Escort Mk1 1969 wanhakoppanen
-Kyseessä katulaite
-Näil näkymin OHC kansi tai hyvä rempattu vakio Cossy
-Ajelua ympäri vuoden
-90 % kaupungissa
-350 hv ois mukava tänne talvioloihin jos enemmän alkaa lipsumaan.
-kaikki varmaan miettii et tuonhan saa vaik fiestan turbolla saattaa varmaan saadakin. Ois kiva vaan olla hieman pelivaraakin ei sen tarttis olla fordin käyttämä orkkis puhallin.
-silti lähtis alhaalta mukaan
-Jos oikein potuttaa vois remmiahtimen laittaa alakierroksille vaik toyotan niitä saa käytettynä mukavasti jos se vetäis vaik 2500 tonniin asti. niis on joku magneettikytkin sydeemi. Joku varmaan tietää enemmän.
-Kiinteä vai erillinen hukkaportti tietysti jos 5 vuoden päästä pitää olla 500 heppaa niin silloin erillinen eiks jee vai.
-Pakosarja pitää tietysti tehdä tai jos joku tekee hyvän mitä sietää katsella vaik tigillä.
-GT sarjan turboja kehuttu herää mukavan alhaalta diskopallo vai mikä lie versio.
-Mites kun tota HX40 huudellaan ja maailma pelastuu mut kuuluko niihin jotka ei tuonne mahdu kun ei ole moista livenä nähnyt.
-Pitänee soitella turbopajat läpi mitä ne on noihin tunkenut. Cossy turbon lisäksi.
-Turbo projekti aloitteilla ehkä 205 lohkoon koska öljy ja vesipumpumpun hinta harrastajaystävällinen. Rojekti lohko yms. vielä hankkimatta.
-Cosworth kampuralla ja öljyruiskulla
-Ö-pohjana RS2000 alu pohja voiko käyttää ?
-Wiseco halvempi kuin cossy orkkis
-veivit cossy tai Eagle 5.7" kohtuu hinta
-korkeapaine Ö-pumppu
-modifioitu huohotusjärjestelmä
-MS ohjaa ruiskua ja EDIS suorasytkä
-IS imusarja näin alkuun
-Cooleri niin saakos sinne mahtuun minkäkokoista
-200 lohko hitusen raskaampi ainoa plussa et voi koneistaa ns. paremmat kannenpinnapultit. Tosin 200 merkki kyljessä tuo vähintään 10 hp lisää esson baarissa.
Kiitos VesQ
Turbon valinta ei mikään helppo juttu sitä ei auta ostaa summissa.
Niitä alkuperäisiä jäähyttäjän kiinnike peltejä ei ole ollu riesana vuoden 1984 jälkeen jolloin Esko muutettiin 2.0 versioon.
Samoten akku heitetty peräkonttiin -84
Jäähyttäjänä tarkoitus käyttää volvo 240 alu syyläriä.
Nykyään siellä on Sierran jäähyttäjä joka sekään ei ollut ihan pulttaa kiinni meininki. Mut hyvin mahtuu.
Alkaa olemaan kesäterässä jo nuo Ford Kent ja RS2000 syylärit joita on muutamia vuosien mittaan kertynyt joten siirrytään tuoreempiin malleihin.
Itsellä on WC Gr.4 palkki paljonko siirsit konetta vaatiko kardaanin lyhennystä. Tietysti jos ei hirveesti hyppyyttele niin ei se ehkä pohjaa laatikkoon.
Kardaani tunneli lähdön suurensin kun viimeksi auto oli koritelineessä kiinni. Joten sen puolesta vois konetta siirtää. Type-9 Quife 5-speed loota käytän.
Kiitos dudek kommenteista kaikki moinen tieto on kullanarvosta
Eli Wanhakoppanen -69 muokkasin tuolta ylempää tiedot ajantasalle.
Minkälaista puhallinta takaveto eskon OHC konehuoneeseen ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Minkälaista puhallinta takaveto eskon OHC konehuoneeseen ?
Viimeksi muokannut Fomococars, To Kesäkuu 7. 21:17:16 2007. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tuosta coolerista niin aika ahdasta alkaa olemaan jos haluaa keulan säästää alkuperäisenä (siis maskin ja sen kiinnikkeet). Toki sen pystypuolan joutuu tuhoamaan samaten ne pellit jossa alunperin syyläri kiinni.
Itse siirsin konetta niin lähelle rintapeltiä kun pystyy, juuri mahtuu sormi venakopan ja rintapellin väliin. Taunuksen syyläri ja teetetty cooleri. Kenno oli muistaakseni jotain 5cm paksu ja päätyjen kohdalta 75mm. Tanarin syyläri on siinä coolerin päätyjen välissä. Flektinä lautamäeltä hankittu 50mm korkea malli.
Tiukan sovituksen jälkeen vesipumpun pään ja flektin välissä on about 10mm tilaa, no kyllähän se riittää
Täytyy jokupäivä napsia muutama kuva jos kerkeää
Itse siirsin konetta niin lähelle rintapeltiä kun pystyy, juuri mahtuu sormi venakopan ja rintapellin väliin. Taunuksen syyläri ja teetetty cooleri. Kenno oli muistaakseni jotain 5cm paksu ja päätyjen kohdalta 75mm. Tanarin syyläri on siinä coolerin päätyjen välissä. Flektinä lautamäeltä hankittu 50mm korkea malli.
Tiukan sovituksen jälkeen vesipumpun pään ja flektin välissä on about 10mm tilaa, no kyllähän se riittää

Täytyy jokupäivä napsia muutama kuva jos kerkeää
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
En nyt ole varma onko kyseessä vanha- vai välikoppa, mutta itse laitoin mitsun evo3:sen välärin vanhakoppaseen. Menee just hyvin sinne syylärin eteen ja volvon syylärin kanssa vielä ahtoputket tulee just sopivasti syylärin sivuilta. Kenlowen litteä 10" flektikin mahtuu väliin ja tilaakin jää vielä muutama milli. 

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST