kuvia lisätty 3 kpl Tehtaan RS1600 yksityiskohtia,

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

kuvia lisätty 3 kpl Tehtaan RS1600 yksityiskohtia,

Viesti Kirjoittaja bda12 » La Tammikuu 5. 19:15:07 2008

kuvia alkuperäisistä autoista

linkki

http://picasaweb.google.fi/kivitila/RS1600Alkup02
Viimeksi muokannut bda12, Su Tammikuu 20. 16:33:48 2008. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 7. 19:15:30 2008

Vau!
Mikäs tuo sininen kilpuri on, näyttää lähinnä "aikakoneelle", kuin suoraan -73 RAC:n jäljiltä :) Ja huomionarvoista mm. alkuperäiset levike-takasisälokasuojat, harvoin enää näkee.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Tammikuu 7. 19:38:30 2008

mahtavan näköinen toi sininen kilpuri!
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Tammikuu 7. 20:25:47 2008

Mikäs toi on, muinainen abs boxi?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Tammikuu 7. 20:40:48 2008

TVR kirjoitti:Mikäs toi on, muinainen abs boxi?
Jarrutehostin (alipaine) :wink:

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Tammikuu 7. 20:47:32 2008

Bootsi kirjoitti:
TVR kirjoitti:Mikäs toi on, muinainen abs boxi?
Jarrutehostin (alipaine) :wink:
Miten se toimii?

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

tehostin

Viesti Kirjoittaja bda12 » Ma Tammikuu 7. 23:10:48 2008

Tämä toimii kuten kaikki alipainetehostimet, erona on se että ns pääsylinteri sijaitsee jarrupolkimen yhteydessä kuten ns pedalbox ratkaisussa, eikä tehostimen perässä kuten esim GT:ssä.
Kilpureissa siihen aikaan käytettiin kahta tehostinta yksi kummallekin jarrupiirille, ei tosin aina.
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

sininen kilpuri

Viesti Kirjoittaja bda12 » Ma Tammikuu 7. 23:15:59 2008

Se todella ajettiin talliin joskus 80-luvun alussa suoraan kilpailun jälkeen ko numero vielä ovessa.
Auto on alkuperäinen tehtaan tekemä kilpuri, ystäväni Peter Jenkins osti sen aikoinaan mutta hänellä ei ole ollut taloudellisia mahdollisuuksia sitä entisöidä.
Hänellä on lisäksi 2 kpl Lancia Fulvia autoja (kilpureita) sekä yksi normaali RS1600.
Häneltä ostin oman museoautoni, joka oli tehtaan koesarjan auto = ensimmäinen auto jossa oli alumiininen sylinterinlohko.
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: tehostin

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Tammikuu 8. 9:22:54 2008

bda12 kirjoitti:Tämä toimii kuten kaikki alipainetehostimet, erona on se että ns pääsylinteri sijaitsee jarrupolkimen yhteydessä kuten ns pedalbox ratkaisussa, eikä tehostimen perässä kuten esim GT:ssä.
Kilpureissa siihen aikaan käytettiin kahta tehostinta yksi kummallekin jarrupiirille, ei tosin aina.
Yleensähän alipaine jarrutehostin tarvii mekaanisen yhteyden polkimeen/pääsylinteriin.
Eikös alipaine tehostimessa ole alipaine molemmillapuolilla kalvoa ja kun polinta painaa pääsee polkimenpuolelta venttiilistä ilmanpaine kalvolle ja tehostaa polinvoimaa kalvon avulla pääsylinterille?
Näin olen ymmärtänyt...
Toi kuvan tehostin on kyllä mielenkiintonen, et miten se oikein toimii... kun ei mee kun putkia siihen :roll:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Tammikuu 8. 9:50:34 2008

Todennäköisintä on että se ei toimi enää :)

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Tammikuu 8. 10:22:15 2008

Remoteservo, tuommoisen laitoin Cortinaani.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Tammikuu 8. 11:11:39 2008

Tinde kirjoitti:Remoteservo, tuommoisen laitoin Cortinaani.
Tuo selventi kyllä, kiitos.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 9. 0:16:56 2008

laitetaan vielä lisäselvennykseksi räjäytyskuva Escort TC/RS1600 servosta
http://kotinetti.suomi.net/tepi/remote-servo.jpg

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Tammikuu 9. 16:47:55 2008

Mikäköhän idea tuossa ylävesiletkun U-mutkassa on, koneelle vähän heiluntatilaa vai mikä?

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Tammikuu 9. 17:02:06 2008

Arto65FB kirjoitti:Mikäköhän idea tuossa ylävesiletkun U-mutkassa on, koneelle vähän heiluntatilaa vai mikä?
Oiskohan se ettei jakohihna syö letkua puhki kun näyttäs menevän aika läheltä :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Tammikuu 9. 21:58:49 2008

TC ja RS1600 koneen vinouma konehuoneessa on ihmetyttäny meikäläistä eli se on yli tuuman kuskinpuolelle vinottain. En ole muuta keksiny kuin että TC tarvii enemmän tilaa kaasareiden puolelle kun siinä on kiintee/pitkä imusarja. Pakosarjan tilat on muutenkin ahtaat.
BDA ylävesiletku menee siksi läheltä pakonokkapyörää.
Kokeilin tätä koneen asentoa nykyisillä kent korvilla ja wc palkilla niin on vinossa niinkuin tossa kuvassakin.
Ratkaisin ongelman BDG:ssä muuttamalla hieman koneen korvia jotta saa koneen suorempaa ja kardaaniin vähemmän murtoa. Ylävesiletkukin sopii näin hyvin.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Tammikuu 10. 9:44:39 2008

Juu, noinhan tuo vinous jossain Robsonin kirjassa perusteltiin, muistelen

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Tammikuu 10. 13:42:32 2008

pablo kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:Mikäköhän idea tuossa ylävesiletkun U-mutkassa on, koneelle vähän heiluntatilaa vai mikä?
Oiskohan se ettei jakohihna syö letkua puhki kun näyttäs menevän aika läheltä :roll:
Hmm, no siltähän tuo näyttää. Liekö ihan Foordin insinöörien suunnittelema. :lol: Onhan tollainen mutka toki halvempi tehdä käsityönäkin piensarjaan kuin valaa uusi termarin koppa.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Fordissa on tyyliä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Tammikuu 10. 18:18:23 2008

Kyllä on niin tyylikästä MK1 RS Eskoa viimeisen päälle. Täytyy myöntää että löi sanattomaksi MAHTAVAA !!!! :lol:

Ja täydellinen Mk1 Escort korityösi kaikinen hienoine tinauksineen yms. upeat yksityiskohdat HIENOA Elias.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin