Katselin taannoin yhtä ralliescorttia ja siinä oli etupalkin ja runkoaisan väliin laitettu n. 10mm pudotuspalat. Autossa oli worldcup palkki ja kenttikone. Miksi palkkia on alennettu?
Tiedän että ohc ja/tai type-9 asennuksen yhteydessä on palkkia pudotettu lisätilan tarpeen vuoksi, mutta tässä tuskin siitä on kyse. Miten palkin pudottaminen vaikuttaa etupään toimintaan ohjausgeometrian ja jousituksen suhteen? Samalla tietysti painopiste putoaisi ja kardaanin linja tulisi hiukan suoremmaksi. Mitä mahdollisia haittoja?
Escortin etupalkin madaltaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Escortin etupalkin madaltaminen
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escortin etupalkin madaltaminen
Riippuu aika paljon siitä, mitä muuta on muutettu samassa,
Ekana tulee mieleen että kovin korkealla jousituksella saadaan tukivarret hieman normaalimpaan asentoon. Jousitus taas voi olla korkealla jos on 15" pyörät....
Ekana tulee mieleen että kovin korkealla jousituksella saadaan tukivarret hieman normaalimpaan asentoon. Jousitus taas voi olla korkealla jos on 15" pyörät....
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Escortin etupalkin madaltaminen
Historic vehje oli kyseessä ja 13" pyörillä, ei vakaajaa, reaktiotangoilla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Escortin etupalkin madaltaminen
Ääni tukivarsien asennolle. Samalla hammastankokin laskee. Korkeella alustalla kuitenkin tahtoo varret jäädä muuten aika pystyyn.
Jäsen #606