5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Black Mk1
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammikuu 22. 16:39:04 2003

5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja Black Mk1 » To Syyskuu 25. 13:41:14 2003

Eli kyselisin tässä ajeltuani sata kilsaa maantiellä mk1:sellä että onko mitenkään mahd. laittaa esim riesan 5v lootaa kenttiläiseen?<br>RPM n.4000 k/min satasen vauhdissa.... ???<br>Vissiin perävalityksen vaihto auttas kans, mutta..
_____________________________
Ford Escort -73 1600
Käyttökuljetin Saab 900i

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Syyskuu 25. 13:45:10 2003

Varmaan ois helpompi pistää se perä harvemmaksi...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Syyskuu 25. 14:07:49 2003

Sinnehän se menee edelleenkin kuten iso 4v:kin. Iso kytkin, vaihdekepin reiän siirto ja kardaanin lyhennys/rs-kardaani, siinähän ne kait suurimmat...

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja BDG » To Syyskuu 25. 17:12:25 2003

Omassa piti painelaakerin ohjausholkkia lyhentää,otti paineasetelmaan kiinni
RapajuoppoPutkiMies*469*

Black Mk1
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammikuu 22. 16:39:04 2003

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja Black Mk1 » To Syyskuu 25. 20:00:24 2003

Mites sitten se riesan laatikon kiinnitys moottoriin?<br>Ei kai ne pultin reijät vaa satu oleen samat ku pikkulootassa? Täytys varmaa hommata se riesan loota ja vähäsen mittailla ettei tarttis joka juttua täältä kysellä..
_____________________________
Ford Escort -73 1600
Käyttökuljetin Saab 900i

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja BDG » To Syyskuu 25. 20:21:55 2003

Kiinnitys sama.Startti on kehällä alempana,välipellin joutuu mulkkaamaan.<br>
RapajuoppoPutkiMies*469*

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja potsi » Pe Syyskuu 26. 8:57:17 2003

Välityksen vaihto on helpompi, mutta loikkari laatikkon asennus/lopputulos palkitsevampi. :)<br><br>Type 9 on pari tullu laitettua. <br><br>Vaihdekepin reijän siirto taaksepäin. perinteinen tapa on leikata vanha reikä pois. Siten että, se jää epäkeskeisesti siihen irtoavaan palaan. Se käännetään toisinpäin, ja hitsataan kiinni. Siirto on luokkaa 70-80mm. Riippuu moottorin asennosta.<br><br>Laatikon keskikannattimen olen rakentanut vakio+sierra. Escortin kannakkeesta korin korvakkeet. Ja sierralaisesta laatikon kiinnityksen. Väliin lattarautaa ja vähän vahvikkeita.<br><br>Koriin täytyy antaa vähän vasaraa. Riippuu jälleen moottorin paikasta. Mulla on ollu noissa aina WeeeCeeen palkki, omatekele koneenkorvakkeet ja laskettu raidetanko. Niin moottorit on ollut matalalla. Ja olen ottanut ne pakettina pois kun on tarvinnut. Niin minä en ole oikeastaan joutunut ollenkaan levittämään laatikon käytävänposkia. Mutta jos haluat ottaan laatikkoa pois niin että se tulisi ilman koneenkiinnityksiin koskematta jouheesti pois. Niin Sitten kannattaa harkita tätä<br><br>Sitten täytyy ottaa siitä BDG mainitsemasta painelaakerin holkista muistaakseni noin 15mm pois.<br><br>Sitten vielä lyhyempi kardaani jossa on iso spoori. Minulla on ollut lyhennetty kaksiosainen ja toisessa RS:n kardaani. <br><br>Siinä nyt jonkinlainen harhaan johtava selostus. :) Mutta yleensä kannattaa ottaa mitta käteen ja miettiä itse noita siirtomatkoja. Koska niissä on yksilöistä johtuvia eroja.<br><br>Tässä myös samaa asiaa.<br><br>kuinkas moni on laittanut MT75 hoppaan? Onko kukaan punninnut kuinkapaljon se painaa? <br><br>Ja vielä pieni kysyly perään. Minkä laatikon laittisitte 2l viritetyn katuauton moottorin perään?<br><br>1 type 5<br>2 type 9<br>3 MT75<br>4 Borg Warner T5<br>5 sportti Getragin<br>6 ZF<br><br> <br><br>
Jäsen 488

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Syyskuu 26. 21:22:23 2003

[quote author=potsi link=board=8;threadid=14824;start=0#111316 date=1064555837]<br><br>Ja vielä pieni kysyly perään. Minkä laatikon laittisitte 2l viritetyn katuauton moottorin perään?<br><br>1 type 5<br>2 type 9<br>3 MT75<br>4 Borg Warner T5<br>5 sportti Getragin<br>6 ZF<br><br> [/quote]<br><br>Riippuu tietysti rahatilanteesta mutta jos massii löytys niin varmasti joko Borg Warner T5<br>tahi sportti Getragin(ZF ois sitten ralliin...)
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 26. 21:48:41 2003

vai miten olis Borg W. t56 jos massia löytyy liikaa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Syyskuu 27. 8:28:47 2003

[quote author=sierra friikki link=board=8;threadid=14824;start=0#111470 date=1064602121]<br>vai miten olis Borg W. t46 jos massia löytyy liikaa<br>[/quote]<br><br>Se on sitten lottovoiton jälkeen... ;D
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja mexico » Su Syyskuu 28. 22:59:55 2003

[quote author=sierra friikki link=board=8;threadid=14824;start=0#111470 date=1064602121]<br>vai miten olis Borg W. t46 jos massia löytyy liikaa<br>[/quote]mikäs laatikko toi on? eikö se ole t56? ???
Ford escort mexico -75
Ford escort 1300 deluxe -68
Chevrolet camaro -68

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Syyskuu 28. 23:05:27 2003

[quote author=mexico link=board=8;threadid=14824;start=0#111812 date=1064779195]
[quote author=sierra friikki link=board=8;threadid=14824;start=0#111470 date=1064602121]
vai miten olis Borg W. t46 jos massia löytyy liikaa
[/quote]mikäs laatikko toi on? eikö se ole t56? ???
[/quote]
mun muistin mukan t46 on 6 vaihteinen borgi
saatan muistaa väärinkin
pitääpi lueskella vähän hyllyn tarjontaa ,,,jospa siitenkin muistan väärin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja mexico » Ma Syyskuu 29. 0:05:39 2003

tarkoititko tätä laatikkoa? http://ddperformance.com/T56%20Kits.htm
Ford escort mexico -75
Ford escort 1300 deluxe -68
Chevrolet camaro -68

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 29. 9:42:11 2003

no niin muisti pettää .....aina joskus ;D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Lokakuu 2. 12:48:56 2003

[quote author=sierra friikki link=board=8;threadid=14824;start=0#111816 date=1064779527]<br><br>mun muistin mukan t56 on 6 vaihteinen borgi<br>saatan muistaa väärinkin <br>pitääpi lueskella vähän hyllyn tarjontaa ,,,jospa siitenkin muistan väärin<br>[/quote]<br><br>Oikeinhan se meni. Ja vähän olisi muutenkin overkill vaikka vähän enemmänkin viritellyn 2-litraisen perään. T56 kestää mm. Viperin 8-litraisen V10:n perässä. T5:sia on jonkun verran myynnissä noin 1000:sta eurosta lähtien. Uudempi 5-vaihteinen BW on T45, en tiedä sen kestävyyseroa T5-lootaan.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Lokakuu 2. 12:56:27 2003

joo oikein ja väärin<br>t46 laatikko on olemassa laitan kohta yhden skannauksen joss siitä tietoa<br>ja cossuun on saatavilla sellainen<br>hinnasta ja yleisyydestä ei tietoa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

EK
Ylläpitäjä

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja EK » To Lokakuu 2. 13:01:43 2003

BW:n laaatikot ovat nykyään Tremec-merkkisia. Tässä linkki Tremecin sivulle josta näkee vääntömomenttikestävyydet ja välitykset.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Lokakuu 2. 17:00:09 2003

http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?a ... 4<br>tässä yhdestä leikkeestä kopio<br>bg t46 on kyllä olemassa taitaa olla heikompi versio t56:sta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Re:5 vaihdetta....kentin jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Lokakuu 10. 21:21:40 2003

;D ollaan sotkettu 1600 ja 2000 ohc sekä kentii 1600 5-loviseen is lootaan. vähän peltiä piti hakata vasaralla kardaanitunnelista mutta perkele sopii se.!!!!!<br>Kytkinlevy sekä vauhtipyörä 2000 tonnisesta ja toimii!!!<br>kardaani lyhennetään sopivasti.! kenttiin saqma paska mútta osta raicingistä uus kytkinlevy mallia 1600gt taunus..<br>sama levy kuin 2l ohc ulkohalkasia 190 mm mutta sama rihla!!-...
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Black Mk1
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammikuu 22. 16:39:04 2003

Viesti Kirjoittaja Black Mk1 » La Tammikuu 15. 13:51:44 2005

Sovittelin tossa kone ja laatikko pakettia paikalleen ja tuli mielleen et mitenkähän sitte ton nopeusmittarin kans? Näyttää olevan sähköistä mallia. Saakohan sitä muutettua mitenkään vaijeri toimiseksi? 45 egeä muuten makso lautamäellä kytkinlevy. ei paha.

Vastaa Viestiin