Escort mk1 asento

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Escort mk1 asento

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Heinäkuu 21. 22:58:42 2014

Voisko joku vanhakoppamies mitata helmasta kun oven avaa, missä asennossa astemitalla auto on (vaa'assa olevalla alustalla)? Saisin passailtua auton suunnilleen ajoasentoon, niin näkisi muutamia juttuja. Tuo helman pääliosa oviaukossa ainoita orkkis peltejä josta tota kulmaa voi mulla mitata, siksi kaipaan siitä astelukua. Onko se esim. asteen pari jompaan kumpaan suuntaan vai suorassa?? Ja kuvan jos saisi myös autosta missä asennossa "istuu"?

Kiitos ja anteeks :green:

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Escort mk1 asento

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Heinäkuu 22. 11:48:51 2014

Ei ihan ymmärrä kysymystä:
Auton asento lienee mielipidekysymys, itse olen pyrkinyt vaakasuoraan, eli helma alta ja ja siis oviaukon saumasta vaaterissa. Tossa yhtä koppaa, johon kylläkin mainitut osat on vaihdettu, mittailin ja helman alakantti ja tiivisteen kohta oli yhtä etäälä aukon etu & takapäässä.
Runkoaisa sen sijaan näytti olevan edestä ainakin sentia alempana.

Huoltomanuaalissa on mittakuva, ehkä siitä näkee jotain.
http://www.classic-ford.org/forum/topic ... IC_ID=9453
vastaavan kuvan vosii muuten laittaa Clubin tekniikka-osioon....

Tuo aste/pari on jo sen luokan tarkkuus, että siihen vaikuttaa kuskin paino ja penkin paikka, ja bensamäärä tankissa :D

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Escort mk1 asento

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Heinäkuu 22. 18:20:19 2014

Oven kun aukasee, siinä on helman yläosa vaakatasossa reilu 5cm sisäänpäin ennen ovitiivistettä. Niin tästä kohdasta pituussuunnassa mitattuna mitä on asteita maan ollessa vaaterissa? Saisin peräpäätä sitten korista nostettua siihen korkeuteen että olisi edes suunnilleen ajokorkeudessa. Esimerkiksi tossa ex mk2 tiinassa sivusta kun kattoo niin keula oli aika rajusti alhaalla ja siksi tuo helmalinjakin on vinossa joitakin asteita

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/EX+Ford+Co ... medium.jpg

Tällä hetkellä kone on kallistettuna taaksepäin vain jotain alle asteen verrattuna helmoista mitattuun, eli pelkään että on jo nokallaan kun auto on ns. ajoasennossaan :lol: Toki ratakäyttöön olevat eskot yleensä taitavat olla hieman takakenoisia ajettavuuden takia.

EDIT: KUVAT LINKKEINÄ!

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Escort mk1 asento

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Heinäkuu 22. 19:42:29 2014

Tehtaan originelli asento

http://www.rs2.co.uk/Brochure1.jpg

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Escort mk1 asento

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Heinäkuu 24. 21:30:38 2014

Jostain lasketusta tai ratakäyttöön tehdystä jos saisi sen astemäärän olisin kiitollinen.

Eli näin:
Kuva
Kuva

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Escort mk1 asento

Viesti Kirjoittaja esko » La Lokakuu 25. 12:05:55 2014

Eikö se ole tossa se oikee asento
http://carspics-db.com/data_images/gall ... ico-01.jpg

Ihan lievästi keula ylempänä kun peräpää. Vaikee sanoa montako astetta...
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Escort mk1 asento

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Lokakuu 25. 18:56:15 2014

Kattelin kuvia googlen kuvahausta, niin monessa oli napojen keskilinja suunnilleen helman yläpuolella olevan kylkilinjan kanssa :) Kuten melkein tuossakin kuvan laitteessa on.

Vastaa Viestiin