atlas perästä

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

atlas perästä

Viesti Kirjoittaja adh » La Maaliskuu 21. 22:00:32 2009

oletteko kasannut perän krympillä vai kovalla holkilla? mistä saisi sopivia shimmejä jos tekee kovan holkin?

vai tehdäänkö holkin "shimmitys" sorvilla? kertokaapa miten olette tehneet tai kuinka ISOT pojat tekee voima moottrin perään akselin.
ford escort´79 tic

Too slow
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
Paikkakunta: Rasvamonttu

Re: atlas perästä

Viesti Kirjoittaja Too slow » La Maaliskuu 21. 23:08:26 2009

Ei ammattimiehen tekemää, eli näin tein itse:

Kasasin laakeri satsin mukana tulleen krympin kanssa, sitten otin sen pois ja mittasin sen ja sorvissa joustamaton tilalle!
Tuo perän shimmaus on aikas aikaa ja kärsivällisyyttä vaativaa hommaa! Mutta kun tekee kärsivästi niiiiin hyvä tulee! Itse shimmasin vanhojen laakereiden kanssa(sorvissa sisäkoolista pikkasen pois että luiskahti..), sitten kun kaikki näytti hyvältä (hammaskuviot, välykset ja laakerijäykkyydet) niin uudet lakrut zf:ään kiinni ja kasaan! Ja lopuksi tuo kova holkki!

Ainakin viime kesän ajeluissa kikottimen perä oli hiljainen..tai kaikki muu melu onnistui peittämään sen..

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: atlas perästä

Viesti Kirjoittaja adh » La Maaliskuu 21. 23:35:51 2009

noo siinähän ne tärkeimmät tulikin jo. saako mistään perään shimmilevyjä tai osaako joku sanoa niille mittoja.
ford escort´79 tic

mekaanikkorace
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 21:01:36 2004

Re: atlas perästä

Viesti Kirjoittaja mekaanikkorace » Su Maaliskuu 22. 15:07:15 2009

laakeriliikkeistä kannattaa kysyllä, sieltä löysin omaan tarvittavat simmilevyt. sisähalkaisia niissä 40mm, menee poskilaakereihin ja vetopyörän alle. Kympin, satkun ja kolmen satkun levyjä oli ainakin..
Capri mkIII 2.8 injection -81
Escort mkII "rs2000" projekti-80

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: atlas perästä

Viesti Kirjoittaja HarriS » Su Huhtikuu 19. 7:55:26 2009

Mulla on yksi perä josta on poskilaakerin kiinnikepannat kadonneet. Onko nämä yksilökohtaiset vai käykö toisen perän vastaavat osat?
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: atlas perästä

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Huhtikuu 19. 10:08:23 2009

Voisi kuvitella että sama kuin lohkon runkopukkien kanssakin eli pannat laitettu paikalleen ja vasta sitten koneistettu laakeripesät yms, eli voipi olla että ei istu toisesta

Tiedä sitten pystyykö noita jälkeenpäin poraamaan/hiomaan, voi olla että tarvisi sitten olla akseliputket irti

Ihan mutuilua :D

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: atlas perästä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Huhtikuu 19. 11:15:52 2009

Lisää mutuilua, vois luulla ettei ole ihan niin tarkka, kun tulee kuitenkin ihan erilaiset laakerit kuin runkopukkeihin lohkoissa. :o

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: atlas perästä

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Huhtikuu 19. 16:13:05 2009

Mutuilun mutuilua, kävi tuokin mielessä että kun on kova kooli niin ei olisi niin tarkka mutta kyllähän kai sekin taipuu jos kiristetään soikeaan reikään ??, sivusuunnassa ei varmaan ole niin tarkka kunhan pysyy suorassa...... :-s

Vastaa Viestiin