mulla oli hetken se toijalan ainoo automatic aikoinaan

olikohan perhe Valveen omistuksessa ensimmäisenä? sit jossain vaiheessa k-p:n kautta jonkun vaihtarin kautta mulle, oli siinä ennen k-p:tä ajossakin , sällin nimee en muista mutta turbox sitä kait sanottiin
ajelee kait noilla korotetuilla maastureilla kun viimex näin, nesteellä useesti näkyy

muistaakseni on tuolla projekti osiossa ihan viimesimmillä svuilla jotain höpinää innostuksissani kirjotellu

-> escort mk1 automatique ? tms otsake
tuossapa ne tärkeimmät, eipähän ollu paljoo kirjoteltu

"
tässä ostin ja alottelin hiukan räpläämään ton eskortin kanssa.
alotin viime viikolla keskiviikkona ropaamaan.
purin atomeiksi,hiekkapuhallettu suht hyvin,etulokkarin ja helman paikkaus,pohjatyöt yms suht nopeesti mun mielestä kun eilen maalasin pintavärin.tuli aikas kommee vaikka ite sanoinkin
sitten eilen ehtoolla kasasin heebeleitä paikoilleen,maalasin tarvittavat paikat mustaksi.
sitten kasasin lamput,puskurit yms pientä,ja hain sisustan ja farkkuvolvollisen tilpehööriä mitä tohon tuli kauppaan mukaan.
seuraavaksi sisältä takapeltien mitkä jää näkyyn niin maalausta.
jarrut remppasin ja putken tein alusta loppuun viimmeviikolla.
oik takasylkkä vuotaa niin sen joutuu viä vaihtaan.samalla laitoin 79 gil-vanteet alle.koneeseen ja laatikkoon tuli kans öljynvaihto tehtyä.
ja kaikki em.kuiteskin samalla kun 2kpl kossuja rempattu,yms kasa muita rojekteja tehty.
niin ja sain kotona vielä tapetoitua ja maalattuakin
nyt ens viiikon huilaan ja möllöttelen kotona "
oli pohjamaalissa mutta aikas ehjä koppanen, laittelin siitä etuloksujen alahelmat molemmin puolin uusiksi ja väri päälle.
hiukan uus maali meni aavistuksen oranssisemmaksi kuin tuo orkkis keltanen.
tää oli jo pilattu vaihtamalla mk1 lodju -> mk2 laatikkoon, ja kone oli 1.6 alkuperäsen 1.3 sijaan.
samoten uupu maskit ja kromit, niitä sai metästellä aika lailla. osia tuli juu mukaan mutta purettu joskus 10 vuotta sitten ja osat tippuillu pehminneistä pahvilaatikoista ja kunto sit sen mukaset...
kasasin sen nippuun kun sain merkit ja hilpetöörit suunnilleen kasaan ja jarrut , edessä levyt ja takana pikkurummut ,kunnostettua. tomaatti kuitenkin toimi ok ja oli siirrettävissä ajamalla, tosin trailerilla haettiin.
muistaakseni laitoin jopa ehjät pätkäpuskurit eteen
muutoin tuli siis keltaseksi+ musta melko riapuinen vinyyli joka aiemminkin paikattu ehjäksi

röpömassalla
maskiin ja takavalojen välin maalasin mustaksi jonkun mallin mukaan.
sisältä jäi kasaamatta kun ei ollu sisustaa mukana, penkit mettästin jostain omista varastoista että pääsi siirteleen.
mittaristo+ nahka oli vaihdettu, nyt en muista oliko sport vaiko gt mittaristo.
eniten harmittaa että myin pelliset isot sammukka levikkeet kun tuli auton mukana uudet

meni muistaakseni hyvään kotiin

joko eskolle tai sit essoblue nimimerkille, jos muisti ei ihan pätki..
toki niitä saa uusia pellisiä mutta olishan ollu jo sit varastossa..
auto siis myyntiin tollasenaan ja piti mennä riihimäki / eteläsuomi alueelle
siviilikäyttöön manuaalisoinnin jälkeen, höpötteli että tartti koria kun vanha meni ruttuun oliskohan ollu joku Sami ?joka sen osti. pitkään oli sähköposti osote tallessa mutta joku kerta siivosin pikku hönössä äspostia kun oli mukamas täys niin poistin sit kaikki
kun myyjän piti laitella kuvaa kun saa liikenteeseen

kait se meni ralliin sitten kun ei o missää näkyny, ostaja tais olla klubilainen kuitenniin?
tosin en tiedä missä menee nyt kun ei muista rekkaria ja toi ei ollu kilvissä kun ostin.
siistihän se oli kutakuinkin päältäpäin. tarttis oikeen kaivaa jos jostain löytäis valokuvaa rojektista, muistaakseni nappailin niitä.