OHC moottori cossun ruiskulla
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
OHC moottori cossun ruiskulla
olis tuollaanen kokoonpano ja kysyisin,että miksiköhän moottori vetää vain tuonne 3-4 tuhanteen kierrokseen ja sitten menee seos laihalle? On testattu isommilla ja pienemmillä bensa paineilla, map on vakio niin kuin ecu ja suuttimetkin,ecu on katti mallisesta ja turbo to3. Vaihdoin tulpat ja johdot, ei vaikutusta. Ennakko on n.28 astetta. Matka ajos menee turhankin rikkaalla ainakin satasen nopeudes.Olisko heittää hyviä vinkkejä?
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Vs: OHC moottori cossun ruiskulla
Pelaakohan bensapaineensäädin oikein tai ollenkaan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Besanpaineensäädin on uusittu viime kesänä ja pitääs toimia, pumppukin nostaa painetta n.5bar. En tosin tiedä
bensapaineista ahdoilla.
bensapaineista ahdoilla.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Kai siinä lambda on?miha64 kirjoitti:ecu on katti mallisesta. Olisko heittää hyviä vinkkejä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Joo, lambda on ja seosmittari ledeillä, vaikka tuos kirjootin että menis rikkaalle suuremmis nopeuksis,niin tulpat oli tosi vaaleat kun kattelin niitä vanhoja, olivat kyllä lämpöarvoltaan 6: set. Bensanpaineen säädinkin nosti painetta kun annoin paineilmaa sille.
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Kannattaako niihin ledi seoshässäköihin liikaa luottaa. laita laajakaista mittari niin vois näyttää järkeviä. mulla oli itellä kans ohari turbo cossun ruiskulla. siinä oli harmaat ja joku cossuun tehty lastu ja 3 barin mappi. se veti ihan älyttömän paksulle koko alueella. sytkään siinä oharissa sai laittaa aika paljon lisää ennakkoa anturin paikkaa viilaamalla että se etes jotenkin pyöri. jtm:llä jarmo teki siihen uuden ohjelman kokonaan niin sitten pelas paremmin.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Jos perusennakko on tuo 28 asteta tyhjäkäynnillä niin aikas lähellä on. Itse laitoin ne aina niin että cossun ennakkomerkki oli ykk kohdassa ja silloin nasta oli anturin keskellä. Silloin oli n.30 astetta tyhjäkäynnillä ennakko.
4wd ruiskuilla kyllä pitäisi toimia ettei mene paksulle osakaasulla ollenkaan kun toimii lambda ohjaus.
Mulla oli 4wd:n eculla ja vihreiden lastulla,3bar mapilla,550cc suuttimilla niin tyhjäkäynti ja osakaasulla ajellessa seokset pysyivät kiltisti 14,7 pinnassa, laajakaistalla mitaten.
Lastusta voi olla lambdan piiri pimeänä mut pitäis toimia cossun suuttimilla(kai ne on sulla siellä) kuitenkin normaalisti kierroksillakin hieman paksummalla.
Onhan siellä 4wd kaasuläppä(2wd toimii väärinpäin)?
Mikäs mappi sulla on? Jos vakio lastu ja 3bar mappi niin menee laihalle ehdoilla.
4wd ruiskuilla kyllä pitäisi toimia ettei mene paksulle osakaasulla ollenkaan kun toimii lambda ohjaus.
Mulla oli 4wd:n eculla ja vihreiden lastulla,3bar mapilla,550cc suuttimilla niin tyhjäkäynti ja osakaasulla ajellessa seokset pysyivät kiltisti 14,7 pinnassa, laajakaistalla mitaten.
Lastusta voi olla lambdan piiri pimeänä mut pitäis toimia cossun suuttimilla(kai ne on sulla siellä) kuitenkin normaalisti kierroksillakin hieman paksummalla.
Onhan siellä 4wd kaasuläppä(2wd toimii väärinpäin)?
Mikäs mappi sulla on? Jos vakio lastu ja 3bar mappi niin menee laihalle ehdoilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Cossun suuttimet on ja is:än imusarja ja kaasuläppä. Läpän anturi pitääs olla 2wd, reunimmaiset johdot vaihdettuna.Mappi on vakio?
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
kuinkas tuo oireilee jos kaasuläpän anturi on väärä? onko map anturilla väliä miten päin se on? pitikö letkulähtö olla alas päin?
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Millä polttoaineella ? Suuttimien numerosarja ? Paljon perus bensanpaine?
Suositeltavaa asentaa letkunlähto alas ja jättää muutama sentti letkua "ylämäkeen" ettei mahdollinen kondessiovesi pääse anturille.miha64 kirjoitti:onko map anturilla väliä miten päin se on? pitikö letkulähtö olla alas päin?
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Bensana joko 95 tai 98. Paineita oon kokeellu n.3:sta neljään baariin.Suuttimet on keltaaset cossun vakiot,ne oliki tosi huono kuntoiset ,mutta saatiin toimiviksi pesemällä, tarttis ajaa jotain "pesuainetta"niitten läpi vielä. 4 baarin bensapaineilla tänään kokeilin, niin neljäntuhannen kierroksen jälkeen meno hyytyi ja muutenkin kiihtyminen on parasta puolella kaasulla.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Kiihtyykö vielä 4tonnin jälkeen "normalisti" puolella kaasulla ?
Veikkasin kaasuasentoanturia vialliseks tai vääränlaiseksi jota boxi ei ymmärrä.
Mittaamalla selviää.
Veikkasin kaasuasentoanturia vialliseks tai vääränlaiseksi jota boxi ei ymmärrä.
Mittaamalla selviää.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
täytyy tutkia tuota vielä, antoi kyllä vastusmittarilla katottuna lukemia koko ajan, ettei ollu lanka poikki mistään.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Siis suuttimethan onki siniset ja onko nuos mitää numeroa josta koon näkis?
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Tuollaiset arvot löyty googlesta:
yellow / Weber / standard Cos 2wd / ref IW 025 / 255 cc/mn
blue / Weber / standard Cos 4wd / ref IW 044 / 265 cc/mn
green / Bosch / ref 0 280 150 803 / 384 cc/mn
Millaisilla ahtopaineilla ajelet ?
yellow / Weber / standard Cos 2wd / ref IW 025 / 255 cc/mn
blue / Weber / standard Cos 4wd / ref IW 044 / 265 cc/mn
green / Bosch / ref 0 280 150 803 / 384 cc/mn
Millaisilla ahtopaineilla ajelet ?
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
luulin että nuo olis ollu yli 300cc, mutta ei sitte. Nyt on ajeltu vain 0,5 baarilla, en oo laittanu säätöventtiiliä paikalle,kun veto näyttää loppuvan siihen. Nyt sais olla toinen kaasuläpän anturi jota sais kokeella. Tuohonko ei voi laittaa muita kuin matala oomisia suuttimia?
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Monesta paikkaa löytää myös 311cc tai 320cc/min @ 3bar... Ota nyt sit selvää 

#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Sitten on olemassa vaalea ja tummansininen suutin..
"Standard yellows (2wd) / dark blues (4x4) is 200-270bhp. 355s (light greens) 270-300bhp. 803s (dark greens) 300-385bhp. 400s (light blues) 370-430bhp. 403s (greys) 400-450bhp."
"Standard yellows (2wd) / dark blues (4x4) is 200-270bhp. 355s (light greens) 270-300bhp. 803s (dark greens) 300-385bhp. 400s (light blues) 370-430bhp. 403s (greys) 400-450bhp."
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Onhan johtosarjan kaikki töpselit varmasti oikeilla paikoilla?
olikos se niin että map ja kaasuläppä meni helposti ristiin,ei muista tarkkaan enää kun hetkeen ole johtojen kanssa puljannut.
Tuolta ne voipi tarkastaa boxin kamman kautta
http://www.cosworthrsclub.com/pdf/marel ... estaus.pdf
olikos se niin että map ja kaasuläppä meni helposti ristiin,ei muista tarkkaan enää kun hetkeen ole johtojen kanssa puljannut.
Tuolta ne voipi tarkastaa boxin kamman kautta
http://www.cosworthrsclub.com/pdf/marel ... estaus.pdf
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Täytyypä tuo vielä tarkistaa. Tänään otin tuon anturin johdon kokonaan irti ja ei kulku ainakaan huonontunu, päinvastoin, ei vetäny vieläkään kunnolla mutta paremmin kumminki??
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Tarkistelin mittarilla ecun liittimeltä nuota antureita ja kaikki oli kunnos, puolas oli liikaa vastusta mutta en tiä onko vika sytytys puolella. Bensanpaineet oli ok kun ajon aikana ne testasin, että pitäis riittää.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Isommat suuttimet on nyt paikalla ja vetää hyvin myös kierroksilla, bensanpaineita piti laskea kun tuntui käyvän raskaasti. Nyt ei muuta kun testiajoa.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Nyt kun on enempi kilometrejä takana niin sama ongelma tuntuus olevan, kun saa enempi polttoainetta niin vetää kierroksillakin kuitenkin vähä paremmin. Onko vika boksissa ja lambda piirissä?
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Kannattas mitata boksin päästä että millasta jännitettä tps antaa sinne.
L8 4wd boksilla kaasuläppä kiinni 0.35v ja auki vajaa 5v.
2wd boksilla toisinpäin.
4wd boksi kattilastulla menee jonkinlaiseen vikatilaan jos ei saa tuota tps jännitettä oikein.
..tai en tiedä onko siinä mitään varsinaista vikatilaa mutta käyttäytyy ihmeellisesti ja tk-venttiili sekä lambdasäätö ei pelitä.
L8 4wd boksilla kaasuläppä kiinni 0.35v ja auki vajaa 5v.
2wd boksilla toisinpäin.
4wd boksi kattilastulla menee jonkinlaiseen vikatilaan jos ei saa tuota tps jännitettä oikein.
..tai en tiedä onko siinä mitään varsinaista vikatilaa mutta käyttäytyy ihmeellisesti ja tk-venttiili sekä lambdasäätö ei pelitä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Mitattuani tuon niin tulos oli kaasuläppä kiinni 4,6 V ja läppä auki 0,56 V, eli päinvastoin, kun ecu on kuitenkin L8. No reunimmaisiajohtoja vaihtamalla tps:ltä arvot menee oikeinpäin, mutta sitten anturien vastusmittaus testi antaa väärät lukemat. Tps anturi on PF01 ja vastus läppäkiinni ääretön.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Juu eli sulla on 2wd läppäanturi siinä, koitin nopeesti kuuklata kun ei itellä kokemusta että saako sen toimimaan L8 kanssa mutta yleisesti ohje oli et ei toimi tai ei suositella käytettävän.
Luulisin että pelit alkaa rokkaa kun vaihat pf09 (4wd) anturin ja säädät sen niin että kaasu kiinni antaa 0.35v.
Kerhon sivuilla oleva vianhakuohje on 2wd malliin, arvot ei ihan tasmää 4wd tepsiin.
Tosta löytyy myös 4wd tps arvot:
http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_ ... 20Info.pdf
Luulisin että pelit alkaa rokkaa kun vaihat pf09 (4wd) anturin ja säädät sen niin että kaasu kiinni antaa 0.35v.
Kerhon sivuilla oleva vianhakuohje on 2wd malliin, arvot ei ihan tasmää 4wd tepsiin.
Tosta löytyy myös 4wd tps arvot:
http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_ ... 20Info.pdf
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Kiitoksia paljon, tuolla olikin paljon asiaa. Ihmettelinkin mikä mättää, kun ei pelitä. Vielä kun sais hommattua pf09 ennen kuin ajokausi loppuu.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008
Re: OHC moottori cossun ruiskulla
Hommasin tuon pf09:n syksyllä ja nyt toimii koko kierrosalueella. Laajakaistalambdan asensin myös kun pääsin viimekuus botniaringille ajamaan testiajoa (oli paljo kivempaa kuin liikenteen seas). Hyvin oli seokset kohdallaan, kunnes perstunu kumiletku ahtoputkena antoi periksi. Jotain lastua tuohon voisin kokeilla.