Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » La Toukokuu 6. 22:43:28 2006
Elikkäs ongelmana ettei auton oma lämpömittari virka mitään. Kokeiltu 4 eri anturia(eri värisiä) eikä viisari värähdäkkään. Johdon runkoon laittaessa nousee tappiin kyllä.. Vaihdoin kiekkamittarillisen mittariston normaaliin ja jouduin vaihtaa bensa ja lämpömittarin piuhojen paikkoja mut ne pitäis olla oikein?? Bensamittari kyllä rulettaa normaalisti. Kokeilin kyllä noita 2 viimeistä anturia irrallaan siten et laitoin anturin rungosta piuhan kanteen kiinni ja puna/valkean piuhan anturiin ja anturi kuumaan veteen.... Onkos se sit sama asia et anturi koneessa kiinni

?? Moottorin maadoitus kunnossa ja patana 2000 ohc.. Edellisellä mittaristolla ja Koneella nousi muistaakseni ainakin vähän viisari..
Ja haulla kattelin ja löysin hyvän kuvan essikan mittariston liitoksista niin mittarin puna/valkea johto on oikeassa paikassa..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Su Toukokuu 7. 16:29:45 2006
Eikö kellään gurulla tietoa mikä mättää..

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Su Toukokuu 7. 21:21:32 2006
Täytyypi olla viallinen anturi(t).

-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Su Toukokuu 7. 21:29:17 2006
Anturit uusia..Motonetista haettu..Epäilys ois ettei se johdon pätkä riitä maaksi kun irrallaan testaa??? Ei viittis kyl turhaan ruuvailla kiinnikkään ku palautus aika huonoa sen jälkeen..
Niin juu Nykyisen anturin kierteessä on nokare tiiviste liimaa.. Oiskohan sillä tekemistä asian kanssa

... Miten tollanen anturi testataan oikeaoppisesti..

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ma Toukokuu 8. 10:26:07 2006
oletko mitannu yleismittarilla mitä vastusarvoja ne antaa kuumina/kylminä ?
kyllä joku arvo tulee äillä ilmoilla kylmästäkin koneesta. Ja sit lkokeile öytyykö sama arvo sieltä mittaristin takaa.
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ma Toukokuu 8. 11:26:37 2006
Täytyypi kattoa tosiaanki seuraavaksi tuo..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » La Toukokuu 13. 16:56:16 2006
No niin.. kävin tossa mittailemassa vähä noita arvoja. Johdon vastus on 0,02 ohm eli se kai pitäs olla kunnossa

. Anturin mittasin kylmänä, se oli 1,21 ohm ja lämpimänä 0,21 ohm. Lisäksi mittailin noi irto anturit ja ne antoivat eri arvoja joten ok.. Mut viisari se ei vaan värähdä. Avasin mittariston ja eipä sieltä ihmeellisyyksiä löytynyt mistä moinen vois johtua. Runkoon kun laittaa piuhan niin viisari ponnahtaa kerralla kattoon mut laskeutumisessa välillä nykii/pomppii ylemmäs asteikkoa eli oiskohan toi mittari sit kaput?? Voiko mittari pimetä tollai et runkoon laittaessa toimii mut muuten ei?? Kuulostaa kyllä vähä uskomattomalta

..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » La Toukokuu 13. 21:15:46 2006
Mittariston maadoitus kunnossa?
Mulla oli joskus jotain vikaa mittareissa, ylimääräsen maadoitusjohdon veto auttoi.
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Su Toukokuu 14. 3:25:15 2006
Jaa-a paha sanoa mut bensamittari toimii ja valot normaalisti..Ööö laitoitko jotenkin lisä maan(mistä) vai paransit oikeata maadoitusta uudella pisteellä

..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Su Toukokuu 14. 9:30:11 2006
Vedin uuden maa-johdon rungosta mittariston taakse, napaan johon maadoitus johtosarjan kautta tulee alunperin.
Jaa niin tämä olikin Cortinassa viime keväänä, lämpö- tai bensamittari ei toiminut oikein (en muista kumpi). Mutta samanlaisia nuo (Esco ja Cortsu) ovat sähköisessä mielessä.
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Su Toukokuu 14. 20:38:38 2006
No tuleeko sille mittarille sama jännite kun mitä bensamittarille tulee, ne taitaa muuten olla liki samanlaisia ?
-
soppa
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja soppa » Su Toukokuu 14. 21:00:27 2006
Ei tarvi kummoista kolhua essikan mittaristo, niin viisarit noissa p-aine ja lämpömittareissa hyppää pois paikoiltaan. Viisarihan on kahden metallilirpakkeen varassa, joista toista lämmitetään vastuslangalla ja joka bi-metallista tehtynä taipuu lämpötilan mukaan. Jos toinen mittari toimii normaalisti, niin jännite on kohdallaan ja jännitteensäätöpurnukka (regulaattori) toimii.
Kannattaa katsoa, että mittarin viisari pääsee liikkumaan normaalisti noiden lirpakkeiden varassa ja että lirpakkeet ei ota toisiinsa kiinni missään liikkeen vaihessa. Ite kokeilin mittarit irrallaan sylissä erilaisten hyppyjohtojen varassa, koska mittareita piti säätää (niitä voi säätää) useampaan otteeseen, että sai näyttämään oikein. Suomen posti oy oli viskonut mittaristoa jakelukeskuksessa varmaan pitkin seiniä, koska kaikki viisarit oli irronneet. Mutta siis jo pienikin kolhiminen saa viisarit vinksalleen ja ne alkaa takerrella.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Su Toukokuu 14. 21:56:50 2006
juu purin tosiaan sen ja viisari on paikallaan ja liikkuu vapaasti..Sitä jousta venyttämälläkö sitä säädetään mitä näyttää??meinaan taivutin sitä vähän ja viisari on lepotilassa alempana kuin ennen.. Noh sitä joutuu varmaan rukkailemaan kunhan ensin sais vaan eloa siihen..Seuraavaksi koitan tota Tinden ehdottamaa lisämaata..Entinenkään mittari ei näyttänyt oikein lämmintä..Jos ei silläkään ruleta niin kai pitää jostaki touhuta eri mittari

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ma Toukokuu 15. 10:41:15 2006
Pikkuhiljaa muistuu mieleen noi Mk2 jutut, siellähän on se folio-piirilevy ?
Oletkos mitannu johtosarjan päästä vai ihan niistä mittarin muttereista ? Ettei olis folio poikki ?
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ma Toukokuu 15. 10:54:44 2006
TAp kirjoitti:Pikkuhiljaa muistuu mieleen noi Mk2 jutut, siellähän on se folio-piirilevy ?
Oletkos mitannu johtosarjan päästä vai ihan niistä mittarin muttereista ? Ettei olis folio poikki ?
Mites kun se kuitenkin tappiin menee kun johdon runkoon laittaa niin kai siellä kuitenkin silloin yhteys on

?..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ma Toukokuu 15. 18:37:55 2006
Vaihdoin takasin entisen mittariston niin jopas rupes lämpömittari liikkumaan.. En tosin kuumaksi asti käytelly mut sen verran et viisarissa on eloa.. En tiedä mikä oli vikana toisessa mistä topicin alotin

.. Otin alkuperäsen kiekkamittarin pois ja laitan autometerin öljynpainemittarin tilalle

..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..