Escort mk1 museokatsastus?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mcb88
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Kesäkuu 21. 13:32:29 2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

Escort mk1 museokatsastus?

Viesti Kirjoittaja mcb88 » To Helmikuu 28. 21:28:06 2008

Terve! En löytänyt haulla mitään kyseisestä aiheesta niin kertokaanhan ammattilaiset mitä kaikkea eskolta vaaditaan että sen saa museokilpiin? itse en tiedä aiheestä yhtään mitään mutta ihan mielenkiinnosta vaan kyselen että voisiko restaurointi olla kanttava projekti.. siis ajallisesti ja rahallisesti vaikkei sitä näiden kanssa pelehtiessä pitäisi liiemmin miettiäkään :lol:

Valaiskaa minua viksummat!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

museoauto

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Helmikuu 29. 21:06:24 2008

eli suomeksi

100% alkuperäiskunnossa

JOS ON AUTO JOKA KAIKIN PUOLIN HUIPPU KUNNOSSA OLLUT AINA TALLISSA YKS OMISTAJA AJETTU VAIK 65000KM VIRHEETÖN MAALIPINTA NIIN.
älä pura koko autoa ja hiekkapuhalla heti päreiksi vaan käyt näyttämässä ja keskustelet muutoksista yms ei tee turhaa tuhoa jos ei tartte tämä tarina on tosi !!!

tarkoittaa sitä eli jos autosi on vaik -70 esko ja autossasi on ehyet -70 luvun lisävalot kiinni niin niitä ei tartte poistaa ja alkaa etsiin virheetöntä puskuria.

kaikki listat yms varusteet jotka mallissasi oli uutena on oltava ehyet ja orkkis paikoillaan.

loasuojan kaaret yms vakiot kaasaria ja imuvaijeria myöten.

varmaan etupenkit eskossa suurin huolen aihe ja etulokarit (jos saa muualta kuin steel panels hinta mansikoita)
-jos penkissä pieni kuluma voit paikata sen varaosan penkista otetulla palalla ammattilainen verhoilee sen helposti

penkinpäällisiä ei ei saa käyttää
alkuperäisen mukaiset auton renkaat

1. etsi käsiisi lähin henkilö joka suorittaa museokatsastus hyväksynnän
katsastuskonttori tietää ainaski

2.harraste palstat täällä kin on muutama MR komea Ford MK1

3.paljon kuvia, esitteitä, yms joista voi näyttää toteen että tälläinen se oli uutena.

4.sisäverhoilu pitää olla ruskea jos oli uutenakin musta ei käy jne.
peltivanteet, pölykapselit, alkuperäiset peilit jne. vetokoukku saa olla jos on vanhaa mallia esim -70 luvun malli.

5.rumat ruostepaikat pohjassa=HYLKÄYS eli teet näyttelyauton

6. konehuoneen tarrat vesiletkut by ford, venakopan tarra jne

NIIN hyvän aihion hakuun kannattaa käyttää aikaa ellei ole sukukalleus yms. perintö

pari kolme varaosa-autoa joista se rakennetaan muutosrosentteja ei tule ja ei kannata ainakaan sanoa et tämä on siitä ja siitä autosta !!!!!!


vaihdelaatikko ja perävälitys vakiot eli laitat jostain hyvän lootan ja perän joka ei huuda ?

MOOTTORI PITÄÄ ILMEISESTI OLLA ALKUPERÄINEN LOHKO
porata tietysti saa kunhan ei näy ulospäin (gröömn tarkoitin tietyst että moottorin yms osien oltava ulospäin VAKIOT ei muutoksia NÄKYVIÄ sellaisia)


EHKÄ ALKUPERÄINEN LOHKO ON AUTOSI TÄRKEIN OSA JOS SE VAADITAAN ?
KAIKEN MUUN VOIT LAINATA ? MUISTA SAMANLAISISTA MALLEISTA

pakosrj pelti jos esim. sport malli muuten valurauta jne.

-tietysti eihän voi tietää onko sulla 1.1, 1.3, 1.6 alunperin oleva kansi joten älä jumiudu sellaseen

ESCON JARRUPUTKISTO jos on ehjä älä poista yhtä hienon tekeminen on aika tuskasta varovainen kiilloitus ja avot

jarrupääsylinteri tietenkin uus.

Oisko jollakin hyvää vinkkiä miten jarrunestesäiliö puhdistetaan vai voiko tummuneelle muoville enää mitään.

ei karvanoppia ei ikkuna kalvoja stereot saa olla kunhan on ajan mukaiset esim -70 luvulta kajareita myöten.

alkuperäinen tunkki, vararengas, rengasavain, vararenkaan kiinnityskumi lenkki jne

Tsemppiä jeesataan kaikin tavoin kuvia yms meillä täällä on kaikilla paljon yms tietoa

Nimimerkki MK1 Esco -69 GT
Viimeksi muokannut Fomococars, Su Maaliskuu 2. 13:38:44 2008. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: museoauto

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Helmikuu 29. 21:31:12 2008

Fomococars kirjoitti:penkinpäällisiä ei ei saa käyttää

-saa käyttää


peltivanteet, pölykapselit, alkuperäiset peilit jne. vetokoukku saa olla jos on vanhaa mallia esim -70 luvun malli.

-aikakauden mukaiset alumiinivanteet hyväksytään myös


MOOTTORI PITÄÄ ILMEISESTI OLLA ALKUPERÄINEN LOHKO
porata tietysti saa kunhan ei näy ulospäin
kannen oltava ulospäin vakio, pakosrj pelti jos esim. sport malli muuten valurauta jne.

-moottori saa olla vaihdettu alkuperäistä vastaavaan



alkuperäinen tunkki, vararengas, rengasavain,

-eivät ole pakollisia mutta vaikuttavat arvostelupaperin kohtaan:alkuperäiset työkalut

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Maaliskuu 2. 16:07:36 2008

jatkaisin tohon pari juttua;
- penkit pitää olla ehjät myös suojusten alta, puhtaudestahan voi keskustella.
- Yleisilme lienee kaikkein tärkein, eli virheetön lakattu maalipinta ja vanhat kromit ja halkeilleet ikkunatiivisteet eivät sovi yhteen.
Eli vaihtoehtoja on kaksi; käyttökuntoinen tai uutta vastaavaksi entisöity, noiden väliltä on vaikeaa löytää kompromissia.

olet varmaan katsonut jo
http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm

pietis
Viestit: 114
Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja pietis » Su Maaliskuu 2. 20:17:03 2008

Nämä mr-autotkin ovat varmasti haluttuja autoja myös varastaa.
Saako niihin asentaa hälytintä, joskus joutuu kuitenkin jättämään kylällä ilman valvontaa?
Ei sillä, eihän ne nyt ole tietystikään helppoja vietäviä.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Maaliskuu 2. 20:41:01 2008

pietis kirjoitti:Nämä mr-autotkin ovat varmasti haluttuja autoja myös varastaa.
Saako niihin asentaa hälytintä, joskus joutuu kuitenkin jättämään kylällä ilman valvontaa?
Ei sillä, eihän ne nyt ole tietystikään helppoja vietäviä.
kyllä saa asentaa.eihän siitä jää edes näkyviin muuta kuin vilkkuledi ja joissain malleissa pienet sisätutkat

Jorkkis79
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Toukokuu 30. 23:02:02 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jorkkis79 » Ma Maaliskuu 3. 1:18:52 2008

omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että noihin hälyihin kannattaa ehkä satsata.

<TILITYS ALKAA>
Multa lähti lähti neljä vuotta sitten '78 escortti parkkipaikalta malmilla eikä ole löytyny vieläkään. Hiukan tuli pahamieli, koska se oli ajettu vain 65000km ja täysin orkkiskunnossa, huoltokirjat yms tallella...Se oli faijan tädin vanha auto. Oli tarkoitus museokatsastaa se heti kun olisi ollut rahaa käyttöautoon, mutta jouduin siirtymään dösän kyytiin muutamaksi kuukaudeksi, kun jollain oli sille enemmän käyttöä.

Virkavalta totesi, että ei sellainen lukittava tanko ratissa auta mitään jos joku sen tahtoo pölliä. Ratti antaa periksi niin paljon että sen tangon saa siitä ihan vaivatta pois. Opin tämän sitten kantapään kautta... :D

Eihän se '78 esco nyt mikään maailman harvinaisin vehje tietysti ole, mutta kummasti siihen liittyy tunnearvoa. Mä kävin sillä 2003 kesällä Berliinissä, Wienissä ja Prahassa saakka, joten ei sen luotettavuudessa ainakaan mitään vikaa ollut :D Oli se kyllä hiukan kestävyysurheilua niin pitkä reissu tehdä noin vanhalla autolla..

Eniten ihmetyttää että mihin se on hävinnyt, Meniköhän se varaosiksi? Luulis että se jostain löytyis jos se olis jollain huviajelulla ollut.

Nyt on tallissa 73 escortti ja siinä on hälytin. ( enkä säilytä sitä parkkipaikalla) Ei tosin ole museokunnossa, mutta ehkä se pikkuhiljaa siihen suuntaan rupeaa muuttumaan...

mcb88
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Kesäkuu 21. 13:32:29 2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

asd

Viesti Kirjoittaja mcb88 » Ti Maaliskuu 4. 22:53:59 2008

Sääli jorkkiksen helmen kohtaloa.. luulisi juu osiksi menevän tuollaisten ja mahdollisesti ulos maasta ja siellä kasataan sitten takas kuosiinsa.
Ja kiitoksia paljon informazuunista kaikille taitaapi jäädä tuo meikäläisen vempele nyt hetkeksi ainakin tuohon jamaansa, kun varsinkin vielä tuo 2,0 ohari konekin kiinni niin menee aika hankalaksi.. jos sitä vaan loisi tuosta käyttöauton itselleen niin hyvä olisi.
Btw. Mahtaisiko joltain tästä voorumista ylimäärästä 2d kattoa.. kun tuossa omassani on ns."suomiluukku" sorvattuna :?

Tuossa linkki autoon! http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Maaliskuu 6. 11:42:17 2008

Silloin tällöin näkyy aina että myydään runkonumero/peltipala.

Veikkaus on että jossain rallipoluilla esko hyristelee uudella runkonumerolla.

monet ajaa keulan *askaksi yms kaato juttuja ja koria etsivät.

Mutta toivon että se tulee vielä vastaan ja löydät sen ja jos se jostain löydetään niin rystyset etsii kohdetta.

Laita varastettu runkonumerosi tänne jakoon aina jos jossain on esko niin vois runkonumberon tarkistaa. Tollaset asiat pistää *ituttaan. :evil: :evil:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin