Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
sapporo
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011
Viesti
Kirjoittaja sapporo » To Tammikuu 5. 18:54:27 2012
Tämmönen kysymys että mikä on etu noilla coil overeilla escorttiin taakse (mk1)? Onko edut lähinnä ralliin vai radalle?
Rojektina on tuo oma escortti joka tulee pääasiassa radalle, jos joskus valmistuu..

Ja laitetaanko lehtijouse tilalle yks jousinen vai..
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » To Tammikuu 5. 20:09:53 2012
ilmeisesti nelilinkki tulossa
säätövaraa kait haetaan mut kuinka moni jaksaa niitä säädellä harrasteautossa mut onhan ne mukavat olla.
kisamiehillä on feikki alu/peltipellistä tehdyt jouset siellä. koska sääntö sanoo jotain semmosta että jousituksen tyyppiä ei saa muuttaa. muuten katsastuksessa tulee tyly tuomio. vaikka alusta ois maksanut tuplaten mansikoita.
tietty ne on rupelilla ja solmussa mutta tehdään uudet uuteen kisaan.
itsellä tosin vain mk1 eskossa kadulla mk2 kilpa ykslehtijouset ja pysty bilsteinit iskaritorneissa + panhard + RS tangot + kisapuslat + vahvistettu takasilta. noillakin osilla on ihan kivaa sladissa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Pe Tammikuu 6. 10:37:50 2012
Säätömahdollisuudet;
Kilvanajoon riittävän jäykkä lehtijousi painaa, ja korkeudensäätö on aikalailla vaikeaa, joskaan ei mahdotonta. Lavallinen jousipakkoja ihan vaan säätöjen hakuun maksaakin jonkinverraan.
Coil-over-tyyppiset ratkaisut ovat paljon helpompia noissa asioissa

-
sapporo
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011
Viesti
Kirjoittaja sapporo » Pe Tammikuu 6. 13:29:35 2012
ok. Eli sinne jätetään vaikka yks lehti vaan paikoilleen.? ja sitä 4linkkiä en oo myöskään miettiny, ilmeisesti hyvä olis olla, vai.. Tohon taka päähän on onneks vielä aikaa ku kaikki lattiat saa vaihtaa ja runkopalkit, kynnykset ja peltiä sais vielä hakee neliö tolkulla. On meinaan vähä mätä tuo kori, mutta kyllä se pikku hiljaa tulee. Kaikkia ehdotuksia noiden alusta ratkaisujen suhteen otetaan vastaan.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Pe Tammikuu 6. 14:38:45 2012
Lehtien kanssa ongelmaks tulee se perän paikallaan pysyminen. Siihen toki auttaa ylätangot. Mutta ei itsellä tiinassa pysynyt siltikään perä paikoillaan 150hv takapyörätehoilla. Lähti silti mielellään kiertymään. Eli nelilinkeillä saa tuon ongelman pois sekä vähän säätömahdollisuuksia lisää.
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Pe Tammikuu 6. 16:53:28 2012
koska peltityöt on tekeillä kannattaa investoida niihin hieman kalliimmpiin ns. bda iskaritorneihin enemmän hiukan tilaa siellä. sellaiset pyöreähkön malliset.
jotkut on tekaissut sellaisen kätevän korkeussäädön sinne sisälle kabiiniin ei tarvi kontata siellä auton alla. sama homma konehuoneessa korkeussäätö sopivalla työkorkeudella.
itsellä tosin puuttuu nuo molemmat mut näin jälkiviisaana oisin laittanut/teettänyt jos oisin silloin tiennyt noista. kotelot on itsellä ne neliskanttisen malliset. noista oli joskus vuonna paavo sellaisia malleja joissa se yläosa tornin katto oli ohutta mut ne on varmaan polettu kaikki jo suohon. muistaakseni on kolme peltiä päälekkäin näissä uudemmissa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
sapporo
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011
Viesti
Kirjoittaja sapporo » Pe Tammikuu 6. 20:04:27 2012
löytyiskö keltään kuvaa tämmösistä "torneista", näkis vähä kuinka tekis
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73
-
hoopee
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Viesti
Kirjoittaja hoopee » Pe Tammikuu 6. 21:01:24 2012
sapporo kirjoitti:löytyiskö keltään kuvaa tämmösistä "torneista", näkis vähä kuinka tekis
Irtotornit ja ylösalaisin
-
el_reino
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja el_reino » To Tammikuu 19. 18:25:21 2012
Sultzi kirjoitti:Lehtien kanssa ongelmaks tulee se perän paikallaan pysyminen. Siihen toki auttaa ylätangot. Mutta ei itsellä tiinassa pysynyt siltikään perä paikoillaan 150hv takapyörätehoilla. Lähti silti mielellään kiertymään. Eli nelilinkeillä saa tuon ongelman pois sekä vähän säätömahdollisuuksia lisää.
Voihan 4-linkkiä käyttää myös lehtijousella jos on "slipper" jouset. Eli jousien etupää liukuu holkkien tms varassa. Mutta ei taida olla saatavilla monia eri jäykkyyksiä.
Helpommalla pääsee kun laittaa kynäjouset.
-
sapporo
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011
Viesti
Kirjoittaja sapporo » Pe Tammikuu 20. 6:27:56 2012
joo, eikös bda:as ollu kans semmoset
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73