OHC kysymys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Nyt pääsin laskemaan puristussuhteen ja tuloksena sain 12.4:1 eli hieman liikaa.
Kansi plaanattiin jo edesmenneille männille ja vähän korkeemmalle lohkolle, mutta kantta en vaihda koska kaikki on uutta.
Äkkiä tota suhdetta saa tiputettua sinne 11 kun vähän paksumpaa kansipahvia väliin, joten kanttaako ruveta metsästämään kuparista tiivistettä vai laittaa kaksi tiivistettä päällekkäin? Kuinkas jos laitetaan kaksi tiivistettä päällekkäin niin pitääkö tiivisteitten väliin pistää joku pelti?
Niin ja sitten vielä, että kenelle kanttaisi viedä auto säädettäväksi jos vaikka lähtisi vielä käymäänkin? Tai ei siinä paljoa muuta säädettävää ole kuin kaasuttimet.
Kansi plaanattiin jo edesmenneille männille ja vähän korkeemmalle lohkolle, mutta kantta en vaihda koska kaikki on uutta.
Äkkiä tota suhdetta saa tiputettua sinne 11 kun vähän paksumpaa kansipahvia väliin, joten kanttaako ruveta metsästämään kuparista tiivistettä vai laittaa kaksi tiivistettä päällekkäin? Kuinkas jos laitetaan kaksi tiivistettä päällekkäin niin pitääkö tiivisteitten väliin pistää joku pelti?
Niin ja sitten vielä, että kenelle kanttaisi viedä auto säädettäväksi jos vaikka lähtisi vielä käymäänkin? Tai ei siinä paljoa muuta säädettävää ole kuin kaasuttimet.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
kaksi kannen tiivistettä on huono ratkaisu.
kannentiivisteitä ei ole suuniteltu tomimaan päälekkäin.
paras ratkaisu on teettää meltoutetusta puparista tiiviste ja laittaa se VHT kannentiiviste liimalla paikalleen.
öljyn nousu reijän ympärille voisi laittaa o renkaan
tämä tiiviste kestää paremmin pisto lämpöä jos esim moottori pääsee käymään liian laihalla jossain vaiheessa
p.s. laskitko mukaan puristus suhteeseen kasaan puristetun kannen tiivisteen?
kannentiivisteitä ei ole suuniteltu tomimaan päälekkäin.
paras ratkaisu on teettää meltoutetusta puparista tiiviste ja laittaa se VHT kannentiiviste liimalla paikalleen.
öljyn nousu reijän ympärille voisi laittaa o renkaan
tämä tiiviste kestää paremmin pisto lämpöä jos esim moottori pääsee käymään liian laihalla jossain vaiheessa
p.s. laskitko mukaan puristus suhteeseen kasaan puristetun kannen tiivisteen?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: OHC kysymys
Laitampa minäkin oman korteni kekoon.esko kirjoitti:Latoin tänne, koska täällä paremmat vastaukset ja tää koskee hictoric autoja yhtä hyvin.
Joo siis semmonen tapaus, että ottaako 2L OHC:ssä männät venttiileihin jos remmi menee vauhdissa. Luin yhtä enklantilaista viritysopusta ja siinä sanottiin näin:
1.6 ja 1.8 koneissa tulee törmäys, mutta 2.0:ssa ei, koska palotilaa on enemmän. Samoin cossun tapauksessa oli rivien välistä luettavissa, että siinäkään ei osuisi, koska männän päissä on syvennykset.
Itsellä käynyt 1.6:sen kanssa haaveri ja se kilahti. 2.0 tai cossusta puhumattakaan kokemuksia ei onneksi ole.
Tää on niitä todella tärkeitä tietoja, eli kaikkien olis hyvä tietää mitä missäkin motissa tapahtuu siinä kohtaa.
Tietoa janoava
kerran erään boshci gurun kanssa tapeltiin kysesestä asiasta ja se hän valaisi minua.
on olemassa kolmenlaisia moottoreita.karkeasti siis
1 on mäntä missä asennossa tahansa niin nokkaa voi pyöritellä miten haluaa.... (esim uno 40 moottori) autot on hänen kertomuksesta.
2 mäntä missä asennossa tahansa niin nokka pitää olla tietyssä "voimattomassa asennossa " siis siinä mihin nokka pysähtyy 99% varmuudella vauhdista.kaikki jotka on nokkaa pyöritellyt tietää että vena jouset tekee siitä nykivän. vaikkapa ohc foortti plus melkein kaikki muutkin bensamoottorit.
3 mäntä missä asennossa tahansa niin nokka ottaa kiinni mäntään "voimattomassakin asennossa". eli jako hajoaa varmasti silloin millioin hihna katkeaa. esim 18 td sierra
auttoiko yhtään?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Juu, otin huomioon puristetun kannentiivisteen paksuuden ja halkaisijan. Polttoöljyllä mittasin palotilan suuruuden.
Sain palotilasta poistettua 3ml edestä tavaraa niin sai puristussuhteen laskemaan 11.7:1 eli tuo varmaan toimii. Ei kai se pahaa tekisi jos vaikka vähän oktaanin korottajaa laittaisi tankkiin.
Täytyy varmaan laittaa pari tippaa liimaa kansipahviin, jotta saa pysymään oikealla paikkaa kun ei ole tässä mallissa mitään ohjuritappeja, yllättävää ettei ole alunperin.
Sain palotilasta poistettua 3ml edestä tavaraa niin sai puristussuhteen laskemaan 11.7:1 eli tuo varmaan toimii. Ei kai se pahaa tekisi jos vaikka vähän oktaanin korottajaa laittaisi tankkiin.
Täytyy varmaan laittaa pari tippaa liimaa kansipahviin, jotta saa pysymään oikealla paikkaa kun ei ole tässä mallissa mitään ohjuritappeja, yllättävää ettei ole alunperin.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
mulla oli näin
2.0 OHC
puristus-suhde 11,8:1
imuv max. nosto 108° jykk
imu aukeaa 32,5° eykk
imu sulkeutuu 80° jakk
imu aukiolo 292,5°
pako aukeaa 70° eakk
pako sulkeutuu 35° jykk
pako aukiolo 285°
puristuspainemittarilla yllämainittu antoi 13,5bar
ainoastaan kesähelteillä kaupunki pintakaasuvedätyksissä pientä rätinää.
ei haitaksi
2.0 OHC
puristus-suhde 11,8:1
imuv max. nosto 108° jykk
imu aukeaa 32,5° eykk
imu sulkeutuu 80° jakk
imu aukiolo 292,5°
pako aukeaa 70° eakk
pako sulkeutuu 35° jykk
pako aukiolo 285°
puristuspainemittarilla yllämainittu antoi 13,5bar
ainoastaan kesähelteillä kaupunki pintakaasuvedätyksissä pientä rätinää.
ei haitaksi
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
minä tein 3mm ohjuritapit, porasin tiivisteen läpi kumpaankin lohkon päätyyn. sitten tiivisteellä mallasin kanteen ja porasin hieman isommat reiät.Mika Metsänen kirjoitti: Täytyy varmaan laittaa pari tippaa liimaa kansipahviin, jotta saa pysymään oikealla paikkaa kun ei ole tässä mallissa mitään ohjuritappeja, yllättävää ettei ole alunperin.
-
- Ylläpitäjä
Ei yhtään hullumpi idea, täytyy varmaan apinoida.Brenda kirjoitti:minä tein 3mm ohjuritapit, porasin tiivisteen läpi kumpaankin lohkon päätyyn. sitten tiivisteellä mallasin kanteen ja porasin hieman isommat reiät.Mika Metsänen kirjoitti: Täytyy varmaan laittaa pari tippaa liimaa kansipahviin, jotta saa pysymään oikealla paikkaa kun ei ole tässä mallissa mitään ohjuritappeja, yllättävää ettei ole alunperin.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Et tarvitse mitään liimoja, tippa maalaisjärkee korkeintaanMika Metsänen kirjoitti:Täytyy varmaan laittaa pari tippaa liimaa kansipahviin, jotta saa pysymään oikealla paikkaa kun ei ole tässä mallissa mitään ohjuritappeja, yllättävää ettei ole alunperin.


-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
vaikka aika turhaa hipostelua se onkin, niin silti meinaan tehdä kunnolliset ohjurit cossuun, kun koneen työn alle enskesän jälkeen otan.SHR kirjoitti:Ja eikun kiinnipro asentajilla on vartavasten teetetyt ohjaripultit mutta normaaleillakin pärjää.


Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ja kun tarpeeksi hankkii Pro:laisia työkaluja, alkaa itsekin uskomaan omaan Pro:honsa; ei jää pelkkään näköönHectori kirjoitti:vaikka aika turhaa hipostelua se onkin, niin silti meinaan tehdä kunnolliset ohjurit cossuun, kun koneen työn alle enskesän jälkeen otan.SHR kirjoitti:Ja eikun kiinnipro asentajilla on vartavasten teetetyt ohjaripultit mutta normaaleillakin pärjää.
kun ei oikeasti ole pro asentaja, niin tarttee ainakin näyttää siltä.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Seuraavaksi tarvittaisiin hyviä vinkkejä nokka-akselin ajoitukseen, eli olisi tollainen 284 asteinen kent camsin akseli ja siihen päähän säädettävä pyörä, mutta kuinka itse ajoitus tapahtuu?
Akselin mukana tulleessa paperissa luki 105astetta max lift inleet, eli luultavasti 105asteen kohdalla imuventtiilillä max nosto?
1pytyn yläkuolokohdasta 105astetta kierretään kampiakselia ja siihen 105 asteeseen säädetään, että venttiili on täysin auki?
Akselin mukana tulleessa paperissa luki 105astetta max lift inleet, eli luultavasti 105asteen kohdalla imuventtiilillä max nosto?
1pytyn yläkuolokohdasta 105astetta kierretään kampiakselia ja siihen 105 asteeseen säädetään, että venttiili on täysin auki?
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Sellaista, että onko normaalia kun huohottaa korkin kautta tuo ohc, vähän lentää siihen kopan päälle sellaista sumua. Pitäisi kyllä toimia sen huohottimen siinä lohkon kyljessä.
Juuri porattukin on, puristuspaineet täyskaasulla sen 13kiloa.
Täytyykö siihen vaan tehdä joku säiliö mihinkä pääsee huohotteleen?
Juuri porattukin on, puristuspaineet täyskaasulla sen 13kiloa.
Täytyykö siihen vaan tehdä joku säiliö mihinkä pääsee huohotteleen?
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti: