Escort tolpat taakse
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 17:46:29 2008
- Paikkakunta: Mäntsälä
Escort tolpat taakse
Eli siis, täällä on varmaan asiantuntijoita aiheesta ykköskoppa eskorttiin taakse kynätolpat. En löytäny heti ainakaa haulla, jos joku vois valaista asiasta, että miten homma menee ja miten katsastus? Jos löytyy valmis topikki tai linkki, niin riittää myös.
Escort mk1
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Escort tolpat taakse
muutos ei vaadi lupia tieliikennekäyttöön.
ostat 2 kpl iskarikoteloita joita on kahta mallia semmonen kantikas ja pyöreähkö.
pyöreähkö on kalliimpi.
ainaski kolmea eri mittaa oon nähnyt.
-ota se pisin siitä voi aina leikata liiat pois.
tietty jos haluu hifistellä niin kandee laittaa siihen koteloon korkeuden säätö ei tartte sitä paskasta iskaripakettia säätää.
ostat 2kpl akseli kiinnikkeitä
hyvä mig hitsaus umpisaumaan sopivasti sieltä täältä edeten ettei vedä yhtä pötköö
-ja ei haittaa vaikka hitsaus on molemmin puolin
lompakko ratkaisee sen mitä sinne täytteeksi
käytetyt lähtee varmaan 100 € kpl ja öhlins uusi on tuhansia mut ne ei mene rikki ovat huollettavia.
ja 30 m ilmalennot tuntuvat mukavilta loikkia
öhlins, bilstein, spax. jostain tuuninki sarjasta voi saada katuautoon ihan hyvät jos ei tarvi loikkia käy vain kaupassa jne.
-karamellinvärisistä jousista saa essolla plussaa vai mitä se oli
EDIT
hyvä kun joku suomensi paremmin lataa tuo escort mk2 rally preparation vai mikä se oli
esim tästä
http://www.pdfgeni.com/book/ford-escort ... n-pdf.html
-tai kirjakaupasta
ostat 2 kpl iskarikoteloita joita on kahta mallia semmonen kantikas ja pyöreähkö.
pyöreähkö on kalliimpi.
ainaski kolmea eri mittaa oon nähnyt.
-ota se pisin siitä voi aina leikata liiat pois.
tietty jos haluu hifistellä niin kandee laittaa siihen koteloon korkeuden säätö ei tartte sitä paskasta iskaripakettia säätää.
ostat 2kpl akseli kiinnikkeitä
hyvä mig hitsaus umpisaumaan sopivasti sieltä täältä edeten ettei vedä yhtä pötköö
-ja ei haittaa vaikka hitsaus on molemmin puolin
lompakko ratkaisee sen mitä sinne täytteeksi
käytetyt lähtee varmaan 100 € kpl ja öhlins uusi on tuhansia mut ne ei mene rikki ovat huollettavia.
ja 30 m ilmalennot tuntuvat mukavilta loikkia
öhlins, bilstein, spax. jostain tuuninki sarjasta voi saada katuautoon ihan hyvät jos ei tarvi loikkia käy vain kaupassa jne.
-karamellinvärisistä jousista saa essolla plussaa vai mitä se oli
EDIT
hyvä kun joku suomensi paremmin lataa tuo escort mk2 rally preparation vai mikä se oli
esim tästä
http://www.pdfgeni.com/book/ford-escort ... n-pdf.html
-tai kirjakaupasta
Viimeksi muokannut Fomococars, Pe Toukokuu 28. 0:03:55 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 17:46:29 2008
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort tolpat taakse
jees kiitti paljo :=) Siis ihan katueskoon tulossa, ettei mitään öhlinssei viitsi ostella 

Escort mk1
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Escort tolpat taakse
Tuommoiset pyöreät tilattiin omaan projektiin rally designilta. Mettikseltä tulossa akseli jossa korvakot valmiina.Fomococars kirjoitti:ostat 2 kpl iskarikoteloita joita on kahta mallia semmonen kantikas ja pyöreähkö.
Iskarit ja jouset uupuu meiltäkin.
Seuraavaa tilausta suunnitellaan.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Escort tolpat taakse
Korjaus tuohon ehdotettuun hitsaustapaan:
Ei mitään umpisaumaa vaan kiinni 1,5 cm saumanpätkillä 2,5 cm välein (noin mittoja). Nitkuttaa hitsauksessa kovettuneen pellin poikki sauman vierestä rasituskohdissa.
Sama periaate kaikessa vahvistushitsauksessa ja komponenttien liitännässä.
Ei mitään umpisaumaa vaan kiinni 1,5 cm saumanpätkillä 2,5 cm välein (noin mittoja). Nitkuttaa hitsauksessa kovettuneen pellin poikki sauman vierestä rasituskohdissa.
Sama periaate kaikessa vahvistushitsauksessa ja komponenttien liitännässä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe