ohc männät
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma Lokakuu 27. 20:12:22 2008
ohc männät
osaako joku kertoa kummat männät pitäisi hommata mitä lautamäki motorsportilla myydään. itellä on saabin kanget ja tarveis mahlen männät tilata mutta on kahta eri puristuskorkeutta saatavana eli kummasta niistä on helpompi alkaa rakentamaan?
toinen 34,5mm ja toinen 39.6mm puristuskorkeudella
toinen 34,5mm ja toinen 39.6mm puristuskorkeudella
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: ohc männät
Mitä rakennat? Vapari, turbo?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: ohc männät
39.6mm
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: ohc männät
Saabin kangella tulee kyllä aika rapsakasti yli lohkosta (eli lohkon tasosta) tolla lakikorkeudella.jjs kirjoitti:39.6mm
Saagin kanki ja 34,5mm mäntä osuu aika lähelle alkuperäistä.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: ohc männät
Vastasin väärin. Saabin veivin kanssa käytetään matalampaa mäntää kuten Mikko totesi.
Ja lohkosta raapaistaan tarvittaessa pois.
OHC:n omalla veivillä -> korkeampi mäntä
EDIT: Mikolle kiitos oikaisusta
Ja lohkosta raapaistaan tarvittaessa pois.
OHC:n omalla veivillä -> korkeampi mäntä
EDIT: Mikolle kiitos oikaisusta

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma Lokakuu 27. 20:12:22 2008
Re: ohc männät
selvä kiitoksia. onko kokemuksia sitten paljonko tulee puristuksia jos on männänlaki lohkon tasalla? mitä puristuksia on käytetty ohc koneissa?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: ohc männät
Jos on vakioisku, ratkaisee männän halkaisija hieman, mutta palotila näyttelee tärkeintä osaa puristusten arpomisessa.
Nosta männän laki lohkon yläpuolelle seuraavan mitan verran: kannentiivisteen korkeus puristettuna miinus 0.6-0.7 mm. Tästä on monta mielipidettä, mutta rajoina on se ettei ole niin ylhäällä että keikkuessaan ottaa kanteen kiinni ja liiallinen rako kannen ja männän välillä (ns. paljealue) aiheuttaa nakutusta, 0.9-1.0 mm on jo liikaa.
Nosta männän laki lohkon yläpuolelle seuraavan mitan verran: kannentiivisteen korkeus puristettuna miinus 0.6-0.7 mm. Tästä on monta mielipidettä, mutta rajoina on se ettei ole niin ylhäällä että keikkuessaan ottaa kanteen kiinni ja liiallinen rako kannen ja männän välillä (ns. paljealue) aiheuttaa nakutusta, 0.9-1.0 mm on jo liikaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani