kuvia lisätty 3 kpl Tehtaan RS1600 yksityiskohtia,
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
kuvia lisätty 3 kpl Tehtaan RS1600 yksityiskohtia,
Viimeksi muokannut bda12, Su Tammikuu 20. 16:33:48 2008. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Mikäs toi on, muinainen abs boxi?
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Jarrutehostin (alipaine)TVR kirjoitti:Mikäs toi on, muinainen abs boxi?

-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Miten se toimii?Bootsi kirjoitti:Jarrutehostin (alipaine)TVR kirjoitti:Mikäs toi on, muinainen abs boxi?
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
tehostin
Tämä toimii kuten kaikki alipainetehostimet, erona on se että ns pääsylinteri sijaitsee jarrupolkimen yhteydessä kuten ns pedalbox ratkaisussa, eikä tehostimen perässä kuten esim GT:ssä.
Kilpureissa siihen aikaan käytettiin kahta tehostinta yksi kummallekin jarrupiirille, ei tosin aina.
Kilpureissa siihen aikaan käytettiin kahta tehostinta yksi kummallekin jarrupiirille, ei tosin aina.
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
sininen kilpuri
Se todella ajettiin talliin joskus 80-luvun alussa suoraan kilpailun jälkeen ko numero vielä ovessa.
Auto on alkuperäinen tehtaan tekemä kilpuri, ystäväni Peter Jenkins osti sen aikoinaan mutta hänellä ei ole ollut taloudellisia mahdollisuuksia sitä entisöidä.
Hänellä on lisäksi 2 kpl Lancia Fulvia autoja (kilpureita) sekä yksi normaali RS1600.
Häneltä ostin oman museoautoni, joka oli tehtaan koesarjan auto = ensimmäinen auto jossa oli alumiininen sylinterinlohko.
Auto on alkuperäinen tehtaan tekemä kilpuri, ystäväni Peter Jenkins osti sen aikoinaan mutta hänellä ei ole ollut taloudellisia mahdollisuuksia sitä entisöidä.
Hänellä on lisäksi 2 kpl Lancia Fulvia autoja (kilpureita) sekä yksi normaali RS1600.
Häneltä ostin oman museoautoni, joka oli tehtaan koesarjan auto = ensimmäinen auto jossa oli alumiininen sylinterinlohko.
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: tehostin
Yleensähän alipaine jarrutehostin tarvii mekaanisen yhteyden polkimeen/pääsylinteriin.bda12 kirjoitti:Tämä toimii kuten kaikki alipainetehostimet, erona on se että ns pääsylinteri sijaitsee jarrupolkimen yhteydessä kuten ns pedalbox ratkaisussa, eikä tehostimen perässä kuten esim GT:ssä.
Kilpureissa siihen aikaan käytettiin kahta tehostinta yksi kummallekin jarrupiirille, ei tosin aina.
Eikös alipaine tehostimessa ole alipaine molemmillapuolilla kalvoa ja kun polinta painaa pääsee polkimenpuolelta venttiilistä ilmanpaine kalvolle ja tehostaa polinvoimaa kalvon avulla pääsylinterille?
Näin olen ymmärtänyt...
Toi kuvan tehostin on kyllä mielenkiintonen, et miten se oikein toimii... kun ei mee kun putkia siihen

-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Remoteservo, tuommoisen laitoin Cortinaani.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Tuo selventi kyllä, kiitos.Tinde kirjoitti:Remoteservo, tuommoisen laitoin Cortinaani.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
laitetaan vielä lisäselvennykseksi räjäytyskuva Escort TC/RS1600 servosta
http://kotinetti.suomi.net/tepi/remote-servo.jpg
http://kotinetti.suomi.net/tepi/remote-servo.jpg
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
TC ja RS1600 koneen vinouma konehuoneessa on ihmetyttäny meikäläistä eli se on yli tuuman kuskinpuolelle vinottain. En ole muuta keksiny kuin että TC tarvii enemmän tilaa kaasareiden puolelle kun siinä on kiintee/pitkä imusarja. Pakosarjan tilat on muutenkin ahtaat.
BDA ylävesiletku menee siksi läheltä pakonokkapyörää.
Kokeilin tätä koneen asentoa nykyisillä kent korvilla ja wc palkilla niin on vinossa niinkuin tossa kuvassakin.
Ratkaisin ongelman BDG:ssä muuttamalla hieman koneen korvia jotta saa koneen suorempaa ja kardaaniin vähemmän murtoa. Ylävesiletkukin sopii näin hyvin.
BDA ylävesiletku menee siksi läheltä pakonokkapyörää.
Kokeilin tätä koneen asentoa nykyisillä kent korvilla ja wc palkilla niin on vinossa niinkuin tossa kuvassakin.
Ratkaisin ongelman BDG:ssä muuttamalla hieman koneen korvia jotta saa koneen suorempaa ja kardaaniin vähemmän murtoa. Ylävesiletkukin sopii näin hyvin.
-
- Ylläpitäjä
Hmm, no siltähän tuo näyttää. Liekö ihan Foordin insinöörien suunnittelema.pablo kirjoitti:Oiskohan se ettei jakohihna syö letkua puhki kun näyttäs menevän aika läheltäArto65FB kirjoitti:Mikäköhän idea tuossa ylävesiletkun U-mutkassa on, koneelle vähän heiluntatilaa vai mikä?

-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Fordissa on tyyliä
Kyllä on niin tyylikästä MK1 RS Eskoa viimeisen päälle. Täytyy myöntää että löi sanattomaksi MAHTAVAA !!!!
Ja täydellinen Mk1 Escort korityösi kaikinen hienoine tinauksineen yms. upeat yksityiskohdat HIENOA Elias.

Ja täydellinen Mk1 Escort korityösi kaikinen hienoine tinauksineen yms. upeat yksityiskohdat HIENOA Elias.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com