Kokemäki
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke Syyskuu 28. 9:17:37 2005
- Paikkakunta: Kokemäki
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Ihan hyvä paketti.Ei noilla puristeluilla pitäi poikia jos seokset kunnossa.mark1 kirjoitti:Tarkoitin tietysti .090" ylikoko (pitäis mennä nukkuun)Puristuksia muuten tulossa n. 11,5 (Anglian tasapäät+lankkukansi, ilmeisesti gt (venttilit 34 ja 39,5)saas nähdä mistä poksahtaa
Nokkana BCF 2 ja ruokkimisesta vastaa Dellorto dhla 40 tuplat, peltisarja.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.