Mk1 Taunuksen perämurikoista...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Mk1 Taunuksen perämurikoista...

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » To Marraskuu 15. 21:02:02 2012

Saikos noita kuinka monella eri välityksellä? Ilmeisesti olivat ns. ''Iso-Atlaksia'', kun puhutaan 71-73 Taunuksista. Lukkoahan noissa ei missään tainnut olla mutta kiinnostaisi ottaa selvää että mikähän välitys mahtaa löytyä -72:n Taunuksen perästä, kun koneena on ollut 2.0 V6. Ja tehtiinkö Fordin toimesta ikinä perää joka menisi ''bolt-on'' tuohon vakiperän tilalle ja olisi lukollinen, muistanko väärin että joissain Capreissa olisi ollut lukkoperiä vakiona?
Sierra Cosworth 4x4 -91

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Mk1 Taunuksen perämurikoista...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Marraskuu 16. 7:21:12 2012

Cossu92 kirjoitti:Saikos noita kuinka monella eri välityksellä? Ilmeisesti olivat ns. ''Iso-Atlaksia'', kun puhutaan 71-73 Taunuksista. Lukkoahan noissa ei missään tainnut olla mutta kiinnostaisi ottaa selvää että mikähän välitys mahtaa löytyä -72:n Taunuksen perästä, kun koneena on ollut 2.0 V6. Ja tehtiinkö Fordin toimesta ikinä perää joka menisi ''bolt-on'' tuohon vakiperän tilalle ja olisi lukollinen, muistanko väärin että joissain Capreissa olisi ollut lukkoperiä vakiona?
Viimeiset 2.8i Injection Special mallit oli vakiona lukkoperällä. Muihin sen sain lisävarusteena, jonka harva ruksasi. Bolt-on perää Taunukseen ei liene mistään musta sopivan kuin saman korin Cortinasta.

Vaikka puhuttaisiin saman tyypin perästä, eli "iso-atlas", "pikku-atlas", "enkku" ja jne jne, niin erot on leveydessä ja tukivarsistossa. Erot voi olla niinkuin pieniä kuin esim Caprin vs. jokkis-eskortin isoatlas on molemmat lehtijousituennalla, mutta jousitallat akseliputkessa hiukan eriasennossa jollon kardanin laipassa muistaakseni 5 asteen ero kulmassa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: Mk1 Taunuksen perämurikoista...

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Pe Marraskuu 16. 7:30:17 2012

Cossu92 kirjoitti:Saikos noita kuinka monella eri välityksellä? Ilmeisesti olivat ns. ''Iso-Atlaksia'', kun puhutaan 71-73 Taunuksista. Lukkoahan noissa ei missään tainnut olla mutta kiinnostaisi ottaa selvää että mikähän välitys mahtaa löytyä -72:n Taunuksen perästä, kun koneena on ollut 2.0 V6. Ja tehtiinkö Fordin toimesta ikinä perää joka menisi ''bolt-on'' tuohon vakiperän tilalle ja olisi lukollinen, muistanko väärin että joissain Capreissa olisi ollut lukkoperiä vakiona?
V6-Taunuksen taka-akseli on iso-Atlas ja hyvin suurella todennäköisyydellä 3,44 välityksellä.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mk1 Taunuksen perämurikoista...

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Huhtikuu 10. 22:33:02 2013

Sitten on isoatlasta 3.75 välityksellä kait 2.0 koneelle.. ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Vastaa Viestiin