Escort Mk1 jarrutehostin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Toukokuu 5. 22:42:44 2014
Escort Mk1 jarrutehostin
Hei
Escortistani repesi jarrutehostimen alipainekalvo ainakin oireiden perusteella. Onko kyseinen kalvo vaihdettavissa vai pitäisikö hankkia kokonaan toinen tehostin. Ainakin näytti että tehostin on prässätty umpeen. Mistä löytyisi joko kalvo tai sitten toinen toimiva tehostin?
Escortistani repesi jarrutehostimen alipainekalvo ainakin oireiden perusteella. Onko kyseinen kalvo vaihdettavissa vai pitäisikö hankkia kokonaan toinen tehostin. Ainakin näytti että tehostin on prässätty umpeen. Mistä löytyisi joko kalvo tai sitten toinen toimiva tehostin?
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort Mk1 jarrutehostin
ATE vai Girling ?
Girlingiin ainakin voi vaihtaa, jos löytää uuden, jonka etsiminen siis on se isompi ongelma.
ATEnkin varmaan saa auki......, ja ehkä samaa ATEn pönttöä on ollu muissakin Saksalaisissa
Girlingiin ainakin voi vaihtaa, jos löytää uuden, jonka etsiminen siis on se isompi ongelma.
ATEnkin varmaan saa auki......, ja ehkä samaa ATEn pönttöä on ollu muissakin Saksalaisissa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Toukokuu 5. 22:42:44 2014
Re: Escort Mk1 jarrutehostin
Mistä tiedän kumman mallinen oma tehostin on?
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort Mk1 jarrutehostin
paras tunniste on varmaan pääsylinterin merkki, ne ei mielestäni (???)
sovi ristiin, eri reikäväli
sovi ristiin, eri reikäväli
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Escort Mk1 jarrutehostin
aikoinaan taistelin saman asian kanssa olikohan joskus -89 mutta sitten löytyi auto josta sen voi irroittaa
uutta vaan kehiin tai siis vähän käytettyä hyvää osaa.
samassa tuskassa ois hyvä vaihtaa pääsylinteri hieman suurempaan.

uutta vaan kehiin tai siis vähän käytettyä hyvää osaa.
samassa tuskassa ois hyvä vaihtaa pääsylinteri hieman suurempaan.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma Toukokuu 5. 22:42:44 2014
Re: Escort Mk1 jarrutehostin
Kiitoksia vastauksistanne.
Löytyi ATE kyljestä tervan peitosta.
Meneekö samalle paikalle jonkun toisen mallin tehostin?
Löytyi ATE kyljestä tervan peitosta.
Meneekö samalle paikalle jonkun toisen mallin tehostin?
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Escort Mk1 jarrutehostin
Jos kyse takapotkueskon orkkis paketista niin ainoa ehkä muutos on tehostajan tukipultin paikka joka on siinä about hieman yli keskiväliin pultattu.
Ei muuta.
Poljinpakettiin mielestäni aina sama kiinnitys.
Ja tietty lontoolaisilla toiskätinen tehostin.
Tuore pääsylkky volvo 240 tulee säiliö mukana mallia biltema
Tai jostain mondeon raadosta En muista kiinnityksiä mut vertaat vain että tulee säiliö normaaliasentoon.
Onko pääsylkyn pultit vaaterissa vai vinossa mieluiten koko tehostaja saat super hyvät jarrut eskon tehostin kuuluisi oikeasti paaliin mut riittää vakio jarruille jos salilla on käyny.
Tehostajan Tankoa ja ns. TukiKehystä voi jatkaa / muokata mutta laillista vain peltoautoissa.
Joskus kuitenkin kun wanhat hyvät osat loppuu niin on pakko laittaa uutta ja tehokkaampaa satulaa ja silloin orkkis pääsylkkyn mäntien koot jää vajaaksi.
Terve järki voittaa ja jarrutuntuma.
Käy ajamassa jotain karvalakki mallin mondeota tai citroen, mazda ja vertaa jarrutuntumaa mk1 mk2 eskoon. Hyppäys kivikaudesta nykyaikaan saa hymyilemään varsinkin kun istuu eskossa mallia 68-74 tai 75-80.
Ei muuta.
Poljinpakettiin mielestäni aina sama kiinnitys.
Ja tietty lontoolaisilla toiskätinen tehostin.
Tuore pääsylkky volvo 240 tulee säiliö mukana mallia biltema
Tai jostain mondeon raadosta En muista kiinnityksiä mut vertaat vain että tulee säiliö normaaliasentoon.
Onko pääsylkyn pultit vaaterissa vai vinossa mieluiten koko tehostaja saat super hyvät jarrut eskon tehostin kuuluisi oikeasti paaliin mut riittää vakio jarruille jos salilla on käyny.

Tehostajan Tankoa ja ns. TukiKehystä voi jatkaa / muokata mutta laillista vain peltoautoissa.
Joskus kuitenkin kun wanhat hyvät osat loppuu niin on pakko laittaa uutta ja tehokkaampaa satulaa ja silloin orkkis pääsylkkyn mäntien koot jää vajaaksi.
Terve järki voittaa ja jarrutuntuma.
Käy ajamassa jotain karvalakki mallin mondeota tai citroen, mazda ja vertaa jarrutuntumaa mk1 mk2 eskoon. Hyppäys kivikaudesta nykyaikaan saa hymyilemään varsinkin kun istuu eskossa mallia 68-74 tai 75-80.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com