Käsijarrun rakentelua...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Käsijarrun rakentelua...

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ti Tammikuu 17. 21:43:44 2006

Tarkoitus muuttaa takarummut levyiksi.

Miten rumpujarruihin kuuluvan käsijarrukahvan (mekaaninen käkkäri) saa muutettua geometrialtaan sopivaksi satuloihin? (auto on -78 Capri)

PS. mututietoamullaonitelläkin.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Tammikuu 17. 21:48:17 2006

Oletkin varmaan hakenut tietoutta jo tästä topicista?
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=85655
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ti Tammikuu 17. 21:50:28 2006

Joo, topicit on tarkasteltu.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Tammikuu 18. 6:45:26 2006

Omiin laitteisiin olen käyttänyt Scorpion käsijarruvaijeria ja satuloita. Alkuperäinen vaijerin ja käsijarrukahvan haarukka-tappi liitos on korvattu siten että tapin tilalla on "rissapyörä" jonka ympäri vaijeri kulkee, eli systeemi kuten Scorpiossa alunperin lienee(?). Vaijerin toinen puoli sopii alkuperäiseen kiinnityskorvaan pohjassa (ainakin Escort & Cortina), toinen täytyy tehdä itse sopivalle kohdalle. Lisäksi ainakin Cortsussa jarrukahvan haarukkaa piti jatkaa hieman jotta rissapyörä/vaijeri systeemi mahtuu liikkumaan pohjan alla. Sitten vielä ohjurit vaijerille jotta se ei hankaa kardaaniin. Sekainen selostus, näin mulla toimii moitteetta.

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ke Tammikuu 18. 18:01:48 2006

Jeps, Scorpion satulat meinasin kanssa laittaa.

Tarkennetaan kysymystä senverran että, käkkärillä pitäis onnistua muukin kuin auton paikallaan pitäminen, eli kahva ei saisi olla "hampaat irvessä" mallia.

Onko kahva normaali "jäykkä/kireä" noilla muutoksilla?

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Tammikuu 18. 21:26:32 2006

Ihan normaali käytettävyys, ei mielestäni eroa orggis rumpukässäristä yhtään.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Tammikuu 18. 22:57:10 2006

Omaani ostin RS2000 escortin vaijerin, joka vaikuttais sopivan lyhyeltä vanhakoppaan. (tosin ei oo vielä paikoillaan)

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Tammikuu 19. 6:57:47 2006

Bootsi kirjoitti:Omaani ostin RS2000 escortin vaijerin, joka vaikuttais sopivan lyhyeltä vanhakoppaan. (tosin ei oo vielä paikoillaan)
Riippuu myös asennosta jossa satulat ovat eli minkälaista reittiä kässärin vaijerit saa parhaiten kulkemaan. Mulla Scorpion vaijerit on olleet ihan ok mittaiset, ehkä lyhyemmätkin menisivät mutta eivät nuo liiankaan pitkiä ole olleet.

Vastaa Viestiin