Kaasariturbo tietäjiltä apua.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sierramies20
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Tammikuu 27. 23:56:09 2021

Kaasariturbo tietäjiltä apua.

Viesti Kirjoittaja Sierramies20 » Ma Helmikuu 1. 23:08:18 2021

Hei. Rakenteilla sierra mk1 2.0 ohc 40 vaakatuplilla ahdettun. Sytytys on säädettävä ja se asia kunnossa mutta bensapuoli mietityttää.

Kaasarit on paineistettu ja tehty kestämään e85 jolla tarkotus ajaa. Eli minkälaista bensapumppua ja bensapaineen säädintä kannattaa ruveta katsomaan ja minne ne sijoittaa?

Nykynen kalvopumppuhan on koneen kyljessä. Missäpäin siirtopumppu sijaitsee ja mitä tälle kannattaa tehdä? Ja myös bensalinja mietityttää että kestääkö se etanolia.

Kiitos vastauksista etukäteen.

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Re: Kaasariturbo tietäjiltä apua.

Viesti Kirjoittaja Möhkö » Ke Helmikuu 3. 20:22:57 2021

Eikö ne yleensä ole peräkontissa?

Kupari ja muovipolttoainelinjat kamat kestää etanolia, mutta kumiletkut ei kestä (vakio).
AN-/Teflon letkut kestää kyllä. Jos teet uutta polttoainelinjaa niin tee vähintään 8mm kuparilla tai sitten AN-8 kokoisella letkulla. Ei pääse jäämään
pieneksi.

https://aeromotiveinc.com/product/x1-se ... ro-bypass/

Tuosta kaaserille oma versio polttoaineenpaineen säätimeksi.

Hmmm mitäs kaasarilla käytetään E85 kanssa polttoainepumppuna? Itse ropaan ruiskukoneita.
Niissä 400LPH AEM ja -044 ne mitä yleensä suositaan...

mk1escos
Viestit: 0
Liittynyt: Ke Heinäkuu 29. 10:14:19 2020
Viesti:

Re: Kaasariturbo tietäjiltä apua.

Viesti Kirjoittaja mk1escos » To Huhtikuu 22. 8:57:46 2021

Normi ruiskun pumppu ja kertova paineensäädin kaasareita ennen, mielummin kaksi lähtöinen mistä menee molemmille kaasareille oma lähtö.
Ref paine painekotelosta.

Onhan läppäakselit tiiviit, sieltä vuotaa ensimmäisenä.

Linkki reguun
https://classiccarbs.co.uk/product/malp ... or-systems

Vastaa Viestiin