3000 caprin jarrut taneen

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

3000 caprin jarrut taneen

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Pe Toukokuu 19. 11:02:00 2006

Muistaakseni joskus oli juttua että escorttiin saa isommat/jäähdytetyt jarrulevyt. Käyttäen 3000 caprin levyjä ja autoracingista levityspala satulaan.

oliko näin?

Eli eikös taunuksessa ole sama satula? ja sopiskohan se levykin heittämällä? :?

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Toukokuu 19. 11:54:05 2006

Moi,

kannattaa soittaa RallyRaceen Samille. Se osaa kertoa nuo ulkoa ja sieltä saa tarvittavat levikepalat.

Jos on tarvetta Taunuksen M16(?) satuloille, niin mulla on yhdet 4000km ajetut ylimääräisenä hyllyssä....

- Kimmo

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 19. 12:00:15 2006

Ei. 3000 levyt ovat erilaiset alkaen -74, ja jäähdyttämättömät aina.
Ratkaisu on Capri 2,8i -jäähd.levyt; sama kiinnitystapa, halkaisija kuin Escoissa (mk1 TC, Mexico+RS:t suunnilleen, ja mk2 1,3->). Sama Caprin setti on luokiteltu 1 ryhmän Escoon, tai oikeastaan päinvastoin.
Satulaksi käy Taunuksen satula myös, halki ja levikepalat pultteineen kiinni. Myös korvakkeen ja satulan väliin tulee spacerit.

Huom, satuloita on 3:lta eri valmistajalta; Girling, ATE, Bendix. Muistaakseni viimeisen kanssa voi tulla vaikeuksia, on tuplaporaukset puoliskosta toiseen ja muutossarjoissa on yleensä vain yhteen poraukseen tilkkeet.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin