Ohc käymään

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Ohc käymään

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 21. 18:09:25 2006

No niin eli nytkun saatiin toi kentti käymään niin pitäis saada toi mun oharikin käyntiin..

Eli usko alkaa jo loppua. Tässä speksit:Ohc 92 kuplan männillä, puristus 10,8, Nokka hiottu kanteen sopivaksi, 45/38 venat, 45 Weberit, Cranen uus puola+itse liitettävät johdot, Sytkänä sierran Kärjetön 6 napasella ohjainboksilla,,Carter pumppu+malpassi(muistaakseni) yks kalvoinen paineensäädin..

Eli tilanne on tämä: Bensaa tulee ja kipinäkin(Heikkuudesta en osaa sanoa) mut kuitenkin. Jakaja on kohdallaan, mut kun starttaa niin välillä paukkuu putkessa, välillä kaasareissa ja välillä Käy startin voimalla ja välillä hörähtelee, mut ei vaan lähde käyntiin asti :roll: ? Luulen et kipinäpuolella nyt vika mut mikä vois tollasta aiheuttaa? Voisko sytkäboksi tehdä ettei sytytä paineen alla mut runkoa vasten kipinöi??

Tilanne parani kun vaihdoin tulpat ja painelin johdot kunnolla kiinni jakajan kanteen, mut ei tarpeeksi..

Ostin moottorin kaverilta toimivana ilman jakajaa ja peltisarjaa..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 21. 18:15:05 2006

Ja T-johtojen järjestys on tarkistettu. (ja kokeiltu vaihtaa 180 astetta) :wink:
Ja se jakajan pyörimis-suunta on sit eri verrattuna siihen Kent:tiin

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 21. 18:19:38 2006

Juu on oikea ja o-180 on kohdallaan..Pyörijän kierto suunta tiedossa :wink: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 21. 18:33:14 2006

pablo kirjoitti:Juu on oikea ja o-180 on kohdallaan..Pyörijän kierto suunta tiedossa :wink: ..
No jos kaikki on kohdallaan.. niin kaapelit kiinni ja käymään. :wink:

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 21. 18:36:34 2006

Sepäs siinä onkin ku ei lähde käymään :cry: ..Parina päivänä täs kokeiltu ja tahkottu ni ei vaan lähde..Nyt vaihdoin tänään tulpat ja tökin johdot kunnolla kiinni jakajan kanteen niin yritys parani huomattavasti..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 21. 18:40:39 2006

pablo kirjoitti:Sepäs siinä onkin ku ei lähde käymään :cry: ..Parina päivänä täs kokeiltu ja tahkottu ni ei vaan lähde..Nyt vaihdoin tänään tulpat ja tökin johdot kunnolla kiinni jakajan kanteen niin yritys parani huomattavasti..
Virran vähyyttä...

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ti Helmikuu 21. 18:44:04 2006

Suapko liikoo pensoo et kastelee heti tulpat?
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 21. 18:49:20 2006

En usko et virran vähyyttäkään kun sen verran hyvin pyörittää.. Ja tulpat ei minun mielestä kastu?? Pikemminkin ihmeen kuivilta näyttää sen kaasun pumppaamisen ja starttailun jälkeen. Mietin jo yhdes vaiheessa et ei sais bensaa mut kai se saa ku putkessa jysähtelee ja yrittää..(Käy välillä startilla pyörityksen avulla) Mut se monellako pytyllä niin Ehkä yhdellä/kahdella..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ti Helmikuu 21. 19:32:02 2006

Paljos lamppu näyttää ennakkoo? Kannattaa laittaa lampulla ettei mee hermot.
Puolan johtojen napaisuus, käy joskus myös väärinpäin huonosti. Kokeiltu on ja hävettää tunnustaa. :lol:
Viimeksi muokannut kynsi, Ti Helmikuu 21. 19:44:18 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 21. 19:37:07 2006

Paha sanoa..Mut nyt ois aavistus?? Jakajan purin jo aikaisemmin ja oisin ottanut toisen jousen pois ennakko käpälistä (mut olikin otettu jo valmiiksi) :lol: niin voi olla et laitoin jakajan akselin 180 astetta väärin..Eli se voi aiheuttaa sekoilua sytytyksessä jos se ei natsaa nyt jakajan magneettikentän ja muiden juttujen kanssa..Eli jakaja pois, purkuun ja akselin kääntö ja tulpanjohtojen hyppyytys seuraavaksi..Ei se voi prkl muussa olla vika..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ti Helmikuu 21. 19:41:12 2006

Ite kans sitä mieltä et sulla on ne johdot tai jako väärin.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 21. 19:46:19 2006

Johdot nyt ei ainakaan ole mut toivotaan nyt et se akseli ois väärin..En tiedä voiko se sit tehdä tollasta mut alkaa tosiaan olla keinot lopussa kun kaikki on kohdallaan ja esco vaan ryskää ja paukkaa..Ja samalla jakajan asennolla paukkuu putkessa, kaasareissa,yrittää käydä ja hörähtelee :roll: ..Eli viittais tosiaan sytkän SEKOILEMISEEN.. :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Helmikuu 21. 20:14:05 2006

paa kokeeks vakiojakaja ja ohita kaikki noi sytkäviritykset.... 8)

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 21. 20:21:59 2006

Ei ole muuta jakajaa tähän hätään..No onneks toi ei oo paha homma purkaa ja kääntää se akseli..Jos se ei auta niin sit rupeen kyselee vakiojakajaa jostakin..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Helmikuu 21. 21:16:55 2006

Vähän oudolta kuulostaa että otetaan keskipakosäätimestä jousi pois, yleensä vain rajoitetaan liikettä jotta ennakot ei karkaisi kierroksilla. Kisanokalla on liian laiska vakioperusennakolla, siksi liikettä rajoitetaan että saadaan perusennakkoa kasvatettua maksimin pysyessä luokkaa 32-35 astetta, perus saa olla 15 luokkaa. Jousien jäykkyyksillä voi säätää kuinka nopeesti maksimi saavutetaan. Ja kun just kasattu ohc:ssa on oikeesti kaikki kohdallaan se hörähtää parilla kaasun painalluksella kuin ajosta käymään, ja käy heti pöytää, synkat voi laittaa jo pöydällä lähelle. Kantsii tutkia kaikki rauhallisesti ja järjestyksessä.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Helmikuu 21. 22:05:39 2006

Jousi otetaan just sen takia pois että se antaa sen täyden ennakon 30-33 astetta mahdollisimman aikaisin.Perus ennakko pitäis olla sen 8-12..kun sais auton käymään niin sit pitää ruveta kattoo toimenpiteitä täysennakon aikaan saamiseksi(venyttää jousta tms..).. Kyseisessä moottorissa oli vastaavasti tehty jakaja ja siitä on jarrutettu 180 hv ja 220 nm..

Niin joo ja jakajan tekijä oli tässä :wink:

Taitaa tässäkin escossa olla vastaava ja sijoitukset voitte lukea uutisista..

Mut itse asiaan..seuraavaksi käännän sen akselin 180 astetta..Toivotaan et tilanne muuttuu..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Helmikuu 21. 22:13:09 2006

Jaahas taas näitä käynnistys vaikeuksia. Jos minä lähtisin vikaa etsimään niin tietysti ensin katsoisin että jako on varmasti kohdallaan. Bensaa ilmeisesti kone saa, joten eihän tuo paljon muuta mahdollisuutta jätä kuin se että sytkä ei toimi.

Jos vaan jostakin saat vaikka kärjellisen jakajan niin sillähän sitä olis hyvä lähteä koittamaan. Kaikki johdot kunnossa? Sitä vaan mietin ettei olis niinkuin tuossa kentti threadissa että joku piuha veti maihin kun eristeet johdossa pettäneet.

Jako kohdallaan, bensaa saa ja sytkä toimii niin kyllähän sen pakko olis räjähtää käyntiin. Sytkä puolta vaan tutkimaan.

Katso että ykkösen imu ja pako vena on kiinni kun jakajassa tapahtuu sytytys ykkösen kohdalla.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 22. 10:04:22 2006

Yks mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun noita värkkäilee just jako ja sytytysjutut. Miksi ei laita niitä kerralla ajan kanssa kondikseen, että ne on 100 varmaan oikein. Eikä kääntele 180 lennossa jolloin koneen voi saada niin tukkoon että ei enää tiedä mistä mikäkin johtuu.

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ke Helmikuu 22. 11:49:18 2006

Kuulostaa juur samalta ku itel oli yhen kutoskoneen starttailun kanssa.
Kaikki piti olla ok mut vaa ampu putkee eikä startannu.
Sitte viimein lamppu hankintaan ja kas, jakaja olikin osunut hampaan pieleen. :x

Mutta tämmönen amatöörimokahan on jo tarkistettu? :wink:
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Helmikuu 22. 14:55:52 2006

Mulla oli joskus vastaava jossa vian aiheutti rele jonka kautta sytysvirta ohjattiin. Jännite näytti olevan ok, mutta ei jaksanut virtaa läpi antaa.
Vedin suoran piuhan puolalle niin johan heräs laakista.
#6
Escort -75

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Helmikuu 22. 17:44:46 2006

Missäs tämä rele on??Meinaan välikopissa on noi mahdolliset releen paikat aikas suppeat :lol: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Helmikuu 22. 19:05:25 2006

It`s a live.. Vika oli todellakin niin mitättömässä jutussa kuin puolalle tuleva +johto escortin johtosarjan alkuperäinen..Hyppyjohdolla tärähti laakista käymään.. Nyt on sitte niin kiva :D :D ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Helmikuu 22. 19:18:07 2006

pablo kirjoitti:It`s a live.. Vika oli todellakin niin mitättömässä jutussa kuin puolalle tuleva +johto escortin johtosarjan alkuperäinen..Hyppyjohdolla tärähti laakista käymään.. Nyt on sitte niin kiva :D :D ..
Kuka lie ollu vikaa selvittämässä 8)

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Helmikuu 22. 19:35:57 2006

Kyy..Hyvähän toi et jokaisella tulee aina jotaki mieleen näitä vikoja setviessä..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Helmikuu 22. 23:00:06 2006

pablo kirjoitti:
Niin joo ja jakajan tekijä oli tässä :wink:
OT: Kuka se noista kolmesta on? http://www.24.tk/450x300_1.jpg

Tuo kuva nimittäin aukes siitä linkistä.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Helmikuu 23. 5:16:49 2006

Se on toi keskimmäinen :lol: :lol: ..Ei vaan klikkaat sitä Continue hyttinenracing niin skulaa..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Vastaa Viestiin