vanhahousu kori pukissa

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ti Marraskuu 17. 16:45:00 2009

morjeesta.roikkus toi vanhakoppa tuolla koripukissa ja tarttis lattiapeltejä ruveta vaihteleen.eli kymysys,uskaltaakos ottaa esim. etulattia pellin pois kun auto on kori pukissa vai olisko parempi tiputtaa koppa lattialle ja vaihtaa se siinä.lähinnä vääntyminen mietityttää?? kiitoksia etukätehen.
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Marraskuu 17. 16:59:10 2009

minä en ainakaan usko millään että vääntyisvaikka vetäis koko lattian pois.

itellä roikku välikoppa katosta liinoilla ja eka tein ulkohelman, sitten sisähelman (lattia ja runkopalkki paikoillaan)
niiden jälkeen vedin toiselta puolelta koko lattian ja runkopalkin pois ja tein ne, sitten toiselle puolelle sama operaatio.
vaihteistotunnelin tein lopuksi eli sekin oli pois välistä sen jälkeen kun molemmat puolet oli tehty ja samaan aikaan hitsailin niin että olin peltien päällä.
kun kaikki oli tehty niin ovet paikoilleen eikä mitään merkkejä vääntyilystä.

tähän malliin
ja näin
lattiapelti ei ole palkeissa kiinni
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Marraskuu 17. 17:02:12 2009

escortista varmaan kyse. kyllä se kestää lattiapellin vaihtaa jos auto ei ole läpimätä...kilpureita kun pyöriteltiin pukeissa niin puuttui puolet lattiasta sekä takapyöränkaaret ym. eikä ongelmia...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ti Marraskuu 17. 18:26:50 2009

no helvata,eihän siinä muutaku laikka laulaan :D . mites onkos muuten tietoo näistä


FORD ESCORT 1968->80 TAKAVETO Pitkittäispalkki Escort-I/II O
Escort MkI/II 68->80 Pitkittäispalkki oikea [1968->1980]

FORD ESCORT 1968->80 TAKAVETO Pitkittäispalkki Escort-I/II V
Escort MkI/II 68->80 Pitkittäispalkki vasen [1968->1980] onko ihan runko palkkia? edestä kuinka pitkälle.?itellä naamapellistä jonkun metrin verran taakse niin ruttusta ja haperoo että vaihtoon.
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Marraskuu 17. 19:45:25 2009

nuo runkopalkit ei taida tulla kuin pelkästään lattiaan.
noiden peltiosien kuvia voit katsella klokkerholmin sivuilta klikkaamalla tuotenumeroa
http://www.klokkerholm.com/e-handel/see ... limited=-1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Marraskuu 18. 13:58:09 2009

x-pressed steelpanelsilta löytyy runkopalkkeja, mut hinta onkin aika kova 245£ ja noilla on kovat lähetys kulut suomeen. onko palkit huonona konehuoneen vai pyöräkotelon puolelta?
ford escort´79 tic

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ke Marraskuu 18. 16:43:00 2009

adh kirjoitti:x-pressed steelpanelsilta löytyy runkopalkkeja, mut hinta onkin aika kova 245£ ja noilla on kovat lähetys kulut suomeen. onko palkit huonona konehuoneen vai pyöräkotelon puolelta?
enimmäkseen pyöränkotelon puolelta ja aika haperot siitä etupalkin kohdalta ja ihan rutussa siitä mutkan kohdalta.ehkä taas turhaa hipoilua mut kauheen näköset on et siks haluisin vaihtaa ne.paljokos toi 245 puntaa ois euroissa :oops: ?
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Marraskuu 18. 18:35:47 2009

mk kax kirjoitti:
adh kirjoitti:x-pressed steelpanelsilta löytyy runkopalkkeja, mut hinta onkin aika kova 245£ ja noilla on kovat lähetys kulut suomeen. onko palkit huonona konehuoneen vai pyöräkotelon puolelta?
enimmäkseen pyöränkotelon puolelta ja aika haperot siitä etupalkin kohdalta ja ihan rutussa siitä mutkan kohdalta.ehkä taas turhaa hipoilua mut kauheen näköset on et siks haluisin vaihtaa ne.paljokos toi 245 puntaa ois euroissa :oops: ?


se on noin 275e ja siihen VAT(15%) päälle ja tietenkin rahdit. Mexicon etuloksunkaarille rahti olis ollut 90e luokkaa.
ford escort´79 tic

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Marraskuu 18. 19:45:54 2009

Tietysti kun vähän käyttää aikaa niin nuohan ei ole mitään mahdottoman muotoisia itsekkään taivutella ihan perusvehkeillä, muodot kuitenkin pääosin suoria ainakin yhteen suuntaan ja kun tekee samaan tyyliin osista kun alkuperäisetkin niin suht helppoja tehdä. Omasta viitseliäisyydestä sitten kiinni miten alkuperäisen muotoista haluaa tehdä

Työtähän toki on eli muutama ilta varmaan menee jos ei ihan ammattilainen ole

Itse jos rupeaisin tekemään niin ehkä 1.5mm pellistä tekisin, se alkuperäinen 1mm on riittävä ainakin pohjan osalta mutta jos paljon tunkilla nostelee niistä niin äkkiä on aika ruttusen näköset

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Marraskuu 18. 20:13:56 2009

VesQ kirjoitti:Tietysti kun vähän käyttää aikaa niin nuohan ei ole mitään mahdottoman muotoisia itsekkään taivutella ihan perusvehkeillä, muodot kuitenkin pääosin suoria ainakin yhteen suuntaan ja kun tekee samaan tyyliin osista kun alkuperäisetkin niin suht helppoja tehdä. Omasta viitseliäisyydestä sitten kiinni miten alkuperäisen muotoista haluaa tehdä

Työtähän toki on eli muutama ilta varmaan menee jos ei ihan ammattilainen ole

Itse jos rupeaisin tekemään niin ehkä 1.5mm pellistä tekisin, se alkuperäinen 1mm on riittävä ainakin pohjan osalta mutta jos paljon tunkilla nostelee niistä niin äkkiä on aika ruttusen näköset
niin kyllä sillä 350e per puoli muutaman illan niitä taivutteleekin.
ford escort´79 tic

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ke Marraskuu 18. 20:36:25 2009

adh kirjoitti:
VesQ kirjoitti:Tietysti kun vähän käyttää aikaa niin nuohan ei ole mitään mahdottoman muotoisia itsekkään taivutella ihan perusvehkeillä, muodot kuitenkin pääosin suoria ainakin yhteen suuntaan ja kun tekee samaan tyyliin osista kun alkuperäisetkin niin suht helppoja tehdä. Omasta viitseliäisyydestä sitten kiinni miten alkuperäisen muotoista haluaa tehdä

Työtähän toki on eli muutama ilta varmaan menee jos ei ihan ammattilainen ole

Itse jos rupeaisin tekemään niin ehkä 1.5mm pellistä tekisin, se alkuperäinen 1mm on riittävä ainakin pohjan osalta mutta jos paljon tunkilla nostelee niistä niin äkkiä on aika ruttusen näköset
niin kyllä sillä 350e per puoli muutaman illan niitä taivutteleekin.
juu kyllä tohon rahaan sa mennä aikaakin.jösses et on kalliita.eiköhän noi taivu ku tekeen ruvetaan,aattelin vaan ku aikas edullisia on noi muut korjaus palat.niin millistäkö on pääasiassa noi runko palkit.? sinänsä onneks ei paljoo oo tehtävää.kaikki lattia pellit kun vaihtaa niin pääsee sopivasti eroon kaikista vanhoista paikoista,noi runko palkit ja vähä naama pellissä askartelua niin mätä hommat olis siinä.
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

arska82
Viestit: 295
Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja arska82 » Ke Marraskuu 18. 20:46:34 2009

Tuossa sulle kuvat tukipalkeista jotka tulee niiden vanhojen palkkien päälle. Viet vain paikalliselle metallipajalle jotka leikkaa/särmää peltejä. Hiekkapuhallat vain vanhat palkit, sinkki/happomaalaat ne ja pistehitsillä tukipalkit päälle. Tulevat siis konehuoneen puolelle ja yltävät tulipellista puskurin kiinnityskohan taakse. Ite laitan tämmöset. Tuleepahan vähän tukevampi keulasta ku tukipalatki on 2mm plootua.

http://i137.photobucket.com/albums/q201 ... 1258569382
http://i137.photobucket.com/albums/q201 ... 1258569796
http://i137.photobucket.com/albums/q201 ... 1258569815

Tuolla muutakin samansuuntaista projektia ku sulla. Ei A-ykköstä, mutta ihan tyytyväinen ekaksi kerraksi.

http://s137.photobucket.com/albums/q201/Arska82/Escort/
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Marraskuu 18. 21:13:54 2009

Nuo päällekkäiset rakenteet on kyllä aika paha jos ei sitten peltien välissä ole ihan kunnon rakoa mihin pääsee maalia ja kotelosuojaa suihkuttamaan kunnolla eli mielummin sitten leikkaa tuon "tukipalan" muotoisen palan vanhasta pois ja uusi tilalle, itse ainakin karsastan päällekkäisiä ?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 18. 21:15:51 2009

Ompas mielenkiintoisen näköiset "piirustukset".. :D

..joutui ihan vähän aikaa tuumaamaan, et WTF ennen kuin tajus. Joissain pajoissa saatetaan sanoa muutama kommentti moisista kuvista. :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

arska82
Viestit: 295
Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja arska82 » Ke Marraskuu 18. 21:50:39 2009

Tosiaan unohtu laittaa, että maalaat myös sen tukipalkin sisäosat myös, ja kotelosuojaa väliin niin perkeleesti! ja onhan siellä päällekkäisiä peltejä muuallakin jotka on kestäny yllättävän hyvinä ilman mitään suojaa. Esim. iskarin yläpäät oli omassa vehkeessä vain pienessä ruskassa vaikka siellä on kolme kerrosta päällekkäin?!
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja mk kax » To Marraskuu 19. 13:05:18 2009

Tuolla muutakin samansuuntaista projektia ku sulla. Ei A-ykköstä, mutta ihan tyytyväinen ekaksi kerraksi.

http://s137.photobucket.com/albums/q201/Arska82/Escort/ juu oon noita sun kuvia seuraillukki ja kyl komeeta jälkee syntyy. :)
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vanhahousu kori pukissa

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Marraskuu 23. 12:02:38 2009

itse tein aikoinaan omaan esko Mk1 rojektiin 2 kpl säädettäviä tukijalkoja joissa oli sellaiset U muotoiset ylhäällä ja alhaalla romiksesta pyöreat rosteri palat .
-muistaakseni otin ne Mk2 lehtipakan kiinnitys osista. vaimennuskumella tai ilman.
ihan vain varmuudeksi.
-lisäksi pulttasin moottori ja vaihteisto palkin kiinni operaatioiden ajaksi.
-itsellä ei ollut turvakaaria autossa

istu hyvin runkopalkin alle.

hyötynä oli myös se että kesti nousta koriin sisälle.
välillä kun on aina työläs laskea kori maa tasoon jos yksin duunaa.

sellaiset 2kpl 12V sähkövinssit koripukkiin ois hyvät. tai edes ketjutaljat.
vois säädellä korkeutta ihan mieleiseksi. ja tietysti korin kallistuskulmaa telineessä.

tsemppiä projektiin
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin