mk1 escoon 2.3litranen moottori.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » To Toukokuu 6. 22:29:37 2004

Just joo.. Eli kenet otan jatkossa mukaan kun lähden syynäämään noita tuotteita, ulkoiset tunnusmerkit on tiedossa mutta milläs kopiot käräytetään... Puhutaan siis MkI tai II RS:stä...

Mitäs hyvää tämä ajoneuvoviranomainen onkaan saanut aikaan kaikenkaikkiaan aikainsaatossa...

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » To Toukokuu 6. 22:31:53 2004

Tahtoo siis nuo tyyppihyväksyntänrot jostain, onko vapaaehtoisia tietopankkeja...?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Toukokuu 7. 0:51:42 2004

asetin mk2 mexicon selvitystilaan, soitin kaverille jolla se on.
tuotu muuttoautona saksasta 70-luvulla. hän on kuulemma hommaillut kaikki paperit tyyppihyväksynnästä yms. suunnitellut museorekisteröintiä.
jotain helvetin hämärää siinä kuitenkin oli. ensinnäkin se, että hän muistaakseni sanoi suomeen rekisteröinnin tapahtuneen tammikuussa 75.
liekö ford silloin edes vielä suunnitellut mk2 mexico mallia.
kaveri aikoi skannailla mulle paperit ja pyysin koodit tyyppikilvestä...odotellaan.

noita jjs:n mainitsemia malli rekisteröintejä löytyy...esim. kaverilla on otteen mukaan Escort 2000 Sport vanhakoppainen.

mulla lukee välikoppa räsän otteessa:
2D ESCORT RS2000-GATR-A/2410
ja kaikista varmin tuntomerkki on tyyppikilvestä löytyvä moottorityyppi NE

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Pe Toukokuu 7. 9:14:06 2004

Tuostapa olisi kiva kuulla lisää jos jotain selviää! -75 loppuvuodesta alkaen ymmärtääkseni valmistettiin MkII Mexicoa, joten tuo tammikuu kuullostaa mielenkiintoiselta...

Kiitosta vaan etukäteen jos tuosta jotain informaatiota heruu!!

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Toukokuu 7. 17:27:32 2004

joskus -75 loppuvuodesta sen tuotannon on täytynyt alkaa, koska RS Mexicon virallinen ensiesittely tapahtui Tammikuussa 1976.
siksipä juuri epäilyttää tuo kaverin auto. se oli muistaakseni merkattu otteeseen Mexico GT nimellä. no turha tätä on spekuloida ennen kun saan mustaa valkoisella....

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » Pe Toukokuu 7. 19:18:54 2004

Yes, törmäsin kahteen ilmoitettuun "alkuperäiseen rs 2000 mk2" jotka oli rekisteriotteessa muutettu.Mutta ilmeisesti jotain muuta tehtaalta ei tietääkseni ole lähtenyt rs 75 lyhyt nokkaista mallia,austraalia malli oli 78 eteenpäin.
Minäkö, en se ollut minä.

VeePeeJii
Viestit: 22
Liittynyt: To Joulukuu 6. 22:27:35 2001

Viesti Kirjoittaja VeePeeJii » Pe Toukokuu 7. 20:57:50 2004

Ei kelleekkä oo sattunu tulemaan Metallihohto violettia aitoa 1600 sporttia vastaan oli meillä 80 luvulla ja oli sitä ennen englannin suurlähetystön käytössä. Olis kiva tietää missä päin oleskelee nykyään vai onko jo paalattu. :roll:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 7. 22:51:50 2004

VeePeeJii kirjoitti:Ei kelleekkä oo sattunu tulemaan Metallihohto violettia aitoa 1600 sporttia vastaan oli meillä 80 luvulla ja oli sitä ennen englannin suurlähetystön käytössä. Olis kiva tietää missä päin oleskelee nykyään vai onko jo paalattu. :roll:
Muista että RS-autossa kehä3/Tuusulantien risteyksessä oli myynnissä n.-85 tuonvärinen mk2 Sport joka oli ollut Englannin suurlähetystön käytössä. Se oli tosin 1300 Sport...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 7. 22:55:22 2004

RS 78 kirjoitti:Yes, törmäsin kahteen ilmoitettuun "alkuperäiseen rs 2000 mk2" jotka oli rekisteriotteessa muutettu.Mutta ilmeisesti jotain muuta tehtaalta ei tietääkseni ole lähtenyt rs 75 lyhyt nokkaista mallia,austraalia malli oli 78 eteenpäin.
Escort mk2 RS2000 esiteltiin myös tammikuussa v.76. Olen törmännyt yksilöön joka on tehty myöhään v.75.
Australian "vientimalli", oikeasti -tehty Ausseissa-, luokiteltiin kilpakäyttöön -78 mutta myynnissä sitä ei euroopassa ollut.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

VeePeeJii
Viestit: 22
Liittynyt: To Joulukuu 6. 22:27:35 2001

Viesti Kirjoittaja VeePeeJii » Su Toukokuu 9. 1:33:11 2004

jjs kirjoitti:
VeePeeJii kirjoitti:Ei kelleekkä oo sattunu tulemaan Metallihohto violettia aitoa 1600 sporttia vastaan oli meillä 80 luvulla ja oli sitä ennen englannin suurlähetystön käytössä. Olis kiva tietää missä päin oleskelee nykyään vai onko jo paalattu. :roll:
Muista että RS-autossa kehä3/Tuusulantien risteyksessä oli myynnissä n.-85 tuonvärinen mk2 Sport joka oli ollut Englannin suurlähetystön käytössä. Se oli tosin 1300 Sport...
Tuo oli meillä 70-luvun lopulla ja myytin 80-luvun alkupuolella ja rek nro oli muistakseni AJH-360 eikä ole enää noilla tiedoilla kilvissä. oli siis aito 1600 sport ja tietoa olinpaikasta kaivataan.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Toukokuu 9. 22:38:31 2004

Mainitsemani oli varmasti 1300 Sport, joten emme keskustele samasta yksilöstä. Suomeen kun ei ole tuotu Sporttia 1300:lla (mk2), kiinnitti se huomioni erityisesti. Oli pikkujarrut takana jne. Päällepäin erona, tietysti takakyljen "1300 Sport" -tekstin lisäksi oli vastaavalla kirjainfontilla teksti takaluukussa. Auto oli muistaakseni vm.79.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » La Toukokuu 15. 17:57:20 2004

Ite joskus suunnittelin tuota 2.3L V6:sta keulille, ja se olikin siellä jo, vain kiinnikkeiden moddaus uupui...AI NIIN, mun auto on MK2...
2.3L V6 on liian painava pykälien mukaan, mutta vain muutaman kilon, oliskohan ollu 5kiloa...AKE:n ukko sanoi että ei se haittaa jos saat sen 5kiloa poistettua sitä painoa= helppo homma, startti vaihtu alennusvaihteelliseen ja vauhtipyörästä useampikin kilo pois...
Öljypohjaa joutu hiukan muokkaamaan, se ottaa muuten etupalkkiin kiinni, lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...

Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Toukokuu 15. 23:53:44 2004

laakkius kirjoitti:lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...

Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...
OHC koneen vaihteisto EI mene V6 moottoriin, kytkin koppa ja kytkinakselin pituus on eri.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Toukokuu 16. 1:01:37 2004

tanari kirjoitti:
laakkius kirjoitti:lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...

Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...
OHC koneen vaihteisto EI mene V6 moottoriin, kytkin koppa ja kytkinakselin pituus on eri.
laakkius mahtoi tarkoittaa vaihteiston takapään korikiinnitystä....

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Su Toukokuu 16. 1:52:25 2004

Brenda kirjoitti:
tanari kirjoitti:
laakkius kirjoitti:lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...

Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...
OHC koneen vaihteisto EI mene V6 moottoriin, kytkin koppa ja kytkinakselin pituus on eri.
laakkius mahtoi tarkoittaa vaihteiston takapään korikiinnitystä....
Ihan niinkuin tossa mun viestissä lukiskin et KIINNIKKEISIIN... :roll:

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Toukokuu 16. 7:57:10 2004

laakkius kirjoitti:
Brenda kirjoitti:
tanari kirjoitti: OHC koneen vaihteisto EI mene V6 moottoriin, kytkin koppa ja kytkinakselin pituus on eri.
laakkius mahtoi tarkoittaa vaihteiston takapään korikiinnitystä....
Ihan niinkuin tossa mun viestissä lukiskin et KIINNIKKEISIIN... :roll:
nii joo, joku taas on lukenu silmät kiinni. 8) tai aurinkolasit päässä. :D
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Kesäkuu 18. 10:10:14 2004

Taas on kiinnostusta projektia kohtaan :lol: mahtaakohan V6 caprin etupalkki sopia suoraan escortin oman palkin tilalle? tukivarret käy samat kumpaakin ja tolpatkin on käsittääkseni lähes samallaiset?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Kesäkuu 18. 11:29:30 2004

ethän vaan tanari laita pitempi iskuista kampuraa sinne....


:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
taidan tietää enemmän kun muut :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Kesäkuu 18. 11:34:17 2004

sierra friikki kirjoitti:ethän vaan tanari laita pitempi iskuista kampuraa sinne....


:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
taidan tietää enemmän kun muut :D
hys hys.. :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

dfoi

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Kesäkuu 18. 12:28:25 2004

Palkit ei ole samanlaisia. Ehkä Mk-I Caprin V6 palkki voi olla sinne päin, mutta tuskin sopii. Nämä on tosin tuiki harvinaisia, joten teeppää vaan sopivat korvat orkkis palkkiin.

Tolpat on lähes samat, sillä erotuksella että jousilautanen on eri korkeudella.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Pe Kesäkuu 18. 21:24:18 2004

Ei sovi mk1 Caprin palkkikaan suoraan Escorttiin ,runkoaisat on Capreissa leveemmällä kun Escossa.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Kesäkuu 19. 8:58:42 2004

RS2600 kirjoitti:Ei sovi mk1 Caprin palkkikaan suoraan Escorttiin ,runkoaisat on Capreissa leveemmällä kun Escossa.
just, no se ei auta kuin teihdä sitten moottorikiinnikkeet mitkä käy siihen orkkis palkkiin. Kova homma, saa kaveri kyllä hitsata että tulee nätit. :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Kesäkuu 19. 16:45:42 2004

Brenda kirjoitti:
jjs kirjoitti:
tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Ei.
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
näin, ja pienenä ohimenevänä lisähuomiona: TwinCamin 9" oli liukusylinterillä, kuten karvalakki 8 tuumaisetkin....
Ihan vaan sivuhuomiona, mulla on omassa Twin Camin takajarrut ja sylinteri on 2-mäntäinen ja lukkosokalla kilvessä kiinni. Suomesta ei taida löytyä edes jarrukenkiä. Kengät on eri malliset kuin Lotus Cortinan.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Kesäkuu 19. 17:06:47 2004

Pappacosworth kirjoitti: Ihan vaan sivuhuomiona, mulla on omassa Twin Camin takajarrut ja sylinteri on 2-mäntäinen ja lukkosokalla kilvessä kiinni. Suomesta ei taida löytyä edes jarrukenkiä. Kengät on eri malliset kuin Lotus Cortinan.
hmm.... mun scanneri ja cataloogi on eri mieltä :?
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/i ... thille.pdf

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Kesäkuu 19. 20:00:15 2004

Brenda kirjoitti:
Pappacosworth kirjoitti: Ihan vaan sivuhuomiona, mulla on omassa Twin Camin takajarrut ja sylinteri on 2-mäntäinen ja lukkosokalla kilvessä kiinni. Suomesta ei taida löytyä edes jarrukenkiä. Kengät on eri malliset kuin Lotus Cortinan.
hmm.... mun scanneri ja cataloogi on eri mieltä :?
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/i ... thille.pdf
Mulla on kuva niistä jarruista, laitanko spostiin niin voidaan jatkaa hauskaa väittelyä. Ps. jarrujen valmistaja on Lockheed

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Kesäkuu 19. 20:07:10 2004

mun 10Mb sähköpostin palvelin ei toimi.
tekaisin tollasen brendamkii@hotmail.com työnnä sinne max 2 Mb
:)

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Kesäkuu 19. 23:29:38 2004

mulla on 9" jarrut tossa omassa käyttövanhuksessa ja on liukusylinterillä 1mäntäset :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Elokuu 9. 9:03:01 2004

no nyt on esco tallilla :wink: oli aika extreme hinaus puomilla :lol:
pääsee tänää pesee sen sisältä ja päältä painepesurilla, kattoo sitten että mitä jää jäljelle :)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Elokuu 9. 15:48:30 2004

nyt olis muutamia kuviakin paholaisesta :wink:

ton näkönen edestä ja tällänentakaa Kylkilinja on hieno. Tänne pitäisi istuttaa V6 eiköhän se mahdu kun ton akkutelineen ottaa pois(tähän kohtaan mahtuis vaikka ahdin?) :oops: . Sisältä auto näyttää tältä ja takakontista.

pitää katella lisää kuvamateriaalia jos jotain tapahtuu :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Elokuu 14. 21:17:43 2004

NONIIN!! nyt on kone keulilla :wink:
Kone kolossaan

eli se on siinä hollilla nyt.. pitää vielä ottaa pois ja hitsata, hioa ja maalata konehuone orkkis oranssiksi :P
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Marraskuu 4. 18:49:47 2004

nyt on edistyny jo sen verran että kaikki ylimääränen on konehuoneesta pois ja nyt sielä majailee oikea 2.3litrainen moottori ja jarrutehostinkin mahtuu olemaan ihan hyvin :wink:

-> kone ja jarrutehostin

tasasta vauhtia etenee, vielä pitäis hitsata konehuoneeseen vahvikkeet sekä muutama pala peltiä..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Ke Tammikuu 12. 1:56:36 2005

no oletko päässyt kokeilee?
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Tammikuu 12. 17:29:34 2005

Peltsi kirjoitti:no oletko päässyt kokeilee?
ei saanu kilpiin, nyt auto on kaverilla ja se duunaa siihen 2.0 ohc:n, eli kiertoon meni, nyt mulla on aito GT3000 capri, nii ei tartte itkee konttorilla 8)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 12. 17:36:11 2005

Ja miks ei muka saanu kilpiin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin