enkkuperästä, Apuaaaa!

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

enkkuperästä, Apuaaaa!

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ke Marraskuu 16. 17:09:11 2005

Missä fordissa on samanlevyinen enkkuperä kuin III Caprissa?

Vetareita metsästelen, suoria sellaisia.

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Pe Marraskuu 18. 14:32:32 2005

Hola, Karpiola tekis kyllä vetarit 220+alv. kpl, on vähän arvokkaat ja kestävyydeltään yliyliylimitoitetut meikäläisen alitehoiseen häksättimeen.

Oikooko joku vetareita?, siis joku yritys eikä joku paikallinen moukarimies

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Pe Marraskuu 18. 16:22:02 2005

Eikös vois istuttaa mkI enkkua. Saisit leveemmille fillareille tilaa.

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Pe Marraskuu 18. 18:48:01 2005

mulla on tarpeeksi leveet fillarit.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Marraskuu 18. 20:19:26 2005

Minkäs levyisiä Corttiinan perät on?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Marraskuu 18. 21:24:25 2005

Quaife tekee 1-ryhmän kiinnityksellä, eli laakeri siihen vetarin ja laipan väliin, eri pituuksilla, tarvis vaan tieää miten se pituus mitataan.
Pituudet on niiden sivuilla.

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Pe Marraskuu 18. 22:11:41 2005

Niin, minkäs levyisiä ne Cortinan perät?

Quaifen osaset taitaa olla Karpiolax2 hintasia.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Marraskuu 18. 23:35:56 2005

Cortina:
jos muistan oikein, mk1 ja 2 on samaa luokkaa kuin escoissa, ehkä vähän leveämpi mutta ei mk2-3 Caprin luokkaa.
Mk3-> ei tainnut olla brittiperää vaan "pikkusaku" ja Atlas.

Capri: mk1 brittejä löytyy mutta on kapeampi, -ilm.- samaa luokkaa kuin Cortina mk1-2

Muut: taitaa olla vähissä, Capri mk2-3 on levein. Transitissä on järeämpi Timken -tyyppinen perä (edestä ladattava).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » La Marraskuu 19. 14:49:16 2005

jjs kirjoitti:Cortina:
jos muistan oikein, mk1 ja 2 on samaa luokkaa kuin escoissa, ehkä vähän leveämpi mutta ei mk2-3 Caprin luokkaa.
Mk3-> ei tainnut olla brittiperää vaan "pikkusaku" ja Atlas.

Capri: mk1 brittejä löytyy mutta on kapeampi, -ilm.- samaa luokkaa kuin Cortina mk1-2

Muut: taitaa olla vähissä, Capri mk2-3 on levein. Transitissä on järeämpi Timken -tyyppinen perä (edestä ladattava).
Mulla on mk3 Capri jossa on enkkuperä, eli just edestä ladattava.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Marraskuu 19. 19:43:01 2005

Jusu: täsmennys; Transitista löytyy leveä "brittityyppinen" edestäladattava, mutta se on järeämpää tekoa kuin tämä Anglia-Esco-Capri-Cortina perä.
Mulla oli myös saksalaisvalmisteisessa 1,6 OHC -76-77 Capri mk2:ssa brittiperä; aika harvinainen...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » La Marraskuu 19. 22:00:08 2005

manuaali kertoo, että 1.3, 1.6 ja 1.6GT Caprit 74 eteenpäin on olleet myös enkkuperällä, sekä saksasta että enkkulan tehtailta.

mulla on se yksi caprin (I) banjo, jonka leveys akseliputken laipasta laippaan on 1265.5 mm,
escortin on 1232 mm
paljonko toi III on levee ?

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Su Marraskuu 20. 0:47:15 2005

En ole koko paskaa mitannut, mutta pelkkä vetari laipasta toiseen päähän 705 mm

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Marraskuu 20. 11:48:30 2005

Helpottaisko mahdollisten kandidaattien etsintää jos oikea pituus selviäisi vetaria irrottamatta, mittaamalla koko perän leveys ....

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Marraskuu 20. 14:44:44 2005

Mk1 Cortinan näytti olevan ~122cm.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Marraskuu 20. 15:53:05 2005

TAp kirjoitti:paljonko toi III on levee ?
Luokkaa 1300-1310mm. Eli Escoa 8,5-9cm leveämpi
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Su Joulukuu 18. 12:31:38 2005

Löytyi vetarit.

Outo juttu mut käytettyjä vetareita ei löytyny ainakaan niistä Enklannin ja Saksan vauhtiputkista mihin mailia pistin (4 kpl).

Elituotasiis, II-III Caprin levyistä timkeniä ei ole muissa fordeissa.

Kiitoksia Porin kulmille!

Vastaa Viestiin