Ongelma OHC turbo Fordin Dellorto DHLA 45 kaasuttimissa ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 17:14:56 2001
Ongelma OHC turbo Fordin Dellorto DHLA 45 kaasuttimissa ?
Moi !
Nyt tarvittais ilmeisesti Dellorto DHLA 45 experttiä.
Em tuplat paineistetut vaaka lortot ovat turbo OHC: n kaasareina,ja ovat olleet tuossa tehtävässä jo yli kymmenen vuotta,ja ovat toimineet moitteettomasti ihan viime päiviin saakka.
Ongelmat alkoivat niin,että kaasuvivustossa ja muissa kaasarin toimintaan vaikuttavissa ulkoisissa osissa ei mitään näkyvää häiriötä.
Aluksi oireet alkoivat niin että ilman mitään syytä tyhjäkäyntikierrokset nousivat hieman normaalia korkeammiksi,ilman että mihinkään kaasarin säätöihin olisi koskettu eikä mitään muutakaan säätöjä tehty.
Tänään kun käynnistin auton,auto käynnistyi ihan normaalisti,mutta käynnistyttyään autoon jäi käymään tyhjäkäyntikierroksilla n 4000 rpm/min.Sammutin heti auton,ja tutkin onko kaasuvivusto jäänyt jumiin,mutta mitään ulkoista jumiutumista ei missään kaasuvivustossa ollut,Kokeilin auton ollessa pysäytettynä vivuston toimintaa,ja kaikki näytti ulkoisesti olevan Ok.
Jälleen kun käynnistin auton,niin tyhjäkäyntikierrokset olivat yli 4000 ja mikään kaasuvivuston liikuttelu ei vaikuttanut muuta kuin kierroksia lisäävästi kun kaasuvivustoa käänsi lisää kaasua antavaksi,vivusto oli siinä asennossa missä se normaalisti on kun kaasua ei paineta.
Nyt kuuluukin kysymys mikä mahtaa olla värkissä vikana kun tuolla lailla ohc:ta huudattaa ?
Nyt tarvittais ilmeisesti Dellorto DHLA 45 experttiä.
Em tuplat paineistetut vaaka lortot ovat turbo OHC: n kaasareina,ja ovat olleet tuossa tehtävässä jo yli kymmenen vuotta,ja ovat toimineet moitteettomasti ihan viime päiviin saakka.
Ongelmat alkoivat niin,että kaasuvivustossa ja muissa kaasarin toimintaan vaikuttavissa ulkoisissa osissa ei mitään näkyvää häiriötä.
Aluksi oireet alkoivat niin että ilman mitään syytä tyhjäkäyntikierrokset nousivat hieman normaalia korkeammiksi,ilman että mihinkään kaasarin säätöihin olisi koskettu eikä mitään muutakaan säätöjä tehty.
Tänään kun käynnistin auton,auto käynnistyi ihan normaalisti,mutta käynnistyttyään autoon jäi käymään tyhjäkäyntikierroksilla n 4000 rpm/min.Sammutin heti auton,ja tutkin onko kaasuvivusto jäänyt jumiin,mutta mitään ulkoista jumiutumista ei missään kaasuvivustossa ollut,Kokeilin auton ollessa pysäytettynä vivuston toimintaa,ja kaikki näytti ulkoisesti olevan Ok.
Jälleen kun käynnistin auton,niin tyhjäkäyntikierrokset olivat yli 4000 ja mikään kaasuvivuston liikuttelu ei vaikuttanut muuta kuin kierroksia lisäävästi kun kaasuvivustoa käänsi lisää kaasua antavaksi,vivusto oli siinä asennossa missä se normaalisti on kun kaasua ei paineta.
Nyt kuuluukin kysymys mikä mahtaa olla värkissä vikana kun tuolla lailla ohc:ta huudattaa ?
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: To Kesäkuu 12. 20:47:52 2008
- Paikkakunta: viinijärvi
Re: Ongelma OHC turbo Fordin Dellorto DHLA 45 kaasuttimissa
Oisko imuvuoto, se kannattaa ensmäisenä kattoo.
Escort mk2 cosworth -77
sierra cosworth -86
sierra cosworth -88
taunus 1600 automaatti -75
sierra 3d 4x4 2.0t ohc
p100 4wd dohc turbo
Audi s2 -92
Audi a6 -96 2,5 tdi quatro
audi s4 -94
Audi s8 -97
Ford 7610 -87
sierra cosworth -86
sierra cosworth -88
taunus 1600 automaatti -75
sierra 3d 4x4 2.0t ohc
p100 4wd dohc turbo
Audi s2 -92
Audi a6 -96 2,5 tdi quatro
audi s4 -94
Audi s8 -97
Ford 7610 -87
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 17:14:56 2001
Re: Ongelma OHC turbo Fordin Dellorto DHLA 45 kaasuttimissa
Eikös se ala rykimään imuvuodossa,ei nosta kierroksia vai onko meikäläisellä väärää tietoo
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ongelma OHC turbo Fordin Dellorto DHLA 45 kaasuttimissa
On.guru kirjoitti:vai onko meikäläisellä väärää tietoo

Tyhjäkäynti sekoaa ilmavuodoista tai tukkentunetuneista tyhjäkäynti suuttimista, nykimiset jne. johtuu sitten taas vääristä suuttimista tai seosputkista.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 17:14:56 2001
Re: Ongelma OHC turbo Fordin Dellorto DHLA 45 kaasuttimissa
Syy ei ainakaan ole imuvuoto,kaikki alipainelähdöt tukittu eikä vaikutusta tyhjäkäyntiin joka siis on tällä hetkellä n 4000 rpm/min.Imusarjassa ei vuotoja.
Eikä tuo mahdollinen imuvuoto syötä semmosta määrää bensiiniä koneelle,että kierrokset nousisi 4000:een.
Ei tosin ole parempaa tuntemusta dellorton sisuskaluista mutta eräs moottorivelho käski ottamaan imukotelon pois ja tarkistamaan sitä kautta olisiko joku /jotkut neljästä kaasuläpästä syystä taikka toisesta nitkahtanut niin etteivät liiku kuten kuuluu.
Turbon ahtopaineen jo noustua noilla kierroksilla edesauttaa koneeen kierrättämisen noin korkeilla kierroksilla ilman että kaikki sylinterit saisivat soppaa kierrosten vaatimaa määrää.Sama velho totesi ettei imuvuoto nosta tyhjäkäyntikierroksia noin paljon eli yli 3000 kierrosta liikaa tyhjäkäynnillä ei hänen mielestään johdu imuvuodosta.Ja tämä tuli todistettua sillä että mitään imuvuotoja ei löytynyt.
Täytyy tutkia nuo läpät,kunhan nuo helteet hellittävät.
Eikä tuo mahdollinen imuvuoto syötä semmosta määrää bensiiniä koneelle,että kierrokset nousisi 4000:een.
Ei tosin ole parempaa tuntemusta dellorton sisuskaluista mutta eräs moottorivelho käski ottamaan imukotelon pois ja tarkistamaan sitä kautta olisiko joku /jotkut neljästä kaasuläpästä syystä taikka toisesta nitkahtanut niin etteivät liiku kuten kuuluu.
Turbon ahtopaineen jo noustua noilla kierroksilla edesauttaa koneeen kierrättämisen noin korkeilla kierroksilla ilman että kaikki sylinterit saisivat soppaa kierrosten vaatimaa määrää.Sama velho totesi ettei imuvuoto nosta tyhjäkäyntikierroksia noin paljon eli yli 3000 kierrosta liikaa tyhjäkäynnillä ei hänen mielestään johdu imuvuodosta.Ja tämä tuli todistettua sillä että mitään imuvuotoja ei löytynyt.
Täytyy tutkia nuo läpät,kunhan nuo helteet hellittävät.
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ongelma OHC turbo Fordin Dellorto DHLA 45 kaasuttimissa
Vähemmällä purkamisella pääset, kun avaat tyhjäkäyntipiirien progressioreikien tulppina olevat isot messinki ruuvit, näät suoraan millä kohdin läpät on.
Yleensä akselit ei itekseen taivu, saattaahan sieltä olla vaikka tyhjäkäynti suutin pyörinyt auki ja päästää reiän täydeltä bensaa ohi. Jos kerran kaikki vipujen ruuvit ja jouset on tallella..
Yleensä akselit ei itekseen taivu, saattaahan sieltä olla vaikka tyhjäkäynti suutin pyörinyt auki ja päästää reiän täydeltä bensaa ohi. Jos kerran kaikki vipujen ruuvit ja jouset on tallella..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 17:14:56 2001
Re: Ongelma OHC turbo Fordin Dellorto DHLA 45 kaasuttimissa
Läppävika siinä lortossa paljastui viaksi.
Yksi neljästä kaasuläpästä nyrjähtäny syystä taikka toisesta osittain auki olevaan asentoon eikä liikkunu mihinkään vaikka kaasuvivustoa liikutteli.
Siinä syy moisille ylikierroksille tyhjäkäynnillä.
Yksi neljästä kaasuläpästä nyrjähtäny syystä taikka toisesta osittain auki olevaan asentoon eikä liikkunu mihinkään vaikka kaasuvivustoa liikutteli.
Siinä syy moisille ylikierroksille tyhjäkäynnillä.