Bda,bdg,vanha vai uustuotanto?, ihmettelyä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Bda,bdg,vanha vai uustuotanto?, ihmettelyä
Sain toimeksi annon, pitäisi tehdä moottori.
Käytettävissä olisi vanha putkitettu alulohko tai uustuonto nicasil lohko, oikeammin sanottuna koko moottorit, vanha seisomaan jäännyt moottori ja käytössä oleva uustuonto moottori, kumpikin saman tasoisilla sisuskaluilla.
Vain toisen voi ostaa. Nyt saman hintaiset.
Tiedämme, alkuperäisen olevan markkinoilla huomattavasti arvokkaampi (miksi?).
Nyt etsimme järkisyitä kumman ostamme, mielessä pyörivät mahdolliset kone rikot / muut korjaukset. En edes muista miten nicasil lohkon korjaus / poraus onnistuu, putkituksen onnistuminen/hinta? mahdolliset naarmut kummittelee mielessä.
Tällä hetkellä ei ole menossa historic / museo autoon, se puolustaisi uutta. Tulevaisuudessa ehkä historic, saako siellä käyttää uustuonto osia?
Kysymyksiä paljon, omat päät lyö tyhjää, onneksi ei ole, nyt heti ostettava, saamme miettiä, toivon mielipiteitä tähän ja mielellään pieni perustelu.
Ja tienkin saa kertoa omia kokemuksia peetusta tai rakentelu vinkit ovat myös tervetulleita, jos ei minulle, joku muu saattaa tarvita sitä tietoa.
Käytettävissä olisi vanha putkitettu alulohko tai uustuonto nicasil lohko, oikeammin sanottuna koko moottorit, vanha seisomaan jäännyt moottori ja käytössä oleva uustuonto moottori, kumpikin saman tasoisilla sisuskaluilla.
Vain toisen voi ostaa. Nyt saman hintaiset.
Tiedämme, alkuperäisen olevan markkinoilla huomattavasti arvokkaampi (miksi?).
Nyt etsimme järkisyitä kumman ostamme, mielessä pyörivät mahdolliset kone rikot / muut korjaukset. En edes muista miten nicasil lohkon korjaus / poraus onnistuu, putkituksen onnistuminen/hinta? mahdolliset naarmut kummittelee mielessä.
Tällä hetkellä ei ole menossa historic / museo autoon, se puolustaisi uutta. Tulevaisuudessa ehkä historic, saako siellä käyttää uustuonto osia?
Kysymyksiä paljon, omat päät lyö tyhjää, onneksi ei ole, nyt heti ostettava, saamme miettiä, toivon mielipiteitä tähän ja mielellään pieni perustelu.
Ja tienkin saa kertoa omia kokemuksia peetusta tai rakentelu vinkit ovat myös tervetulleita, jos ei minulle, joku muu saattaa tarvita sitä tietoa.
Viimeksi muokannut wex4, Su Joulukuu 29. 12:53:39 2019. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Bda,bdg,vanha vai uustuonto, ihmettelyä
Tässä puhuttiin kattavasti eri rakennelmista, hyvistä ja huonoista puolista riippuen käyttötarkoituksesta ja tehotavoitteesta https://youtu.be/EivSsXxgiUg
Edit*
Tää tuli luettua vähän äkkiä, ei taida yb-tarinoista olla niin paljoa iloa. Ja enkä voi poistaa viestiä. Mutta hei, video on silti mielenkiintoinen.
Edit*
Tää tuli luettua vähän äkkiä, ei taida yb-tarinoista olla niin paljoa iloa. Ja enkä voi poistaa viestiä. Mutta hei, video on silti mielenkiintoinen.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Bda,bdg,vanha vai uustuotanto?, ihmettelyä
Paljoa en BDG asiaa ymmärrä, mutta historicciin tarvii tarkkaan lukea ko. luokkari ja aiotun aikakauden säännöt.
2-ryhmän luokkarista en löytäny mainintaa putkettomasta alulohkosta...
Aika moni vanha orggislohko on kärsiny ja jouduttu hitsaileen reikiä niistä umpeen, jotka pitkällä aikavälillä saattaa ilmetä ongelmina ?
Jos noi on molemmat kokonaisia paketteja, niin mikä on kansien kunto niissä ???
2-ryhmän luokkarista en löytäny mainintaa putkettomasta alulohkosta...
Aika moni vanha orggislohko on kärsiny ja jouduttu hitsaileen reikiä niistä umpeen, jotka pitkällä aikavälillä saattaa ilmetä ongelmina ?
Jos noi on molemmat kokonaisia paketteja, niin mikä on kansien kunto niissä ???
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Re: Bda,bdg,vanha vai uustuotanto?, ihmettelyä
Kummankin moottorin pitäisi kelvata, ainakin kotimaisiin kilpailuihin.
Vanha kone on osina,Kansi liki std korossa, silmämääräisesti ei kulumia missään, kone kunnostettu silloin, kun luokitus meni umpeen bda.sta.
Uudempaa moottoria voi koekäyttää ja avata jos kauppoihin ryhtyy, moottori on britti pajan jäljiltä.
Tuo vanhojen osien kestävyys mietityttää, toisaalta ovat maailmalla halutumpia tai ainakin eri hinnoissa, käsittääkseni uudempikin on cosworthin tekosia, niitäkin taitaa useampi valmistaja.
Kuulemma Nicasil lohkojen putkitus onnistuu.
Vanha kone on osina,Kansi liki std korossa, silmämääräisesti ei kulumia missään, kone kunnostettu silloin, kun luokitus meni umpeen bda.sta.
Uudempaa moottoria voi koekäyttää ja avata jos kauppoihin ryhtyy, moottori on britti pajan jäljiltä.
Tuo vanhojen osien kestävyys mietityttää, toisaalta ovat maailmalla halutumpia tai ainakin eri hinnoissa, käsittääkseni uudempikin on cosworthin tekosia, niitäkin taitaa useampi valmistaja.
Kuulemma Nicasil lohkojen putkitus onnistuu.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: Bda,bdg,vanha vai uustuotanto?, ihmettelyä
Yleisesti noista moottoreista, alkuperäinen tuntematon kone soveltuu lähinnä kevyeen kesäfiilistelyyn kadulla tai museoon ihasteltavaksi. Osat on niin vanhoja ja paljon ajettuja kierroksilla että osien väsyminen ja piilevät vauriot oleellinen ongelma.
Jos lähdetään kilpailemaan tai halutaan muuten vain rakentaa kunnollinen moottori on uudet osat lähes ainoa vaihtoehto. Merkittävä kustannuspaine pitää autojen ja koneiden hinnan korkeina.
Tällä hetkellä en tiedä käytössä kuin kaksi orkkis konetta suomessa, mieto viritysaste eikä juuri ajeta. En siis näe erityistä arvoa tuntemattomalle orkkis aikakauden koneelle. Enemmän kiinnostaa moottori uusituilla osilla ja paras tilanne nicasil lohko ja osat pestynä pöydällä.
Uusia osia saa kaikki, niissä on pieniä päivityksia mutta sopivuus satkulleen orkkisvastaava. Esim Wilcox, Burton, HistoricRallySport saa osia.
Jos lähdetään kilpailemaan tai halutaan muuten vain rakentaa kunnollinen moottori on uudet osat lähes ainoa vaihtoehto. Merkittävä kustannuspaine pitää autojen ja koneiden hinnan korkeina.
Tällä hetkellä en tiedä käytössä kuin kaksi orkkis konetta suomessa, mieto viritysaste eikä juuri ajeta. En siis näe erityistä arvoa tuntemattomalle orkkis aikakauden koneelle. Enemmän kiinnostaa moottori uusituilla osilla ja paras tilanne nicasil lohko ja osat pestynä pöydällä.
Uusia osia saa kaikki, niissä on pieniä päivityksia mutta sopivuus satkulleen orkkisvastaava. Esim Wilcox, Burton, HistoricRallySport saa osia.