mk1 escoon 2.3litranen moottori.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
asetin mk2 mexicon selvitystilaan, soitin kaverille jolla se on.
tuotu muuttoautona saksasta 70-luvulla. hän on kuulemma hommaillut kaikki paperit tyyppihyväksynnästä yms. suunnitellut museorekisteröintiä.
jotain helvetin hämärää siinä kuitenkin oli. ensinnäkin se, että hän muistaakseni sanoi suomeen rekisteröinnin tapahtuneen tammikuussa 75.
liekö ford silloin edes vielä suunnitellut mk2 mexico mallia.
kaveri aikoi skannailla mulle paperit ja pyysin koodit tyyppikilvestä...odotellaan.
noita jjs:n mainitsemia malli rekisteröintejä löytyy...esim. kaverilla on otteen mukaan Escort 2000 Sport vanhakoppainen.
mulla lukee välikoppa räsän otteessa:
2D ESCORT RS2000-GATR-A/2410
ja kaikista varmin tuntomerkki on tyyppikilvestä löytyvä moottorityyppi NE
tuotu muuttoautona saksasta 70-luvulla. hän on kuulemma hommaillut kaikki paperit tyyppihyväksynnästä yms. suunnitellut museorekisteröintiä.
jotain helvetin hämärää siinä kuitenkin oli. ensinnäkin se, että hän muistaakseni sanoi suomeen rekisteröinnin tapahtuneen tammikuussa 75.
liekö ford silloin edes vielä suunnitellut mk2 mexico mallia.
kaveri aikoi skannailla mulle paperit ja pyysin koodit tyyppikilvestä...odotellaan.
noita jjs:n mainitsemia malli rekisteröintejä löytyy...esim. kaverilla on otteen mukaan Escort 2000 Sport vanhakoppainen.
mulla lukee välikoppa räsän otteessa:
2D ESCORT RS2000-GATR-A/2410
ja kaikista varmin tuntomerkki on tyyppikilvestä löytyvä moottorityyppi NE
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
- Paikkakunta: keskisuomi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Muista että RS-autossa kehä3/Tuusulantien risteyksessä oli myynnissä n.-85 tuonvärinen mk2 Sport joka oli ollut Englannin suurlähetystön käytössä. Se oli tosin 1300 Sport...VeePeeJii kirjoitti:Ei kelleekkä oo sattunu tulemaan Metallihohto violettia aitoa 1600 sporttia vastaan oli meillä 80 luvulla ja oli sitä ennen englannin suurlähetystön käytössä. Olis kiva tietää missä päin oleskelee nykyään vai onko jo paalattu.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Escort mk2 RS2000 esiteltiin myös tammikuussa v.76. Olen törmännyt yksilöön joka on tehty myöhään v.75.RS 78 kirjoitti:Yes, törmäsin kahteen ilmoitettuun "alkuperäiseen rs 2000 mk2" jotka oli rekisteriotteessa muutettu.Mutta ilmeisesti jotain muuta tehtaalta ei tietääkseni ole lähtenyt rs 75 lyhyt nokkaista mallia,austraalia malli oli 78 eteenpäin.
Australian "vientimalli", oikeasti -tehty Ausseissa-, luokiteltiin kilpakäyttöön -78 mutta myynnissä sitä ei euroopassa ollut.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 22:27:35 2001
Tuo oli meillä 70-luvun lopulla ja myytin 80-luvun alkupuolella ja rek nro oli muistakseni AJH-360 eikä ole enää noilla tiedoilla kilvissä. oli siis aito 1600 sport ja tietoa olinpaikasta kaivataan.jjs kirjoitti:Muista että RS-autossa kehä3/Tuusulantien risteyksessä oli myynnissä n.-85 tuonvärinen mk2 Sport joka oli ollut Englannin suurlähetystön käytössä. Se oli tosin 1300 Sport...VeePeeJii kirjoitti:Ei kelleekkä oo sattunu tulemaan Metallihohto violettia aitoa 1600 sporttia vastaan oli meillä 80 luvulla ja oli sitä ennen englannin suurlähetystön käytössä. Olis kiva tietää missä päin oleskelee nykyään vai onko jo paalattu.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Mainitsemani oli varmasti 1300 Sport, joten emme keskustele samasta yksilöstä. Suomeen kun ei ole tuotu Sporttia 1300:lla (mk2), kiinnitti se huomioni erityisesti. Oli pikkujarrut takana jne. Päällepäin erona, tietysti takakyljen "1300 Sport" -tekstin lisäksi oli vastaavalla kirjainfontilla teksti takaluukussa. Auto oli muistaakseni vm.79.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Ite joskus suunnittelin tuota 2.3L V6:sta keulille, ja se olikin siellä jo, vain kiinnikkeiden moddaus uupui...AI NIIN, mun auto on MK2...
2.3L V6 on liian painava pykälien mukaan, mutta vain muutaman kilon, oliskohan ollu 5kiloa...AKE:n ukko sanoi että ei se haittaa jos saat sen 5kiloa poistettua sitä painoa= helppo homma, startti vaihtu alennusvaihteelliseen ja vauhtipyörästä useampikin kilo pois...
Öljypohjaa joutu hiukan muokkaamaan, se ottaa muuten etupalkkiin kiinni, lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...
Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...
2.3L V6 on liian painava pykälien mukaan, mutta vain muutaman kilon, oliskohan ollu 5kiloa...AKE:n ukko sanoi että ei se haittaa jos saat sen 5kiloa poistettua sitä painoa= helppo homma, startti vaihtu alennusvaihteelliseen ja vauhtipyörästä useampikin kilo pois...
Öljypohjaa joutu hiukan muokkaamaan, se ottaa muuten etupalkkiin kiinni, lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...
Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
OHC koneen vaihteisto EI mene V6 moottoriin, kytkin koppa ja kytkinakselin pituus on eri.laakkius kirjoitti:lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...
Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
laakkius mahtoi tarkoittaa vaihteiston takapään korikiinnitystä....tanari kirjoitti:OHC koneen vaihteisto EI mene V6 moottoriin, kytkin koppa ja kytkinakselin pituus on eri.laakkius kirjoitti:lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...
Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...
-
- Ylläpitäjä
Ihan niinkuin tossa mun viestissä lukiskin et KIINNIKKEISIIN...Brenda kirjoitti:laakkius mahtoi tarkoittaa vaihteiston takapään korikiinnitystä....tanari kirjoitti:OHC koneen vaihteisto EI mene V6 moottoriin, kytkin koppa ja kytkinakselin pituus on eri.laakkius kirjoitti:lootahan menee samoihin kiinnikkeisiin kuin oharinki loota...
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn...
Oma projekti kuitenkin hyytyi, ja OHC palasi keulille...

-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
nii joo, joku taas on lukenu silmät kiinni.laakkius kirjoitti:Ihan niinkuin tossa mun viestissä lukiskin et KIINNIKKEISIIN...Brenda kirjoitti:laakkius mahtoi tarkoittaa vaihteiston takapään korikiinnitystä....tanari kirjoitti: OHC koneen vaihteisto EI mene V6 moottoriin, kytkin koppa ja kytkinakselin pituus on eri.


ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
dfoi
Palkit ei ole samanlaisia. Ehkä Mk-I Caprin V6 palkki voi olla sinne päin, mutta tuskin sopii. Nämä on tosin tuiki harvinaisia, joten teeppää vaan sopivat korvat orkkis palkkiin.
Tolpat on lähes samat, sillä erotuksella että jousilautanen on eri korkeudella.
Tolpat on lähes samat, sillä erotuksella että jousilautanen on eri korkeudella.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
just, no se ei auta kuin teihdä sitten moottorikiinnikkeet mitkä käy siihen orkkis palkkiin. Kova homma, saa kaveri kyllä hitsata että tulee nätit.RS2600 kirjoitti:Ei sovi mk1 Caprin palkkikaan suoraan Escorttiin ,runkoaisat on Capreissa leveemmällä kun Escossa.

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Ihan vaan sivuhuomiona, mulla on omassa Twin Camin takajarrut ja sylinteri on 2-mäntäinen ja lukkosokalla kilvessä kiinni. Suomesta ei taida löytyä edes jarrukenkiä. Kengät on eri malliset kuin Lotus Cortinan.Brenda kirjoitti:näin, ja pienenä ohimenevänä lisähuomiona: TwinCamin 9" oli liukusylinterillä, kuten karvalakki 8 tuumaisetkin....jjs kirjoitti:Ei.tanari kirjoitti:voiko olla mahdollista että 1974 4d escossa olis takana jo orkkiksena 9" jarrut?
Mexico, RS1600 ja TC olivat ainoat mallit joissa käytettiin 9" takajarruja.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
hmm.... mun scanneri ja cataloogi on eri mieltäPappacosworth kirjoitti: Ihan vaan sivuhuomiona, mulla on omassa Twin Camin takajarrut ja sylinteri on 2-mäntäinen ja lukkosokalla kilvessä kiinni. Suomesta ei taida löytyä edes jarrukenkiä. Kengät on eri malliset kuin Lotus Cortinan.

http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/i ... thille.pdf
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Mulla on kuva niistä jarruista, laitanko spostiin niin voidaan jatkaa hauskaa väittelyä. Ps. jarrujen valmistaja on LockheedBrenda kirjoitti:hmm.... mun scanneri ja cataloogi on eri mieltäPappacosworth kirjoitti: Ihan vaan sivuhuomiona, mulla on omassa Twin Camin takajarrut ja sylinteri on 2-mäntäinen ja lukkosokalla kilvessä kiinni. Suomesta ei taida löytyä edes jarrukenkiä. Kengät on eri malliset kuin Lotus Cortinan.![]()
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/i ... thille.pdf
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
mun 10Mb sähköpostin palvelin ei toimi.
tekaisin tollasen brendamkii@hotmail.com työnnä sinne max 2 Mb

tekaisin tollasen brendamkii@hotmail.com työnnä sinne max 2 Mb

-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
nyt olis muutamia kuviakin paholaisesta
ton näkönen edestä ja tällänentakaa Kylkilinja on hieno. Tänne pitäisi istuttaa V6 eiköhän se mahdu kun ton akkutelineen ottaa pois(tähän kohtaan mahtuis vaikka ahdin?)
. Sisältä auto näyttää tältä ja takakontista.
pitää katella lisää kuvamateriaalia jos jotain tapahtuu

ton näkönen edestä ja tällänentakaa Kylkilinja on hieno. Tänne pitäisi istuttaa V6 eiköhän se mahdu kun ton akkutelineen ottaa pois(tähän kohtaan mahtuis vaikka ahdin?)

pitää katella lisää kuvamateriaalia jos jotain tapahtuu

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
NONIIN!! nyt on kone keulilla
Kone kolossaan
eli se on siinä hollilla nyt.. pitää vielä ottaa pois ja hitsata, hioa ja maalata konehuone orkkis oranssiksi

Kone kolossaan
eli se on siinä hollilla nyt.. pitää vielä ottaa pois ja hitsata, hioa ja maalata konehuone orkkis oranssiksi

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
nyt on edistyny jo sen verran että kaikki ylimääränen on konehuoneesta pois ja nyt sielä majailee oikea 2.3litrainen moottori ja jarrutehostinkin mahtuu olemaan ihan hyvin
-> kone ja jarrutehostin
tasasta vauhtia etenee, vielä pitäis hitsata konehuoneeseen vahvikkeet sekä muutama pala peltiä..

-> kone ja jarrutehostin
tasasta vauhtia etenee, vielä pitäis hitsata konehuoneeseen vahvikkeet sekä muutama pala peltiä..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ja miks ei muka saanu kilpiin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6