Vanhakoppaan tehostettu startti?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Epponen
CRSC jäsen 2017
Viestit: 83
Liittynyt: To Elokuu 30. 17:24:07 2007
Paikkakunta: Joensuu

Vanhakoppaan tehostettu startti?

Viesti Kirjoittaja Epponen » Ke Toukokuu 25. 20:24:38 2011

Minkä sierran startti kävikään kentti+type9 yhdistelmään, moniko hampainen ja minkälaiset mitat semmosessa on jos joku viitsisi sanoa?
Ja ootteko modaillu vähän isompia latureita kenttiläisiin?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Vanhakoppaan tehostettu startti?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 25. 22:16:59 2011

viewtopic.php?f=2&t=80896 <- tuolla aikaisempaa juttua asiasta.
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Vanhakoppaan tehostettu startti?

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 26. 9:56:41 2011

Selvennykseksi:
vanhoissa kenteissä (60 -luvulla->7/70? saakka) on vauhtipyörä eri hammasluvulla.
70-luvulla OHC ja Kent samalla vp. hammasluvulla ja startin hammasluvulla.
Jos kentissäsi on siis uudempi vauhtipyörä, voit laittaa suoraan OHC-sierran välitetyn startin.
Hammaslukuja en valitettavasti ulkoa muista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin